YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-11-18 20:20 N46 és N42 motorok

imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.

YELLOW Elküldve: 2021-11-14 18:28 N46 és N42 motorok

Csajty2 írta: Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)


a jelenséget simán okozhatja az excentertengely kopása.
légtömegmérő csere után illik adaptációtörlést csinálni.
ha városi igáslovat akartál, akkor ez rossz választás volt erre a célra. 310ezer km pedig nem csoda a jelenség, meg a kopás.

YELLOW Elküldve: 2021-11-13 17:01 E46 M futómû

Bmwe46fan írta: Hali. 20 éve S226 Sport Suspension Settings felszereltséggel jött ki az autóm. 2002 facelift 320d Touring E46 BMW. A két első lengőkart most kéne cserélnem, viszont mivel Sport felszereltség az autó, nem tudom kell e hozzá a sport felfüggesztéses Lengőkar vagy sem. Én úgy tudom, hogy elvileg ez csak egy olyan felszereltség, hogy gyárilag lentebb van az autó. Vagy mégsem? Nem találok sehol rá választ. Sport lengőkar kell bele vagy sem?


én nem tudok róla, hogy a lengőkarban lett volna változás. szerintem a szilentek sem keményebbek. csak a rugót és a gátlót érinti a változás szerintem.
lengőkarban, ha tartósat akarsz, akkor Meyle HD.

YELLOW Elküldve: 2021-11-13 14:46 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

Még nem vettem ki a gyertyákat, csak egy diagot csináltam.
1 hibakód volt benne

Illetve megnéztem az élőadatokat a vanosnál illetve a lambdaszondáknál, viszont nem láttam semmi különöset a mért értékekben



Jól vettem észre?
Köszi!


a fojtószelepre panaszkodik. kellene törölni a hibát, megnézni, hogy visszaírja-e.
levenni a szelep elől a csövet, és megnézni, hogy nem marad-e folyamatosan nyitva, normálisan mozog-e, nem akad-e gázpedál nyomásra. ha jó, még a DISA szelepet is meg lehet nézni. ha minden rendben, akkor adaptációtörlés kellene. INPA-ban meg tudod csinálni. de meg nem mondom, hogy hol van. utána nyilván nem lesz tökéletes egy darabig. vagyis előfordulhat.
ha nem javul meg, akkor lehet fojtószelepet kell cserélni. nem érzékeli az állását az elektronika.
ha meg van egyáltalán a szelep még....

YELLOW Elküldve: 2021-11-12 17:28 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

YELLOW Elküldve: 2021-11-12 15:34 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

YELLOW Elküldve: 2021-11-12 15:00 Vanos

panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?

YELLOW Elküldve: 2021-11-09 22:17 Futómû és hibái

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát


akksin túlestem nyár elején kb. kivételes. igaz pont annyival kevesebbet bírt, mert nekem is most lett volna esedékes, figyelve a előzőeket.


Milyen akksit ajánlanál hozzá? Én ezt néztem hogy jó lenne. Baren volt benne de nem vagyok azzal a márkával megelégedve.
https://alkatreszek.hu/ea640_hr


ez már másik téma ugyan, de a "nagy" Exxide elég olcsónak tűnik. hát nem tudom meddig állhat már ott. én évek óta MonBat-ot veszek. 5-6 évet kibírnak, és én rövideket mentem eddig, meg sok indítással többségében. Premium-ot vettem az enyémbe nyáron, asszonyéba sima, a D jelzésű. igaz az 55Ah-s. én a 63-ast 20ezer körül vettem. mikor legelőször vettem 2009-ben, akkor vagy 16ezer körül volt. aztán 2015-ben 18e. aztán fateréba is vettem valamikor. de én egy olyan település, most már alkatrész boltjából veszem, ami régen akksi kereskedés volt speciel. csak azzal foglalkoztak, de nem túl sok márkával. Banner, MonBat, Varta, Exxide, újabban TAB. de bármit be tudtak szerezni. de pl. kollégámnak a Banner is elment 8 évet legalább. persze hallani rosszakat is. biztos vannak nem túl jól sikerült akksik is, de sokan rosszul bánnak vele. ha olyan a használat, bizony tölteni kell. de nem mindegy hogy. tehát sok múlik ezen is.

YELLOW Elküldve: 2021-11-08 16:44 Futómû és hibái

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát


akksin túlestem nyár elején kb. kivételes. igaz pont annyival kevesebbet bírt, mert nekem is most lett volna esedékes, figyelve a előzőeket.

YELLOW Elküldve: 2021-11-07 18:25 Futómû és hibái

TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.

YELLOW Elküldve: 2021-11-06 18:26 e46 első lökhárító tartozékok?

kisskarex írta: Sziasztok srácok!
Sokat segitettetek nekem eddig is!
Az alábbi kéréssel fordulnék hozzátok:
Ezt a lökhárító csúszkát keresem 2002-és compact-hoz de annyi kütyü van a Schmiedmann -nál hogy beleszédülök.
Segítsetek már nekem hogy hogy néz ki ez a csúszka (eltört)egyáltalán mert nem akarok rosszat rendelni!
Nem veszélyes összeg 4e körül van oldalanként csak egy közeli ábrát vagy képet küldjétek nekem mert sült hal vok hozzá.
Szeretném pontosan beazonosítani mielőtt megrendelem.
Előre s köszönöm ha valaki tudja miről informálódom!
Yellow már sokat segített,meg is találtam csak szeretném megnézni közelről ezt a portékát és utána megrendelni.
Előre is köszönöm!


ez a balos
https://www.schmiedmann.hu/hu/...118252797#

ez a jobbos
https://www.schmiedmann.hu/hu/...118252798#

YELLOW Elküldve: 2021-11-05 22:07 320d Motor

Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.

YELLOW Elküldve: 2021-11-05 15:56 Aki szeretne sportkipufogót!!!

Angelika írta: Sziasztok,szép napot!

Sajnos a minap az éj leple alatt kilopták az autóm alól a katalizátort.Azonban az első szerelő szerint,aki vásárlás után látta az autót,az egész rendszert ildomos lenne cserélni.Hengerenkenti leömlőkkel együtt,mert nem BMW.Ami azt illeti,tényleg nagyon rossz hangja van,a pillangószelep valami rettenetesen kerepel.Ki nem állhatom.
Nos,engem nem is kimondottan az zavar,hogy nem gyári BMW,ami most fent van,hanem az,hogy csúnya ahangja,illetve ha veszek egy új katalizátort,az hogyan passzolna össze a régi rendszerrel.
Na már most,ha úgyis cserélni kellene,gondoltam,hogy a Schmiedmannról rendelek egy sport rendszert.
És akkor most jönne néhány kérdés.Van egy sportleömlő 400 cellás katalizátorral (SCM5254).Van ezzel a termékkel valakinek tapasztalata?Azt tudom,hogy kell még egy közép,és egy hátsó dob.Milyen dobokkal dolgozna szépen?Illetve,ezeket a rendszereket is kell engedélyeztetni,vagy bejegyeztetni?

Köszönöm szépen előre is a segítségeket


ez egy nehéz kérdés így. keress egy bontott rendszert. egy kipufogós meg bármilyen csövet és katalizátort összehoz.
ha rendszer szinten gondolkozol, akkor Super Sprint alsó hangon, de az nem 2Ft.
én szereznék egy bontott leömlőt, megvennék egy katit, egy Paragi hátsó dobot, a többit, a csövezést meg rábíznám a kipufogósra.

YELLOW Elküldve: 2021-11-04 16:00 Csomagtérajtó nem nyílik

Tibus1 írta:
YELLOW írta:
Tibus1 írta: Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)


motortér felől tölthető, bikázható.
ott van jobb oldalon a torony környékén a + kievzetés, és a - is elvileg. a + jellemzően műanyag dobozkában van.


Köszi a választ, viszont most kaptam az infót, hogy mivel az akku teljesen kész volt, levették a negatív sarut
Az talán segíthet, hogy a hátsó sorban középen a dönthető kartámlából hátra lehet jutni a csomagtérbe, legalábbis kézzel mivel elég korlátozott a nyílás mérete...


nem számít, hogy le van véve a saru. egy másik akksit rákötsz oda, ahova mondtam és már is nyitható az autó.

YELLOW Elküldve: 2021-11-03 20:07 Csomagtérajtó nem nyílik

Tibus1 írta: Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)


motortér felől tölthető, bikázható.
ott van jobb oldalon a torony környékén a + kievzetés, és a - is elvileg. a + jellemzően műanyag dobozkában van.