hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 20:20


jokerface írta: Köszi a megerösítést. Akkor majd így fogom lecserélni.
Helo.


Gumírozott szerelő kesztyűben dolgozz. Ha leszerelésnél megfogod vele az akkusarut és úgy veszed le a kesztyűt, akkor azt egyben rá is húzod az akkusarua, szigetelve azt. Így a szerelésnél nem tudsz rövidzárlatot okozni.

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 19:59


Köszi a megerösítést. Akkor majd így fogom lecserélni.
Helo.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 18:34


jokerface írta: Hali.
Engem az érdekelne,hogy le tudom majd összel úgy cserélni az akkut,hogy közben ráteszem a motortérben elhelyezett akku sarukra kis voltcraft vc2000-es töltömet? Gondoltam így áram alatt lesz az elektronika a csere alatt és nem kell semmit sem majd újraprogramozni.
Vagy nagyon nagy hülyeséget kérdeztem,ez nem így müködik :


Én is így cserélem. (indítókábelel a motortéri "bikázó" pontokra egy másik akkut) Arra viszont vigyázz, hogy az akku sarukon lesz áram, és le tudod testelni. Akkor viszont lehetnek problémáid.

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 18:15


Hali.
Engem az érdekelne,hogy le tudom majd összel úgy cserélni az akkut,hogy közben ráteszem a motortérben elhelyezett akku sarukra kis voltcraft vc2000-es töltömet? Gondoltam így áram alatt lesz az elektronika a csere alatt és nem kell semmit sem majd újraprogramozni.
Vagy nagyon nagy hülyeséget kérdeztem,ez nem így müködik :

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 16:27


elgeri írta: Sziasztok

Általános aksi kérdésem lenne, jelenleg még szerencsére nincs semmi problémám.
A profilomban leírva látható 2008.01-es 116i van nálam kb. negyed éve.
3 ajtós, tehát keret nélküli az ablaka, ami minden nyitásnál/csukásnál le/fel húzza a karosszériában lévő helyéről/re.

Szerintem még nem volt cserélve benne aksi, és ha jól számolom, akkor már több mint 6 éves.
Félelmem, hogy egyik napról a másikra egyszer csak meg fog dögleni, és akkor cseszhetem. Se az ajtót nem tudom majd kinyitni, mer ugyebár akkor nem fog le/fel húzkodni (vagy azért enélkül is nyitható vajon?), se nem tudom elvinni szervizbe, hozzáértőhöz, aki megfelelőre cseréli, ha kell újraállít rajta ezt-azt (nem tudom mit igényel az elektronikája ilyenkor).
Tudom, hogy lehetnék ügyes, és kicserélhetném magam is, de én azt mondom mindenki maradjon a kaptafánál

Szóval a kérdése:
Lehet vajon valahogy előre jósolni, hogy mikor pusztul el az aksi, vagy amíg érezhető elektronikai / indítási gondjaim nincsenek, addig nem lesz baj?
Feleslegesen, előre nem szeretném kicserélni azért.

Előre is köszi a tanácsokat!


Kitudod nyitni lemerült akksival is majd az ajtót mert fog az ablak annyit engedni.
Vidd el a szerelődhöz és majd kiméri az akksit, ő látni fogja, hogy gyengélkedik-e már.



elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 15:45


Sziasztok

Általános aksi kérdésem lenne, jelenleg még szerencsére nincs semmi problémám.
A profilomban leírva látható 2008.01-es 116i van nálam kb. negyed éve.
3 ajtós, tehát keret nélküli az ablaka, ami minden nyitásnál/csukásnál le/fel húzza a karosszériában lévő helyéről/re.

Szerintem még nem volt cserélve benne aksi, és ha jól számolom, akkor már több mint 6 éves.
Félelmem, hogy egyik napról a másikra egyszer csak meg fog dögleni, és akkor cseszhetem. Se az ajtót nem tudom majd kinyitni, mer ugyebár akkor nem fog le/fel húzkodni (vagy azért enélkül is nyitható vajon?), se nem tudom elvinni szervizbe, hozzáértőhöz, aki megfelelőre cseréli, ha kell újraállít rajta ezt-azt (nem tudom mit igényel az elektronikája ilyenkor).
Tudom, hogy lehetnék ügyes, és kicserélhetném magam is, de én azt mondom mindenki maradjon a kaptafánál

Szóval a kérdése:
Lehet vajon valahogy előre jósolni, hogy mikor pusztul el az aksi, vagy amíg érezhető elektronikai / indítási gondjaim nincsenek, addig nem lesz baj?
Feleslegesen, előre nem szeretném kicserélni azért.

Előre is köszi a tanácsokat!

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 15:06


Akkumulátor cserére szorultam, pár szóban írok, hátha valakinek segít

Régi Akksi: Banner 80AH 700A (viszonylag pici akksi, előző tulaj tette bele)
Új akksi: Gigawatt 95AH 800A (Bosch hibrid technológia, teljesen megegyezik a belseje, csak nem csillóg mint az S5 , de olcsóbb jó 10K-val )

Tünetek:
- Ingadozó fordulatszámmérő, ha néhány rövid táv és állás volt pár napig
- Nehezebben nyíló centrálzár
- Hülye hibakódok diagon (viszonylag gyakran nézem, mivel van havernak)
- Önindítózáskor pukkanó hang a mélynyomóban
- És még amiket nem vetetm észre

Tény:
- Akksi 54%-os volt kivételkor
- Akksi 11,3 V volt leállított motornál, generátor töltötte, de hiába...
- Akksi önindítózáskor 9 V ig leugrott simán

Eredmény:
-Problémák megszűntek

Tényleg ne tessék sokat vacilálni akksi cserével. Kell a jó akksi BMW-nek és kész


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 11:41


YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?


az önindító sokat vesz fel, és kevés neki a sok rövid táv. vagy épp a generátor nem tölt eleget. alapjáraton, ha rámérsz az akksira kellene lenni rajta vagy 13,4V-nak. illetve mikor így áll az autó, akkor indítás előtt is jó lenne mérni, meg van e a legalább 12,4V vagy épp mit mutat. indítózás közben egy lakatfogó lenne a jó, ami képes olyan funkcióra, hogy rögzíti a csúcs áram felvételt, és vissza tudod nézni.
a másik, hogy én nem értem sokan miért vannak oda az Exide-ért... én nem egyről hallottam már, ami kifingott 2 éven belül.
visszább leírtam már, hogy nekem a MonBat 5 éves lesz nem sokára, és és tényleg rövideket megyek, meg marha sokat indítgatok, és még eddig semmi baja nem volt. a mostani télen tettem fel 1x töltőre, pedig jelzés szerint Zöld volt, csak nagyon sokat indítgattam, meg hideg volt, aztán kicsit töltsön rá.


A tippeket köszi!!!

A rövid menettel értetlenkedek, mert eddig 6 éven keresztül nem volt baja az autónak ilyen használat mellett. Szóval ez nem lehet a magyarázata. Ráadásul nekem van állóhelyzeti is amit télen szoktam ám használni reggelente.
Exide? Én nem igazán vagyok márkafan, csak gondoltam pénzért minőséget kap az ember, de hogyha az a szar, akkor zokszó nélkül visszaviszem nekik és lebaszom az asztalra
főleg úgy, hogy a kocsi gyári aksija 9 évet bírt ...

még 1 dologra tudok gondolni:
néha észrevettem, hogy az utastér ventilátor még akkor is fúj levegőt, mikor már rég le van állítva az autó és ki van véve a kulcs. Gondolom ez nem a helyes elvárható működés


éppen ezért mondom, hogy az akksi lehet a ludas.
de mivel beindul a ventid, így sünit kell majd cserélned. a vezérlőben a kisventi az szokott menni leállítás után vagy 15 percig, de az alig vesz fel valamit. ha a nagy rostélyon nyomó venti megy, akkor meg a süni csere.


A nagyon. Akkor süni csere lesz!
Köszi!
Aksit meg du ki fogom cserélni, mert hál'Istennek van apáméknál egy tartalék. Hamar kiderül majd, hogy az e a ludas

update:
na holnap sünicsere
remélem megoldódik

ja és szerelő is húzta a száját az exide-ra :/




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 07. hétfő, 11:50

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 11:38


SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?


az önindító sokat vesz fel, és kevés neki a sok rövid táv. vagy épp a generátor nem tölt eleget. alapjáraton, ha rámérsz az akksira kellene lenni rajta vagy 13,4V-nak. illetve mikor így áll az autó, akkor indítás előtt is jó lenne mérni, meg van e a legalább 12,4V vagy épp mit mutat. indítózás közben egy lakatfogó lenne a jó, ami képes olyan funkcióra, hogy rögzíti a csúcs áram felvételt, és vissza tudod nézni.
a másik, hogy én nem értem sokan miért vannak oda az Exide-ért... én nem egyről hallottam már, ami kifingott 2 éven belül.
visszább leírtam már, hogy nekem a MonBat 5 éves lesz nem sokára, és és tényleg rövideket megyek, meg marha sokat indítgatok, és még eddig semmi baja nem volt. a mostani télen tettem fel 1x töltőre, pedig jelzés szerint Zöld volt, csak nagyon sokat indítgattam, meg hideg volt, aztán kicsit töltsön rá.


A tippeket köszi!!!

A rövid menettel értetlenkedek, mert eddig 6 éven keresztül nem volt baja az autónak ilyen használat mellett. Szóval ez nem lehet a magyarázata. Ráadásul nekem van állóhelyzeti is amit télen szoktam ám használni reggelente.
Exide? Én nem igazán vagyok márkafan, csak gondoltam pénzért minőséget kap az ember, de hogyha az a szar, akkor zokszó nélkül visszaviszem nekik és lebaszom az asztalra
főleg úgy, hogy a kocsi gyári aksija 9 évet bírt ...

még 1 dologra tudok gondolni:
néha észrevettem, hogy az utastér ventilátor még akkor is fúj levegőt, mikor már rég le van állítva az autó és ki van véve a kulcs. Gondolom ez nem a helyes elvárható működés


éppen ezért mondom, hogy az akksi lehet a ludas.
de mivel beindul a ventid, így sünit kell majd cserélned. a vezérlőben a kisventi az szokott menni leállítás után vagy 15 percig, de az alig vesz fel valamit. ha a nagy rostélyon nyomó venti megy, akkor meg a süni csere.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 11:35


YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?


az önindító sokat vesz fel, és kevés neki a sok rövid táv. vagy épp a generátor nem tölt eleget. alapjáraton, ha rámérsz az akksira kellene lenni rajta vagy 13,4V-nak. illetve mikor így áll az autó, akkor indítás előtt is jó lenne mérni, meg van e a legalább 12,4V vagy épp mit mutat. indítózás közben egy lakatfogó lenne a jó, ami képes olyan funkcióra, hogy rögzíti a csúcs áram felvételt, és vissza tudod nézni.
a másik, hogy én nem értem sokan miért vannak oda az Exide-ért... én nem egyről hallottam már, ami kifingott 2 éven belül.
visszább leírtam már, hogy nekem a MonBat 5 éves lesz nem sokára, és és tényleg rövideket megyek, meg marha sokat indítgatok, és még eddig semmi baja nem volt. a mostani télen tettem fel 1x töltőre, pedig jelzés szerint Zöld volt, csak nagyon sokat indítgattam, meg hideg volt, aztán kicsit töltsön rá.


A tippeket köszi!!!

A rövid menettel értetlenkedek, mert eddig 6 éven keresztül nem volt baja az autónak ilyen használat mellett. Szóval ez nem lehet a magyarázata. Ráadásul nekem van állóhelyzeti is amit télen szoktam ám használni reggelente.
Exide? Én nem igazán vagyok márkafan, csak gondoltam pénzért minőséget kap az ember, de hogyha az a szar, akkor zokszó nélkül visszaviszem nekik és lebaszom az asztalra
főleg úgy, hogy a kocsi gyári aksija 9 évet bírt ...

még 1 dologra tudok gondolni:
néha észrevettem, hogy az utastér ventilátor még akkor is fúj levegőt, mikor már rég le van állítva az autó és ki van véve a kulcs. Gondolom ez nem a helyes elvárható működés


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 11:25


SP_323i írta: Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?


az önindító sokat vesz fel, és kevés neki a sok rövid táv. vagy épp a generátor nem tölt eleget. alapjáraton, ha rámérsz az akksira kellene lenni rajta vagy 13,4V-nak. illetve mikor így áll az autó, akkor indítás előtt is jó lenne mérni, meg van e a legalább 12,4V vagy épp mit mutat. indítózás közben egy lakatfogó lenne a jó, ami képes olyan funkcióra, hogy rögzíti a csúcs áram felvételt, és vissza tudod nézni.
a másik, hogy én nem értem sokan miért vannak oda az Exide-ért... én nem egyről hallottam már, ami kifingott 2 éven belül.
visszább leírtam már, hogy nekem a MonBat 5 éves lesz nem sokára, és és tényleg rövideket megyek, meg marha sokat indítgatok, és még eddig semmi baja nem volt. a mostani télen tettem fel 1x töltőre, pedig jelzés szerint Zöld volt, csak nagyon sokat indítgattam, meg hideg volt, aztán kicsit töltsön rá.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 11:16


Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. április 02. szerda, 16:17


Ha már tanácsokat kértem, akkor leírom, hogy Exide premium lett az akksi 85Ah és 800as indítóval. Kösz mindenkinek!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 07:01


BarG írta:
YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.


Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.


jogos

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 21:30


YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.


Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.