b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2013-05-01 17:06 Most vettem BMW-t

A cascohoz a két gyári kulcs, forgalmi, meg az autó kell.

b_imi Elküldve: 2013-04-29 11:57 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


Toronycsapágy probléma is lehet.

b_imi Elküldve: 2013-04-29 11:44 320d Motor

majky73 írta:
Milan írta: Ha van olajnyomás a mérés szerint, akkor persze.
Mennyit volt járatva az autó? Pár másodperc, vagy percekig?
Lehet hogy a motormosó feloldott valami lerakódást... de lehet az is hogy
tényleg csak a szenzor, az elektronika ördöge szórakozik.
Én még az akksisarut is levenném hosszabb időre, mondjuk 1 órára, ki tudja.



5-10 másodpercig járattam csak,bár azt 2-3 alkalommal.Ahogy láttam hogy nem alszik el leállítottam.


Ha az olajgombáról lehúzod a vezetéket és ráteszed a gyújtást akkor mit csinál? Ha így nem világít folyamatosan piros fénnyel a lámpád, akkor megtapadt az olajgomba. Kiveszed, átmosod féktisztítóval és lehet megoldódott a probléma. Ha finoman az a piros csövecskét beledugod a furatba, hallani kell, hogy kapcsol.

Ill. ha már úgyis kivetted, egy multiméterrel le is tudod ellenőrizni.

b_imi Elküldve: 2013-04-23 22:33 320d Motor

zolfek írta:
BarG írta:
jlaci74 írta:
ZoleeSRB írta:
zolfek írta:
ZoleeSRB írta:
zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.




Eladó???


Igen ELADÓ. Teljesen felújított motorral!



Akkor engem érdekelne, írtam privátot!


... minden rosszban van valami jó ...


Ezerszer leírtuk, hogy a pillangókat ki kell szedni. Hát így jár, aki nem hallgat a kollektív okosságokra, csak akkor ír már ide, amikor megvan a baj. Aztán meg szidja azt a drága jó bmw tervező mérnököt.


Mi értelme van akkor ha kiszedve is működik a kocsi? Azt tudom, hogy a leállításnál és a motorféknél van szerepe. Állítólag 200.000km-ként kell cserélni. De miért csinálják gyenge anyagból? Ugyanolyan rossz tervezés mint az X5-ös 30000-es motorja ami elszakítja a láncot! A BMW pedig nem ismeri el, hogy gagyi láncot építenek be.


Szerinted az ML vagy a Touareg jobb lesz?

b_imi Elküldve: 2013-04-21 13:55 Gumiabroncs

gampetibor írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



nekem is 8-ason van 225 de már kicsit befelé dől a perem.
amúgy szerintem 8,5 széles már jó lehet. szerintem szélesebb felesleges. lehet mutat a germán sztájl, de annyira nem stabil az... ilyen utakon meg.


Rendben, en sem valami extrem valtoztatasra gondoltam, de akkor megfogadom a tanacsot

Koszi


Na ne má... Nekem hátul 8,5" on van 225 és az épphogy terpeszt, elöl a 8" ra 215 került szintén épphogy terpeszt. Ha azt szeretnéd hogy terpesszen 8" ra 205 vagy annál keskenyebb kell!



b_imi Elküldve: 2013-04-18 14:48 Társalgó

hetykepityke írta: halihó

Volna egy fura kérdésem!
Autó eladáskor előny, vagy inkább hátrány (gyanakvás, bizonytalanság stb.), ha frissen van polírozva a kocsi? Vágom, hogy totál szubjektív a kérdés és lesz aki leszól, de mégis érdekelne, mert nyáron valószínűleg eladom és mindenképp felpolíroztatnám eladás előtt.

Köszi!


Miért lenne hátrány?
Egyrészt könnyebb tisztítani, másrészt szebb is.
Ha valaki gyanakvó, visz magával egy rétegvastagság mérőt. Ezt a polírozás nem befolyásolja.

b_imi Elküldve: 2013-04-17 18:51 320d vagy 320i ?

[quote="lorand007"]
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
MavericK írta: A kerdes egyszeru, de megis gondolkodoba ejto.
Jelenleg egy 318d (e90)-em van, ezelott egy 320d (E46) volt es lehet, hogy benzinesre valtanek. Lenyegben arra gondolok, hogy egy diesel-ben van turbo, adagolo, porlasztocsucs, reszecskeszuro, ezek mind mind nagyosszegu alkatreszek, ha cserelni kell. Egy benzinesben egy ekkora tetelbol majdnem motorfelujitast lehet vegezni, cserebe tobbet fogyaszt, kevesebb a nyomatek.

Meghallgatnek par reszrehajlo es fuggetlen velemenyt mindket oldalrol.

Elore is koszi!

Mave



Én inkább azt mondanám,hogy ez egy elég buta kérdés...
Ez megint egy benzin vs dízel vita lesz,de nem igazán vágom miért kell erről egyáltalán beszélni. Mindkettő BMW mégis mindig vki szidja a másikat...
Igen a dízelt sokkal drágább fenntartani,sőt az üzemanyag is drágább mégis a dízeles a fillérbaszó.
Komolyabbra fordítva a szót,szerintem te már eldöntötted,h benzines lesz a következőd és csak megerősítésre vársz úgy hogy tőlem megkapod.IGEN vegyél benzinest azzal csak jól jársz,aztán ha mégsem akkor...



"mégis a dízeles a fillérbaszó"
általában amikor a legtöbb dízelt eladták, akkor jóval olcsóbb volt a gázolaj, ráadásul kevesebbet is foygasztott. ne a mostani helyzetet nézzük. szerintem aki most dízelt vesz, az nem fillérbaszó, hanem hülye (na erre ugranak majd) de a mai gazdasági helyzetben, szerintem egy dízel semmivel sem gazdaságosabb, viszont javítani jóval drágább.[/quote

A dizel szerintem jo választás annak aki sok km ert tesz meg évente, városban cirkáláshoz bevásárláshoz benzines, de amugy is mindenki azt vegye amelyiknek jobban tetszik a motor karakterisztikája pl én nem teszek meg sok km ert de még is dizelt választottam és a jővöben is azt választanám ha váltok autot, és abban, hogy a dizel fentartása költségesebb egyetértek



Én az 5 év együtt töltött idő alatt kb. 600E-t spóroltam, így egyszer ingyen nyaraltam. Jó volt!

b_imi Elküldve: 2013-04-14 11:33 Féktárcsa és fékbetét

mrdani írta: Heló Mindenkinek!
Fékbetétet szeretnék cserélni ( dobfék ).
Kérdésem az hogy megy ez egyedül is vagy inkább szerelőhöz vigyem el?
Ha egyedül is meg lehet csinálni akkor valami infó hogy mire figyeljek stb...
Szétszedés hamar megvan, csak összerakás nem teljesen tiszta.
Köszönöm a válaszokat!


Először csak az egyik oldalt szedd szét, mert a másik ott lesz, ha kell esetleg a segítség.
Le kell pucolni mindent, és beállítani a bovden feszességét, hogy rendesen felfeküdjenek alul a tuskóra a betétek. Aztán az állítóval be lehet pontosan lőni. A végén ellenőrizd le, hogy ne fogjon kiengedett állapotban. Esetleg egy kis rézpaszta a nyikorgás ellen nem árt.

b_imi Elküldve: 2013-04-14 09:03 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

jrtom írta:
Cseszheted a piszkálós meg slagos módszeredet semmit nem ér, max a két hűtő közül megy ki a kosz a lamellákban bent marad. SEMMI BAJA NEM LESZ A NAGYNYOMÁSÚ MOSÓTÓL!!!
Annyi hogy max akkor a hűtőre merőlegesen kell tartani a pisztolyt, de a házi kis mosók elég gyengék, hogy kárt okozzanak valamiben is.


Aha. Csak tudod, amikor már elkezdi marni a só az alu bordákat, akkor már nem annyira erősek, mint egy új és összehajlik meg le is törik. De te nyugodtan mosd, engem nem zavar, csak ha valakinek majd összehajlik, akkor nem fog örülni.
A koszolódás meg nagyban függ a használattól és a tisztítás gyakoriságától. Nekem bőven elég a slag is

b_imi Elküldve: 2013-04-13 22:01 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

lorand007 írta:
jrtom írta:
lorand007 írta:
Tano írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, intercooler pucoláson gondolkodtatok már? vagy volt aki csinálta már?


Páran csináltuk már régebben. Nem nehéz kiszedni, és jó sok dzsuva ki tud jönni a lamellák közül. Belül nem igen szokott koszos lenni, hacsak nem kerül bele sok olaj. Egy ellenőrzést megér időnként.

Köszönöm a gyors választ, mindenképpen akkor lebontom és megviszgálom és kifujom kompresszorral, ha sok szennyeződést találok az intercoolerbel , hogy javasolt pucolni?


A levegő kevés lesz, nyugottan mosd át sterimobbal. De a helyedben én kivenném a vízhűtőt is, na ott aztán lesz dzsuva rendesen. Azt is mosd át. Ja és még mielött valaki írná, hogy elfoglya hajtani a lamellákat a nagynyomású akkor annak: Nem fogja!



A vizhűtőböl ha leengedem a folyadékot visszatudom tölteni? mert nemrég volt lecserélve és maga az intercoolert belöről, hogy tudnám kipucolni ha nem néz ki jól?


Ha leveszed a coolert a klímahűtő és a vízhűtő közül ki tudod piszkálni a koszt egy hosszú kábelkötegelővel. Aztán slaggal átmosod és kész. Én a magasnyomású mosót nem javasolnám, mert károkat okoz!
A coolert belülről benzinnel ki lehet tisztítani. Beleöntesz egy fél litert és átmozgatva felold benne minden koszt, olajat.

b_imi Elküldve: 2013-04-13 21:09 Társalgó

hil írta:

Kösz Y!
Megnéztem még a kerék rajta volt. Az elsőt láttam kopottnak. A hátsó jelzett be. Olyan betétből nem készültem. Cseréltem az elsőt a tárcsákkal együtt, na azt a szenvedést, az egész napom ráment. A dugattyú megszorulva, nem fért el az új betét és tárcsa, javít, aztán a másik oldalon egy csavar be volt rohadva, de sikerült lekűzdeni, csak még azt nem tudom, hogy hétfőn el merjek-e indulni ezzel az autóval hosszabb vidéki útra. Tehát ráment az egész nap, igaz, nejem Corsáján is kereket cseréltem, nahát a lemezfelni rá volt gyógyulva az agyra, aztán azokat lemostam, kiszedtem a kavicsokat a mintázatból, az én féknyergeimet lefestettem KÉKre. Összegezve: inkább vittem volna szerelőhöz.....
Ja és kb 2/3 város,1/3 vidék volt az a 124000Km

bye:hil

Ezzel a dugattyú megszorulással én is szenvedtem egy kicsit. Nálam a porvédő fordult ki egy helyen, és beszivárgott a víz. Még időben észrevettem, mert nem gurult vissza az autó a garázs előtt. A dugattyút letisztítottam, a porvédőt szintén, és a dugattyút megjárattam. Most újra tökéletes, de eltelt vele az idő.



b_imi Elküldve: 2013-04-07 20:19 alufelni

csifer írta:
b_imi írta:
csifer írta: Sziasztok!

Érdeklődöm ez a felni (azt hiszem E46-on volt/van) barátja lehet e az én E91-emnek?



köszi,
cs.f


7JX16 ET47 ez a felni. Ez nálad nagyon bent lesz. Esetleg egy 15mm-es nyomtávszélesítővel oké lehet. E91-nél ET34 a gyári adat.

Azt a gumist meg, aki erre kívülről ráragasztja a súlyt tökön kell rúgni.
Különben egy nagyon könnyű és strapabíró felni.


Az, hogy nagyon bent lesz csak esztétikai probléma, vagy okozhat bármiféle problémát 205/55 R16-os gumikkal?
A helyzet az, hogy szeretnék venni egy garnitúra felnit a téli gumikhoz és az elsődleges ötletem a lemez volt, de ha 40e -ért kapni lehet alumíniumot is, akkor már elgondolkodtató a dolog. Elsősorban gyárit szeretnék, ill. ez még tetszene is, még akkor is ha költeni kell rá kicsit és polírozni lakkozni kell a majom gumis miatt.
Van más ötleted?

cs.f




Ez a felni tökéletes télre. Ráadásul könnyebb a lemezfelninél. Ilyet használok én is és semmi gond vele, bírja a sót.
Óvatosan le kell venni a peremről a súlyokat és a ragasztót lemosni benzinnel.

Ez a felni nálad 13mm-rel bentebb lesz, mint a rá való. Fel kell próbálni, de nem lesz annyira szép látvány. Viszont egy nyomtávszélesítővel korrigálható a gyári méretre.

b_imi Elküldve: 2013-04-07 15:56 alufelni

csifer írta: Sziasztok!

Érdeklődöm ez a felni (azt hiszem E46-on volt/van) barátja lehet e az én E91-emnek?



köszi,
cs.f


7JX16 ET47 ez a felni. Ez nálad nagyon bent lesz. Esetleg egy 15mm-es nyomtávszélesítővel oké lehet. E91-nél ET34 a gyári adat.

Azt a gumist meg, aki erre kívülről ráragasztja a súlyt tökön kell rúgni.
Különben egy nagyon könnyű és strapabíró felni.

b_imi Elküldve: 2013-03-12 21:40 Izzítás vezérlõ

ember84 írta: Leszedem,azt ha nem tudom szétszedni,és javítani,vezsek egyetKöszz a segítségeket!!


Van benne egy zselé szerű anyag. Csak ott távolítsd el, ahol a baj van.
2 tűvel (megy egy műszerrel) ki tudod mérni a szakadást.

b_imi Elküldve: 2013-03-12 14:45 Izzítás vezérlõ

ember84 írta: Hú fene.Elég drága!Csere hogy megy?hol van ez?


A motor oldalán, de csak alulról férsz hozzá. Ha már kiszerelted érdemes szétszedni. Bár nem egyszerű, mert a fedél rá van sütve. Általában a betáp vezetéke szokott elolvadni. Ha ezt megjavítod még jó is lehet. (nekem sikerült és azóta is jó)