m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2013-03-16 18:23 Futómû és hibái

jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila

m_attila Elküldve: 2013-03-16 18:10 Futómû és hibái

jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?

m_attila Elküldve: 2013-03-16 16:22 Futómû és hibái

YELLOW írta: sziasztok!
hil jóvoltából megosztanék pár érdekességet, mielőtt valaki nagyon elbarmolna valamit. tudjuk hil mindig utána jár a dolgoknak, alapossága nem ismer határt.

" Láttam a Fórumon azt a Meyle gömbfej cserés videót. Elgondolkoztam rajta és már neki is álltam a kinyomószerszám tervezéséhez, de túl egyszerűnek tűnt az a mutatvány, és előbb szétfűrészeltem egy lengőkart. Képek csatolva. Ebből az jön le, hogy azon a módon, ahogy a videón látható, a gömbfejet nem nagyon lehet kisajtolni. Tedd már fel a képeket a fórumra, hogy az a srác meg tudja nézni, aki cserélni akarta, mondván, hogy a munkahelyén van egy sok tonnás prés. Még mielőtt szarrá nem törné az egészet, meg tudja nézni, hogyan is néz ki az a rész.

Még egy gondolat: ezek a youtube szerelések nagyon le vannak egyszerűsítve.Elnézve konkrétan ezt a lengőkar szerelést, azért közel sem ilyen egyszerű a mutatvány. Én már csináltam magam, ezért tudom. A videón pl. a gömbfej kúpját azzal a villával épphogy megmozgatja, aztán már jön is szét. Arról nem szólnak, hogy a villa alkalmazásával a gömbfej gumiharang megsérül, meg azt a villát igen nagyon kell ütni is, hogy a kúp engedjen. Gömbfej kinyomóval nem sérül a gumi, de az sem egyszerű. A belső gömbfej még problémásabb, mert oda kinyomóval nem is lehet beférni. A lengőkar végén lévő szilent kiszedése is csak a videón egyszerű. Ahhoz csináltam szerszámot és a lengőkar kiszerelt állapotában sem mindig jön le könnyen a szilent."

szóval mielőtt valaki préselésre szánja el magát, nézze meg ezt a pár metszeti képet, hogy nem úgy van az, ahogy móricka elképzelte.





hil köszönjük, és várunk vissza!


Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??

m_attila Elküldve: 2013-03-13 20:50 Chip tuning

pneurob írta:
sCr írta: Hali, engem érdekelne a chiptuning, na most az én automban van 250 e km megéri megcsináltatni vagy már lehet hogy sok baj lenne utánna?
köszii


Nekem az E65 730d-ben - még a 218LE-s - egy ilyen van benn 2005 óta. Lényeg az, hogy ésszel kell használni. Egy egyszerű potival tudod állítani, hogy mennyivel verje át computert a common rail nyomással. 50%-kon van a poti, mióta be lett téve, a fogyasztás vegyesen 7,7 autópályán 6,3. A kéttonnás dög nem nagyon gondolkodik gyorsításnál. Eddig egy porlasztót kellett cserélnem tavaly, a hatost,de az 230e km-nél normális. Semmilyen hibát nem okozott. Sajnos már nem gyártják, ennyit találtam róla a neten. https://www.dropbox.com/sh/ky1...20Club.pdf
Akkoriban sokat hozattam belőle, van még egy új, valamint egy használt, az nyírta ki a sógorom E39 525d-jét, csutkára feltekerve használta.





ez kell..

m_attila Elküldve: 2013-03-13 20:47 Társalgó

BarG írta:
m_attila írta:
BarG írta:
Maistro írta: Sziasztok!
létezhet, hogy egy audi a3 2002 es 1.6 os 102le -s autó úgy menjen mint egy 150 lovas 320d? Tegnap egyik haverral mentünk egy karikát és a bmw szinte egy kicsit sem gyorsult jobban 80 ról -160 ig. az audi teljesen tuning mentes volt


A dízel pont a rugalmasságban a legjobb, az ilyen 80-120, vagy hasonló gyorsulásokban. Teljességgel lehetetlen, hogy egy 102 lovas 1,6 benzines együtt menjen a 150 lovas dízellel. Ott vagy a benzines jóval erősebb, vagy a dízel betegeskedik. Bár én már többször kifejtettem, hogy a 150 lovas 2d-ket nem tartom túl sokra - ezzel beletiporva sokak lelkivilágába - mert volt 150 lovas PDTDI Seatom, ami SOKKAL jobban ment a szintén 150 lovas BMW-nél, de az 1,6-os benzinest LE KELL LÉPNIE!!! Van kollégának 102 lovas Borája, úgyhogy tudom, mit lehet ettől a motortól elvárni.

Ja, még egy lehetőség: nem volt véletlenül egy megpakolt utánfutó rajtafelejtve a bömösön?!





Szia

Azért egy elsőkerekes autóban máshogy érezni a gyorsulást...


Az biztos, hogy más egy első kerekes autó. De ebben az esetben inkább az volt a dolog mögött, hogy a PDTDI úgy volt hangolva, hogy sokkal alacsonyabb fordulattól kezdett el húzni és bizony hátbarúgás szerűen. Plusz még vagy 150 kg-mal könnyebb is volt a Seat.


Igen, pont ez a csalóka a pd k-ben, hátbavág és vége..
A 20d viszonylag sokáig gyorsul,

m_attila Elküldve: 2013-03-13 20:36 Társalgó

BarG írta:
Maistro írta: Sziasztok!
létezhet, hogy egy audi a3 2002 es 1.6 os 102le -s autó úgy menjen mint egy 150 lovas 320d? Tegnap egyik haverral mentünk egy karikát és a bmw szinte egy kicsit sem gyorsult jobban 80 ról -160 ig. az audi teljesen tuning mentes volt


A dízel pont a rugalmasságban a legjobb, az ilyen 80-120, vagy hasonló gyorsulásokban. Teljességgel lehetetlen, hogy egy 102 lovas 1,6 benzines együtt menjen a 150 lovas dízellel. Ott vagy a benzines jóval erősebb, vagy a dízel betegeskedik. Bár én már többször kifejtettem, hogy a 150 lovas 2d-ket nem tartom túl sokra - ezzel beletiporva sokak lelkivilágába - mert volt 150 lovas PDTDI Seatom, ami SOKKAL jobban ment a szintén 150 lovas BMW-nél, de az 1,6-os benzinest LE KELL LÉPNIE!!! Van kollégának 102 lovas Borája, úgyhogy tudom, mit lehet ettől a motortól elvárni.

Ja, még egy lehetőség: nem volt véletlenül egy megpakolt utánfutó rajtafelejtve a bömösön?!





Szia

Azért egy elsőkerekes autóban máshogy érezni a gyorsulást...

m_attila Elküldve: 2013-03-13 12:03 Chip tuning

valter320d írta:
sCr írta:
szotakdavid írta:
sCr írta: Hali, engem érdekelne a chiptuning, na most az én automban van 250 e km megéri megcsináltatni vagy már lehet hogy sok baj lenne utánna?
köszii


Szia!

Ezt neked kell tudnod,h megéri-e..Volt egy barátom neki megcsinálták a wallisban,lehetett élvezni azóta is az egyik kedvencem az E60 525d,ha egyszer lecserélem az enyémet biztos E60-t veszek


Nem pénz szempontjából gondoltam hanem az auto korán valamint km-nél fogva , hogy mi a tapsztalat?!


Szia
Először is az állapotfelmérés nagyon fontos!
Az ilyen olcsó dolgoktól mint pl majd irunk rá egy progit,50 ér vagy ócsobban az ilyeneket kerüld,Van olyan itthol akik megcsinálják a progi és vállalnak rá 2 év garit
ha chip akkor csakis minőségi!
Visszatérve ha jó állapotban van a kocsi akkor csináld DE állapotfelmérés az első!!!!!
Tessék:http://www.rigotech.hu/bmw_chiptuningbox.html

Olvasd figyelmesen!

Ja igen Tuningbox csábító de mások szerint inkább ne!


Mire vállalnak 2 év garit???

pontos választ várok

m_attila Elküldve: 2013-03-12 14:59 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
ember84 írta: És ez milyen hatással van a motor járására?Drága ez a modul?


Hidegben nehezebben indul, valamint az utóizzítás hiánya miatt míg nem melegedett be, addig egyenetlenebb a járása.
Valaki korábban már linkelt be ide javítási útmutatót, nagy valószínűséggel a forrasztások engedtek el benne.
Újonnan 30k körül van az ára, bóntóban olcsóbb, csak kérdés milyen.



18ezer ft újonnan

m_attila Elküldve: 2013-03-08 17:52 légzsak_

Tano írta:
YELLOW írta: egyébként azért nagyon durva, hogy minden BMW-t érint előbb utóbb. más autónál valszeg nem így van megoldva. nem gondolkoztak még el ezen, hogy ez nem egy jó megoldás? még a mostani szériáknál is ez a gond...


Mivel más autósok nem írnak ide, így ezt nem fogjuk megtudni. De szerintem azoknál is hasonló megoldásokat használnak, nem hinném, hogy pont a BMW alkalmazna ilyen téren nagyon eltérő megoldást.


Azért azt megjegyezném, hogy több mint 10 bmw m volt, 36-ok 46- ok és e90 is, de nekem egyikben sem égett soha a légzsák lámpa.
Pedig volt közöttük 600.000km es is

m_attila Elküldve: 2013-03-01 20:27 Nem tudom mi a baja az autómnak

hil írta:
Pintyi86 írta:

min nevettél jól nem érdekel ha át is basznak én ki tudom fizetni az a lényeg hogy működik és nem érdekel , hogy 100k fizetek a 5k meloért az a lényeg hogy el tudok menni melózni mert 18 embert foglalkoztatok és a kb 24h alatt vissza jött az ára. na ez a nevetséges öcsém !


Szia Pintyi86!
Már megbocsáss, de számomra némi bukfenc van a történetben: ha van miből kifizetned, mert mint írtad 24 óra alatt visszajött az ára, akkor mi a fenének Magad szerelted be, mert mintha azt említetted volna?

bye:hil



Ez a nagyképű stílus nem ide való, hagyjuk ezt!


m_attila Elküldve: 2013-03-01 19:40 M6-os 18coll alufelni

bata0305 írta: Sziasztok,

225/40 r18 (320d) a nyári szettem Szerintetek érdemes -e lecserélni valami kissebb ballonosabb kerekekre, mert féltem a kocsit meg a kerekeket is ezektől a jó mmagyar utaktól.
Vagy annyira nem vészes még?

köszönöm


De és nem

m_attila Elküldve: 2013-03-01 19:37 Autóvásárlás

ZoleeSRB írta:
dawis írta:
ZoleeSRB írta:
dawis írta: Sziasztok!325Tds-t szeretnék venni.El tudnátok látni pár tanáccsal illetve tapasztalattal?Vásárlásnál mit kell jól megnézni egy ilyen autón,mik a gyenge pontjai?Esetleg erről az autóról tudnátok némi infót?http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-6653323 Előre is köszönöm a segítségeteket.


Adagoló,hengerfej,futómű,kormánymű!
Szerintem 96-tól nézd ez még aluszívócsonkos,manuál klímás,légzsák nélküli és így az árát én soknak találom...


köszönöm a gyors választ.Miért jobb a műanyag szivócsonkos mint a alu?Ha hengerfejes akkor milyen jelenségek vannak,hogy vehetem észre rajta?köszönöm


Nem mondtam h jobb,csak újabb konstrukció,mondjuk nem sokban különböznek,de h pontosan miben azt nem tudom.
Ha hengerfejes keveredik az olaj a vízzel,megnézed a hűtővizet h van e benne olaj a tetején!
Ne melegedjen a motor szóval a hőfokmutató kb.középen áljon!Mikor bemelegszik a motor,egy helyben járatod és nézed nem mozdul e ki. 100%-ban nem fogod tudni kiszűrni.



Egyébként jobb..

Szerintem ki lehet szűrni, ha nem is 100 % ban de azért ki!
Kiegyenlítő sapi le aztán járjon a motor , érdemes megnézni, hogy folyamatosan jön e a víz a visszafolyón vagy levegősen , vagy prüszkölősen! Ha itt minden ok akkor autópálya 200 aztán lehet vizslatni a hőfokmérőt és a vízcsöveket, hogy dagadnak e Ne tévesszen meg az, hogy kemény lesz, mert annak is kell amúgy lennie, de azért szétrobbanni ne akarjon!
Amiben biztosan mások:

Más a hengerfejük, és a 96 utánin már van légmennyiségmérő, ennyi mindenképpen más!
Ha jó tds t veszel akkor imádni fogod, ha rosszat utálni
Ha megfogadsz egy tanácsot
Az km óra állást ne vedd mérvadónak, és mindenképpen tapasztalt emberrel nézd aki jól ismeri a típust, motort! (tds)

m_attila Elküldve: 2013-03-01 18:41 Autóvásárlás

dawis írta: Sziasztok!325Tds-t szeretnék venni.El tudnátok látni pár tanáccsal illetve tapasztalattal?Vásárlásnál mit kell jól megnézni egy ilyen autón,mik a gyenge pontjai?Esetleg erről az autóról tudnátok némi infót?http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-6653323 Előre is köszönöm a segítségeteket.


Adagoló, hengerfej

Én inkább műanyag szívócsonkosat keresnék! 96 után találod őket!

m_attila Elküldve: 2013-02-27 21:37 Megvegyem? Vegyek ilyet?

zoliika írta:
hil írta:
jons írta:
m_attila írta: Küldjek képet a motortérről??


Biztos, hogy bontószökevény. Túlságosan csillog a motortér, biztosan folyik valahonnan az olaj és azt akarjátok elkendőzni.


szia!
Meg a jobb első ajtó olyan csálén áll, szerint rommá volt törve!



Szerintem meg, sok a hó a kertben és ezzel akarod felhívni a vevő figyelmét arra ,hogy mennyire fekete,parasztvakítás az egész!
Amúgy meg lehetne tisztább is........ vagy koszold össze.......de akkor meg "gondatlan gazda"!


Kivikszóltam, hogy vigyék..

Tudod nekem az összes autóm sokkilóméteres romhalmaz volt...
Csak a szerencsén múlott, hogy piaci ár felett keltek el!
És a legnagyobb szerencse ahhoz kellett, hogy az ÖSSZES azóta is gond nélkül fut

m_attila Elküldve: 2013-02-27 15:34 Megvegyem? Vegyek ilyet?

lalada írta:
Idézet: Én már egyszer ezzel kapcsolatban kifejtettem a véleményemet..
Szánalmas..

Yellow..majd ha elakarod adni az autódat linkeld be és kivesézzük, ja és elkészült a második 320 si-m m is, ráadásul eladó, mit rontottunk el a javítás alatt?? Küldjek képet a motortérről??

http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-6629466

Remélem a kedves eladó megtalálja a korrekt vevőt, mert szép az autó!!



zsír verda. a motorcserén kívül mi volt a baja? kasztni?


Semmi!
Teljesen sérülésmentes