m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2013-08-30 13:08 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
nickname írta: Gyári bilstein katalógusból azonosított cikkszáma alapján lett azonosítva a csere darab. Az eltérés mint a képen is látszik kb 3-4 cm

Új alkatrész nem bontott nem felújított.

Ennyit a híres bilstein minőségről, fel is veszem velük a kapcsolatot.


A kép a valóságot mutatja, torzítást még véletlenül sem tartalmaz, én örültem volna a legjobban hogyha kevesebből megúszom a cserét a jó minőségű csere darabbal.




egy pár napja, pont hasonlót írt valaki, hogy magasabb lett az autó az új gátlóval, pedig annak sok köze nincs hozzá, vagyis nem kellene. max ha hamarabb bekeményedik, de az meg nem jó a telónak, mert full nyomáson van feszt, és kokemény. érdekes...


A hiba ott van , hogy a Bilstein E46 hoz nem gyárt sportfutóműves verzióhoz lengéscsillapítót.

Ha valakinek gyári sportfutómű van az autójához azt szakszerűen csak Sachs al lehet pótolni.

Ezért nem a Bilstein a hibás hanem aki eladta sportként

m_attila Elküldve: 2013-08-13 21:03 Ékszíj tárcsa

BarG írta:
ute107 írta:
Robinson írta: Amúgy nem az első eset, 2 éve lett felrakva a Meyle, ennyit bírt Most megy fel a Corteco Nagy Miki és a H&R autó ajánlásával


Hallottam róla, Dávid mondta. Többször már nem kell cserélni!


Én tavaly tettem fel az erősített Corteco-t jlaci közreműködésével, akkor az most már örök, mint a nyomorúság? Gumis alkatrész sose lesz örök, embörök!


ha ékszíjtárcsa akkor Corteco..

m_attila Elküldve: 2013-08-07 20:35 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Pocses írta:
nickname írta:
Pocses írta: Na megjöttünk, meglestük a vasat. Felemelték átnéztük szépen egyben van. Kipróbálásra már nem került sor, mert egyszerűen nem volt hajlandó engedni az árból, annak ellenére, hogy ójróban lett volna kifizetve az ára, amin szintén fogott volna 5 Ft-ot ójróként az Ő számolása szerint! ( napi középárfolyam ) ami szerintünk elfogadható.
Utánunk még vártak ketten akik megnézték gondolom...
Barátom mondta elvei vannak, amivel 1et is értek. Tudjátok a kecske & káposzta története.
Én is így adok el, ill. veszek bármilyen használt terméket.


Ezt nem igazán értem, volt egy ár, elmentek megnézni és annyiért nem hozzátok el.



Barátom megvette volna ha egy picit is enged az árából de semmit!
Én meg tiszteletben tartom a döntését. Majd keres másikat, és megyünk...
Szépen duruzsolt benne a sor6.



én elhiszem az elveket, de oké, hogy 12 éves autó lesz, de még én ezt az árat sem tartom soknak érte. némely, E36-ért elkérnek 1,2-1,3 misit, ami ugye még 99-ben volt esetleg kombiban.
ha neki ilyen elvei vannak, hogy mindenképp alkudni akar, anélkül nincs vétel, akkor menjen piacolni
ezt majd akkor érti meg, amikor megvesz egyet, már ha talál ilyen állapotban, de nem biztos, hogy fog, akkor lehet alkudik belőle 1-2százezret, de lehet 2x annyit rá fog költeni kapásból.
én azt mondom, az ilyen meg is érdemli. én is részben ilyen vagyok, más terméknél pl bringás, sokat alkudozok, van, hogy emiatt szalasztok el jó dolgokat, aztán meg nincs, hiába várom. vagy ha van csak rosszabb állapot, és még drágábban.
mindegy Ti tudjátok.


Hagyjuk is

Néha elgondolkozok mikor 50ezer forintért könyörögnek vevő oldalon, pl makulátlan e46 20d met mikor eladtam
a magyar ilyen olcsón 2millióért kell 1 éves 20 ezer klóméteres bmw, ja az eredetvizsga még bent legyen

m_attila Elküldve: 2013-08-05 21:16 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Amilo írta:
anubisz írta: Mondjuk a tiedre 65,70 ezer csak az első párba ha itthon rendelsz. Akkor inkább tegyél fel 20 ezerért Brembot vagy a gyáriba a lyuggatottat, az is talán olcsóbb. Jobb a hűtése, bár azt is meg lehet ölni, mint minden tárcsát.


A tárcsával még nincsen probléma, bőven elmegy még. Egyébként lyuggatott az első és hátsó tárcsa is.


akkor jó. Következő már nekem is az lesz, bár ez még alig kopott. Gyárit vagy Zimmert teszek fel mindenképpen. Atékra is sokan sírnak, van akinek üt,van akinek nem, mikor milyet fogsz ki. Nem véletlen megfizethető, ha magas széntartalmú csúcs tárcsa lenne az is 70,80 körül mozogna párja.


Kb:45ekm Ate-val a tárcsán mérhető kopás nincs a fékbetétek azok még pár olajcserét kibírnak egy lapon nem említeném a gyári féktárcsávalOlyan "satukat" nyomok időnként autópályán,hogy az eszméletlen és bírja.Ha lehetne az asszony biciklijére is azt tennék.


van akinél beválik, az rejtély, hogy másoknál meg miért kell szabályoztatni nem sokkal a vásárlás után.


Mert a Zolinak jó a futóműje ...

m_attila Elküldve: 2013-08-05 16:51 Motorolaj

bugyi89 írta: Sziasztok!

Meg tudnátok mondani hogy melyik olaj lenne a legjobb választás?
E46-os 318i 143Le. 160 ezer km-rel. 10w 40-es motorolaj az jó neki?

Köszi


0w-30, 5w-30

m_attila Elküldve: 2013-08-03 10:05 Üzemanyag fogyasztás

zoliika írta: Nosztalgiáztam itt egy kicsit ebben a fórum témában és eldöntöttem ,hogy leírom két nappal ezelőtti élményemet.Ehhez hasonló "tesztet" még nem csinált itt senki,nem azért ,mert nem szeretett volna hanem ,mert M.O-on ez már gyakorlatilag bűncselekmény
Helyszín :Németország,azon belűl Erfurt- Passau útvonal.Ezen táv 496km jelent.Munkahelyem elhagytam kb:4km-re volt egy töltőállomás megtankoltam tele term.(nem első kattanásra meg másodikra és egyéb varázs hangokra nem izgulok teljesen tele) ellenőriztem az olajszinetet nem mintha problémám lett volna eddig az olajfogyival,mivel 15e km-t cserélem Én a több mint 3 év alatt mérhető olajfogyasztásom nem volt eddig,a lényeg megnéztem.Tötyögés Erfurtban 5-6km,30-40km(bau-stauzone)autópálya építés-javítás,torlódások,és még kb:60-70km 120-130km/h korlátozások.A többi ami a csövön kifér.....Ezt az jelenti,hogy 200km/h felett pontosabban 200-215km/h-val mentem gyakorlatilag 400km-t,lehet sokan megszólnak ezért,hogy egy diesel motorral ez teszem,ráadásul 2 lityissel,Én úgy gondolom ennyit ki kell bírnia.Ki is bírtaCsak Én fáradtam le agyilag úgy,hogy az nem igaz.....jobban lefáradtam mint általában az 1200km alatt,nem is csinálok ilyet többet.
Szóval a lényeg,a határátkelőnél Passau-nál ismét tankoltam és olajat is megnéztem ,mert gondoltam most először lesz olajfogyim.....és lett is kb:1,5dl.A gázolaj fogyasztásom pedig egész pontosan:13,78liter/100kmHa valaki ilyesfajta száguldozásra adja a fejét akkor,ilyen és ehhez hasonló fogyasztásra számoljon a 150le-s olajkályhályával



Csináltunk ilyet mi is többször is

De tény hogy elfáradsz, mert a 200 feletti tempo már nem az igazi a német pályán sem, mert már ott is mindenki tötymörög fékezés kerülgetés lesz a vége ami a fogyasztást az egekbe emeli

Amúgy a 20d maximális fogyasztása méréseim szerint 17-18l

Üdv mindenkinek..

m_attila Elküldve: 2013-07-31 21:28 Motorolaj

nickname írta:
m_attila írta:
BarG írta:
m_attila írta:
nagym írta:
m_attila írta:
mutyuru írta: Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M


Szia

Inkább a vezérműlánc cserére fókuszálj...

Még olvasni is rossz volt, hogy 30.000 km-t egy olajtöltettel. Évenként, vagy max. 15.000 km olajcsere, Mobil1 0w40 ESP FORMULA (kékmatricás), alternatívaként az arany színű Mobil1 0w40 is tökéletes. Kettő között a külömbséget a kipufogó rendszerekre gyakorolt hatásukban kell keresni. Vezérműlánc probléma (átugrik) a 2008 után gyártottaknál orvosolva lettek.


Sajnos rosszul tudod... de akkor sok szerencsét hozzá..

most van nálunk egy 2008 as 20d lánccserén


Motorkiszerelés - főtengelycsere?



2009 .1 elöttiekben elvileg kell(ene) főtengelyet is cserélni!

2009.1 után már csak láncot





Ez a 163 lovas motorokra vonatkozik ?




nem

2007 volt csak a 163 lovas motor

de ne a lóerőt nézzétek mert a belga piacosok más lóerősek 177 helyett 163 pl ez lehet megtévesztő

m47n2 nem érintett
n47 2007-2009.1 főként (főtengely konstrukciós hiba)
2009.1 -2011.márc javasolt lánccsere
2011. márc--- nincs hiba

ettől függetlenül még napjainkban is módosítják a vezérlés alkatrészeit



m_attila Elküldve: 2013-07-31 20:25 Motorolaj

BarG írta:
m_attila írta:
nagym írta:
m_attila írta:
mutyuru írta: Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M


Szia

Inkább a vezérműlánc cserére fókuszálj...

Még olvasni is rossz volt, hogy 30.000 km-t egy olajtöltettel. Évenként, vagy max. 15.000 km olajcsere, Mobil1 0w40 ESP FORMULA (kékmatricás), alternatívaként az arany színű Mobil1 0w40 is tökéletes. Kettő között a külömbséget a kipufogó rendszerekre gyakorolt hatásukban kell keresni. Vezérműlánc probléma (átugrik) a 2008 után gyártottaknál orvosolva lettek.


Sajnos rosszul tudod... de akkor sok szerencsét hozzá..

most van nálunk egy 2008 as 20d lánccserén


Motorkiszerelés - főtengelycsere?



2009 .1 elöttiekben elvileg kell(ene) főtengelyet is cserélni!

2009.1 után már csak láncot


m_attila Elküldve: 2013-07-31 20:06 Motorolaj

nagym írta:
m_attila írta:
mutyuru írta: Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M


Szia

Inkább a vezérműlánc cserére fókuszálj...

Még olvasni is rossz volt, hogy 30.000 km-t egy olajtöltettel. Évenként, vagy max. 15.000 km olajcsere, Mobil1 0w40 ESP FORMULA (kékmatricás), alternatívaként az arany színű Mobil1 0w40 is tökéletes. Kettő között a külömbséget a kipufogó rendszerekre gyakorolt hatásukban kell keresni. Vezérműlánc probléma (átugrik) a 2008 után gyártottaknál orvosolva lettek.


Sajnos rosszul tudod... de akkor sok szerencsét hozzá..

most van nálunk egy 2008 as 20d lánccserén

m_attila Elküldve: 2013-07-30 21:57 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Sziasztok

Eladó, ha valaki szép coupét szeretne!


http://www.hasznaltauto.hu/aut...mi-7011957


m_attila Elküldve: 2013-07-30 21:06 Motorolaj

mutyuru írta: Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M


Szia

Inkább a vezérműlánc cserére fókuszálj...

m_attila Elküldve: 2013-07-22 08:11 Elsõ lengõkar hátsó szilent

jlaci74 írta:
anubisz írta:
b_imi írta:
anubisz írta:
tessék, ezek is szilentek, vagy rosszul olvasom? úgy mondod, mintha egy szilent 15 ezer lenne.

http://www.schmiedmann.hu/3_se...l8.htm#194

http://www.schmiedmann.hu/3_se...tm#1932997

tessék, már vehetsz is belőle egy kamionnal.

gondolom ezek biztos nem jók, vagy hamis gumiból vannak, esetleg Kínai kaucsukból,


Ezek a hátsó futómű alkatrészei


Tudom, de azt mondta nézzek neki 3,5 ezrekért szilentet, hát tessék. Biztos van 1,2 a futóműbe ami drágább, de úgy mondta, mintha valami hihetetlen varázslatot említettem volna a 3,5 ezer ft al. Általánosságba említettem az árat, a többsége ennyi, kivéve azt a pár fődarabot. Felnőtt embereknek kell megmagyarázni mi áll a leírtakban, 5x6x. Nem az első futómű legdrágább szilentjére írtam, hanem a többségre, amiből kis ezer van még, és ugyan úgy szarrá mehetnek.
Arról nem is beszélve, hogy beütöm a keresőbe szilent gyártás, már ad rá vagy 1000 találatot, most ezt ilyen egyszerű gyártani, hogy minden sarkon csinálják, vagy ennyire jó üzlet, hogy mindenki ezt csinálja. Most aztán válassz, ki miből csinálja, plusz pénzért ugyan vagy szétmegy 1 év alatt, vagy a kocsit tépi szét.
Felnit is minden gumis javít már, néhol kalapáccsal.
Azt pofázzák minden tuning oldalon, a nem szakszerűen keményített buhera szét bassza a kocsit,akár szélsőséges esetekben még a futómű elemei is kiszakadhatnak.
Ezek mind hülyék gondolom. Ezek után vegyél valakitől aki kisüzemileg gyárt ilyeneket, és ácsold be a kocsiba, aztán vagy jó leszen, vagy nem. A nem az általában sok 1000 ezrekbe kerül utána.
Igen, van aki ért hozzá, és tudja mit csinál, de a többség nem, csak megveszi a neten, beácsolja, aztán had szóljon, te megveszed, alattad meg szétesik.
Igen ezek tuti dolgok, de nem ezekre a szarrágó utakra, ha megfogsz egy kátyút olyat üt majd kiszakad az eleje,aztán dobj rá egy peres 35 gumit,aztán lehet sírni, ha torzúl a felni, hajlik a futómű, 6 hónap múlva már az ajtók se záródnak, úgy el van hajolva a kaszni,főleg kabriót gányolnak ahol a tető hiánya a gyenge láncszem, a merevség.
Én is betenném, ha erre jó utak lennének,de bombatölcsérekre nem fogom betonra keményíteni a futóművet, hogy minden csatornafedélnél, vas. átjárónál állóra fékezzek, hátha 10 centis a szintkülönbség.
Oszt akkor mindenki azt rak be amit akar. Aki meg nem, az a hülye,mert a gyári fost használja.
Én nem akarok versenyezni az utakon, arra meg jó, ha néha megnyomom.
Ha azt akarnék akkor M3 vennék, aztán mindegy neked milyen szilent van a kocsiba, banán kék, vagy hupi sárga. Csak hátranéznék, és azt mondanám, a konkurencia messze elmarad....


Az igazság nálad van :
" Oszt akkor mindenki azt rak be amit akar. " - ennyi .


Egy bmw specialista céggel ne versenyezz

m_attila Elküldve: 2013-07-15 23:39 Autóvásárlás

jrtom írta:
Stukker1987 írta:
jrtom írta:
Stukker1987 írta: Sziasztok!

Van egy érdekes problémám a frissen vásárolt 2005-ös E61-em teljesítményével kapcsolatban!

Mégpedig,hogy a régi forgalmiban 120KW-nak tüntetik fel (163LE),viszont az összes Vin decoder oldalon 130KW-os(177LE-s) példánynak írják.

Németből jött az autó az előző tulajához,ő azt mondja hogy nem is lehet 163Le-s...

Azért ide írok,mert csak szombaton került hozzám a vas.


Mikori a kocsi?


2005-ös gyártás azon belül is az év második fele 7-8.hó.

Így, hogy nincs kiírva a kocsid típusa az évjáratból és ha 177 Le akkor 525d ha viszont 163 Le akkor 520d-d van.





vagy belgapiacos 525d ami 177 helyett pont 163 lovas

m_attila Elküldve: 2013-07-15 20:12 Autóvásárlás

Stukker1987 írta: Sziasztok!

Van egy érdekes problémám a frissen vásárolt 2005-ös E61-em teljesítményével kapcsolatban!

Mégpedig,hogy a régi forgalmiban 120KW-nak tüntetik fel (163LE),viszont az összes Vin decoder oldalon 130KW-os(177LE-s) példánynak írják.

Németből jött az autó az előző tulajához,ő azt mondja hogy nem is lehet 163Le-s...

Azért ide írok,mert csak szombaton került hozzám a vas.


Szia

Eredetileg belga lehetett...

m_attila Elküldve: 2013-07-03 21:12 Autóvásárlás

YELLOW írta:
zuziq írta: Jó estét!

Hát köszönöm igy már nagyjából irányba is vagyok asszem akkor cabrio ugrik marad a coupe mert mindennapos használatra lesz. Talán még esetleg annyit hozzáfűzhetnék hogy Németországban élek és egy évben 2-3 alkalommal hazaautóznék vele (kb. 1200km haza) és esetleg itt a környező országokba átlibbennék vele. Nem tudom hogy dob e annyit a 2.5 hogy autópályán ez észervehető.
A Fl. kérdés arra irányult amire YELLOW meg is adta a választ, hogy történt-e lényegesebb fejlesztés a motorháztető alatt. Amúgy számomra preFl jobban bejön de azért az Fl is szúrós
Van még egy fontos kérdés ami lemaradt tegnap a kilométer. Meddig érdemes gondolkodni? 150-160 még belefér? vagy már sok? (tudom relativ mert ugye kérdés hogy az előző gazdi hogy bánt vele) Ugye és az ár. Csak 1-2 példa ami nekem tetszik, ér e annyit amennyit kérnek érte..
http://www.autoscout24.de/Deta...rc=fa%7cas
http://www.autoscout24.de/Deta...rc=st%7cas
http://www.autoscout24.de/Deta...rc=st%7cfs
http://www.autoscout24.de/Deta...rc=st%7cas

Az 53e KM.re azt irja a kereskedő hogy bármelyik általam választott szerviz/márkaszervizbe levihető vásárlás elött...

Üdv Zsolt


na ezeket a km-eket felejtsd el jót derültem ezen. gondolom mind török kereskedő. oylan emberhezkell elvinni, aki az összes modulba be tud lépni km-t olvasni. német egy 2003-as autónak most 10évesen el ne hidd, hogy 100ezer km van bennük. sohanapján. egyik 100ezresnek full kopott a bőr kormány, az 200-nál sem néz ki úgy. az 53ezresnek az üléseis full a szélén majd ki van szakadva egy kis részen. ezt 100%-ban mondom, hogy ezek a km-ek nem valósak.
pl azenyémben 94ezer van, hát meg lehet nézni ezekhez képest. igaz én 6,5 év alatt 32ezret mentem vele, de előtte 62ezret tettek bele 4 évesen.


Hagyjuk ezt a "török kereskedő" dumát, Yellow hány autót vásároltál külföldön?
0.

Köszönöm