m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2014-08-27 15:56 E90 vásárlás

Hede írta: Sziasztok!

E90 (ha össszejön LCI) vásárlás előtt állok, és érdeklődnék, hogy kinek milyen tapasztalata van 320d 177, vagy 184 le-s motorral? Mire kell figyelni konkrétabban? Vezérműlánc szakadás mennyire jellemző? Én úgy hallottam, hogy ezek a hátul vezérelt motorok ha lehet, még könnyebben szaggatják a vezérműláncot. Benzines E90-ből ülök át, a típust ismerem, csak kicsit tartok a dízeltől. Esetleg 325d/330d vélemény/tapasztalat?


Szia

A 184 lovast válaszd inkább..
Van egy ilyen eladó autóm ha érdekel.

m_attila Elküldve: 2014-04-03 14:55 Porlasztó

paleszb írta: Sziasztok!

Tegnap meghuzattam (325 tds), de nem nagyon, éppen hogy elérte 5000-t. Hipp hopp dadogás, alapjárat időnként megszűnik, leáll. 6-ból 5 porlasztót kicseréltem már, de nem hiszem hogy ez a baj. Ma azért még kicserélem a 6-at is.
km: van vagy 300 000 benne az óra szerint. Az olaj: egy olajcsere alatt 2 l-t kell utántölteni.
Van valami ötletetek? Vagy csak computeren derül ki, hogy mi szállhatott el.


elfogyott a gázolaj

m_attila Elküldve: 2014-02-02 00:35 Autóvásárlás

viktor írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....





Inkább azt hagyjuk, hogy mit kell a másikat kritizálni, és az állításait meghazudtolni...
Nekem is 2004/2 havi a kocsim, 124ekm van benne, és elhiheted, hogy patika, mert ma pl. csak azért igazoltatott két rendőr srác, hogy megnézzék az autót...

Azt viszont teljes mértékben aláírom, hogy minden a megtett távtól függ!!!
Én szinte csak hosszabb úton használom és városban csak hétvégente!
Én egy tank gázolajjal 950-1150 km megyek ténylegesen!
Számolj vissza, ha ennyire fenn vagy akadva a kapott adaton...
Egyik ismerősömnek is pont ilyen volt, neki manuális váltóval 4,2 is volt a fogyija, megpakolva + 4 személy pályán, városban pedig 4,8...
Persze ha taposod neki ez is megeszik 8-at is, de az már annak a baja aki így jár vele...
És igen pályán 120 km/h, tempomat be, szakadó eső, 380 km-es táv, 4,4 L/100 km, mondj azt amit akarsz...

Csak városban, rövid távon valóban hamarabb ki lehet nyírni, mint az "igénytelen" benzinest, ez tény!
De a kérdés csak a fogyasztásra tért ki, nem pedig a használatra...



Ez nem kritizálás volt csupán az igazság.... Automata 320d-vel 4.4 fogyasztas...mesélj mèg kérlek...



Nem tudom mi a bajod. e46 20d-vel hosszabb útra féltartállyal indultam és telivel érkeztem, Haza indulás előtt mindig le kellett fejteni a felét, hogy ne csurogjon ki a haza úton.






GZU11

Kérted Dariust, hogy számoljon vissza...
Én jó vagyok matekból, de segítenél kiszámolni az alábbi képletet ?
950.1150 egy tank írtad, vegyük a kettő közötti értéket

63/1100x100 ??

Ennyit eszik az autód átlagba!

És továbbra is áll az ajánlatom, feldobnám a forgalmimat egy 4,8 literes városi fogyasztású 20d ellen

m_attila Elküldve: 2014-01-29 12:59 Szívócsonk-pillangószelep

Harkh írta: Sziasztok!

Jól tudom, hogy egy E91 320d, 2010-es, az újabbik motorral (N47D20 - 184LE), itt már kiküszöbölték a szívósor/pillangószelep problémát?

EGyébként ez a pillangószelep probléma csak a dízeleknél van, vagy a benzineseknél is? (konkrétan első generációs E90/91 320i)
Bocs, ha lám a a kérdés, de nem találtam rá egyértelmű választ.

köszi


n47n be cserélhető a pillangó szeleposor

m_attila Elküldve: 2014-01-08 23:03 Mi lehet a baj?

pot írta: Sziasztok lehet ,hogy nem a témához szólok de mikor kell vezérműláncot cserélni szerintetek??


Azt nem írtad milyen autón?

m_attila Elküldve: 2014-01-08 22:53 Autóvásárlás

Superpippo írta:
m_attila írta:
Superpippo írta:
Neo954 írta:
Harkh írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, úgyhogy elnézést, ha már korábban volt ilyesmi kérdés.
Autóvásárlás előtt állok, ebben szeretnék segítséget kérni. Alapvetően dízeles voltam eddig, de a "paramétereim" mellett, márkától függetlenül több szervizes, barát és kolléga meglátásai alapján is egyértelműen benzinessel járnék jobban. Két japán, illetve a 320i maradt a körben, kombi. Abban nem tudok dönteni, hogy E46-ot vagy E91-et akarjak inkább. Egy szép állapotú E46 nekem jobban tetszik kívül-belül, illetve a sorhatos jobban megdobogtatná a szívemet, az E91 mellett pedig az szól, hogy valamivel nagyobb (elsősorban csomagtér), fiatalabb, illetve statisztikák alapján 1-1,5 literrel kevesebbel is beéri. E46-ból a késeieket nézem, E91-ből 2005-2007-esek azok, amik kb beleférnének a keretbe, olyan 110-130e km körüliek. (Tekert meg törött példányok kizárva).
Érdekelnének a vélemények, különös tekintettel arra, hogy fenntarthatóság/gazdaságosság szempontjából melyik a jobb, típushibák, gyenge pontok vannak-e, melyikkel járnék jobban.
(pl. úgy tudom, hogy az E46 320i láncos vezérlésű, jól tudom?)

Köszi!


Szia!

Az E46 M52 és M54-es motoros is láncos vezérlésűek.
A keresett típusokhoz nem nagyon értek, de egy jótanács , ha megfogadod : Soha ne kilométert vegyél, hanem állapotot. Nem biztos, hogy az elején kiderül a tekerés, és ha nálad az autó akkor már késő.
Nem kell félni a kicsit több kilométerrel árult autóktól, át kell vizsgáltatni, és ha nincs baja akkor nyugodtan belevághatsz.
Sok sikert!

Üdv.:Neo


Hello! Én mindenképpen a helyedben e46 320i-t vennék nem pedig E91et.
Ha kifogsz egy karbantartott példányt akkor kimegy a világból.A fogyasztás városba kb 10-12 liter körül van.
Ahogy Neo kolléga mondja ne Km állást hanem állapotot vegyél!Sok sikert!!


miért "mindenképpen" ?

Harkh
Amúgy ha 110-150 ezer km es autóban gondolkozol..akkor mindenképpen tekert órásban gondolkozol.. amit amúgy kizártál.


Nincs bajom az E90-E91-el de ha már 20i-t akar akkor 6hengeres legyen ne 4.Ha jól tudom az E90-91 20i csak 4hengeres.Meg speciel nekem az E46 műszerfala jobban bejön de ez szubjektív.Lehet neki az E90-91 bele jön be jobban.


Mi a baj a 4 hengerrel?
n46b20 ismered?

m_attila Elküldve: 2014-01-08 22:49 Motorolaj

Superpippo írta:
Darius írta:
Superpippo írta:
MattM325 írta:
hancurozo írta:
gdobos02 írta:
compact írta:
gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!



Nyár óta van nálam az autó, elsőre is ezt kapta, mármint magnatecből.
Idézem:

A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a korszerű dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megőrzi kedvező hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a turbófeltöltős, töltőlevegő hűtővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, közös nyomásterű, részecskeszűrős dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minősítésű SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elő.

Tulajdonságai és előnyei:
A A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 az egyedi alapolaj kombináció eredményeként az szinte mágnesként tapad a motor belső felületeire, így mintegy negyedére csökkenti a kritikus indítási-felmelegedési szakaszban jelentkező kopást.
Kifogástalan védelmet nyújt
Autópályán és városban
Csikorgó fagyban és a legforróbb kánikulában
Az indítókulcs elfordításának pillanatától

Minősítések és jóváhagyások:
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00


A fékolajról dunsztom sincs csak találtam egy keresőben.


Kicsit hiányolom a BMW LL04 jóváhagyást. Én olyan olajat használnák, ami bele való.


Érdekes, hogy a Castrol sem ajánlja ebbe a motorba ezt az olajat, bár a legújabb dpf-s már tudja a LL04-t, de akkor sem méltó egy ilyen autóba.


Elvileg Catrolból nem a Magnatec hanem az Edge 5w-30 vagy 5w-40 való bele.




Én nekem is 2002-es e46 318d-m van és én BMW Original Longlife-04 5W-30-at raktam bele.



Nálam az Eneos Premium Hyper 5w-30 a nyerő!Ár érték aránya remek.Kiváló minőségű olaj szerintem.


Akkor Te Szombathelyi vagy

m_attila Elküldve: 2014-01-08 22:41 Autóvásárlás

Superpippo írta:
Neo954 írta:
Harkh írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, úgyhogy elnézést, ha már korábban volt ilyesmi kérdés.
Autóvásárlás előtt állok, ebben szeretnék segítséget kérni. Alapvetően dízeles voltam eddig, de a "paramétereim" mellett, márkától függetlenül több szervizes, barát és kolléga meglátásai alapján is egyértelműen benzinessel járnék jobban. Két japán, illetve a 320i maradt a körben, kombi. Abban nem tudok dönteni, hogy E46-ot vagy E91-et akarjak inkább. Egy szép állapotú E46 nekem jobban tetszik kívül-belül, illetve a sorhatos jobban megdobogtatná a szívemet, az E91 mellett pedig az szól, hogy valamivel nagyobb (elsősorban csomagtér), fiatalabb, illetve statisztikák alapján 1-1,5 literrel kevesebbel is beéri. E46-ból a késeieket nézem, E91-ből 2005-2007-esek azok, amik kb beleférnének a keretbe, olyan 110-130e km körüliek. (Tekert meg törött példányok kizárva).
Érdekelnének a vélemények, különös tekintettel arra, hogy fenntarthatóság/gazdaságosság szempontjából melyik a jobb, típushibák, gyenge pontok vannak-e, melyikkel járnék jobban.
(pl. úgy tudom, hogy az E46 320i láncos vezérlésű, jól tudom?)

Köszi!


Szia!

Az E46 M52 és M54-es motoros is láncos vezérlésűek.
A keresett típusokhoz nem nagyon értek, de egy jótanács , ha megfogadod : Soha ne kilométert vegyél, hanem állapotot. Nem biztos, hogy az elején kiderül a tekerés, és ha nálad az autó akkor már késő.
Nem kell félni a kicsit több kilométerrel árult autóktól, át kell vizsgáltatni, és ha nincs baja akkor nyugodtan belevághatsz.
Sok sikert!

Üdv.:Neo


Hello! Én mindenképpen a helyedben e46 320i-t vennék nem pedig E91et.
Ha kifogsz egy karbantartott példányt akkor kimegy a világból.A fogyasztás városba kb 10-12 liter körül van.
Ahogy Neo kolléga mondja ne Km állást hanem állapotot vegyél!Sok sikert!!


miért "mindenképpen" ?

Harkh
Amúgy ha 110-150 ezer km es autóban gondolkozol..akkor mindenképpen tekert órásban gondolkozol.. amit amúgy kizártál.

m_attila Elküldve: 2014-01-01 16:20 Autóvásárlás

Sziasztok !

Eladó az alábbi autóm!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ra-7517036

Attila

m_attila Elküldve: 2013-12-25 18:20 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Boldog Karácsony Kívánok minden kedves bmwfanatics tagnak, bmw-és barátaimnak..!

m_attila Elküldve: 2013-12-16 21:00 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Hammon írta:
Hammon írta: Sziasztok!

1999-es E 46 320D jeladós porlasztót keresek.


M_attila dolgozik egyáltalán?


Szia

Dolgozik...


Attila

m_attila Elküldve: 2013-11-29 19:02 Autóvásárlás

attig írta:
m_attila írta:
hil írta:
m_attila írta:

Szia Hil

Gondolom neked is feltűnt, hogy ez egy 2002es autó
12 éves
mérjed csak



Szia Attila!
Mit akarsz tudatni ezzel: túl drága a korához képest, vagy valami bukfenc van vele?
Most komolyan érdekel a véleményed,
Köszi: hil




Szia

Csak azt, hogy egy 12 éves autóval kapcsolatos elvárások, néha túlzásokba esnek

Nem tudom az árát , én egy ilyet csak nem kombit 1.5 ért adtam el!
Jobb első sárvédőt fújtunk rajt mert horpadt volt, első tulajos (német) végig szervizkönyves..

Ne a fórumon dönts

Üdv

Attila


Amennyiben az enyémre gondoltál, nincs is vele gond



Szia

Ennek örülök, nem is lesz vele gond

m_attila Elküldve: 2013-11-29 17:13 Autóvásárlás

hil írta:
m_attila írta:

Szia Hil

Gondolom neked is feltűnt, hogy ez egy 2002es autó
12 éves
mérjed csak



Szia Attila!
Mit akarsz tudatni ezzel: túl drága a korához képest, vagy valami bukfenc van vele?
Most komolyan érdekel a véleményed,
Köszi: hil




Szia

Csak azt, hogy egy 12 éves autóval kapcsolatos elvárások, néha túlzásokba esnek

Nem tudom az árát , én egy ilyet csak nem kombit 1.5 ért adtam el!
Jobb első sárvédőt fújtunk rajt mert horpadt volt, első tulajos (német) végig szervizkönyves..

Ne a fórumon dönts

Üdv

Attila

m_attila Elküldve: 2013-11-28 21:44 Autóvásárlás

kempelen írta:
hil írta: Sziasztok!
Megnéztem ezt az autót:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7442101


igaz este, holnap napközben is megnézem. Mi a véleményetek róla? Körbemértem 90-100 mikron a festék mindenhol kivéve a motorháztetőt, ott 180 mikron. (mértem a sajátommal, meg a kereskedőével is, egyformát mértek)
A últkor én írtam, kisebb vita is lett belőle, de utánajártam, ha nekem hazudtak, akkor most én is: a gyári fényezés a Bimmeren függetlenül, hogy fl, vagy előtti, 70-100 mikron közötti. Az eredetvizsgán 180 mikronig mondják gyári fényezésnek, de az már fújva volt. Igazából 250 fölött van már gond, mert ott sok a gitt.
hil

ui:
esetleg még ez, bár színe nem túl bejövős nekem:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7384878


Sajnos középső könyöklő egyikben sincs



Szia Hil,

Az autó szerintem rendben van, így a képek alapján. Talán az "egyszerűsége" adja az állapotát, mert a hírdetésben állítottakkal ellentétben elmarad a "kiemeltkedően magas felszereltség"-től...

-> http://s18.postimg.org/9zugejunt/pd37476.png

De lehet jobb is ez így, sőt van akinek így imponál. Nekem bejön.

A téli gumit kérd majd számon, mert azzal jött le a gyártósorról...

Hogy 180 a rétegvastagság a motorháztetőn? Hol is kapja a legtöbbet? Ha csak ott találtál ilyen vastag réteget, lehetett javítva a lakk vagy a festék kőfelverődés miatt. Azért láteznek gondos gazdák és engem is zavarna a sok sörétnyom.






Szia Hil

Gondolom neked is feltűnt, hogy ez egy 2002es autó
12 éves
mérjed csak

a barátnőmnek vettem egy jégvert 116i t, a motorháztetőt cseréltük rajt (újra) lefényeztük, 110 mikron lett


további jó méregetést


Attila

u.i.: a bevallott 180 mikron nem gitt

m_attila Elküldve: 2013-11-28 11:20 Autóvásárlás

[quote="devility"][quote="Darius"]
Medvedisznoman írta:
Darius írta:
Medvedisznoman írta:
Superpippo írta:
Darius írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Továbbra is autókeresőben vagyok, így nem mondanék le a segítségetekről. A hasonló cipőben járó fórumozóktól kérdezném, hogy a következő autók közül, megnézte-e már valaki valamelyiket és ha igen, akkor mik a tapasztalatok, érdemes-e megnézni őket élőben? Nem lustaságból kérdezem, csak ezek az autók 100-120km-re vannak tőlem és ha előre tudom, hogy le vannak lakva, akkor el sem indulok.
A link neve
A link neve
A link neve
Köszönöm előre is!


Szerintem az ezüst állapotban nem ér fel a másik kettővel.Plusz nem is szervízkönyves,ami nem jelenti az hogy rossz,de azért jobb ha van vmi amin vezetve vannak a szervizek és az alkatrész cseréket.A lilás őszintének tűnik nagyon.Érdekes lehet.A fekete meg csodaszép,bár ezekről az ujabb valvetronicos benzinesekről én személy szerint nem sok jót hallottam.Én is befürödtem egy garantált 110ezer kmeres valvetronicossal.A CI 150lovassa szétüthetetlen.


Az ezüst az olyan boyraceres..Az szerintem felejtős, a fekete nem 20i hanem 18i, mivel 143 lovas. Az első lilás színű szerintem az megér egy misét egyetértek a Darius kollégával.Sok sikert!


Nagyon köszönöm az észrevételeket, nagyjából egy véleményen vagyunk az autókról.
A fekete tulajánál voltam már egy másik autó miatt ugyanúgy 318i volt és ugyanúgy 320i-ként hírdette szándékosan, azt mondta azért, mert az emberek nem tudják, hogy ez is két literes. Teljesítményre amúgy nem rossz ez a motor, számomra legalábbis pont megfelelő. Technikailag viszont laikus vagyok és nem sokat tudok a motorokról.


Tipikus nepper hozzáállás,szerintem hanyagold vagy nagyon nézesd át,főleg mert az újabb valvetronicos motor miatt,mert az tud szopóroller lenni nekem elhiheted.Én sima 150lovas 320i ben gondolkodnék továbbra is!Azok a motorok megbízhatóak,és minden "faluban" szerelhetőek.A fogyasztása is jó.Persze te döntöd el.De mint minden autóvásárlásnál nagyon nézd át.Ezek új korukba 8-9-10 milliós autók voltak.




Mi volt a baj a valvetronikkal, ha meg szabad tudni?





Láncvezető kellett bele h ne ugorjon el a vezérlés ezenkívül gyújtótrafó,abs jeladó főtengely jeladó,folyamatos elektronikai hibák...Pörgős motor volt szerettem,de az állandó hibák miatt hamar eladó sorba került.Nem beszéllek le róla,de nézesd át rendesen!remélem tudtam segíteni.



Nekem 170Le-s 320 coupe van, de most kell másodjára kicserélni a vezérműtengely jeladót fél éven belül pedig vadi újat vettem bele.
[/quote



újat vagy gyárit?