m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2013-04-03 13:24 Autóvásárlás

Nova4 írta:
Svero írta:
kroenen85 írta:
lalada írta:

Szia! én is hasonló cípőben voltam kb fél éve, itthon nagyon lehangoló volt az árban elérhető kínálat.(3m alatt) Akkor mondjuk még elég fapadosakat lehetett ennyiért is kapni, de a manipuláció sajnos akkor is megvolt. Olyan 100e km-t kell rászámolni a kintről behozott kocsikra itthon, a legtöbbjük állapota simán "megengedi ezt a megoldást". Végül maradt Németország nekem is de ami ott is olcsóbb, tele van kilométerrel. Persze ki lehet fogni, de nagyon nehéz, a jót meg szépet ott is drágán adják. Nekem ami fontos volt a nagy navi meg hogy ne legyen egyen fekete belül. Ja meg hogy manuális váltós legyen. A bal oldali könyöklőt és bal felső üléstámaszt érdemes megnézegetni, árulkodó lehet, cserélni nem olcsó mert a bontók sincsenek tele még ezzel. 200e alatt nem szokott kikopni, ha pályás volt a kocsi. Nekem 235e van benne és most kezdett el a könyöklő kop(ogat)ni. Ezeket azokra az autókra alapozom amiket megnéztem, kb 8-10 gép volt.



Köszönöm a hasznos választ! Ezek az infók tényleg segítenek a döntésben!!!


Igen, nehéz jót, kevés km-el találni.
De saját tapasztalat alapján 2.8 alatt normális E91 dízelt nem találni. Ha pedig extrák is kellenek... 3felett erősen. Döntsd el, mennyi a max összeg, amit autóra szánsz.
Valamint ha nem muszáj a 320d, elég a 318d is (véleményem szerint bőven) akkor szintén tudsz spórolni kicsit.
Szerintem először is döntsd el, milyen extrákat szeretnél mindenképpen. Mert ha kompromisszumokat kötsz, később megveszed duplájáért bele.


Hasonló tanácsokat tudok én is mondani... el kell dönteni, hogy mennyi az amit rá szán az ember és ezen felül jó, hogy ha hagy magának tartalékot első szervízre... (Akárhogyis friss olajcserésen veszed például, de jobb, hogyha tudod is mi és mennyi lett beleöntve.)

Országon belül nagyon durván leharcolt gépeket lehet találni, főleg kereskedőnél láttam olyanokat, hogy a fülem kettéállt. 190 000-el volt hirdetve, elvittük átnézetni, 630 000 volt benne (2004-es e46) Végül az enyém is külföldről került hozzám, úgyhogy talán én is bátorítalak arra, hogy ha van lehetőséged, esetleg ismerős, aki kicsit jártas benne, akkor érdemes lenne a külföldi piacon is nézelődni.

(természetesen nem kizárt, hogy magyar honban is találsz jót, sok sikert :kiraly


okok

De ennek ott a másik oldala, én többnyire eladói oldalon állok.. Csak makulátlan autókkal foglalkozom, mindig az ár..mindig az a probléma
Hiába magyarázzuk évek óta , ha költeni kell egy autóra már vége...kapásból ugrálnak a százezrek, a jó kocsit nem nagyon fizetik meg, ma épp 50ezer forinton ment a vita egy eladó autómmal kapcsolatban, vagyis a leendő vevő vitatkozott magával Nem semmi
Én mindig ár felett vettem kocsit magamnak, érdekes soha egyikre sem kellett költenem a normál szervizeken felül...persze ez függ attól is ki hány évig használja, persze a szervizelés természetes bármi is legyen az, de ez nem egyenlő azzal, hogy veszünk valamit és "gatyába rázzuk" Ez általában milliós tétel szokott lenni jobb esetben apránként rosszabb esetben az első 1-2 hónap alatt!
Más
e46 20d --itt sajnos a 4-5-600.000km es futás sem ritka már 180.000 km el az órában!
Ügyfél meggyőzhetetlen , "ebbe tényleg ennyi van" mondat valótlanságával kapcsolatban.
Hiszi mert hinni akarja...
Megrendelésre vettünk kint egy bmw t 200.000km el az vevő kérte állíttassam vissza az órát mert őt zavarja Persze nem tettük! De ő kérte, értitek???
Hazudunk fogyasztásban futott km ekben , az igaz, való adatokkal meg nem lehet eladni egy autót, ez itt a baj kérem...

Attila

m_attila Elküldve: 2013-03-26 19:31 Fogyasztásmérõ hiba?

SoundkeY írta:
m_attila írta: Üdv Urak!

Kérdés...

Tipus 320si 2006 e90
gyári fogyasztás városban: 12.8
Valós, mért fogyasztás városban: 13.1-13.4 ig terjed napi 10-11 hidegindítás nagyon rövid távok, ez így rendbe is van, de a fogyasztáskijelző 19.1 en áll
Korrekciós tényező középen van, nem állítottunk még rajt, de az a 12 % amit lehet állítani, nem hiszem, hogy érdemben megoldja a problémát..

Vélemény??




Automata ?
Egyébként ha hosszabb etapot mész akkor pontos ? ( pontosabb ? )


Kézi
110 tempomat 12liter amit kiír..

m_attila Elküldve: 2013-03-26 15:27 Fogyasztásmérõ hiba?

Üdv Urak!

Kérdés...

Tipus 320si 2006 e90
gyári fogyasztás városban: 12.8
Valós, mért fogyasztás városban: 13.1-13.4 ig terjed napi 10-11 hidegindítás nagyon rövid távok, ez így rendbe is van, de a fogyasztáskijelző 19.1 en áll
Korrekciós tényező középen van, nem állítottunk még rajt, de az a 12 % amit lehet állítani, nem hiszem, hogy érdemben megoldja a problémát..

Vélemény??


m_attila Elküldve: 2013-03-21 23:08 Kuplung__

pneurob írta:
YELLOW írta:
funez írta: Köszi a válaszokat de akkor azt mondja meg vki hogy van a neten 60.000-ért meg 180.000-ért LUK lendkerék most akkor ezek között mi a különbség?


az ár leginkább. nem mindegy ki milyen haszonkulccsal dolgozik...
mindig lesz valaki, aki nem jár utána, hanem kapásból megrendeli a 180ezrest, aztán már 3x-os haszna van minimum az eladónak.


Persze a haszonkulcs is belejátszik a dologba, de alapvetően az befolyásolja az árat, hogy az adott kereskedő mennyit vásárol. Óriási árkülönbség adódhat abból, ha valaki 5-öt vagy 200-at rendel meg egyszerre.



még mindig nem ez a megoldás

m_attila Elküldve: 2013-03-21 13:46 Kuplung__

YELLOW írta:
funez írta: Köszi a válaszokat de akkor azt mondja meg vki hogy van a neten 60.000-ért meg 180.000-ért LUK lendkerék most akkor ezek között mi a különbség?


az ár leginkább. nem mindegy ki milyen haszonkulccsal dolgozik...
mindig lesz valaki, aki nem jár utána, hanem kapásból megrendeli a 180ezrest, aztán már 3x-os haszna van minimum az eladónak.


nem ez a megfejtés!

m_attila Elküldve: 2013-03-20 21:29 Kuplung__

jlaci74 írta:
m_attila írta:
funez írta: Sziasztok

Érdeklődnék hogy létezik e Bmw e91- hez kettőstömegű lendkerék kiváltó szett és ha tetetett be már vki ilyet mi a tapasztalata ?

Köszi




minek az 70000ft az autódhoz egy lendkerék



Az igen fincsi ár !
Milyen gyártmány?


Ezekhez az autókhoz lendkereket csak a luk gyárt!

m_attila Elküldve: 2013-03-20 21:14 Gyári ültetés

BarG írta:
ember84 írta:
gampetibor írta:
BarG írta:
ember84 írta: Sziasztok!Ha valakinek van 4db,e46 M-es rugója,megvásárolnám!320d-alá kéne,remélem van valakinek!További jó fórumozást!


Hali,
A rugók önmagukban nem elegek. Kell, hogy a kutyacsont is a rövidebb legyen!
üdv,



Miért kell? Nem kötözködni akarok félre ne érts csak kíváncsi vagyok! Nekem 40/30 ültetésem van és nem lett cserélve kisebbre a kutyacsont.


Na ezt én sem értem,ahhoz minek kutyacsontot cserélni?Sokak szerint gátlót is muszály!Biztos jó,de megvárom,mig tönkremegy.


Érted vagy nem érted, nekem mindegy. De ha ültetett futóműves az autód, akkor gyárilag rövidebb kutyacsonttal jön ki. A gátló is más munkapontban van ültetés esetén. A futómű elemei egy rendszert képeznek, amik elvileg össze vannak hangolva. Ha kicseréled valamelyik alkatrészt, a többi nem fog kiugrani és felpofozni, hogy elhangoltad a dolgokat, csak megszűnik az egység. Ez nem biztos, hogy feltétlenül baj, csak hangolni lehet rossz irányba is, nem csak jobb lehet a végeredmény. Gyári esetben biztos, hogy a megváltoztatott munkapont végig lett tesztelve és minden körülmények között jobban fog működni, mint az eredeti.
Az enyém gyári sportfutóműves, az utólag kókányoltakkal ellentétben.




Sajnos ebben nincs igazad! Az autód futóműfüggetlenül ugyanazzal a stabilizátor rúddal jött ki!

m_attila Elküldve: 2013-03-20 21:03 Kuplung__

funez írta: Sziasztok

Érdeklődnék hogy létezik e Bmw e91- hez kettőstömegű lendkerék kiváltó szett és ha tetetett be már vki ilyet mi a tapasztalata ?

Köszi




minek az 70000ft az autódhoz egy lendkerék

m_attila Elküldve: 2013-03-19 18:37 Hűtővíz..:S

HGabor írta: Megérkezett a hűtőm JLaci kollégától, amit ezúton is köszönök.

Kérdésem lenne hozzátok, hogy milyen fagyálló koncentrátum ajánlott? 9 liter kell a komplett rendszerbe?

Köszi:
Gábor


A bmw gyári fagyállója kék, gyári szám alapján szoktuk beazonosítani!

A g12 a vw csoport minősétése

m_attila Elküldve: 2013-03-17 15:36 Autóvásárlás

jrtom írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
select írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!
Melyik a megbízhatóbb motor? 2000-es 323i, vagy a 2001-es 325i ?
Mindenképp facelift előtti e46-ot szeretnék, nagyon megszerettem ezt a formát.

Köszönöm!!!


ugyanaz mind a két motor. még köbcentire is. ha eszed van, akkor a kisebbet evszed, szerzel hozzá, egy 25i szívócsonkot, meg a progiját és máris 25i-d van, de csak 23i után fizeted a dolgokat.


m52 az egyik és m 54 a másik , köbcentire egyeznek ...


2001-ben még volt M52-es. annyi, hogy M54-est nem tettek 23i-be már, vagyis ez a típusjelzés megszünt az új blokkal. szóval ha mindkettő 1 Vanos-os, akkor ugyanaz.


Egyik sem 1 vanosos !!!!!!
2000.9 ho ig van m52 (323i)utána csak a 325i (m54)
És elég sok mindenben különböznek!


Igen elég sokmindenben pl: a 25i az már elektomos folytószeleppel rendelkezik, mint minden M54.


de megint a monyák.. vegyél egy valamit tegyél rá ezt azt és jobb lesz mintha megvetted volna az igazit

m_attila Elküldve: 2013-03-17 15:02 Autóvásárlás

YELLOW írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
select írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!
Melyik a megbízhatóbb motor? 2000-es 323i, vagy a 2001-es 325i ?
Mindenképp facelift előtti e46-ot szeretnék, nagyon megszerettem ezt a formát.

Köszönöm!!!


ugyanaz mind a két motor. még köbcentire is. ha eszed van, akkor a kisebbet evszed, szerzel hozzá, egy 25i szívócsonkot, meg a progiját és máris 25i-d van, de csak 23i után fizeted a dolgokat.


m52 az egyik és m 54 a másik , köbcentire egyeznek ...


2001-ben még volt M52-es. annyi, hogy M54-est nem tettek 23i-be már, vagyis ez a típusjelzés megszünt az új blokkal. szóval ha mindkettő 1 Vanos-os, akkor ugyanaz.


Egyik sem 1 vanosos !!!!!!
2000.9 ho ig van m52 (323i)utána csak a 325i (m54)
És elég sok mindenben különböznek!

m_attila Elküldve: 2013-03-17 14:53 Autóvásárlás

YELLOW írta:
select írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!
Melyik a megbízhatóbb motor? 2000-es 323i, vagy a 2001-es 325i ?
Mindenképp facelift előtti e46-ot szeretnék, nagyon megszerettem ezt a formát.

Köszönöm!!!


ugyanaz mind a két motor. még köbcentire is. ha eszed van, akkor a kisebbet evszed, szerzel hozzá, egy 25i szívócsonkot, meg a progiját és máris 25i-d van, de csak 23i után fizeted a dolgokat.


m52 az egyik és m 54 a másik , köbcentire egyeznek ...

m_attila Elküldve: 2013-03-17 14:45 Futómû és hibái

ute107 írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés



Így van, nem az a kérdés hogy kitől, hanem hogy mit érdemes ( vagy sem )...

Nem írtad a 1,5 évhez tartozó km-t, de akár elfogadható is lehet, ha figyelembe vesszük az ültetés + nagykerék + hazai úthálózat kombót.

Egyébként a Lemförderrel ( szilent ) nekem is vegyesek a tapasztalataim, e46 -ba nem vált be, nekem is kimet rövid idő alatt, nem véletlen hogy ebből adok el a legtöbb poliuretán-szilentet.

Zárásképpen a Meyléről annyit, hogy egész jól bírja a hazai viszontagságokat, ráadásul ha a problémás külső gömbfejet minimum egyszer ki lehet cserélni akkor egy egész korrekt választás.





Köszi Ati!

Havi 2000 km-t megyek, hazai utakon. Nem járok nagy kerékkel, nyáron 16m télen 15 coll.
A gyári bontott legalább kibírt 2,5 évet.

:ijed
Legközelebb beinvesztálok újba.
Amúgy meg nem mondom kitől (nem Attila) de haverom vett Meyle HD lengőkarokat, 10.000 km után széthullott, igaz cserélték is neki gariba. Szerencsére volt, de ha így vesszük bármi lehet szar....


Tőlem biztosan nem! Meyle t NEM forgalmazunk!

m_attila Elküldve: 2013-03-16 19:13 Futómû és hibái

ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés

m_attila Elküldve: 2013-03-16 19:01 Futómû és hibái

jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila



Az , hogy mi az olcsó vagy drága az relatív.
Én tudok adni új lengőkart 20e. alatt is, 30 körül meg gyári minőségűt ( Lemförder / TRW ) .
Az is tény, hogy szinte mindig csak a külső gömbfej megy ki és ha ezt valaki saját maga ki tudja cserélni már elég sokat spórolt. ( Meyle )
A gyári lengőkart meg azért nem lehet felújítani mert gumiágy van a gömbfej és a lengőkar között + üzletpolitika ...

Ezt nem nagyon értem : " Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával "
Ezek szerint ha nem megy ki a gömbfej akkor is x év után ki kell cserélni a lengőkart?



Érdemes utánanézni!