YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-03-20 16:29 Kopog az eleje!!

milo- írta:
YELLOW írta:
milo- írta: Sziasztok! Bmw e91-nek fékezéskor az első kerekek felől erős kopogást érezni. Kis sebességnél semmi ilyen ,de 60 felett már érezhető,100 felett pedig már nagyon zavaróan kopog. Futóműn elvileg nem lóg semmi, de lengőkar szilentek cserélve lettek, sőt egyik lengőkar kompletten.Toronycsapágyak és lengéscsillapítók cserélve,első fékek is új tárcsát és betétet kaptak mégis kopog fékezéskor. Felnit is átcseréltem már ,de másikkal is ugyanaz a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval?


kormányt rázza esetleg?
féknyereg nincs fellazulva? fékbetét rögzítő lemezke helyén? lengőkar végén a nagy szilent is tud ilyet csinálni. attól, hogy cserélve volt, simán megadhatja magát.
akár esetleg kerékcsapágy is lehetne, de azt nagyon éreznéd, megemelve, kottyanna, mint a fene, ha mozgatod a kereket. esetleg a kormánymű.



kormányt nem rázza ,inkább csak a pedálon érezni és hallani is persze. Fékek meg lettek nézve ,azok tuti rendben vannak.Kerékcsapágynál szerintem kopognia kellene mindig nem csak fékezéskor..a többi felvetésnek utánajárok.Köszi!


buta kérdés. nem lehet, hogy az ABS dolgozik be? téves jelet kap, ezért nem blokkolásnál is dolgozik, mert azt hiszi blokkolva van valamelyik kerék. nincs ABS jeladóra utaló hiba eltárolva?

YELLOW Elküldve: 2022-03-20 07:30 N46 és N42 motorok

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Lehet, hogy megpusztult a thermosztát. Motor N42B20. Gyárilag 105 fokos való bele, de sok alkatrész oldalon láttam, hogy ehhez a motorhoz van 95 fokos is. Nekem az alacsonyabb hőmérsékletű szimpatikusabb lenne, mi a váleményetek: 105 vagy 95 fokosat tegyek bele?
Bye: hil


de ugyanaz a termosztát? mert kettő is van.
én nem nagyon tudok elfőtt motorról, szóval miért ne lenne jó a 105°C-os? 108-nál úgy is kapcsol a venti is. amúgy nem tudom. ez egy jó kérdés. nekem ha bekapcsol a venti 108-nál, akkor 95-nél kapcsol ki, az tuti.


Csak egy termosztát van benne (tudomásom szerint) ami engedi a hfolyadékot a hűtő felé. A 95 fokos az egy kapcsoló, ami működteti a ventillátort. A képeket nézve a 95 és a 105 fokos egyforma. Azért gondoltam a 95 fokosra, hogy a rengeteg műanyag ne legyen annyira igénybe véve a meleg által.


na de várjál csak. a 105°C azt jelenti, hogy akkor van teljesen nyitva. viszont a motorvezérlő ehhez lehet írva. a 95°C-os valószínű más égtájakra való. a 95°C-os hamarabb kezd el kinyitni is, ami szerintem a fogyasztásnak nem fog jót tenni. ha a gyárival 20 év alatt nem lett baja a csőnek, akkor az idő eszi meg úgy is őket, nem az a +10°C.

YELLOW Elküldve: 2022-03-19 20:55 N46 és N42 motorok

hil írta: Sziasztok! Lehet, hogy megpusztult a thermosztát. Motor N42B20. Gyárilag 105 fokos való bele, de sok alkatrész oldalon láttam, hogy ehhez a motorhoz van 95 fokos is. Nekem az alacsonyabb hőmérsékletű szimpatikusabb lenne, mi a váleményetek: 105 vagy 95 fokosat tegyek bele?
Bye: hil


de ugyanaz a termosztát? mert kettő is van.
én nem nagyon tudok elfőtt motorról, szóval miért ne lenne jó a 105°C-os? 108-nál úgy is kapcsol a venti is. amúgy nem tudom. ez egy jó kérdés. nekem ha bekapcsol a venti 108-nál, akkor 95-nél kapcsol ki, az tuti.

YELLOW Elküldve: 2022-03-18 23:35 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2022-03-14 15:56 Vizhőmérséklet jeladó

hil írta:
Köszi a segítséget! Azt nem értem, hogy a titkos menüben lévő érték miért nam fut együtt az analóg , mutatós kijelzéssel. Pl: tikos menü=70 fok, mutatós kijelző középállásban van és ott is marad mozdulatlanul 115 fokig.


mert a mutatós egy tájékoztató jellegű. még az is lehet más jeladóról kapja a jelet, mint sok autónál, már most én sem tudom. a titkos menüben azt látod, ami az ECU megy be a keverékképzés miatt.
amikor a kék mezőt elhagyja, már 60°C-os a víz, és kb 75°C-nál már középen áll a mutató. még csak nem is lineáris a mutatós sem.
mondjuk a mozdulatlan állást nem hiszem, mert mm-eket azért mozdul középállásban, és főleg akkor látom, amikor 108-nál kapcsol a venti és lemegy 95-ig cirka, amikor is lekapcsol a venti. ez a közép állástól egy 2-2mm-t jelent kb mozgásban mindkét irányban.

YELLOW Elküldve: 2022-03-14 07:13 Kopog az eleje!!

milo- írta: Sziasztok! Bmw e91-nek fékezéskor az első kerekek felől erős kopogást érezni. Kis sebességnél semmi ilyen ,de 60 felett már érezhető,100 felett pedig már nagyon zavaróan kopog. Futóműn elvileg nem lóg semmi, de lengőkar szilentek cserélve lettek, sőt egyik lengőkar kompletten.Toronycsapágyak és lengéscsillapítók cserélve,első fékek is új tárcsát és betétet kaptak mégis kopog fékezéskor. Felnit is átcseréltem már ,de másikkal is ugyanaz a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval?


kormányt rázza esetleg?
féknyereg nincs fellazulva? fékbetét rögzítő lemezke helyén? lengőkar végén a nagy szilent is tud ilyet csinálni. attól, hogy cserélve volt, simán megadhatja magát.
akár esetleg kerékcsapágy is lehetne, de azt nagyon éreznéd, megemelve, kottyanna, mint a fene, ha mozgatod a kereket. esetleg a kormánymű.

YELLOW Elküldve: 2022-02-25 17:38 LED-es hátsólámpa

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
Napok óta böngészem a fórumot,de sajnos nem találtam választ a kérdésemre.
Biztos ki volt már tárgyalva itt,de sajnos egyenlőre nem találom.
Meg kell kérdeznem viszont amit szeretnék,mert most lenne lehetőségem vásárolni facelift utáni hátsó lámpa szettet.
Szóval a kérdésem mindössze annyi lenne ezzel kapcsolatban,hogy beszerelhető-e a régi,facelift előtti hátsó lámpa helyére a facelift utáni újabb hátsó lámpa?
Ha cserélhető akkor fog-e működni rendesen?
Köszi a segítséget!
Üdv.


ez lutri. mert a legtöbb esetben úgy árulják, hogy passzol. viszont vannak helyek, ahol választható, hogy melyik fajtához kel, a régihez, vagy az újhoz? mert más a bekötés.
mondjuk nekem konkrétan coupe, cabrio esetén a gyári LED-es se tetszik. nem illik a korba.


Szia!
Köszi a választ!
Még csak annyit kérdeznék hogy a faceliftes de nem ledes,csak fehér indexes lámpa beszerelhető-e és működőképes-e a régi lámpa helyett?


beszerelhető, de nem lesz jó, mert más a lámpa kiosztása. és a csatlakozók is. valamennyire lehet programozni, vagy át kell kötögetni. de úgy nem fog működni, mint a FL-es, ahhoz kellene a lámpamodul is.

YELLOW Elküldve: 2022-02-24 17:30 LED-es hátsólámpa

Gabee írta: Sziasztok!
Napok óta böngészem a fórumot,de sajnos nem találtam választ a kérdésemre.
Biztos ki volt már tárgyalva itt,de sajnos egyenlőre nem találom.
Meg kell kérdeznem viszont amit szeretnék,mert most lenne lehetőségem vásárolni facelift utáni hátsó lámpa szettet.
Szóval a kérdésem mindössze annyi lenne ezzel kapcsolatban,hogy beszerelhető-e a régi,facelift előtti hátsó lámpa helyére a facelift utáni újabb hátsó lámpa?
Ha cserélhető akkor fog-e működni rendesen?
Köszi a segítséget!
Üdv.


ez lutri. mert a legtöbb esetben úgy árulják, hogy passzol. viszont vannak helyek, ahol választható, hogy melyik fajtához kel, a régihez, vagy az újhoz? mert más a bekötés.
mondjuk nekem konkrétan coupe, cabrio esetén a gyári LED-es se tetszik. nem illik a korba.

YELLOW Elküldve: 2022-02-20 18:35 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Logojdaj írta:
YELLOW írta:
RamPeti írta: Sziasztok! 2015-ös, Mo-i, márkaszervizes, 150e km-es BMW 525 D. Nemrég vettem. Hidegen, melegen, egyaránt, D-ben, féken állva, nagyon enyhén meg-megremeg a motor járása, enyhe egyenetlen hullámok vannak a járásában. Ha kiveszem N-be, akkor megszűnik. Visszarakom újra csinálja. Nem markáns a jelenség de egyértelműen észlelhető. Gyári szintű diagnosztikán voltam, hibakód nincs. 1 éve márkaszervizben szívósort takarítottak, és hengerfej beömlő csatornákat is. Azóta 5.000 km-t ment az autó. Van valakinek ötlete mi lehet ez a remegés? Motor egyáltalán, vagy váltó? Köszönöm!


mikor D-be van, nem adsz gázt, csak felengeded a féket, hogyan indul el az autó? szépen finoman kúszik, vagy rángat?


Szia nekem is ez a jelenség jött elő, és ahogy írtad D-ből felengedve rángatva indul el.
Esetleg lenne ötleted mitől lehet? Légtömegmérő hibára gyanakodtam de a cseréje nem segített.
Előre is köszönöm!


ez váltó probléma. lehet segít egy váltóolaj és szűrő csere, de lehet egy alapos tisztítás kell a szolenoid szelepeknek. de maga a wandler is lehet rossz.

YELLOW Elküldve: 2022-02-17 17:43 N46 és N42 motorok

peti9577 írta:
peti9577 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta: Sziasztok
Adott egy 2007 es e90 n46b20b motorral!
Nem régen kapott 4db új gyertyát 4db új trafót!
Trafó Bosch gyertya ngk
Alapjáratom meleg motor mellett is ingadozik 800-1000-1200 de van még hogy 1500 ig felmegy és megáll!

Illetve második probléma ezt a mai nap kezdte, hogy ha áll a kocsi 1-1.5 órát és beindítom a kocsit a piros olajkanna bevillan (olaj szint jó)
A check menü alatt nincs hiba! Ha csak addig állítom le amíg pl a boltba megyek akkor nem löki fel a piros olajkannát!


a fordulatszám ingadozásnak több oka lehet. én első körben a főtengely jeladót vizsgálnám. de mondom marha sok lehetőség lehet.
piros olajkanna olajnyomást jelöl. rossz olaj, rossz olajpumpa, dugult szűrő, rossz szenzor, vagy annak vezetéke.


Köszi a segítséget! Hétfőn megy szervizbe megnézetem ezeket is! És írok hogy mi volt a baj!


Piros olajkanna hiba a következő volt: olajszűrő ház visszafolyás gátló nem zárt vissza!


hát ha már jár a motor és felépül a nyomás, akkor nem kellene, hogy ez okozzon gondot. vagyis olajnyomás problémát.
ha nem zár vissza, akkor motor indításnál lassabban épül fel a nyomás. ha menet közben si volt, akkor inkább áramlási irányba nem nyitott ki eléggé.

YELLOW Elküldve: 2022-02-11 19:47 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61.
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged.



Na, ezért nem járok sokat ide Épp azt írom hogy nem akar melegedni, nem pedig azt hogy melegszik. A másik meg amikor tavaly cseréltem a kondenzátort akkor persze hogy kitakarítottam a két hűtő közti dzsuvát. DE nem az a baja...
Meg volt festve a közeg és nem találtunk uv-val sem kicsapódást. Ezért mondtam hogy valszeg a műszerfal mélyén van a lyuk.


he! de ha majd túl melegedni fog, akkor gondolj erre.
a másik verda csoportjában meg a melegedés a probléma feszt, biztos onnan jött. ettől függetlenül akkor is cserélni érdemes legalább a kettőt. sosenem azt cseréli ki az ember, ami a rosszabb, vagy amelyik a rossz. ez ilyen tipikus.

YELLOW Elküldve: 2022-02-10 17:29 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.


Nekem a DELPHI-t ajánlották azt vettem de lehet rossz választás volt.
Az ECU amit irsz az a vezérlő elektronika?
Lehet csak frissités kell neki nem értek hozzá.Vagy cserélni szokták?
Na én ezt már nem vágom.......


jelen esetben a motorvezérlőre gondolok.
lehet frissíteni, de hardveres hibára gondolok, forrasztási gondra, vagy kontakt hibára az ECU-n belül.


Köszönöm!
Hát ez a forrasztás nem jó hir abba én nem másznék bele.
Ezt a diag ki sem mutatja igaz?Roppant boldog vagyokehhez már műszerész kell
Ha megkeresem ezt a vezzérlőt (fingom sincs hol leledzik)tudok én itthon vmit kezdeni vele?Gondolok ilyen kontakt tisztitásra stb?


bal oldalon van az A oszlop tövében egy doboz a motortérben. vannak ott relék, biztosítékok a fedél alatt. az alatt van az ECU. hát én nem olyan kontakt hibára gondoltam, amit egy tisztogatás megold.
nem mondom, hogy ez a baja, csak felvetettem, mint eshetőséget. egy normális szerelőhöz vidd el, olyanhoz, aki már javított pár BMW-t, vagy főként erre van ráállva. mezei szerelő, kezdi elölről, mert neki úgy egyszerűbb.


Szia.
Igen megleltem.Biztit nem sokat látok benne talán 6-7db.Valószinnűleg ott lesz a baj mert a trafó meg a gyertya ha kipurcan akkor soha nem lenne jó de ez néha csinálja néha nem.
Viszem majd Kinkunfélegyházára vezérlés és szimering cserére ott megemlitem a dolgot ők csak BMW-t csinálnak biztos több rálátasuk van mint nekem.
Ha az ECU-t cserélnem kell akkor ki a rossz és bele az új vagy nem ilyen egyszerű?


ez nem igaz. a trafó is tud éppen csak rossz lenni.
hát azért pár dolgot szokás átírni az ECU-ban. ki lehet cserélni, indulhat is vele, de nem lesz 100%.

YELLOW Elküldve: 2022-02-08 17:34 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.


Nekem a DELPHI-t ajánlották azt vettem de lehet rossz választás volt.
Az ECU amit irsz az a vezérlő elektronika?
Lehet csak frissités kell neki nem értek hozzá.Vagy cserélni szokták?
Na én ezt már nem vágom.......


jelen esetben a motorvezérlőre gondolok.
lehet frissíteni, de hardveres hibára gondolok, forrasztási gondra, vagy kontakt hibára az ECU-n belül.


Köszönöm!
Hát ez a forrasztás nem jó hir abba én nem másznék bele.
Ezt a diag ki sem mutatja igaz?Roppant boldog vagyokehhez már műszerész kell
Ha megkeresem ezt a vezzérlőt (fingom sincs hol leledzik)tudok én itthon vmit kezdeni vele?Gondolok ilyen kontakt tisztitásra stb?


bal oldalon van az A oszlop tövében egy doboz a motortérben. vannak ott relék, biztosítékok a fedél alatt. az alatt van az ECU. hát én nem olyan kontakt hibára gondoltam, amit egy tisztogatás megold.
nem mondom, hogy ez a baja, csak felvetettem, mint eshetőséget. egy normális szerelőhöz vidd el, olyanhoz, aki már javított pár BMW-t, vagy főként erre van ráállva. mezei szerelő, kezdi elölről, mert neki úgy egyszerűbb.

YELLOW Elküldve: 2022-02-07 19:57 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.


Nekem a DELPHI-t ajánlották azt vettem de lehet rossz választás volt.
Az ECU amit irsz az a vezérlő elektronika?
Lehet csak frissités kell neki nem értek hozzá.Vagy cserélni szokták?
Na én ezt már nem vágom.......


jelen esetben a motorvezérlőre gondolok.
lehet frissíteni, de hardveres hibára gondolok, forrasztási gondra, vagy kontakt hibára az ECU-n belül.

YELLOW Elküldve: 2022-02-06 22:37 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61.
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged.