Ez egy archivált weboldal! bővebben

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. június 10. péntek, 13:20


Coyote írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.


Köszi a választ!
Szóval angol esetén a vizsgával nem lehet gond. Most már tényleg csak az a kérdés, hogy mennyi lenne az anyagára az átszerelésnek, mert a melót úgy is én végezném így legalább a munkadíjat megspórolhatom, meg ügye 2. kocsinak kéne úgyhogy az idő se sürgetne
Még egyszer köszönöm!!!

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 10. péntek, 13:02


SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. június 10. péntek, 12:02


anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 10. péntek, 11:01


SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. június 10. péntek, 09:49


Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 09. csütörtök, 23:23


Coyote írta:
anubisz írta:
hil írta:
Imi írta: Sziasztok!

Mit szóltok ehhez a gépeshez? Esetleg valaki nézte már a kereskedésbe?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...gi-4817065

Elmentem, megnéztem ezt az autót. Eldöntöttem, soha többé nepperhez nem fogok menni. Előtte telefonon hívtam, vázoltam milyen autóm van cserére, mondjon valamit, hogy ne raboljuk egymás idejét feleslegesen. Azt mondta, látnia kell az enyémet, még irányárat sem volt hajlandó mondani. Aztán megnézte, lefikázta úgy, hogy szerinte csak vasárban lehet eladni, ő ugyan nem számítaná be, stb. Addig nem mondtam semmit az ő portékájáról, de erre már kijött belőlem: mind a 4 féktárcsa helyből kuka, gumik szintén, ülések kiülve, a garázsban tartott autó fényszóró búrái jobban el vannak öregedve mint az én 99-es autómon, a motorolaj fekete, világít a fékolaj csere figyelmeztetés, mindez a nagyszerviz után. A szerviz intervallum kijelző 22000Km-t mutat. Én nem mértem körbe az autóját, mert annyira azért nem érdekelt, meg nem is tetszett.


Pedig a képeken milyen szép kis kocsi,mi? és lehet, még egy 50 ezret húztak a KM órán is.


Ja, a fotók alapján rendben lenne... De a fehérvári kék 318D is csodaszép volt, csak élőben volt egy hányadék. De eltűnt az a hirdetés is, talán találtak rá valami bolondot.


Érdekes,pedig a linkre kattintok, még ott van a hirdetés,ha frissítem az oldalt, akkor is ottmarad.Az ülések is szépek a képen, menyit számít egy kép.

Ja,azt hittem még a 318i benzinest mondod, aminek itt a linkje. Az még ott van.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. június 09. csütörtök, 23:25

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 09. csütörtök, 22:57


anubisz írta:
hil írta:
Imi írta: Sziasztok!

Mit szóltok ehhez a gépeshez? Esetleg valaki nézte már a kereskedésbe?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...gi-4817065

Elmentem, megnéztem ezt az autót. Eldöntöttem, soha többé nepperhez nem fogok menni. Előtte telefonon hívtam, vázoltam milyen autóm van cserére, mondjon valamit, hogy ne raboljuk egymás idejét feleslegesen. Azt mondta, látnia kell az enyémet, még irányárat sem volt hajlandó mondani. Aztán megnézte, lefikázta úgy, hogy szerinte csak vasárban lehet eladni, ő ugyan nem számítaná be, stb. Addig nem mondtam semmit az ő portékájáról, de erre már kijött belőlem: mind a 4 féktárcsa helyből kuka, gumik szintén, ülések kiülve, a garázsban tartott autó fényszóró búrái jobban el vannak öregedve mint az én 99-es autómon, a motorolaj fekete, világít a fékolaj csere figyelmeztetés, mindez a nagyszerviz után. A szerviz intervallum kijelző 22000Km-t mutat. Én nem mértem körbe az autóját, mert annyira azért nem érdekelt, meg nem is tetszett.


Pedig a képeken milyen szép kis kocsi,mi? és lehet, még egy 50 ezret húztak a KM órán is.


Ja, a fotók alapján rendben lenne... De a fehérvári kék 318D is csodaszép volt, csak élőben volt egy hányadék. De eltűnt az a hirdetés is, talán találtak rá valami bolondot.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 09. csütörtök, 21:56


hil írta:
Imi írta: Sziasztok!

Mit szóltok ehhez a gépeshez? Esetleg valaki nézte már a kereskedésbe?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...gi-4817065

Elmentem, megnéztem ezt az autót. Eldöntöttem, soha többé nepperhez nem fogok menni. Előtte telefonon hívtam, vázoltam milyen autóm van cserére, mondjon valamit, hogy ne raboljuk egymás idejét feleslegesen. Azt mondta, látnia kell az enyémet, még irányárat sem volt hajlandó mondani. Aztán megnézte, lefikázta úgy, hogy szerinte csak vasárban lehet eladni, ő ugyan nem számítaná be, stb. Addig nem mondtam semmit az ő portékájáról, de erre már kijött belőlem: mind a 4 féktárcsa helyből kuka, gumik szintén, ülések kiülve, a garázsban tartott autó fényszóró búrái jobban el vannak öregedve mint az én 99-es autómon, a motorolaj fekete, világít a fékolaj csere figyelmeztetés, mindez a nagyszerviz után. A szerviz intervallum kijelző 22000Km-t mutat. Én nem mértem körbe az autóját, mert annyira azért nem érdekelt, meg nem is tetszett.


Pedig a képeken milyen szép kis kocsi,mi? és lehet, még egy 50 ezret húztak a KM órán is.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. június 09. csütörtök, 19:42


Imi írta: Sziasztok!

Mit szóltok ehhez a gépeshez? Esetleg valaki nézte már a kereskedésbe?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...gi-4817065

Elmentem, megnéztem ezt az autót. Eldöntöttem, soha többé nepperhez nem fogok menni. Előtte telefonon hívtam, vázoltam milyen autóm van cserére, mondjon valamit, hogy ne raboljuk egymás idejét feleslegesen. Azt mondta, látnia kell az enyémet, még irányárat sem volt hajlandó mondani. Aztán megnézte, lefikázta úgy, hogy szerinte csak vasárban lehet eladni, ő ugyan nem számítaná be, stb. Addig nem mondtam semmit az ő portékájáról, de erre már kijött belőlem: mind a 4 féktárcsa helyből kuka, gumik szintén, ülések kiülve, a garázsban tartott autó fényszóró búrái jobban el vannak öregedve mint az én 99-es autómon, a motorolaj fekete, világít a fékolaj csere figyelmeztetés, mindez a nagyszerviz után. A szerviz intervallum kijelző 22000Km-t mutat. Én nem mértem körbe az autóját, mert annyira azért nem érdekelt, meg nem is tetszett.


státusz andre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. június 09. csütörtök, 11:22


Sziasztok!Tulajdonomban még nem volt,de párszor már volt már szerencsém kedvenc márkátokhoz. Kis feleségem 7 éve használt 96-os A4-e (benzin) eladósorba került,és mi fogta meg ? Hát az E46.Korlátozottak a lehetőségek,ezért is tartok tőle kicsit. Mivel sokkal fiatalabbra nem futja,hitel autóra,meg elvből nem.Találtam két öregecske dízelt a Ha-Hun.Mindkettő 2000-es évjárat (ezüst,kék) Kiskunfélegyházán. Kereskedésben. . . Esetleg valaki közelebb lakik,és már ránézett,vagy tud róluk valamit.Így képen szépnek tűnnek,de tudjátok ti is,ezek csak fényképek.Nagyon megköszönném, ha általánosságban is írnátok pár sort,136le-s,és a 150le-s motorok gyengéiről, erősségeiről. Köszi!

státusz KirkHammett

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2011. június 08. szerda, 17:55


m_attila írta: Van egy gyanúm, hogy ez az autó Violett metal volt...



KirkHammett írta: Sziasztok

Ismeri valaki az autót?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-4775868
M-es futóműve van, de lehet felújításra szorul a lengéscsillapító.
Körülbelül hány forintos mulatság lenne?

Köszi




Hogy érted azt, hogy violett metal volt? Ismered az autót és újra lett fényezve?
Esetleg rommá volt törve?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2011. június 08. szerda, 09:13


SirToma írta:
KirkHammett írta: Sziasztok,

Ismeri valaki az autót?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-4775868
M-es futóműve van, de lehet felújításra szorul a lengéscsillapító.
Körülbelül hány forintos mulatság lenne?

Köszi


Nekem is m-es a futóművem elvileg, én msot cseréltem lengéscsillapítókat.
Az M-es a Sachs, a gyáirt a Bilstein gyártja.
Én bilstein b4 gátlókat vettem, hibátlanok!!!Olyan 100as a 4 gátló.



nekem sachs-i amúgy a sima úgy tudom, hogy Kayaba és nem Bilstein...

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. június 08. szerda, 08:58


Van egy gyanúm, hogy ez az autó Violett metal volt...



KirkHammett írta: Sziasztok

Ismeri valaki az autót?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-4775868
M-es futóműve van, de lehet felújításra szorul a lengéscsillapító.
Körülbelül hány forintos mulatság lenne?

Köszi




SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. június 08. szerda, 08:56


KirkHammett írta: Sziasztok,

Ismeri valaki az autót?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-4775868
M-es futóműve van, de lehet felújításra szorul a lengéscsillapító.
Körülbelül hány forintos mulatság lenne?

Köszi


Nekem is m-es a futóművem elvileg, én msot cseréltem lengéscsillapítókat.
Az M-es a Sachs, a gyáirt a Bilstein gyártja.
Én bilstein b4 gátlókat vettem, hibátlanok!!!Olyan 100as a 4 gátló.



státusz KirkHammett

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2011. június 07. kedd, 22:25


Sziasztok,

Ismeri valaki az autót?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-4775868
M-es futóműve van, de lehet felújításra szorul a lengéscsillapító.
Körülbelül hány forintos mulatság lenne?

Köszi