m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2012-08-28 08:37 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

kyncza_ írta: Sziasztok!

Ismét egy saját tapasztalatot szeretnék megosztani veletek, bocs, ha már volt róla szó. Nagyon sok tisztítót, adalékot kipróbáltam már, de összehasonlíthatatlanul a CATACLEAN nyer. Annyira jó cucc, h nincs rá szó )

Egy flakont 15liter üzemanyagba(szigorúan annyiba és nem teli tankhoz), és autókázni 25-40km...aztán 20km után elkezd jobban menni az autó, 40km után meg úgy harap, mintha motor generál lett volna csinálva. Segít a porlasztókon, az egr szelepen(nyilván ésszerű határokon belül), lambdaszondán, stb stb. Félévente szoktam nyakon önteni az autót, először a rendszertelen alapjárat miatt(6. injektor - megjavult), akkor 40Eur-ért kaptam itthon szervízben, aztán megtaláltam ebay-en, onnan most is 6500Ft-t lehet kb. kapni postával, Székesfehérváron egyik szervízben 7000Ft-ét adják, az sem rossz.

Érdemes kipróbálni, nagyon meg vagyok vele elégedve! Elvileg mindenféle benzines, dízel autóhoz jó.

üdv.
kyncza


ÉS meddig tart ez a javulás?

m_attila Elküldve: 2012-08-25 08:38 Klíma

vivaladiesel írta:
Szabi46 írta: Sziasztok!
Klíma problémám lenne amiben a segítségeteket szeretném kérni!
Adott egy E46 digit klíma amiben a vezető oldali befúvók hideget fújnak de az utas oldali az "meleget" vagyis nem a klíma levegőjét fújják. Egy NAGYON KEDVES Emberrel Jons-al ma megnéztük és megállapítottuk, hogy friss levegő elzáró lapok mozognak-működnek, viszont a hideg levegőt nem engedi rá a jobb oldalra. Van/volt valakinek ilyen jellegű észrevétele, megoldása erre a hibára? :


Elképzelhető, hogy fűtéscsap hiba. Ha szerencséd van akkor elég egy alapos tisztítás, ha nincs akkor csere. (heater control valve néven találod az alkatrészek között)

www.bmwfans.info
"BMW VIN decoder
Enter last 7 characters of your VIN" (ide írd be az alvázsámod utolsó 7 karakterét. pl: JR68637). Itt meg tudod keresni a fűtéscsap cikkszámát.


Kevés bent a gáz!

m_attila Elküldve: 2012-08-23 14:00 Autóvásárlás

zoliika írta:
szandersz írta:
zoliika írta: Ezt azért elolvasnám előtte!Onnantól kezdve,hogy 7-ben ülsz,igen másképp látod a világot,ez 100% ,nekem csak e-32-m volt de a "hajó" érzés Bmw stílussal vegyítve hát igen :kiralye, nekem nagyon meggyűlt a bajom ezzel a tipussal mindent duplán számoltak a szervízben mint előtte (e-34 525i-ből ültem át akkor)........
Ezt a tipust amit Te szeretnél elég beteges tipus,ráncfelvarrás után már sokat javult az autó ,de az látszik is a használtautó vételárán gyakorlatilag egy szakadék és valószínű,hogy nem hiába
szandersz írta:
YELLOW írta: .......
szandersz írta: egyébként általánosan tekintve fent tarthatóság szempontjából nagy különbség van egy 5-ös és 7-es között?
Az évjárat természetesen azonos 2003-2004-2005


szinte hasponlóan épül fel a motor/hajtáslánc. ám az tény, hogy picivel a nagyobb típus árai vastagabban vannak húzva. pont ma néztem egy autókozmetika árait, ahol van árkategória.alsó, közép és felső kategória. a BMW a felsőbe tartozik, a kis autók meg az alsóba. ám az 1-es bmw pl felső. tehát eleve drágább minden csak mert bmw, audi, merci, stb. a szervizek is eszerint dolgoznak. sőt ha látják, akkor le is húznak. hogy miért pont 7-est néztél ki azt nem tudom, nem akarok találgatni, mert lehet megsértenélek vele de szerintem inkább 5-ös, vagy 3-as. szerintem mint fiatalnak, jobban való ez. hacsak nem kis grofó vagyol, vagy díler


////
)) Nem vagyok díler ) illetve Grófo se D Igaz kisebbséghez tartozom de nincsenek vajda rokonaim illetve zsidó se vagyok maradjunk ennyiben nem sértenél meg, de mielőtt találgatnál elárulom, hogy mért a 7-es
Először is mindig is megalomániás voltam, szal mindenből a legnagyobbat a legfa*szábbat nem tudom mikor fogom kinőni, de egyenlőre még eszerint élek
Továbbá nem voltam soha az a pörgős fajta, piros lámpánál túráztatós, padlógázzal elindulós típus Inkább az a "beülök a 7-es fotelébe feltekerem a muzsikát szakítsa le a fejemet a basszus zöldnél fék felenged és komótosan elindulva tolom neki" típus.
Autópályán ha elkap a gépszíj belsőbe parkettával odabaszni hogy elinduljon a bálna és tolni lefelé a népeket a belsőből, mind ezt egy kényelmes fotelből természetesen ))

Valami ilyesmi ami per pillanat a 7-es hez húz

Lehet most jókat mosolyogsz ezeken ezzel nincs is baj mert ugye én még amatőr vagyok )
egyenlőre csak tapogatózok... )






Lehet akkor várnom kéne jövő nyárig és akkor a 2005-ös modellek lesznek hasonló árban mint most a 04-esek


Nem tudom.........de,ha jól megnézed a választékot facelift és nem facelift között szerintem irreálisan sok a különbség!Ez kint németben ill. külföldön is igaz tehát,ez nem egy kitalált dolog "néphiedelem"M.O-on,hogy amit 2004-ig gyártottak hetest az "beteges"


Főleg mert millió km van bennük

m_attila Elküldve: 2012-07-19 21:03 Motorolaj

b_imi írta:
hancurozo írta:
b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Amennyiben 9 hónap alatt valaki belehajtott 200E km-t, akkor valóban igazad van, ugyanis ennyi a nem leinformálható (részben magyar) időszak.


30 ezer?

Mint a mi (baráti társaság) kombi 20 d nk 2004 6 havi 278000 el az órában, de kinyomoztam csak 200,000 el basztak át
de hibátlan
3 évesen volt bent 90 ezer (290.000valós)

vicc
Valós kilóméterszámítás képlet:
Kint töltött évek száma x 50-60 ezer, plussz itthon eltöltött évek száma 20-30 ezer!
A két összeget adjuk össze!





m_attila Elküldve: 2012-07-18 11:22 Motorolaj

zoliika írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:

30 000km olajcsere nélkül! (Dízel e60) Most töltöttem le a képet egy másik bmw-s fórumról. Szerelő srác töltötte fel ('Steef')


jó lenne tudni milyen olaj volt benne...


Nutellás Tescóóós!


Szép
de nem azért lett ilyen mert 30e ként cseréltek olajat

m_attila Elküldve: 2012-07-17 22:36 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

norbeee írta: Gázolaj + 2T motorolaj ????

Sziasztok!

Szeretném a véleményetek kérni az alábbi témában:
Sok helyen olvastam és sokan javasolták már hogy a magyar "szar" minőségű gázolajat 2T motorolajjal érdemes adalékolni 1:100 arányban, mivel a magyar gázolajnak nincsenek olyan kenési tulajdonságai.

Vélemény? esetleg tapasztalat?


És mit szeretnél kenni vele??

m_attila Elküldve: 2012-07-13 09:31 Termosztát

vivaladiesel írta:
TheMan írta: Sziasztok,

Van valakinek Meyle vízpumpával tapasztalata?

Nekem csak az olajszint értékelővel, de az 2 hónapig bírta.

A vízpumpájuk fémlapátos ezért tartanám vonzónak.


Előre is köszi:
-Man-


Semmit ne vegyél Meyle gyártmányból. Török alkatrészek, németes hangzású névvel, szép csomagolásban!


Yes

Amúgy van , más gyártónak is fémlapátos vízpumpája !


m_attila Elküldve: 2012-07-11 13:53 manuális váltó

Alesi írta: Jelentem az váltóolajcsere utáni akadozó váltás csodával határos módon magától megjavult, a váltóm megint normális, nem akadozik. Hogy mi a halálért volt az az 5 nap rosszalkodás, azt nem tudom (talán össze kellett szokniuk).
Köszönöm mindenkinek, aki itt segített nekem!


Örülök

m_attila Elküldve: 2012-07-10 12:14 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

A bimmerportal.hu a mai naptól újból elérhető. Műszaki okok miatt nem működött.


üdvözlettel

m_attila

m_attila Elküldve: 2012-06-28 11:09 manuális váltó

zoliika írta:
Alesi írta:
zoliika írta:
Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Lenne egy érdekes problémám: most volt nagyszervízen az autó és többek között a váltóolajat is kicserélték. A szervíz után az első két napban olyan volt a váltóm, mintha kicserélték volna, halál pontosan és könnyen vett minden fokozatot...ez tartott az ominózus 2 napig, azóta (kb 1 hete) meg érzésre talán még rosszabb mint volt, főleg az 1-es.

Mitől lehet ez?



tudom nem érdekel a válaszom, de valszeg sima manuális váltóolajat tettek bele. nem a gyári MTF-LT-t. nekem dettó.


De-de, amikor segítesz (nem csak nekem, másoknak is) akkor maximálisan érdekel!

M_Attilától rendeltem az olajat, üzenetben azt írtam neki, MTF-LT-t küldjön, amit küldött, arra nem ez volt írva, hanem 75W90 asszem. Feltűnt, de nem akartam más szakértelmét megkérdőjelezni...akkor ez történt, amit írtok?

Ha jól tudom akkor Attiláék nagy kiszerelésben veszik és "fejtik" ezt az olajat.Nekem Ők cserélték és ahogy írtam semmi problémám a váltóvalEredeti csomagolású volt a flakon?




Igen eredeti, 2db 1l-es flakon volt! Hívtam a szervízt, hogy ha lehet keressék meg a flakont (maradnia kellett benne), és akkor biztos leszek.


Akkor valami félreértés lehet szerintem.........Azért írtam,hogy "fejtik" mert amit kapnod kellett volna és még egyszer mondom"szerintem" annak nem gyári csomagolású olajnak kellett volna lennie.Tényleg nem akarok okoskodni



Zoli váltójába is ugyanez az olaj került! És tökéletesen működik!

m_attila Elküldve: 2012-06-12 18:17 320d Motor

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: csak példának, hogy a kormányszervóba is ATF olaj megy, pedig nem váltó


Mik vannak? Hidraulikus rendszerekben (szervó, automata váltó) az kell. De ne keverd össze a szóróolajzással.
Azonkívül biztos vagy benne, hogy a te és a diesel váltójában egyforma a szinkrongyűrű anyaga?
Szerintem gyári minősítésű olaj kell bele, és nem kisérletezni.


hát szerintem ugyanaz az olaj kell bele egy dízelbe és egy benzinesbe. ugyanúgy MTF-LT van benne, ha minden igaz. ha ugyanúgy az SMX-S-t hozza, akkor...
én írtam gyárit vegyen bele, de most ha elviszi szervízbe, mi a garancia, hogy azt is raknak bele? valszeg hozzá sem fognak nyúlni.


Üdv

Talán már leírtam..
Az MTF-Lt2 az 75w-80 gl4 specifikáció
(75w-90 gl5 amit mi használunk)
http://img101.imageshack.us/im...ilekp8.jpg klikk a linkre

m_attila

m_attila Elküldve: 2012-05-29 15:10 Autóvásárlás

Coyote írta:
vfeca írta: Kibontakozott korábban egy kis eszmefuttatás, hogy 2M alatt nem érdemes dízelt venni.
Ezekkel akkor nem is érdemes foglalkozni?

Egyik olcsó dízel
Másik olcsó dízel
Egyik kicsit drágább, de elég szimpatikus dízel
Másik szimpatikus dízel

Szerk.:

Illetve vki világosítson már fel, hogy mi a technikai különbség a 318d (116LE), a 320d (136LE) és a 320d (150LE) között, mert én akárhogy nézem, kb. ugyanarról a motorról van szó, csak más a teljesítménye.


Rád bízom a döntést: érdekes módon mindegyik autónál elveszett a szervízkönyv, említést sem tesznek a visszakövethetőségről (félretett számlák, stb). Az önmagában nem lenne baj, hogy 300.000 van az autóban (de inkább több), viszont korrekt nyomonkövetés nélkül teljesen zsákbamacska. Én ezekkel nem foglalkoznék, mert nagy eséllyel a gatyád rámehet. Ezek már sokat látott, viseltes példányok. Ne vedd meg csak azért, mert BMW!

A motorkérdésre Yellow is írta a választ.

Amúgy eljöhetsz hozzám, gyere nézd meg, hogy néz ki az ülése, pedáljai, belső burkolatai egy valóban 188ezret futott BMW-nek. Utána te sem fogod elhinni, hogy a fényesre koptatott touringok 400.000-nél kevesebbet futottak.




Like

m_attila Elküldve: 2012-05-17 21:48 Hûtõvíz

jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen

m_attila Elküldve: 2012-05-16 09:13 Üzemanyag fogyasztás

SirToma írta:
csbalu írta: Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Hy.

Nekem most 500km volt a fél tank, aztán 900lett a vége.
Minden nap pálya,belváros.Kis vidéki karikák. Átlag 900at mindig viszi nekem.
Ha vidékre megyünk, nyugis tempó,család a kocsiban, akkor néha megvan a 980-1020km/tank.
De kb ennyi, én belenyugodtam, szerintem korrekt fogyi egy 2literes, 2tonnás autótol.Az én tempómban



Háát , a 20d -k 4-5 literes fogyasztását én sem írom alá

m_attila Elküldve: 2012-05-16 08:57 Részecskeszûrõ_

Neo78 írta:
csbalu írta: e46 320d 150lovas 2002/11 hó. Vajon van benne részecskeszűrő?


Nézd meg a kipufogó végét, ha kormos akkor nincs, ha tiszta akkor van


"Nincs"