YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-09-16 22:05 Karosszéria (javítás?)

Sky írta:
YELLOW írta:
Sky írta: Sziasztok!
Remélem, jó helyre írok.
2003-as E-46-os szedánon szeretnénk levenni egy (kettő) külső műanyag borítást. Kívül a kasztnin a baloldali ajtók ( bal első és bal hátsó) közepén vízszintesen végig van egy kb. 8 cm széles fekete műanyag borítás.

Ezt hogy kell szakszerűen leszerelni? Aki csinált már ilyent, annak ez "tök egyszerű".

Gondolom, műanyag patentek tarják. Egy ajtón kb. hány db? A leszerelés: csavarhúzóval óvatosan egyszerűen alulról lefeszítem kifelé, úgy kb 15 cm-enként? Vagy esetleg a borítást először vízszintesen el kell csúsztatni (előre vagy hátra felé?) 1 - 2 cm-t és ezután jön le akadálytalanul kifelé a patentról?
Ezek a műanyag patentek el szoktak törni?, vegyünk néhányat tartalékba? (Márka szerviz?) A visszatevés gondolom már adja magát: úgy ahogy lejött.
Van valami esetleg amire figyelni kell?

Kösz a segítséget!


Azért a 8cm-től messze van.
Pattintva van. Első ajtónál értelemszerűen az ajtó hátsó élénél kezded meg és haladsz előre. lehet a patent kijön a kaszniból, de lehet a zöld része benne marad. Visszarakásnál lehet ezt benyomja a kasznin belülre és nem fog tartani. Érdemes utólag kiszedni és rányomni a csík-ra, ahova kell. De ha tudsz szerezni jó áron, akkor lehet újat venni, azzal lesz a legstabilabb.


Köszi Yellow!
Ha jól értem, visszatevésnél az a jó ha minden patent a műanyag elemen van és úgy teszem a kasztnira a műanyag elemet, hogy egyenként az ajtóba nyomom a patenteket? Egy ilyen műanyag elemen (csík) kb. hány db patent van?


igen, az elemen legyen minden alkatrésze a patentnek. de ha az ajtóban marad a jellemzően zöld színű része, és jól tart, akkor éppen maradhat benne. fejből nem tudom mennyi patent van. de talán 10cm-ként van 1db.
közben találtam egy oldalt, tekerj lentebb a képek miatt. igen kb 10 cm-ként van.
https://www.pelicanparts.com/B...cement.htm

YELLOW Elküldve: 2023-09-16 15:53 Karosszéria (javítás?)

Sky írta: Sziasztok!
Remélem, jó helyre írok.
2003-as E-46-os szedánon szeretnénk levenni egy (kettő) külső műanyag borítást. Kívül a kasztnin a baloldali ajtók ( bal első és bal hátsó) közepén vízszintesen végig van egy kb. 8 cm széles fekete műanyag borítás.

Ezt hogy kell szakszerűen leszerelni? Aki csinált már ilyent, annak ez "tök egyszerű".

Gondolom, műanyag patentek tarják. Egy ajtón kb. hány db? A leszerelés: csavarhúzóval óvatosan egyszerűen alulról lefeszítem kifelé, úgy kb 15 cm-enként? Vagy esetleg a borítást először vízszintesen el kell csúsztatni (előre vagy hátra felé?) 1 - 2 cm-t és ezután jön le akadálytalanul kifelé a patentról?
Ezek a műanyag patentek el szoktak törni?, vegyünk néhányat tartalékba? (Márka szerviz?) A visszatevés gondolom már adja magát: úgy ahogy lejött.
Van valami esetleg amire figyelni kell?

Kösz a segítséget!


Azért a 8cm-től messze van.
Pattintva van. Első ajtónál értelemszerűen az ajtó hátsó élénél kezded meg és haladsz előre. lehet a patent kijön a kaszniból, de lehet a zöld része benne marad. Visszarakásnál lehet ezt benyomja a kasznin belülre és nem fog tartani. Érdemes utólag kiszedni és rányomni a csík-ra, ahova kell. De ha tudsz szerezni jó áron, akkor lehet újat venni, azzal lesz a legstabilabb.

YELLOW Elküldve: 2023-09-15 21:34 316 1.6 motor

Dzsingi írta: Sziasztok! Az alany egy 97-es 316. Kérdésem a következő lenne. A vízcsövek üzem meleg állapotban mennyire keményedhetnek fel. Mert az enyémben érezhetően kemény lessz üzemmelegen.
A szerelőm azt mondja nem hengerfej probléma, de a kegyelitő tartájból is hiányzik víz.
Köszönöm a válaszokat.


levegős még lehet. ha volt mostanában cserélve, akkor rosszul lett légtelenítve. nem kellene keménynek lennie.
mér többször leírtam a légtelenítés menetét, ha rákeresel biztos megtalálod.

YELLOW Elküldve: 2023-09-14 17:32 Motorolaj

Jgabor írta: Nekem pedig az lenne a kérdésem, hogy M52 motorba próbált e már valaki 10W60 olajat? A Mannol Racing+Estert készülök kipróbálni. A kis Suzukiba évek óta Mannolt használok, eddig kifogástalan.


Nekem sincs bajom a Mannol-lal, igaz a BMW kb 1 hónapja töltöttem bele először. Van a Mannol-nak direkt BMW olaja, jókat láttam a lengyel tesztelő srácnál róla. Igaz ez 0W-40.
M52-be raktak már 10W-60-at, de általában azok, akik pálya napozni járnak. Én télre biztos nem raknám bele. 5W-40 teljesen elég.
Szerk.: azt kihagytam, hogy off autóba, rendszeresen használok Mannol-t, olyanba, amibe fél évente cserélnem kell, mert belemegy a 10ezer km. Nem mindegyik Mannol jó, akármilyen motorba. Párom autója, nem igazán szereti, igaz 250ezer km-en kerezstül 10W-40-nel ment, én meg a 0W-40-et beletettem. Igaz előtte 5W-40 is volt, de a 0W-set eléggé csipegeti. A másik sajátomban 10W-40 Mannol Defender-t használok, szerintem jó olaj, és jó a kopásállósága, már csak azért is, mert fél szintetikus, meg az egy régi motor, amit 1955 óta használnak, kisebb módosításokkal csupán.

YELLOW Elküldve: 2023-09-13 21:39 Futómû és hibái

szanikyss írta: HEllo, hátulról, elinduláskor, vagy gázadásakor hátulrol, recsegő,ropogó hangok vannak, hátsó futomuvet átnéztük, nincs kiszakadva semmi, főleg akkor hallatszik ha ráengedem a kuplongot és közbe állok a féken,esetleg volt e már valakinek hasonló eset? találkozott e már valaki ilyen jellegű hibával ? köszi


szia! difi tartó szilentet nézd meg. esetleg kardánkereszt.
szerk.: illetve érdemes a hátsó rugókat megnézni (ott ahol a lengőkarra fekszik), a végükből szeret letörni 1-2cm-s darab, ami adhat ki hangokat.

YELLOW Elküldve: 2023-08-24 22:54 Kuplung

Bryan írta: Sziasztok.

E46 330d 204le.

A kuplung olajköre honnan megy?
Összfolyadékcserét tervezek, csak nem nagyon tudom van-e külön tartály a féknek, és a kuplungnak, vagy egy közös tartályból megy mind a kettő?

Hogyan érdemes cserélni a DOT4-et, légteleníteni?
Fék az menni fog, ettől tartok kicsit mert azt még nem csináltam.


ugyanaz a kör, 1 tartály van. alulról látni a kuplung munkahenger légtelenítőt. nagyon kevesen járatják át arra is a fékfolyadékot. általában csak a fékeken szokták.
elég megnyitni és magát hagyni, hogy áttisztuljon. kis szívással rá lehet segíteni, ha van mivel. csak a tartályban mindig legyen folyadék. nem kell pumpálgatni.

YELLOW Elküldve: 2023-08-24 17:55 Kopogás hátulról.

Krapulax6 írta: Sziasztok..
E46 20D,kopogás forumba jöttem a hibával bár lehet nem jo helyen leszek..
Nagyobb nyomatékon enyhén rázkodik az auto illetve 90-100 kornyeken gazon tartva bugás hallható,már elég zavaroan.
1-es sebességben nagy gázzal,janyarodav hatalmas kopogas sorozat hallatszik hatulrol..
Gazt elveszem,bugas,enyhe kasztni remeges megmarad addig még uresbe ki nem teszem...
Lebontottam,mondom hardy es kardáncsapágy de ezeket jónak konyvelem...

Féltengely lenne?
https://kepkuldes.com/image/D9vjwB
https://kepkuldes.com/image/D9vPZu

Köszi elöre is...


Difi lesz az, de lehet nem árt egy kerékcentír valahol máshol, mert sok helyen full szarok a gépek.
Szerk.: de lehet valamelyik csapágy a difiben vagy a keréknél.

YELLOW Elküldve: 2023-08-20 16:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.


ISTA-val esetleg vagy BMW scannerrel be lehet álítani? Úgy emlékszem, hogy az utóbbival nagyon egyszerű volt ilyesmiket állítani.


ISTA passz, de nekem BMW Scanner-rel nem mindent csinált meg, sőt alig valamit.

YELLOW Elküldve: 2023-08-18 17:25 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.

YELLOW Elküldve: 2023-08-16 19:46 Klíma gondok

Kb. 1 hónapja jó volt a klíma. Azóta nem is mentem az autóval, akkor is csak műszakira, visszafelé nem klímáztam.
Most viszont nem hűt.
- kompresszor kapcsol, alapjáratot emeli
- diaggal a nyomás 8bar körül van, indítás után 9, fordulattal emelkedik ha megy a kompresszor
- diaggal minden jel bemegy, minden funkció működik
Még sem hűt.
Tény 21 éves lesz, de ebbe sose volt gáz töltve, de láthatóan nem is kell.

Szerk: klímásnál a 740g gáz helyett 405g volt benne. Feltöltötte, de nem lett jobb. A töltés végén rá kellett indítani, hogy a kompresszor a csőből szívja ki a maradék gázt, de csak hullámzott a nyomásmérő. Szerintük valami szelep, vagy szelepek ragadtak le. De kezdem azt érezni, nagyobb lesz a gond.

YELLOW Elküldve: 2023-07-26 20:06 Kopogás hátulról.

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok
Nekem is van ez a koppano hang,de nekem nem gàzadàsra,csak random kopan egyet néha jobb hátulról.csapàgy csere utàn.Valakinek valami megoldàs?


nem fordult el a rugó?
vagy a csapágycsere mennyire sikerült drasztikusra? ha melegíteni kellett, akkor lehet valamelyik lengőkar szilent megadta magát.


Nem melegítetem,rúgot nem bantotam.holnap megint szètszedem kézifék szerkezetig(előző autom 10èvig volt nem volt ilyen hiba



Fèltengely csinàlhat ilyet vagy az ha rossz mindig csinàlnà?



az terhelésváltásra inkább. de az felemelve könnyen kiszűrhető.

YELLOW Elküldve: 2023-07-22 22:06 Kopogás hátulról.

kecsurobi írta: Sziasztok
Nekem is van ez a koppano hang,de nekem nem gàzadàsra,csak random kopan egyet néha jobb hátulról.csapàgy csere utàn.Valakinek valami megoldàs?


nem fordult el a rugó?
vagy a csapágycsere mennyire sikerült drasztikusra? ha melegíteni kellett, akkor lehet valamelyik lengőkar szilent megadta magát.

YELLOW Elküldve: 2023-05-22 20:28 Társalgó

Kopasz1995 írta: Sziasztok kéne egy nagyon nagy segítség BMW E 46 három 20 D 110 kW euró 4
Kartergáz problémám van túl nagy és visszanyomja a motorból az olajat nagyobb fordulaton
A szelepfedél végén lévő 30 mm-es kartergáz cső ami vissza van vezetve abból jön elég nagy kartergáz de nem tudom hogy miért valakinek valami ötlete mert már volt cserélve a kartergáz FILTER tiszta újra új olaj új filterek mindenhol már nem tudom elképzelni mi lehet a baj
Egyik napról a másikra jött a probléma


hát, mert pl eltört az egyik kompresszió gyűrű valamelyik hengeren. és vagy valami hasonló.
kompressziót kellene mérni minden hengerben.

YELLOW Elküldve: 2023-05-20 21:33 világításmodul programozása

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy e46 320d-n,be lehet-e valahogy programozni hogy nyitáskor és záráskor villanjanak az irányjelzők?
Ha igen,akkor mennyire bonyolult a művelet és mi kellene hozzá?
Köszönöm!


be lehet. ha nincs riasztó, akkor aktiválni kell, bár hibát fog emiatt dobni, de azt csak diagon lehet majd látni. aztán aktiválni kell a villanást, nyitásra és zárásra is.
hát megfelelő kábel és program kell hozzá. fogalmam sincs, hogy ezek a BT-s OBD cuccok, amik telefonnal is mennek, mennyire tudják ezt lekezelni.


Szia!
Köszi a választ!
Riasztó nincs,teljesen gyári az autó.
Bluetooth-s OBD cuccom nincs.
BMW inpa programom van a hozzá kapott kábellel együtt.
Az megfelel ehhez a programozáshoz vagy más program kell hozzá?


INPA nem programozásra való. de a kábel jó lehet, de valószínű még az INPA-hoz is kellene alakítani rajta.

YELLOW Elküldve: 2023-05-19 19:53 Fékjavítás

trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, Járó motornál is kemény marad a pedál, Nincs rásegítésem...
ui.: Az alapjáratom is elment.


jah, hát ezért mert akkor falsot szív. vagy fékrásegítő és a szívócső közti cső lyukadt ki, vagy maradt ki, vagy maga a fékrásegítő vákuumdobja ment tönkre.