m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2012-10-09 09:24 Légtömegmérõ

DomokosSzabi írta:
vivaladiesel írta:
DomokosSzabi írta: A MEAT@DORIA nevezetű termékekben gyári BOSCH és PIREBURG légtömegmérők vannak csomagolva 20 ezer forint környékén a saját szememel láttam ez az olasz cég csak csomagolja ezeket a termékeket és nem kell neki a nevet megfizetni, ugyan az mint a 80 ezer forintos gyári alkatrész még a márkanév sincs kiköszörülve belőlük, tehát itt a megoldás


A Ruville is gyárit csomagol.


Ez Igy igaz


hAJRÁ

m_attila Elküldve: 2012-10-08 18:46 Társalgó

gampetibor írta: Szevasztok!

Valami jó erős fényű fehér fényű halogén izzót szeretnék, mert egyre korábban van sötét és a mostani izzóim kicsit már gyenguszok.
Ki mit ajánlana tapasztalatai alapján?


Osram nightbraker

m_attila Elküldve: 2012-10-08 16:25 Társalgó

jrtom írta: A nyomatékot most így nem tudom, de nem egy nagyszám, én már mentem si-vel. A simához képest kicsit jobban megy, de nagy csodát nevárj tőle. A 20d-d az biztos érezhetően nyomatékosabb. Vagy ha üvegen pörgetve akarsz kocsikázni akkor nem rossz kocsi, mert annak csak ott jön ki az ereje.
BalaBMW írta:
jrtom írta: A 320i az 150Le az si az 173. Módosított vezérlése van a leszabályzási fordulatszáma magasabb, ja és Karbon szelepfedél van rajta (nem fólia).

BalaBMW írta: Meg tudná nekem valaki mondani, hogy az E90 esetében mi a különbség a 320i és a 320si között?




Köszi! Van itt nálunk egy gyönyörű kék és ma megtaláltam hahun is. Nem mintha lenne rá keret, de nagyon izgatta a fantáziámat, hogy mit tud! Ha esetleg még azt is meg tudnád mondani, hogy nyomatékban mi a különbség, akkor mára a tudásvágyam ki is lenne elégítve!




Egy tulajdonos őszinte véleménye...

Nekem egy SI- m van!

Alul felül jól megy, 20 d ből ültem át. Gyakorlatilag 1200-7000 ig húz egyenletesen. Városba tudsz vele menni 6 ikba 50-el 1200 at forog és nem erőlködik egyáltalán. A váltóáttételezés módosításával oldották meg a kevés nyomaték (200nm) ellensúlyozását, igy az autó pl 60 ról 120ra kb 7,7 mp alatt gyorsul fel (4 es fokozatban) hasonlóan egy 20d (163le) hez vagy 25ihez (218le)
A váltóáttételezése rövidebb, de még is 230-at megy.
Ez a váltó az Si n van és a 2,0literes Z4 en!
Az teljességgel nem igaz, hogy csak üvegen pörgetve megy. 2000 nél , élvezetesen megindul és ha pl 4000 nél elváltasz akkor is picit ejt és tök jól húz tovább!


Ha valakit érdekel szívesen viszem vele vagy megmutatom neki! A 20i hez semmi köze nincs főleg azért mert nem is abból készült, ellentétben azzal amit a szakújságírók írtak annak idején mikor megjelent! A szelephézag állítása lapkás mint az M eseknek. Carbon szelepfedél szinte pille könnyű sajnos volt a kezemben.
A legtöbbjük motorhibás lesz, amiben még a 2009 előtti (úgynevezett) első blokk van.
Elreped a hüvely a hengerekben! Aztán 2009-után jött egy új módosított blokk.
Én motorhibásan vettem
De elkészült és imádom!
Fogyasztása város 10-12 kint 6,5-9 ig terjed, nekem 19 es kerékkel értendő.

Írom mindezt úgy, hogy 10.000km es motorom van, hibátlan vezérlés összerakással, nem nyúlott lánccal, szakszerűen beállított szelephézagokkal (lapkás). És nem érzékelhető olajfogyasztással.

m_attila








m_attila Elküldve: 2012-10-05 17:49 Motorolaj

BarG írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


Igen

0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!

Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!


Vitatkozok!

viszkózus = nehezebben folyós !!! (méz = viszkózus)
Ezért a 0W-30 olaj a legfolyékonyabb, vagyis a legkevésbé viszkózus olaj a BMW által elfogadott olajok közül - amik megkapták a BMW LL01 vagy BMW LL04 minősítést.

Mivel a BMW LL01-04 hivatalosan elfogadott olajok viszkozitásai 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40, ezért ezekre MINDRE lett a BMW motor tervezve - már legalábbis amik 2001 után lettek tervezve, mert ezek előtt is volt élet, bmw 98 meg még ki tudja milyen minősítési igényekkel.

Mesélsz, mitől lett új motor az autódban?


Ja és még valami - bár ezt nem szokás tovább boncolgatni, de két azonos viszkozitású olaj közt is van viszkozitásbeli különbség. Ugyanis az, hogy pl egy olaj 0W-s legyen, az olajnak nem egy bizonyos viszkozitásúnak kell lenni, hanem egy bizonyos SÁVBA kell esnie. A melegoldali viszkozitásnál ugyanúgy sávok vannak meghatározva az értékadáshoz.



Így értettem én is csak a viszkózus szót ellenkező értelemben használtam!
A lejjebb kifejtett mondataid is igazak, még pedig abban az értelemben, hogy a pl 0w-40, 5w-40, 10w-40 melegoldali viszkozitási értéke egyforma!

Viszont a pl 0w-20, 0w-30, 0w-40 hideg oldali viszkozitási értéke NEM egyezik meg, pedig mindhárom 0w-s

Az autómról..
blokk , főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak stb


m_attila Elküldve: 2012-10-05 08:37 Motorolaj

YELLOW írta:
m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


Igen

0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!

Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!

m_attila Elküldve: 2012-10-04 22:56 Motorolaj

én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!


m_attila Elküldve: 2012-10-04 22:24 Motorolaj

YELLOW írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1


délen mi más?


őőőő melegebb van?
én jövőre 0w-40-et fogok beletenni, itthonra is...

illetve, hogy mi más? van tengerpartjuk, normális nudista strandjuk, ecetera-ecetera


Annak semmi köze nincs az olajválasztáshoz, a hűtőrendszer képes kezelni azt a hőfokot.
Viszont a motor viszkozitási "vágya" a 30 as olajhoz van tervezve, és egy 40-es vagy 50-es olaj ugyanazt a viszkozitási indexet magasabb olajhőmérsékletnél produkálja! vagyis kifejezetten káros 5w-30 helyett 5w-40 et tenni!
KIvétel a versenypályás használat!

m_attila Elküldve: 2012-10-04 21:53 Motorolaj

YELLOW írta:
zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1


délen mi más?

m_attila Elküldve: 2012-10-03 19:07 Autóvásárlás

BalaBMW írta:
DrBMW írta:
BalaBMW írta:
DrBMW írta: ez is valami fake?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-5236397

Leírás:

Hitelátvállaláskor én fizetek még 800.000Ft-ot a vevőnek. ezt érti valaki?


Ez sajnos akár igaz is lehet. Egyik ismerősöm is így árulja az off autóját. Azt mondja, hogy kifizeti inkább a vevőnek az 1 éves törlesztőt csak vigye már el tőle valaki. Még lenne neki pár év meg pár milla hátra...


gondolom ez a gazdi mihamarabb megakar szabadulni a kocsijától. nagyon sokért árulja,nem fogja senki elvinni.



Valószínűleg még ennyi hitel van rajta...


Valószínű..

m_attila Elküldve: 2012-10-02 09:38 Alufelni méretek

scenic írta: Tudnátok segíteni, hogy egy 2003-as E46-os gyári 15"-os alufelnije jó-e egy 2009-es E90-re? Azon vannak a jó kis téli gumijaim és megtartanám...
Köszönöm a válaszokat!


Nem

E90 re minimum 16 os felni jó.

m_attila Elküldve: 2012-10-01 10:22 téli garnitúra

Sziasztok

205/50 r17 téli gumi garnitúra Nokian wrg2 3 éves kb 6,5mm el eladó!
Ár: Megegyezés szerint
Mátyás Attila
20-326-4882

m_attila Elküldve: 2012-09-26 08:25 4. Henger leállás alapjáraton.

bbubbuka írta: Köszi Yellow, de pont most akartam írni.

Fél év után talán pont kerül az i végére
Ma hoztam el az autóm és kopp-kopp minden szuperál
Köszönöm Divinyi József úrnak a precíz munkát!
Mindenkinek ajánlom őt itt a nyugati régióba, korrekt ár, és megfelelő szakértelem..
A stílusa sajátos, de nagyon jó szakember!
Most már szeretném érezni a "BMW életérzést" mert amióta megvan, csak pár hetet leszámítva mindig rossz volt.. De hatalmas tanulság, hogy csak olyan emberhez szabad elvinni aki keni-vágja a témát






Örülök, hogy megoldódott!

Józsi jó szakember!

m_attila Elküldve: 2012-09-20 18:37 Turbo

BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
ute107 írta:
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


M.Attila Szombathely!


AtiTDI (bmwcucc@gmail.com)


Ha már itt tartunk, akkor mennyi egy új turbó 20D-re? Bontottakat szoktam látni 80 és 110e Ft között és fúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy mekkora a kettő között a különbség.


ez attól is függ eu3as vagy eu 4es az autó

m_attila Elküldve: 2012-09-11 14:39 4. Henger leállás alapjáraton.

YELLOW írta:
sattila11 írta:
YELLOW írta:
bbubbuka írta: Köszi mindenkinek a sok kommentet, Yellow neked külön köszönet..
Már rég fel kelet volna hívnom a Mikit, rögtön megmondta a probléma okát és úgy, hogy még kb a tüneteket is ő sorolta.
Mondta, hogy idáig felesleges eljönnöm megadta egy Gyenesdiási úr telefonszámát, aki szintén elképesztően vágta a témát.
Holnap egyeztetünk időpontért reméljük igazuk lesz
Elvileg csak tőkés az autó, szívó oldalon lett valami elbarmolva összerakásnál.


nem ezt mondtam már mióta....


Hello!

Annak a gyenesdiási úrnak a telefonszámát szívesen fogadnám tőled, nekem is hasonló problémám van!

köszi

Atti



én azt nem tudom, csak a Mikiét. kérd bbubbuka-tól, a másikét.


Divinyi József
Gyenesdiás

30/9470349

m_attila Elküldve: 2012-09-10 21:19 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila