YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2015. augusztus 10. hétfő, 10:43


wizzaerr írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


7végén szétszedtem a kocsit, leírom a tapasztalatokat, hátha segít valakinek. A fenti linken elérhető video jól szemlélteti, hogy egy 3-4cm-es repedés a turbócsövön milyen módon befolyásolja a turbónyomást...azért épült fel lassan a turbónyomás és ezzel együtt azért nem akart rendesen gyorsulni az autó, mert a levegő az egr-re csatlakozó turbócső alján található résen keresztül a motortérbe távozott. Még pénteken próbáltam újat rendelni a lángnál (14e Ft), de külső raktáron sem volt. Hívtam környékbeli bontókat,(Győrújbarát, Sümeg) de nem bontottak bmw-t. Úgyhogy végül elmentem a helyi bontóba, keresgéltem az összegyűjtött csövek között és találtam egyet, amiből kb.7 cm-t levágva az eredetihez nagyban hasonlító csövet kaptam. Ezen kívül levettem az intercoolert és nekiestem sterimóval. Ajánlom mindenkinek, mert a többévnyi bogár, levél, mocsok ami a hűtő és az intercooler között megbújt meglepő volt. Összeraktam, érezhetően jobban húz és bár sokat nem autóztam még azóta, úgy tűnik, hogy a kormolás is megszűnt.


pedig a sterimo-val óvatosan kell, mert könnyen hajlítja a lemezeket, aztán nem olyan lesz a hűtés...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. augusztus 10. hétfő, 09:55


wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


7végén szétszedtem a kocsit, leírom a tapasztalatokat, hátha segít valakinek. A fenti linken elérhető video jól szemlélteti, hogy egy 3-4cm-es repedés a turbócsövön milyen módon befolyásolja a turbónyomást...azért épült fel lassan a turbónyomás és ezzel együtt azért nem akart rendesen gyorsulni az autó, mert a levegő az egr-re csatlakozó turbócső alján található résen keresztül a motortérbe távozott. Még pénteken próbáltam újat rendelni a lángnál (14e Ft), de külső raktáron sem volt. Hívtam környékbeli bontókat,(Győrújbarát, Sümeg) de nem bontottak bmw-t. Úgyhogy végül elmentem a helyi bontóba, keresgéltem az összegyűjtött csövek között és találtam egyet, amiből kb.7 cm-t levágva az eredetihez nagyban hasonlító csövet kaptam. Ezen kívül levettem az intercoolert és nekiestem sterimóval. Ajánlom mindenkinek, mert a többévnyi bogár, levél, mocsok ami a hűtő és az intercooler között megbújt meglepő volt. Összeraktam, érezhetően jobban húz és bár sokat nem autóztam még azóta, úgy tűnik, hogy a kormolás is megszűnt.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 10. hétfő, 10:03

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 12:44


wizzaerr írta:
Idézet:

Itt a takarításra való spray.
http://store.sgconsult.hu/inde...uct_id=245



Köszi! Számolj be majd, hogy meddig tartott a művelet, milyen volt a geometria és javult-e valamit a helyzet! Mikor is lesz a műtét?



Sajnos csak augusztus 20.-a utáni héten leszek szabadságon akkor szétszedem, kitakarítom az egr-t és a turbót, lecserélem a vákuumcsöveket meg ránézünk az adagolóra is. Mindenképp írok majd remélem ennyi elég lesz az autónak

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 09:27



Idézet:

Itt a takarításra való spray.
http://store.sgconsult.hu/inde...uct_id=245



Köszi! Számolj be majd, hogy meddig tartott a művelet, milyen volt a geometria és javult-e valamit a helyzet! Mikor is lesz a műtét?



papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 01:47


wizzaerr írta:
SP_323i írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta:
SP_323i írta:
wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


Nálad is teljesítménygond volt, vagy csak megelőzésképpen cseréltél? Jobb lett? Szóval szívósor leszedős, azon kívül ami még fájhat?


Ma beszéltem az egyik ismerősömmel elvileg van egy hab alapú spray a turbó takarításra amivel le sem kell szedni, utánajárok mi lehet ennek a neve. Én ha leszedem akkor valami erős anyaggal talán féktisztítóval vagy metal cleanerrel esek neki a koromnak meg drótkefével.


erről én is hallottam
jó lenne tudni mi az

wizzaerr
megelőzés
nálam teljesítmény vesztést eddig a légtömegmérő okozott


A légtömegmérő az élő adatok szerint nekem jónak tűnik. Szerintetek? (video az első hozzászólásomban)


Itt a takarításra való spray.
http://store.sgconsult.hu/inde...uct_id=245




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 29. szerda, 01:48

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 12:08


SP_323i írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta:
SP_323i írta:
wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


Nálad is teljesítménygond volt, vagy csak megelőzésképpen cseréltél? Jobb lett? Szóval szívósor leszedős, azon kívül ami még fájhat?


Ma beszéltem az egyik ismerősömmel elvileg van egy hab alapú spray a turbó takarításra amivel le sem kell szedni, utánajárok mi lehet ennek a neve. Én ha leszedem akkor valami erős anyaggal talán féktisztítóval vagy metal cleanerrel esek neki a koromnak meg drótkefével.


erről én is hallottam
jó lenne tudni mi az

wizzaerr
megelőzés
nálam teljesítmény vesztést eddig a légtömegmérő okozott


A légtömegmérő az élő adatok szerint nekem jónak tűnik. Szerintetek? (video az első hozzászólásomban)


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 11:07


papamaci199 írta:
wizzaerr írta:
SP_323i írta:
wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


Nálad is teljesítménygond volt, vagy csak megelőzésképpen cseréltél? Jobb lett? Szóval szívósor leszedős, azon kívül ami még fájhat?


Ma beszéltem az egyik ismerősömmel elvileg van egy hab alapú spray a turbó takarításra amivel le sem kell szedni, utánajárok mi lehet ennek a neve. Én ha leszedem akkor valami erős anyaggal talán féktisztítóval vagy metal cleanerrel esek neki a koromnak meg drótkefével.


erről én is hallottam
jó lenne tudni mi az

wizzaerr
megelőzés
nálam teljesítmény vesztést eddig a légtömegmérő okozott


papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 11:01


wizzaerr írta:
SP_323i írta:
wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


Nálad is teljesítménygond volt, vagy csak megelőzésképpen cseréltél? Jobb lett? Szóval szívósor leszedős, azon kívül ami még fájhat?


Ma beszéltem az egyik ismerősömmel elvileg van egy hab alapú spray a turbó takarításra amivel le sem kell szedni, utánajárok mi lehet ennek a neve. Én ha leszedem akkor valami erős anyaggal talán féktisztítóval vagy metal cleanerrel esek neki a koromnak meg drótkefével.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 10:30


SP_323i írta:
wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


Nálad is teljesítménygond volt, vagy csak megelőzésképpen cseréltél? Jobb lett? Szóval szívósor leszedős, azon kívül ami még fájhat?


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 10:24


wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 09:35


papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. július 27. hétfő, 20:06


wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. július 27. hétfő, 16:46


Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kalmi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. május 20. szerda, 17:02


Sziasztok!
Nekem egy bmw e46 320 d 150 lovas autom van.
Kezdődött hogy kb 1,5 hónapja turbó cserén volt az autóm, egy németben felujított gyári darabokat kapott turbo lett bele rakva.(olajcsere, szűrők minden megtörtént) Mentem haza de alig ment nem volt benne erő.Visszavittem pár nap múlva diagnosztika vákum hiányt írt ki.Azóta az autom nem jó,nincs vákum.Légtömegmérő csere, vákumcső az összes de ugyanúgy írja hibát.A turbó manuálisan kilett probálva elvileg működik a vákum benne.Edr szelepet vagy több van nem tudom nem értek annyira hozzá, leragasztották igy nem irja ki a hibát de nem megy így se!
Szerelőm kezdi feladni, 26 soron ment neki szedett szét midnent és vákum hiba!
Mi lehet a baj?
Remélem jól írtam, csak laikus vagyok csak itt a bajba sokat tanultam

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. május 19. kedd, 15:21


E46tohi írta:

A tengelyemnek csak oldalirányú minimális lógása van ami ugye abból ered, hogy álló motornál nincs olajfilm a siklócsapágynál, elméletileg semmit nem jelent, hogy mozog a kar, pedig én is azt hittem, hogy akkor az is megáll, az a baj, hogy terhelésfüggő a geometria szabályzása, és azt nem látni, hogy pl kis fordulaton mennyire húz be.... :/



Érdekes ez a lógás nekem hál istennek semmi panaszom nincs, ennek ellenére mozog a turbó tengely tengelyirányba viszont le fel meg sem mozdul. Pedig azt mondták hogy tengely irányba tehát be-ki mozgatva meg sem mozdulhat.