Woockie fórum hozzászólásai

Woockie Elküldve: 2011-03-14 19:37 Autóvásárlás

YELLOW írta: a tények engem igazolnak, az meg, hogy itt mindig ezzel jön 1-2 ember, marhára hidegen hagy... nem szoktam kamuzni, az meg, hogy mit gondoltok erről

Ha nem erdekel, mit gondolunk errol, minek irod le havonta ketszer? Mondjuk annyibol jo, hogy van min rohogni, mert ez masra nem igazan jo.

Woockie Elküldve: 2011-03-14 12:47 Társalgó

BarG írta: Egyáltalán nem fura, mert tökéletesen egybevágnak a dolgok - amiről beszélsz, az a kationcsere, a kemény vízből a Ca, Mg, Fe, Mn ionokat kationcserélő gyantával kicseréled Na-ra. Amikor a gyanta kimerül, akkor konyhasó oldattal regenerálod. Kérdés, hogy házilag hogyan állapítod meg, hogy kimerült a gyantád? Mert iparilag pH méréssel meg vezetőképesség méréssel csináljuk.

Igen, csak arra nem irtad, h konyhasoval is regeneralhato, de akkor tenyleg nem irnak hulyeseget, ha igy van. pH-t merni lehet hazilag is, vezetokepesseget lehet merni hazilag is, egy ilyen lakast ellato ilyen cucc ~200e forint, abba meg csak belefer. Bar ha jol emlekszem vizkemenysegtol fuggoen megmondjak, hany m3 viz elhasznalasa utan kell regeneralni. Szoval ezt nem erzem problemasnak.

Idézet: A desztvíz, meg az ioncserélt víz - ha az ioncserét savval meg lúggal csinálják - akkor majdnem ugyanaz, mert nem marad oldott sótartalom a vízben, ilyen vizet, ha

Igy mar oke, a desztviz hatasait ismerem, szoval akkor nem kell googleban utanajarnom, mit lehet tenni ellene.

Idézet: Viszont ha elpárologtatsz, akkor a nátriumsókból is lesz kicsapódás az elpárologtatódon, a kicsapódásmentességet csak savas regenerálással lehetne elérni, de akkor már nincs megállás, meg kell csinálni az anioncserét is, mert csak savas

Amit vettem vizet, csak annyi van irva, hogy ioncserelt lagyviz. H mit csereltek benne, azt nem tudom, inni nem probaltam Mindenesetre lerakodas semmi nincs.

Idézet: A kalcium sose fog elpárologni, max akkor szipákolhatod be, ha a kemény vizet beporlasztod és nem párologtatod. Egyébként az ásványvizekben is vannak olyan ionok, amikből vesekő lehet, nem csak a csapvízben.

Ezek a parologtatok (ultrahangos) ugy mukodnek, h nagy frekvenciaval rezeg egy femlapocska, ami mikrocseppekre bontja a vizet, szoval gyakorlatilag porlasztas, igy a levegobe kerul, aztan majd valamikor -nyilvan a nagy felulet/terfogat arany miatt viszonylag hamar- elparolog.

Woockie Elküldve: 2011-03-13 20:36 Társalgó

BarG írta: -Ez a háztartási kütyü milyen ioncserét csinál? És mi a célja az egésznek? Mert a mosóvizet lehet érdemes lágyítani, esetleg fürdővizet, inni nem javallanám, komolyan vízlágyított vizet gyilkolásra lehet használni, mert ha valaki sokat iszik belőle, gyomorvérzést fog okozni neki.

A szovegek szerint a Ca++ es a Mg++ cserelodik le Na+-ra es soval kell regeneralni. Ez a te leirasod alapjan fura, mintha az altalad leirt anion es kation csere kevereke lenne. A celja az egesznek, hogy mocskosul kemeny a viz, az ultrahangos parologtaton ~2 nap alatt vekony vizkoreteg jelenik meg, ahova lecsapodik a para. Ez a novenyeknek, akiknek parasitok is szar, meg nyilvan az ember tudeje sem tud mit kezdeni a Ca-mal. A zuhanyzonal a vizcseppekbol maradt vizko egy het alatt atlathatatlanna teszi az uveget, a csempere is hamar lerakodik. Vettem teszteleskent ioncserelt vizet partiz litert (nem desztvizet!), abbol nem rakodik ki semmi a parasiton.. A gyomorverzesnek utanajarok, mi koze az ioncserelt vizhez, koszi az infot. Desztvizrol hallottam, h hatarozottan rossz inni, mert "kimossa" a szervezetbol az asvanyi anyagokat, ami nem szerencses ugye... Mondjuk inni fokent asvanyvizet szoktam, de amikor elfogy es nincs kedvem elmenni venni, akkor marad a csapviz (ami gyomorverzest nem, de vesekovet okozhat idovel, ha kemeny).

Woockie Elküldve: 2011-03-13 19:30 Autóvásárlás

laci320ci írta: Sziasztok!
Véleményetek 1-es Bmw-ről?Erősen agyalok


En egyetlen egyben ultem es az lepett meg leginkabb, hogy a belso anyagok minosege messze az e46ban hasznaltak alatt volt, pedig azert van korkulonbseg es az 1-es sem epp ket filler. Ebbol persze nem kovetezik, h mind ilyen, tobben nem ultem. Amugy erzesre is kisebb belul, de nem veszes, azert el lehet ferni. Ez csak egy feluletes velemeny, de en igy lattam.

Woockie Elküldve: 2011-03-13 18:35 Társalgó

BarG írta:
Woockie írta: Erosen offtopic, de a tarsalgoba remelem belefer. Foglalkozik itt valaki vizlagyitokkal? Illetve egesz konkretan a mugyantas ioncserelo cuccok erdekelnenek. Ha igen, lenne par kerdesem.

Ipari méretekben igen, a háztartási átverős dolgokkal nem .

Mi szamit atverosnek? Engem a teljes lakast ellato meretuek erdekelnek -bar ez meg nem ipari meret-, nem a csap melle szerelos meg hasonlo izek. Es az ioncserelos reszet meg ertem is, tegyukfel mukodik, soval kell potolni a Na ionokat, meg ez is oke, mukodik. Ellenben mi lesz a Cl-, Ca++ es Mg++ ionokkal? Idonkent cserelni kell a mugyanta(?) kozeget is? Errol ugyanis sehol nem irnak...

Woockie Elküldve: 2011-03-13 12:28 Társalgó

Erosen offtopic, de a tarsalgoba remelem belefer. Foglalkozik itt valaki vizlagyitokkal? Illetve egesz konkretan a mugyantas ioncserelo cuccok erdekelnenek. Ha igen, lenne par kerdesem.

Woockie Elküldve: 2011-03-10 17:08 Motorolaj

hil írta: Amennyiben nemleges a válasz, akkor abból az jön le, hogy az echte BMW olaj nem Castrol, mivel a több beszerzésből és kb 2 év eltéréssel vásárolt BMW 5w-30 04LL olaj a vonalkód szerint Olasz gyártás. Viszont ezután gyári BMW olajt (mert Olasz) biztosan nem fogok tölteni az autómba, mert nagyon nem bízok a macska zabáló spagetti huszárokban!

Miert, ha eddig nem volt semmi gondod az olajjal, attol lesz, hogy megtudtad, h olasz?

Woockie Elküldve: 2011-03-05 15:47 Balesetek BMW-vel...

Majti írta: Miből gondolják, hogy verseny?

idezet a cikkbol: "Dózsa György út és a Verseny utca sarkán történt"

Woockie Elküldve: 2011-02-28 00:52 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

anubisz írta: meg 30 millió,hogy meg építsd csak a nap elemes tutyi,mutyi több millió ha a tetőt végig rakod vele. Mire meg térül,mehetsz a temetőbe

Elirtad egy nullaval azt a 30 millat... Hazfelujitashoz keszulok mar jo ideje, utanajarok, mit erdemes, mit nem, mi mennyibe kerul stb., arajanlatokat kerek, aztan amire ugy itelem, h szamomra megfelelo, azt megveszem, amikor osszegyulik a penz, elvan itt egy helyen, remelhetoleg a mostani adag rovidesen beepitesre kerul. Szoval kertem arajanlatot alu-fa ablakra. Belul mindenkepp fat szeretnek, mert csak, kivul pedig az alu jol birja az idojarast stb. Talaltam egy osztrak ceget, aki gyart ilyet jo minosegben es van Magyarorszagon forgalmazoja. Odamentem, mondtam, h egyelore teszt jelleggel ket kisebb es egy normal meretu ablakra lenne szuksegem, aztan ha megfelelo az ar es a minoseg, akkor a tobbi ablakot/ajtot is lecserelem ilyenre. Elmondtam a mereteket es mondtam, h mondjon nagysagrendi arat, ne raboljuk egymas idejet. Haaaat, ezt igy nem lehet, de kb. masfelszerese a fa ablaknak. Nezzuk meg a bemutatoteremben, milyenek (tenyleg jol neztek ki, a fa ablak masfelszereset siman kifizettem volna erte) aztan valasszuk ki a profilokat stb. Hozzatette, hogy passziv hazakba is viszik ezeket az ablakokat a jobb szigetelessel. Mondtam, h tavol all tolem a passziv haz epitese, a kevesbe tokeletes szigetelesunel sem az ablak lesz a gyenge lancszem. Igy kivalasztottuk a megfelelonek latszot, majd a holgy mondta, hogy par napon belul kuldi emailben az arajanlatot. Kivancsian vartam, par nap mulva megerkezett. Mar tobb, mint fel eve volt ez, ugyh elokerestem az arajanlatukat. A ket kis 120x60-as bukonyilo (bar en csak bukot kertem) ablak kb. 300 (haromszaz) ezer forintra jott ki afa nelkul, minden extra festes/vasalas/stb nelkul, egy 180x150-es ketfele nyilo, az egyik oldala buko-nyilo pedig ujabb 300e+afa. Hangsulyozom, hogy ez meg nem a passziv hazhoz megfelelo szigetelesu volt egyik sem! Arra mar nem is lennek kivancsi, mennyibe kerul, ha ez ennyi... Gondolom nem kell mondanom, hogy nem rendeltem meg...

Woockie Elküldve: 2011-02-28 00:23 Balesetek BMW-vel...

seta írta: ha a linkre kattintok én csak képeket látok, cikket nem találtam. Csak annyit irtak a képek mellé h hol volt a baleset és h 3 auto sérült, meg 5 ember...

Az utolso (27.) kepen volt egy link, hogy 'tovabb a cikkhez' vagy hasonlo.

Woockie Elküldve: 2011-02-27 22:59 Balesetek BMW-vel...

seta írta:
Robin68 írta: Öten sérültek a hármas balesetben

szegény ladát jól kinyitotta a fiat Ahogy látom a BMW meg csak hátolról belecsuszott a ladába.

A cikk szerint a fiat ele lokte a ladat...

Woockie Elküldve: 2011-02-27 22:38 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

anubisz írta: viszont ha már nagyobb beruházásba gondolkodik az ember,komoly napelemes cellákkal,már talán elő lehet állítani az áram menyiséget, jó talán ahol 300 a napsütések száma persze nem olcsó a napelemes technika, de pár év múlva talán már fele ennyi lesz, a benzin,meg gázolaj,esetleg meg 500 1 liter. jó most nem éri meg, de minden esetre figyelemre méltó fejlesztés. Én már át alakitattam volna gázosra a kocsimat, 350 000 lenne, fél év alatt meg térülne,de nem mertem, mert hogy nyúlnak akkor hozzá szervizbe ha bele kel nyúlni a motorba,elvész a gáz rendszer garanciája,ha mondjuk egy másik szervizbe javítják a kocsit.Itt nálunk a városba 2 gázkút is van. Megérné.

En vmikor 2-3 eve nezegettem napkollektoroknak utana... Egyreszt aprok. beboritom a haz teljes tetejet es kb. a melegviz felfutesere lesz eleg, brutalisan rossz hatasfokkal dolgoznak a jelenlegi technologiaval. A masik problema veluk, hogy ha feltesszuk, hogy az elektromos muvek barmely napszakban engedi a visszataplalast -allitolag nem igy van, de ennek nem jartam utana-, azon az aron, amennyiert ok adjak az aramot, akkor a megterulesi ideje egy napkollektornak ~15 ev, kis hazank idojarasi viszonyait tekintve, ha szerencses az a 15 ev. Az elettartama meg 15-20 ev ezeknek a napkollektoroknak. Ha otode-tizede ennyibe kerulne es a hatasfoka jobb lenne, megerne. Jelenleg max. jatszani, vagy a hoszivattyut hajtani. Ketlem, h az ota a 2-3 ev ota ez _jelentosen_ valtozott volna, sajnos.
Haveroknak mutattam a linket, beszelgettunk kicsit rola, sajnos a koltsegekbe meg odakerul a jovedeki ado, ami benzinnel 2010 januartol 120Ft/liter. Tegyuk fel allami tamogatassal (hisz a szemetet hasznositod ujra, kornyezettudatos, zold vagy stb) ez lemenne 50Ft/literre, meg akkor is elegge megnyujtotta a megterulesi idot.
LPG.. Talan sokaknak a lelkebe gazolok, de szerintem a BMWhez hatarozottan nem illik a gaz uzem...

Woockie Elküldve: 2011-02-27 21:59 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

anubisz írta: én úgy olvastam hogy: A nyersolajat fűtésre, házi generátorhoz, vagy finomítási eljárás után (a berendezéshez külön "házi finomító" is kapható lesz) az autó üzemanyagéként használhatjuk fel.

Minden esetre ha nem lesz nyereség rajta,még ha finomítanak is az eljáráson az évek alatt,senki nem fogja megvenni,mert akkor minek.


Igen, csak elotte meg azt irjak, h "egy kis berendezés segítségével a gépkocsiban felhasználható üzemanyaggá alakítják a műanyag hulladékot". De ujraolvasva a cikket neked van igazad. Mindenesetre ezt biztos, h nem egy embernek erdemes megvenni (a mostani aran legalabbis), hanem egy kisebb kozosseg kozos befektetese lehet. 10 sofor ezt mar kenyelmesen elautozza egy ev alatt es onnantol mar nyereseges a dolog. Marmint ha ebbol mar gazolaj jonne ki, de tegyuk fel ugyanennyibe kerul a finomito szerkezet es ugyanennyi aramot fogyaszt, ergo 20e dollarnak kell megterulnie 200huf/liter nyereseggel. Ez mondjuk az elobb emlitett 10 embernek 2-3 ev alatt megvan (ha tudnak ennyi muanyag hulladekot szerezni ingyen). Ez meg mindig eleg jo befektetes, utana meg mar egyertelmuen jelentos hasznot hoz, a szerkezetek ara 0-ra irva, 100Ft-bol megvan egy liter uzemanyag. Persze ha ez nagy tetelben menne, biztos, h az asvanyvizes uvegekre is menne a benzin adotartalma kis hazankban.

Woockie Elküldve: 2011-02-27 21:51 Legjobb nyári gumik...

Bero írta: 15 ös téli 16 os nyári! Ez elég oltó! Igaz egy fos a motorom,de attól lehetett volna normálisan válaszolni vagy egyáltalán nem is kellett volna írni!

Nem hiszem, h oltasnak szanta, en inkabb epito jellegu kritikanak vennem a helyedben. A 16"-os nyari nem az igazi, 17"-osnel nagyobbat en tuti nem tennek az automra. Bar hirtelen felindulasbol en is kerestem 18"-ost meg regebben, de szerencsere elmult. Es igen, ertem, h 18"-as felnid van es ertem, h arra keresel gumit. Jah, es tokmindegy, hogy 16i vagy 20i vagy 30i, nem a motor merete miatt nem tennek 17esnel nagyobbat. Mas kerdes, hogy a 30i-re 17esnel kisebb fel sem megy a fekek miatt.

Woockie Elküldve: 2011-02-27 21:35 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

anubisz írta:
Woockie írta:
anubisz írta: [*] http://www.technet.hu/hir/2011...zatyorbol/

lehet gyűjteni a kupakokat Csak az áramot kel lopni hozzá, akkor meg is térül

~120e km alatt megterul az ara, ha a muanyag szemetet ingyen szerzi be az ember, mostani arakkal szamolva... ) Es ugyebar nem epp csokken az uzemanyag ara es ez boven ellensulyozna az aramkoltseget.. Persze kerdes, mennyi a szerkezet elettartama..

hát 10 deci olaj 1 Kilowatt óra áram az előállítás,és hogy benzin legyen még valami finomítót is meg kel venni,meg 10 000 dollár a sima gép.

Ebbol gazolaj "jon ki", vagy felreertettem? Mondjuk a cikkben hol ezt, hol azt irnak, meg kellene keresni az eredetit. Azzal szamoltam, h literenkent nyer az ember ~250 forintot (kb. 50HUF 1kWh aram). Igazabol valojaban tobbet, hisz nem 300Ft a gazolaj sem, de biztosan vannak vesztesegek stb, lehet, h a minosege sem olyan jo. Ebbol kell megterulnie a USD10k-nak, utana mar nyereseges a dolog. Ez ~7 literes fogyasztassal szamolva, mindenhol a kedvezotlen iranyba kerekitve 120k km. Nyilvan ha ezt meg tovabb kell finomitani, akkor az plusz koltseg mind energia, mind gep teren.

Szerk: ujraolvastam a cikket, ezt meg finomitani kell, hogy auto uzemanyagkent hasznalni lehessen. ehhez szakanyag, 5:45 korultol:
YouTube videó