YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:13


Bero írta: Sziasztok! Akksi gondom van.. 2 perc zene hallgatás után (halkan) lemerül az akksi. megmértem és alapból 12.04 Voltot mértem,amikor ment a motor akkor 14.03 körül. Mi lehet a baj? Nemrég kapott egy jobb hangrendszert( mélynyomó,erősítő) és az eddigi akksira tettem rá. mióta nálam van a vas (4 év kb) nem volt még cserélve.


nem írtad el az értéket? 14,3 és 12,4 V lenne véletlen? ha nem írtda el, akkor ez nem jó. valószínű cellazárlat. mint írtuk ilyenkor kezdenek megpusztulni az akksik, ahogy jön a hűs. ha tavaly nem volt ilyen, akkor egyértelmű, hogy akksi. nyáron elpárolgott a víz belőle, cella kint, aztán putty.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:11


Bero írta: A gyári hány amperes? Milyet érdemes berakni? Köszi


Szivesen!

Azthiszem 80 vagy 95 Amperórás, a 100 vagy 110-es már elég bele, bár kérdés mekkora a erősítő étvágya



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 04. péntek, 22:11

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:06


A gyári hány amperes? Milyet érdemes berakni? Köszi

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:54


Bero írta: Így,nagyobb hangrendszer mellett nagyobb ampereset vegyek?


Nem árt ha van miből zenélni

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:46


Így,nagyobb hangrendszer mellett nagyobb ampereset vegyek?

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:35


Bero írta: Sziasztok! Akksi gondom van.. 2 perc zene hallgatás után (halkan) lemerül az akksi. megmértem és alapból 12.04 Voltot mértem,amikor ment a motor akkor 14.03 körül. Mi lehet a baj? Nemrég kapott egy jobb hangrendszert( mélynyomó,erősítő) és az eddigi akksira tettem rá. mióta nálam van a vas (4 év kb) nem volt még cserélve.


Szia!
Lassan megérett a cserére, bár ha 12 Volt-ot mutat akkor nem olyan rossz az akksi, de lehet hogy pár cella már zárlatos és kevés a teljesítménye. A töltésed jó.

Üdv.:Neo

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:29


Sziasztok! Akksi gondom van.. 2 perc zene hallgatás után (halkan) lemerül az akksi. megmértem és alapból 12.04 Voltot mértem,amikor ment a motor akkor 14.03 körül. Mi lehet a baj? Nemrég kapott egy jobb hangrendszert( mélynyomó,erősítő) és az eddigi akksira tettem rá. mióta nálam van a vas (4 év kb) nem volt még cserélve.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 14:55


Amit a nyáron vett bimmert egair barátom, abban is már elmúlt 9 éves az akku, egy idős volt a vassal. Vett egyből egy újat, nem kockáztatja meg már vele a telet.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 13:35


YELLOW írta: egy normális autóelektronikás kideríti neked melyik helyzet áll fent.


na ezekből van egyre kevesebb. Csak a lehúzás megy, ha befutok ilyen helyre egy BMW-vel még a végén komplett motorfelújítás kell, egy kidörzsölt kábel helyett.
Utánanézek ennek a előtte-közben-utána dolognak.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 12:37


Nekem-8 írta:
YELLOW írta: esetlleg érdemes elvinni egy normális akkushoz, ahol mérnek neked önindító áramfelvételt, meg generátor töltést, hogy nem-e ludas valamelyik, bár ismét mondom öreg akksinál az akksi. sőt a gagyibb márkáknál 2-3 év és kaput.


Már volt benne másik akku. Már jó ideje szenvedek vele, de a nyarat kibírta. Most hogy kezdünk hűlni egyre veszélyesebb. Teljes feltöltéssel is olyan 2-3 hétig jó a kocsi, aztán megint gyengusz. Töltés van, már nézve, akku mindegy hogy milyen, 1 év alatt 3 is volt benne.
A csomitér lámpa nem világít, az sötétben jól látszana kívülről. Szerintem valami trükkösebb lesz.
Megpróbálok benne maradni, de van benne ez a belső tér érzékelő, lehet beriaszt.



amikor jár a motor a sarukon van legalább 14,6 V? mondjuk indítás közben is lehet nézni, ha 11 V alá megy, akkor az önindító sokat vesz fel. vagy esetleg célszerű azt nézni, hoogy leállítás után mit mérsz, meg mondjuk reggel indulás előtt. korábban volt szó, hogy normáál esetben mennyi az autó nyugalmi áramfelvétele, elég kevés, majd biztos megírja valaki, aztán sorbakötve egy műszert lehet nézni mennyi ampert vesz fel, vagy egy lakatfogóval.
amúgy írod, hogy több akksival is ez van, attól nem biztos, hogy van egy energiavámpír valahol, éppen elég ha nem tölt normálisan a generátor, pl mindig alacsony fordulaton jársz vele. oké, hogy 70-80A-es a generátor, de az nem is tudom vagy 4-5ezres fordulaton annyi, aztán alacsoynabb fordulatnál kevesebb, mellé még nem is 100%-os, akkor lehet gond. egy normális autóelektronikás kideríti neked melyik helyzet áll fent.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 12:22


YELLOW írta: esetlleg érdemes elvinni egy normális akkushoz, ahol mérnek neked önindító áramfelvételt, meg generátor töltést, hogy nem-e ludas valamelyik, bár ismét mondom öreg akksinál az akksi. sőt a gagyibb márkáknál 2-3 év és kaput.


Már volt benne másik akku. Már jó ideje szenvedek vele, de a nyarat kibírta. Most hogy kezdünk hűlni egyre veszélyesebb. Teljes feltöltéssel is olyan 2-3 hétig jó a kocsi, aztán megint gyengusz. Töltés van, már nézve, akku mindegy hogy milyen, 1 év alatt 3 is volt benne.
A csomitér lámpa nem világít, az sötétben jól látszana kívülről. Szerintem valami trükkösebb lesz.
Megpróbálok benne maradni, de van benne ez a belső tér érzékelő, lehet beriaszt.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 12:08


Nekem-8 írta: Az akku pár nap állás után gyengélkedik erősen. Még nem mértem rá a nyugalmi fogyasztásra, de korábban írta valaki hogy a fűtőventi ellenállása vagy mi szokott zárlatos lenni. Ezt hogy tudnám kiszűrni? Ha nagy a nyugalmi fogyasztás és kiveszem a pl: 34-es biztit és megint mérek és jó akkor megvan a hiba? Melyik biztit kellene kivenni a fent említett zárlat kiszűréséhez?
Mennyi a nyugalmi fogyasztás? Semmi extra nincs kocsiban.

Lehet számít, de ha leállítom a kocsit, a digitklíma vezérlőjében lévő pici kis venti forog, még 5 perc után is.

kb. 2 hete előfordult hogy a riasztó figyelmeztetett, vagyis hangosan pittyegett (nem riasztott) és villogott az elakadás jelző. Ha jól tudom lemerülés elleni figyelmeztetés lehetett.

8


na az a kis venti ami a vezérlőpanelben van, az nem szokott kikapcsolni. ha jól tudom leállítás után vagy 15 percig megy. vagyis 15 perc után minden fogyasztót lekapcsol az autó, rádió, úgyhagyott világítás, stb. jó lenne ha ott ülnél az autóba, vagy 15 percet, hogy mikor kapcsol ki a venti. azért ne szállj ki, mert mintha hallottam volna olyat is, hogy ajtónyitásra, újraindul. vagy kinyomod a világítást és nem zárod be az ajtót csak behajtod, aztán megnézed egy 20 perc múlva mi a helyzet. bár én bent maradnék belülről lezárnám az autót, mintha kiszálltam volna úgye és úgy fülelnék. másik lehetséges hibaforrás a csomagtér világítás. ha nem kapcsol ki sötétben látni kívülről is, hogy ég.

amúgy nyár után jelemző, hogy elkezdenek az akksik haldoklani, főleg ha már régi is. a melegben kipárolog belőle a desztvíz, aztán jön a baj hidegben télen. ha öreg az akksid még ideig, darabig húzhatod, hogy töltögeted, de abból csere lesz, ha nem akarsz ottragadni majd egyszer valahol. esetlleg érdemes elvinni egy normális akkushoz, ahol mérnek neked önindító áramfelvételt, meg generátor töltést, hogy nem-e ludas valamelyik, bár ismét mondom öreg akksinál az akksi. sőt a gagyibb márkáknál 2-3 év és kaput.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 12:00


Az akku pár nap állás után gyengélkedik erősen. Még nem mértem rá a nyugalmi fogyasztásra, de korábban írta valaki hogy a fűtőventi ellenállása vagy mi szokott zárlatos lenni. Ezt hogy tudnám kiszűrni? Ha nagy a nyugalmi fogyasztás és kiveszem a pl: 34-es biztit és megint mérek és jó akkor megvan a hiba? Melyik biztit kellene kivenni a fent említett zárlat kiszűréséhez?
Mennyi a nyugalmi fogyasztás? Semmi extra nincs kocsiban.

Lehet számít, de ha leállítom a kocsit, a digitklíma vezérlőjében lévő pici kis venti forog, még 5 perc után is.

kb. 2 hete előfordult hogy a riasztó figyelmeztetett, vagyis hangosan pittyegett (nem riasztott) és villogott az elakadás jelző. Ha jól tudom lemerülés elleni figyelmeztetés lehetett.

8

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2013. szeptember 19. csütörtök, 21:18


stunter26 írta:
valter320d írta:
jokerface írta: Skacok,ha lesz CO-val hegesztve egy pici dolog a kocsim alvázához,le kell csatlakoztatni az akkut?
A szaki aki minden nap ezt csinálja,azt mondta semmi baja nem lehet. Valaki a tutit?
Mondjuk nem szivesen kötném le ha nem muszáj.


Mi levettük biztos ami biztos alapon!


Szia ! kösd le feltétlenül . az a biztos nehogy szétvágja az aksit.

Már megoldva,de azért köszönöm



stunter26
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1996

státusz stunter26

Újonc

Elismertség: 31% (5 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2013. szeptember 19. csütörtök, 18:48


valter320d írta:
jokerface írta: Skacok,ha lesz CO-val hegesztve egy pici dolog a kocsim alvázához,le kell csatlakoztatni az akkut?
A szaki aki minden nap ezt csinálja,azt mondta semmi baja nem lehet. Valaki a tutit?
Mondjuk nem szivesen kötném le ha nem muszáj.


Mi levettük biztos ami biztos alapon!


Szia ! kösd le feltétlenül . az a biztos nehogy szétvágja az aksit.