hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 08:10


jlaci74 írta:

Nézd meg a gumi oldalfalán a terhelési indexét, minél nagyobb a szám annál terhelhetőbb és annál keményebb, érezhető komfortváltozást okoz a gyári előírástól való eltérés...
( én kipróbálnám picit kisebb nyomással ... )



Szia!
Az új gumi: Dunlop Bluresponze 205/55/16 91V, a régi Michelin pilot 1 volt, a terhelési indexet nem tudom, mert nem volt érdemes elhoznom.
Lehet, hogy 2,2-re kéne fújni a 2,3 helyett? De az új az úthibákat borzasztó módon kihozza.
hil


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 07:45


hil írta:
tomy1228 írta:
hil írta: Sziasztok!
Most vettem az autóra új gumikat (Dunlop), a régiek kissé öregek voltak már. Az új gumi ugyanaz a méretű mint a ledobott Michelin volt, azonos nyomásra fújta (2,3 elöl, hátul) és azt veszem észre, hogy az úthibák sokkal jobban szólnak, (nagyobbat dörren/csattan az autó). Vajon mitől lehet ez???

hil


Lehet hogy régi nem volt defektürő amit meg most vettél az az és sokkal keményebb az oldalfala,ezért lehet hogy átmész egy 20 forintoson és azt is megérzed!


Szia!
Köszi a választ, azt elfelejtettem írni, hogy a mostani gumi sem defekttűrő, de lehet abban valami, hogy az oldalfala esetleg keményebb. A régi 12 éves volt(tudom, szégyen ezt leírnom), lehet, hogy annak az oldala már annyira puha volt?
hil



Nézd meg a gumi oldalfalán a terhelési indexét, minél nagyobb a szám annál terhelhetőbb és annál keményebb, érezhető komfortváltozást okoz a gyári előírástól való eltérés...
( én kipróbálnám picit kisebb nyomással ... )



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 07:17


tomy1228 írta:
hil írta: Sziasztok!
Most vettem az autóra új gumikat (Dunlop), a régiek kissé öregek voltak már. Az új gumi ugyanaz a méretű mint a ledobott Michelin volt, azonos nyomásra fújta (2,3 elöl, hátul) és azt veszem észre, hogy az úthibák sokkal jobban szólnak, (nagyobbat dörren/csattan az autó). Vajon mitől lehet ez???

hil


Lehet hogy régi nem volt defektürő amit meg most vettél az az és sokkal keményebb az oldalfala,ezért lehet hogy átmész egy 20 forintoson és azt is megérzed!


Szia!
Köszi a választ, azt elfelejtettem írni, hogy a mostani gumi sem defekttűrő, de lehet abban valami, hogy az oldalfala esetleg keményebb. A régi 12 éves volt(tudom, szégyen ezt leírnom), lehet, hogy annak az oldala már annyira puha volt?
hil



tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 21:35


hil írta: Sziasztok!
Most vettem az autóra új gumikat (Dunlop), a régiek kissé öregek voltak már. Az új gumi ugyanaz a méretű mint a ledobott Michelin volt, azonos nyomásra fújta (2,3 elöl, hátul) és azt veszem észre, hogy az úthibák sokkal jobban szólnak, (nagyobbat dörren/csattan az autó). Vajon mitől lehet ez???

hil


Lehet hogy régi nem volt defektürő amit meg most vettél az az és sokkal keményebb az oldalfala,ezért lehet hogy átmész egy 20 forintoson és azt is megérzed!



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 20:28


Sziasztok!
Most vettem az autóra új gumikat (Dunlop), a régiek kissé öregek voltak már. Az új gumi ugyanaz a méretű mint a ledobott Michelin volt, azonos nyomásra fújta (2,3 elöl, hátul) és azt veszem észre, hogy az úthibák sokkal jobban szólnak, (nagyobbat dörren/csattan az autó). Vajon mitől lehet ez???

hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 13:18


BarG írta:
YELLOW írta: a legtöbb autót viszi a nyomvájú, lehet az új is aminek oylan szerencsétlen a nyomtávja, hogy pont rosszul esik. a legjobbak a kis autók, vagy a túl nagyon. azoknál nem érezni annyira. a szélesebb gumi meg csak kombó az egészre, nagyobb felületet jobban visz minden útfelület dőlés....


Szerintem jó nagy szerepe van a futúműgeometriának, futóműkonstrukciónak. Eddig én is panaszkodtam, hogy a 225-ös kerekek mennyire mennek összevissza a nyomvályún. Most a szintén 225 széles, 45- magas, de 18" átmérőjű kerekek az F32-n sokkal-sokkal kevésbé érzékenyek a nyomvályúra, mint a 225/45R17-ek az E46-on.


igen, de az egyik ok, hogy nagyobb a nyomtáv, mint az E46-nak. a másik, hogy a kormány teljesen más ha minden igaz, nem ad annyi visszajelzést az útról. E46 kormánya ebből jó, hogy elég közvetlen. persze ez megint olyan, hogy akinek az automata, meg a kényleem a fontos, az pont ezt nem fogja szeretni benne.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 12:42


YELLOW írta: a legtöbb autót viszi a nyomvájú, lehet az új is aminek oylan szerencsétlen a nyomtávja, hogy pont rosszul esik. a legjobbak a kis autók, vagy a túl nagyon. azoknál nem érezni annyira. a szélesebb gumi meg csak kombó az egészre, nagyobb felületet jobban visz minden útfelület dőlés....


Szerintem jó nagy szerepe van a futúműgeometriának, futóműkonstrukciónak. Eddig én is panaszkodtam, hogy a 225-ös kerekek mennyire mennek összevissza a nyomvályún. Most a szintén 225 széles, 45- magas, de 18" átmérőjű kerekek az F32-n sokkal-sokkal kevésbé érzékenyek a nyomvályúra, mint a 225/45R17-ek az E46-on.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. május 26. hétfő, 21:21


a legtöbb autót viszi a nyomvájú, lehet az új is aminek oylan szerencsétlen a nyomtávja, hogy pont rosszul esik. a legjobbak a kis autók, vagy a túl nagyon. azoknál nem érezni annyira. a szélesebb gumi meg csak kombó az egészre, nagyobb felületet jobban visz minden útfelület dőlés....

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. május 26. hétfő, 20:47


szicsu írta:
tomy1228 írta:
andree írta:
tomy1228 írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta: Sziasztok!
2004 330cd olyan problémám lenne hogy nem tud megmaradni az úton,mint ahogy vki írta "traktort vezetnék" nagyon elvisz a nyomvályú szinte kikapja a kezemből a kormányt és ha nem tartom akkor hipp hopp a szembejövő sávban találom magam.Egy halom alaktrész már ki lett cserélve (lengőkar,lengőkar hátsó szilent,stab pálca,lengéscsillapító,kormánymű le lett szedve és fell lett újítva minden egyes gumi vacka kicserélve,mindezek után futómű beállítva).Fútóművesnél feltették rázópadra is és mostmár nem találnak semmit,toronycsapágy van még ami nem lett cserélve de ne kopog nem zörög az eleje csak nem lehet vele normálisan közlekedni.Ha vkinek esetleg van vmi ötlete szívesen veszem!

üdv:Tomy


végülis, jó hogy a széles gumi miatt kicseréltetetd az egész futóművet


Ezt nem a széles gumi okozza,van egy másik kocsink is 320ci ugyanilyen méretű felnikkel gumikkal és az tökéletsen megy az is picit elhúz de ne igy mint az enyém!Már az a vicc hogy párom is észrevette hogy vmi nem fasza,vezette a hungárián és mondta hogy ezzel nem lehet egyenesen menni,az ővével ilyen probléma nincsen,ég és föld a két autó!


jó nem tudom milyen. de nyomvájús úton, azért egy 10km után nekem is bedurran a karom. viszont sima úton, fékezve is, olyan egyenes futása van, hogy hihetetlen 225-ös gumival elől. a téli 195-tel meg sokkal másabb, szinte semmi.
ha lejt az út, pl körforgó, amerre lejt, arról ellent kell tartani.
az a baj, hogy mindent kicseréltetek. aminek köze lehetne hozzá. a toronycsapágy nem csinál ilyet. egyébként a gumi mintája is számít, bár (mivel nem tudom a mértéket a húzásról) nem annyira, de ugye egy jobban tapadó gumi is jobban viszi a kormányt.
egyébként hátsó futómű is okozhat ilyen érdekességet, hogy táncoltatja az elejét. legalábbis emlékszem valaki írt már erről.


Egy korrekt futóműbeállítás sokat segíthet.


Futóműbeállítás megvolt,ha jó úton megyek nincs is vele gond szépen egynesen megy!



Szia,
Egy kocsiban nem csak elől van futómű, nézzétek át a hátulját is. Olyan dolgokra képes hogy el se hinnéd.
Üdv.


Szevasztok!
Még mindig küzdök a fenti problémámmal,ma elmentem és feltették padra a kocsit,megállapították hogy a balos hátsó lengéscsillapító 52% illetve jobb hátul már nem emlékszem hogy mi is de egy nagyon picit lóg,de még bőven tűrésen belül.Elejét is átnézettem ott egy a tavaly cserélt lengőkar trapéz gömbfeje lóg!Szerintetek ez okozhatja az hogy kicsit rosszabb úton rángatja a kormányt illetve a többi fent említett problémát?

Az enyém ugyan ezt csinálja 205/55-16-os gumival!!!
Futóműben nem találtunk semmit ami lógna,futómű belőve...
Sima úton tökéletes,de a nyomvályú össze-vissza elviszi.
És mi kicseréltük a hátsó gátlókat,és rugókat is.

Engem már nem is a nyomvályú idegesít hanem ez a kormányrángatás kisebb nagyobb gödörre, mióta megcsináltam a legegyszerűbb dolgot felfújtam a kereket már nem megy annyira a nyomvályú után,rohadt defektűrős gumin egyáltalán nem venni észre még azt sem ha 1 alatt van a nyomás


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2014. május 26. hétfő, 20:09


tomy1228 írta:
andree írta:
tomy1228 írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta: Sziasztok!
2004 330cd olyan problémám lenne hogy nem tud megmaradni az úton,mint ahogy vki írta "traktort vezetnék" nagyon elvisz a nyomvályú szinte kikapja a kezemből a kormányt és ha nem tartom akkor hipp hopp a szembejövő sávban találom magam.Egy halom alaktrész már ki lett cserélve (lengőkar,lengőkar hátsó szilent,stab pálca,lengéscsillapító,kormánymű le lett szedve és fell lett újítva minden egyes gumi vacka kicserélve,mindezek után futómű beállítva).Fútóművesnél feltették rázópadra is és mostmár nem találnak semmit,toronycsapágy van még ami nem lett cserélve de ne kopog nem zörög az eleje csak nem lehet vele normálisan közlekedni.Ha vkinek esetleg van vmi ötlete szívesen veszem!

üdv:Tomy


végülis, jó hogy a széles gumi miatt kicseréltetetd az egész futóművet


Ezt nem a széles gumi okozza,van egy másik kocsink is 320ci ugyanilyen méretű felnikkel gumikkal és az tökéletsen megy az is picit elhúz de ne igy mint az enyém!Már az a vicc hogy párom is észrevette hogy vmi nem fasza,vezette a hungárián és mondta hogy ezzel nem lehet egyenesen menni,az ővével ilyen probléma nincsen,ég és föld a két autó!


jó nem tudom milyen. de nyomvájús úton, azért egy 10km után nekem is bedurran a karom. viszont sima úton, fékezve is, olyan egyenes futása van, hogy hihetetlen 225-ös gumival elől. a téli 195-tel meg sokkal másabb, szinte semmi.
ha lejt az út, pl körforgó, amerre lejt, arról ellent kell tartani.
az a baj, hogy mindent kicseréltetek. aminek köze lehetne hozzá. a toronycsapágy nem csinál ilyet. egyébként a gumi mintája is számít, bár (mivel nem tudom a mértéket a húzásról) nem annyira, de ugye egy jobban tapadó gumi is jobban viszi a kormányt.
egyébként hátsó futómű is okozhat ilyen érdekességet, hogy táncoltatja az elejét. legalábbis emlékszem valaki írt már erről.


Egy korrekt futóműbeállítás sokat segíthet.


Futóműbeállítás megvolt,ha jó úton megyek nincs is vele gond szépen egynesen megy!



Szia,
Egy kocsiban nem csak elől van futómű, nézzétek át a hátulját is. Olyan dolgokra képes hogy el se hinnéd.
Üdv.


Szevasztok!
Még mindig küzdök a fenti problémámmal,ma elmentem és feltették padra a kocsit,megállapították hogy a balos hátsó lengéscsillapító 52% illetve jobb hátul már nem emlékszem hogy mi is de egy nagyon picit lóg,de még bőven tűrésen belül.Elejét is átnézettem ott egy a tavaly cserélt lengőkar trapéz gömbfeje lóg!Szerintetek ez okozhatja az hogy kicsit rosszabb úton rángatja a kormányt illetve a többi fent említett problémát?

Az enyém ugyan ezt csinálja 205/55-16-os gumival!!!
Futóműben nem találtunk semmit ami lógna,futómű belőve...
Sima úton tökéletes,de a nyomvályú össze-vissza elviszi.
És mi kicseréltük a hátsó gátlókat,és rugókat is.


tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. május 26. hétfő, 19:07


andree írta:
tomy1228 írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta: Sziasztok!
2004 330cd olyan problémám lenne hogy nem tud megmaradni az úton,mint ahogy vki írta "traktort vezetnék" nagyon elvisz a nyomvályú szinte kikapja a kezemből a kormányt és ha nem tartom akkor hipp hopp a szembejövő sávban találom magam.Egy halom alaktrész már ki lett cserélve (lengőkar,lengőkar hátsó szilent,stab pálca,lengéscsillapító,kormánymű le lett szedve és fell lett újítva minden egyes gumi vacka kicserélve,mindezek után futómű beállítva).Fútóművesnél feltették rázópadra is és mostmár nem találnak semmit,toronycsapágy van még ami nem lett cserélve de ne kopog nem zörög az eleje csak nem lehet vele normálisan közlekedni.Ha vkinek esetleg van vmi ötlete szívesen veszem!

üdv:Tomy


végülis, jó hogy a széles gumi miatt kicseréltetetd az egész futóművet


Ezt nem a széles gumi okozza,van egy másik kocsink is 320ci ugyanilyen méretű felnikkel gumikkal és az tökéletsen megy az is picit elhúz de ne igy mint az enyém!Már az a vicc hogy párom is észrevette hogy vmi nem fasza,vezette a hungárián és mondta hogy ezzel nem lehet egyenesen menni,az ővével ilyen probléma nincsen,ég és föld a két autó!


jó nem tudom milyen. de nyomvájús úton, azért egy 10km után nekem is bedurran a karom. viszont sima úton, fékezve is, olyan egyenes futása van, hogy hihetetlen 225-ös gumival elől. a téli 195-tel meg sokkal másabb, szinte semmi.
ha lejt az út, pl körforgó, amerre lejt, arról ellent kell tartani.
az a baj, hogy mindent kicseréltetek. aminek köze lehetne hozzá. a toronycsapágy nem csinál ilyet. egyébként a gumi mintája is számít, bár (mivel nem tudom a mértéket a húzásról) nem annyira, de ugye egy jobban tapadó gumi is jobban viszi a kormányt.
egyébként hátsó futómű is okozhat ilyen érdekességet, hogy táncoltatja az elejét. legalábbis emlékszem valaki írt már erről.


Egy korrekt futóműbeállítás sokat segíthet.


Futóműbeállítás megvolt,ha jó úton megyek nincs is vele gond szépen egynesen megy!



Szia,
Egy kocsiban nem csak elől van futómű, nézzétek át a hátulját is. Olyan dolgokra képes hogy el se hinnéd.
Üdv.


Szevasztok!
Még mindig küzdök a fenti problémámmal,ma elmentem és feltették padra a kocsit,megállapították hogy a balos hátsó lengéscsillapító 52% illetve jobb hátul már nem emlékszem hogy mi is de egy nagyon picit lóg,de még bőven tűrésen belül.Elejét is átnézettem ott egy a tavaly cserélt lengőkar trapéz gömbfeje lóg!Szerintetek ez okozhatja az hogy kicsit rosszabb úton rángatja a kormányt illetve a többi fent említett problémát?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 20:26


YELLOW írta:
blueman írta: Ma voltam a fűtűművesnél ahol a stab pálcák csere mellett említette a szaki, hogy a bal és jobb oldali "PATKÓ"-t is cserélni kell... mondom mi az? Erre annyit tudott a mogorva úr kinyögni, hogy majd az autószerelő tudni fogja... de valami szilent, majd a mondatot elharapta, nekem mint autóhoz nem értő ( ezt honnan vette...), nem fog magyarázni, hát mondom jól van, ide sem jövök többet, viszont a segítségetek szeretném kérni, mi lehet szerintetek az említett patkó?

remélem jó helyre írtam.



LOL... nem hallottam még így... lehet talpasra gondolt, de az meg lengőkarral együtt van és nem ócsó. én inkább azt mondom vidd el máshova, ahol értelmes emberek dolgoznak, és nem szoci szavakkal kommunikálnak, még amit megszoktak a ladás korszakból vagy kitudja hol.

Lehet,hogy a stabilizátor szilentre gondolt???


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 17:24


blueman írta: Ma voltam a fűtűművesnél ahol a stab pálcák csere mellett említette a szaki, hogy a bal és jobb oldali "PATKÓ"-t is cserélni kell... mondom mi az? Erre annyit tudott a mogorva úr kinyögni, hogy majd az autószerelő tudni fogja... de valami szilent, majd a mondatot elharapta, nekem mint autóhoz nem értő ( ezt honnan vette...), nem fog magyarázni, hát mondom jól van, ide sem jövök többet, viszont a segítségetek szeretném kérni, mi lehet szerintetek az említett patkó?

remélem jó helyre írtam.



LOL... nem hallottam még így... lehet talpasra gondolt, de az meg lengőkarral együtt van és nem ócsó. én inkább azt mondom vidd el máshova, ahol értelmes emberek dolgoznak, és nem szoci szavakkal kommunikálnak, még amit megszoktak a ladás korszakból vagy kitudja hol.

blueman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz blueman

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 17:08


Ma voltam a fűtűművesnél ahol a stab pálcák csere mellett említette a szaki, hogy a bal és jobb oldali "PATKÓ"-t is cserélni kell... mondom mi az? Erre annyit tudott a mogorva úr kinyögni, hogy majd az autószerelő tudni fogja... de valami szilent, majd a mondatot elharapta, nekem mint autóhoz nem értő ( ezt honnan vette...), nem fog magyarázni, hát mondom jól van, ide sem jövök többet, viszont a segítségetek szeretném kérni, mi lehet szerintetek az említett patkó?

remélem jó helyre írtam.



ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 16:54


YELLOW írta:
ignasow írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni: - tegnap az M0-n haladva elkezdett erős, mély vibráló hang jönni a hátsó futómű felől, mintha tompán ütné valami az alvázat. (igy tudom csak leírni) Ha lassítok az ütések száma is csökken.. Mi lehet a baj szerintetek? A fékek újak. Szilent? Difi vagy féltengely? Üdv!


vagy gumi szálszakadás, leesett egy súly, meg lehetne még sorolni.


Szia. Hasonló de inkább a difi felöl érzem vagy mint amikor a kardán megadja megát csak ez hátulról jön. Mély dübögés. Azért kössz.