Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2010-07-29 17:51 elektromos ablakemelõ_

laja írta:
Szia!
Ez elég ciki tényleg.
És hogyan oldottad meg a problémát?Mindenből újat vettél,vagy barkácsoltál?üdv.Lalee


Az autot en minden nap hasznalom, igy a lehetö leggyorsabb megoldast kerestem. A munkahelyem mellett van egy BMW markaszerviz, igen rugalmasak, igy elözetes idöpontegyeztetes nelkül is elvallaljak altalaban az autot. Reggel munkaba menet leadtam, majd munka utan mentem erte. Minden eredeti BMW alkatresz, BMW minösegü munka, de egy-egy ilyen meghibasodas bizony 200-250 euro között volt. Ezek utan gondolom erthetö, hogy mosolyom miert nem volt termeszetes.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-07-18 11:37 elektromos ablakemelõ_

laja írta: Sziasztok!
Segítsetek légyszives!
Először a bal első majd a jobb első ablakemelőm adta be a kulcsot.
Először szorult,majd recsegett és félúton megállt.
A szerelővel keresgéljük hol lehetne venni bontottan,de még nem találtunk.
Azt mondta hogy van a sínnél valami műanyag bigyó az van eltőrve amit elvileg lehetne cserélni,de szerinte külön nem fogok kapni.
Ha valaki tudna infot hol próbáljak meg venni az jó lenne.Köszi Lalee.


Szia Lalee!

Nekem 2 ev alatt az elektromos tetöablakom, a bal elsö es a bal hatso elektromos ablakom adta meg magat, de a jobb hatso is a halalan van jelenleg. Velemenyem szerint ez azert mar ciki...különösen egy BMW-töl.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-06-14 20:24 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Bizony, ez valoban nagyon rendes volt tölük. Szerintem is vannak rendes rendörök Magyarorszagon, csak sajnos nem velük talalkozik altalaban az ember. Bar a nemet rendszam miatt engem rendszeresen tovabbengednek az ellenörzesekkor, szoval nekem egy szavam nem lehet. Es azert egyiranyu utcaba szembe behajtani nem eppen apro figyelmetlenseg. De olcson megusztatok szerencsere!

Szemy

U.i.: legalabb csinos volt a rendörnö?

Szemy Elküldve: 2010-06-13 21:28 Társalgó

hil írta:
Szemy írta:

Hat...azert az emebrek többsegenel, legalabbis felenk sajnos föleg csak hetvegen van idö elintezni ilyen nagyobb zajjal jaro dolgokat. En pl. most fogok költözni, es mivel hetköznap dolgozom es az ügyes-bajos dolgokat is munka utan tudom elintezi, csakis a hetvege marad (szombat-vasarnap), hogy az uj lakast rendbevagjam. Nem lehet mit csinalni, ez van sajnos.

Szemy


A németek roppant kényesek erre, de kivételes esetben eltűrik. Én arra gondoltam, hogy pl egész héten otthon van, de vasárnap délben áll neki füvet nyírni és ezt rendszeresen. A másik szomszéd (bolond a nő szerintem) tegnap egész délelőtt fejhangon ordított a kertésszel, még jó, hogy nem voltam otthon. Kultúr emberek, gondolom tanyáról költöztek a városba



A nemetek annyira kenyesek erre, hogy csend es nyugalmi elöirasok tömkelege ide vagy oda, egy költözes utan 2-3 honapig folyamatosan lehet hallani a furas-faragas-kalapalas zajat nap es napszaktol függetlenül. Mindenki tisztaban van azzal, hogy maskepp nem megy, emiatt borzasztoan toleransak az elet dolgaival szemben. Tapasztalatbol mondom, hogy amikor a magyar/lengyel/szlovak lakok panaszkodnak, akkor a nemetek csak ennyit mondanak: "Damit muß man leben." Egyszoval borzasztoan toleransak az elöirasokkal szemben is.

Szemy

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-06-13 17:26 Társalgó

Woockie írta:
hil írta: Sajnos magyar országon szinte minden háztartásban akad egy flex. A nagyobb baj az, hogy vannak tapló emberek és a zajt okozó eszközeiket hétvégén használják, noha erre hétközben is lenne lehetőségük.

Nekem is van, sot, furogepem, funyirom, sovenyvagom, csiszologepem, fureszem stb is. Megis eszembe sem jut, h hetvegen, amikor mas pihenne hasznaljam ezeket. Foleg nem kora reggel. Na mindegy, inkabb nem bosszankodom.


Hat...azert az emebrek többsegenel, legalabbis felenk sajnos föleg csak hetvegen van idö elintezni ilyen nagyobb zajjal jaro dolgokat. En pl. most fogok költözni, es mivel hetköznap dolgozom es az ügyes-bajos dolgokat is munka utan tudom elintezi, csakis a hetvege marad (szombat-vasarnap), hogy az uj lakast rendbevagjam. Nem lehet mit csinalni, ez van sajnos.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-06-09 10:54 Akkumulátor

Meg ezt talaltam a temahoz, elnezest ha hosszu lenne:

...
A kalciumos akkumulátornál a 14,4 V határérték állandó, a 4...6 éves élettartam során sem csökken 14 V alá. Ennek következtében soha nem lép fel vízbontás, tehát egyrészt nem kell állandó utat hagyni a távozó gázoknak, másrészt nincs szükség a víz utántöltésére sem. Az akkumulátor teljesen lezárható.

A téves vagy hibás (14,4 V-nál nagyobb) töltőfeszültség tartós töltés esetén itt is vízbontáshoz vezet, ezért a műanyag fedél biztonsági szeleppel készül. A külső, sima fedél alatt megtalálhatók azok a nyílások, amelyeken át - feltételezett kipukkadást követően - a cellák ismét feltölthetők elektrolittal.

...
Karbantartást nem igénylő akkumulátor - olyan, többnyire savval és árammal töltött, üzemkész állapotú (de lehet sav és áramtöltésnélküli) akkumulátor, ahol a karbantartási igénymentesség az elektrolitszint ellenőrzésének és a desztillált víz utántöltésének elmaradására szorítkozik. A gyártók különböző ötvözetek segítségével, gáztér kialakításával érik el e kedvező tulajdonságot.
Másrészt a keletkező gázokat katalizátorok alkalmazásával vízzé alakítják vissza. Önkisülési veszteségük minimális, ezért árammal feltöltött á11apotban min. 6 hónapig tárolhatók. A "beépíteni és elfelejteni" kifejezés kizárólag az akkumulátorok desztillált vízzel való utántöltések elmaradására vonatkozik.
Egyébként feltételezik, hogy ezek az akkumulátorok a gépjárműben rendeltetésszerűen vannak üzemeltetve.

Forgalmazott típusaik:

- Karbantartásszegény (csekély karbantartást igénylő) akkumulátor - olyan,többnyire savval és ársmmal töltött, üzemkész állapotú (azonnal a kocsiba szerelhető, indításra kész) akkumulátor, melynél a gépjármű töltésszabályozójának beállításától függően csak évente egyszer-kétszer kell desztillált vízzel az elektrolitszintet beállítani. Kevesebb savgőz kerül ki a dugók furatain keresztül a cellákból (a gázképződés mérséklése folytán), így kímélve a gépjárművet és a környezetet. Ellenállóbbak a túltöltés káros hatásaival szemben (ezért élettartamuk hosszabb). Önkisülésük minimális, 6 hónapig tárolhatók jelentős tárolóképességveszteség nélkül.

- Karbantartásmentes (abszolút gondozásmentes) akkumulátor - olyan savval és árammal töltött és biztonsági szeleppel ellátott (azonnal kocsiba tehető, s indításra alkalmas) akkumulátor, melynek elektrolitfogyását speciális ötvözetek alkalmazásával minimálisra csökkentették. Ezeknél a többnyire teljesen zárt típusoknál desztillált víz utántöltése nem lehetséges-, a telep garantált élettartama alatt erre nincs is szükség. Önkisülési veszteségük minimális. Egyes típusok árummal feltöltve több évig tárolhatók (lásd később).

A szabvány követelményeinek első kritériuma szerint egy akkumulátor akkor tekinthető gondozásmentesnek (karbantartásmentesnek), ha a laborvizsgálatok során (40 °C ±2 °C hőmérséklelen 500 órán keresztül 14,4 V ±0,05 V (2,4 V/cella) állandó feszültségen töltve) az 1 amperórára (Ah) jutó vízveszteség (vízfogyasztás) nem haladja meg a 6 grammot. Ez egy gyorsított vizsgálat, ugyanis a gyakorlatban nem fordul elő 21 napos folyamatos vízbontási feszültségű töltés melletti üzemelés. Az elektrolitszint-csökkenés ekkor sem haladja meg pl. egy 44 Ah-s típusnál a kb. 9 mm-t, ami kisebb mint az edényen található max. és min. jel közötti 10 mm-es különbség. Az utóbbi időben a 6g/Ah-ás vízveszteség értékét az autógyárak tovább szigorították és csak azt fogadják el beszállítónak, aki képes 3g/Ah alatti vízveszteségű akkumulátorokat gyártani.

A gondozásmentesség második fontos kritériuma, hogy az ugyancsak 40 °C ± 2 °C hőmérsékleten 9 napig tárolt akkumulátor hidegindító képessége még megfelelő legyen, vagyis 18 °C-os hidegben 4,5 C20 ... 5 C20 értékú terhelőáram (kisütőáram) mellett a 12 V-os akkumulátor kapocsfeszültsége a 30. másodpercben se csökkenjék 7,2 V (1,2 V/cella) feszültség alá. (Ez a 4,5 C20 ... 5 C20 kisütóáram pl. a PERION 6A55XX 55 Ah-ás akkumulátorcsaládnál 255 A).

Szemy Elküldve: 2010-06-09 10:37 Akkumulátor

hil írta:
Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki.


Sajnos en egyetemi tanulmanyaim alatt vegig ezzel az ertekkel talalkoztam, de egy laborban akar ki is lehet probalni: elvileg cellankent 2,4V-nal kezdödik meg a vizbontas (= gazkepzödes). Ennyit tudok hozzatenni a temahoz.

Szemy Elküldve: 2010-06-08 22:02 Akkumulátor

Ha mar elöjött a kerdes, akkor idezet az egyik egykori tananyagunkbol, hatha valakinek segitsegere lesz:

Gondozásmentes akkumulátorok töltése

A gondozásmentes akkumulátor esetében, ha azt valamilyen okból tölteni kell (pl. égve felejtett lámpák, vagy egyéb fogyasztók rendellenes üzemeltetése álló járműben stb.), akkor a járműből kiszerelt akkumulátor töltőáramát úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség értékének 0,08...0,1-szerese legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén az alkalmazható töltőáram: 0,08*54...0,1*54 = 4,3 ... 5,4 A. A töltést addig kell folytatni, míg az elektrolit sűrűsége minden cellában eléri az 1,27 ... 1,30 kg/dm3 értéket, megfelelő elektrolitszint mellett, 20 °C-on mérve. Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a fentiekben leírt töltési mód csak azoknál a kiviteleknél alkalmazható, melyeknél a víz utánpótlásának lehetösége biztosított (ha pl. a gyártmánycímkével leragasztott cellák záródugói eltávolíthatók). E töltési módnál ugyanis a feszültség meghaladja a 14,4 V-ot, s a töltés végén erős gázfejlődés lép fel, mely az elektrolitbam lévő víz mennyiségét csökkenti. Ezzel a töltési eljárással az akkumulátor teljes töltöttségét érhetjük el.

Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a töltést olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, mely a töltést a 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, (ill. ezt követően csökkenő áramra való átváltással az a 14,4 V-os vízbontási feszültség alatt marad.) Hagyományos töltőberendezés alkalmazásánál (mely az állandó feszütségü töltést nem teszi lehetővé) a töltőáramot úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség-értékének 0,05-szöröse legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén: 0,05*54 = 2,7 A. A töltést 12 ... 14 órán át kell folytatni. Ezt a töltési módot csak teljesen kisütött akkumulátoroknál szabad alkalmazni. Megjegyezzük, hogy a leírt két utóbbi töltési módszemél (ahol nem lépjük túl a 14,4 V-os vízbontási feszültséget), a teljesen zárt, abszolút gondozásmentes, teljesen kimerült akkumulátorok 65 ... 80%-os töltöttségi állapotba kerülnek.

Szemy Elküldve: 2010-06-06 13:25 Valaki segítsen

YELLOW írta:
és mivel tudtad leszívni az olajat? mennyire volt koszos? színe, állaga?

és mi az a poli-V-szíj?


Mivel nalam a feltöltöcsavar is le van hegesztve, igy sehogy nem lett lecserelve az olaj a diffiben. Mondjuk nekem meg csak 100.000km van az autoban, de azert jobban örültem volna, ha a differencialmüben is uj olaj lenne. De az elet nem habostorta!

Az utcai köznyelvben hasznalatos hosszbordasszij pontos, szakszerü megnevezese a Poly-V szij.

Szemy Elküldve: 2010-06-06 12:16 Valaki segítsen

YELLOW írta: tudom loenne megfelelő topik, de mind különböző...


1. vízpumpát mikor kell cserélni? (km, vagy ha hangja van)

2. kuplung rendszer légtelenítését, hol lehet csinálni? a fékek le lettek légtelenítve de a kuplunghoz nem nyúltunk.

3. nekem a diffin nincs olaj leengedő csavar, valami faja megoldás kellene, hogy tudnám kiszedni belőle... hallottam szivattyúzásos módszerről, de ha lenne benne kosz azt lehet nem szedné fel... ötlet?

THX!


1. A vizpumpanak (a poli-V-szijhoz hasonloan) hivatalosan nincs elöirt csereintervalluma. Akkor erdemes kicserelni, ha meghibasodasnak barmilyen jelet mutatja. Egyebkent a lapattöres mindenkeppen valamilyen specialis tultereles vagy inkabb anyaghiba következteben fordulhat elö, hiszen az autok vizpumpai aramlastani szempontbol nem nagyon vannak igenybeveve, az aramalstani szakemberek viccesen csak vizkavaroknak hivjak.

2. Tano kollega nagyon perfektül leirta, hol es hogyan kell elvegezni a legtelenitest.

3. Ha nincs leeresztö csavarod (ahogy nekem sincs), akkor le kell szivattyuzni az olajat a betöltö nyilason keresztül. Nekem meg vacakabb a helyzet, mert a preciz bayorok meg az olajbetöltö csavart is odahegesztettek a hazhoz. A markaszerviz sem tudta lecserelni a diffiben az olajat...

Szemy Elküldve: 2010-06-02 17:42 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Hil! Nagyon jol csinaltad, igy kell ezt! En alapvetöen nem vagyok a rendörök ellen, de amikor kihasznaljak a helyzetüket vagy eppen azt, hogy szerencsetlen allampogarnak fingja sincs a jogairol, lehetösegeiröl es emiatt "csöbehuzzak" szegenyt, na azt nagyon-nagyon nem nezem jo szemmel. Es sajnos Magyarorszagon eleg gyakran elöfordul ez.

Tavaly telen egyik baratom valahol a ferihegy környeken egy lehajton vagy felhajton megcsuszott, mert egy helyen le volt fagyva ott az ut. Senkinek nem esett baja, semminek/senkinek nem ment neki, viszont egy tulbuzgo autos kollega csak beszolt a rendörsegre, hogy "baleset" törtent. 15 percen belül 7 rendörauto volt ott a semmiert. Amikor felvetödött a kerdest hogyan lehetseges az, hogy egy rablaskor vagy betöreskor alig van rendör, aki a helyszinre siessen, most meg hirtelen 7 rendörauto van itt a semmiert, akkor valahogy senki nem tudta megvalaszolni a kerdest. Ezek utan megszondaztattak a havert, 2x is, mivel az egyik rendör nem hitt a masiknak, majd a jegyzökönyvbe nem akartak beleirni, hogy negativ volt a szonda. Ennyit roluk!

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-05-29 09:03 au. váltó olaj

Szia kempelen!

En csak egy kiegeszitö informacioval tudok szolgalni neked: annak idejen, amikor lecsereltettem Kölnben a BMW Nord-nal a valtoolajamat, akkor megkerdeztem, hogy milyen tipusu lesz beletöltve. Erre azt a valaszt kaptam, hogy egyetlen egy tipusu valtoolajuk van a manualis valtokhoz illetve egyetlen egy tipus van az automata valtokhoz. Szervizeles soran minden auto ezt az adott olajat kapja attöl függöen, hogy manulais vagy automata valtorol van szo. Tehat a Te esetedben ez a BMW markaszerviz nem nezegetne a cimket meg a cikkszamot, hanem egyszerüen beletöltene azt az olajat, amelyik gondolom minden automatavaltohoz engedelyezett. Tudom nem sokat tudtam segiteni, de megiscsak egy plusz informacioval gazdagabb lettel.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-05-27 19:19 Társalgó

Andibaba írta:
Prof írta:
Valojában ha lefényképeted ugy hogy ö nem járul hozzá akkár a kép rögzitö eszkozt el is kobozhatta volna.
egyébként azért van a jelvény száma hogy az alapján a jogtalannak vélt eljárást érvényesiten tudd velük szembe
ajánlom figyelmedbe a következö linken keresztül letölthetö tájékoztató anyagot
A link neve


Ezért máskor csak lesből fényképezz Amúgy én is úgy gondolom mutassanak jó példát, ne háborogjanak, ha ők szabálytalankodnak! Persze biztos az lesz, hogy épp csak a munkájukat végezték.... ez is lehet, de azért ez nem mindig igaz.


Egeszen konkretan atfordultak egy zarovonalon, majd leparkoltak egy kapukijarat elött mindezt megkülönböztetö jelzes nelkül (amivel megbenitottak a forgalmat az udvar es az utca között, ugy kellett a soföröknek vadaszniuk vajon hol vannak hogy ki tudjanak menni) es bementek egy kifözdebe ebedelni. Ezt meg en szepen dokumentaltam, ami allampolgari kötelessegem is. Erre ök kezdenek el hepciaskodni, persze amikor elkertek a szemelyimet es en közöltem velük, hogy nincs, mivel nemetorszagban elek es a nemet jogsimon is alig tudtak eligazodni, a nemet cimemet meg vegkepp nem tudtak felirni, akkor hirtelen valtozott a felallas es jött a fenyegetözes. Egyertelmü volt szamomra: tudtak, hogy ök rugtak el a pöttyöst, emiatt lettek idegesek. Es en igenis azt vallom, hogy egy rendör mutasson jo peldat! Ebböl nem engedek. De ha ilyen a magyar rendörseg, akkor nem csodalom, hogy itt tart ez az orszag a közlekedesi moralban...

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-05-27 14:36 Társalgó

Woockie írta:
Szemy írta: Sziasztok!

Kepzeljetek el, eppen most igazoltatott 2 rendör bacsi Budapesten, mivel tilosban parkoltak a rendörautoval en meg lefenykepeztem öket. Ez persze nem tetszett nekik. Hat en nem akarok rossz indulatu lenni, de ezek olyan alpari stilusban beszeltek es olyan bunkok voltak, hogy az valami hihetetlen! Itt Magyarorszagon minden rendör ennyire idiota vagy csak en fogtam ki ezt a 2 szerencsetlen hülyet?


Nem akarom vedeni a rendoroket, de te mit csinaltal volna, ha vmi ismeretlen elkezd fenykepezgetni, h tilosban parkolsz? Bar gondolom olyant nem szoktal, meg egyik BMWs sem. Persze ettol lehet, h tenyleg taplo tipusok voltak, de azt sem csodalnam, ha csak felhuztad volna oket.


Legelöször is elismernem, hogy hibaztam es elnezest kernek. Aztan az egesz beszelgetest kulturalt keretek között illemtudoan es tiszteletteljesen vezetnem. Vegül nem fenyegetnem a fotost perrel meg lincselessel...hiszen a tenyek azok tenyek. Es ezek a "mi" rendöreink...

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-05-27 14:02 Társalgó

Sziasztok!

Kepzeljetek el, eppen most igazoltatott 2 rendör bacsi Budapesten, mivel tilosban parkoltak a rendörautoval en meg lefenykepeztem öket. Ez persze nem tetszett nekik. Hat en nem akarok rossz indulatu lenni, de ezek olyan alpari stilusban beszeltek es olyan bunkok voltak, hogy az valami hihetetlen! Itt Magyarorszagon minden rendör ennyire idiota vagy csak en fogtam ki ezt a 2 szerencsetlen hülyet?

Szemy