Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz navi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. július 19. kedd, 21:19


Üdv Mindenkinek!

Németben találtam egy bmw-t. 2001 320d touring 280ekm vezetett szervízkönyv. Nekem mint laikusnak tetszik. Mit gondoltok? Érdemes vele foglalkozni? Előre is köszönöm ha irtok néhány segítő üzenetet.

Köszönöm

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 20:35


Dutch írta: Hát lehet hogy a külföldről behozott dízelek miatt ítélik el sokszor a dízeleket nem tudom, de itthon szerintem nehéz olyat találni ami tetszik az embernek, és rendben van,nincs összevissza tekerve, meg sztem rendes szerelő sincs olyan sok.
Nézegettem ma a mobile24-et és hát csont nélkül beleírják a 300.000 km-tert, amivel sztem nincs is baj mert legalább tudja az ember mit vesz, de itthon a szép országunkban nem futnak 200-e km fölé a kocsik
És hát igen a sor6 hang.... az nekem is nagyon tetszett. egyébként az hallottam hogy a dízeles kocsiknál mely alkatrészek romlanak el néha de mi az ami egy benzinesben is hibalehetőség?


Coyote írta:
Alesi írta:
Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Anno én is ugyanebben a cipőben jártam, mindenféleképp benzinest szerettem volna, végül egy dízel mellett kötöttem ki. A probléma az, hogy a használt piacon jóval nagyobb a dízelek aránya, így nehéz a benzinesek között válogatni.

Szerintem tedd azt, amit én, és ne ragaszkodj görcsösen egy motortípushoz, hanem próbálj állapotot vásárolni, hosszú távon kifizetődőbb lesz. A dízelek a rossz hírnevüket nagyrészt a külföldről behozott, 6x visszatekert, vagy esetleg nem megfelelően szervízelt autók miatt kapták (egyik barátom 6 évvel ezelőtt vette 2002-es 320d-jét, Németországból, 80.000km-rel, és kiderült róla, hogy az autó soha nem járt szervizben!). Ha talász egy megbízható állapotút, akkor szerintem bátran vágj bele, mert a teljesítmény és fogyasztásbeli különbség megéri.


Ebben egyetértek Alesivel, hogy használt autónál leginkább az állapot számít Dízelnél ugyan nem fogsz összeharácsolni egy lakást a spórolásból ennyi éves futással, de a teljesítmény (nyomaték) eléggé meggyőző tud lenni. Mondjuk ha szerelemből választottam volna, lehet, hogy nagy motoros benyásat veszek, mert a hang azért nem mindegy.
De jó ötletnek tűnik Alesi ajánlata: nézz körül motortól függetlenül.




A dízelekben tényleg több alkatrész van, ami sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve, mint a benzinesnél, ezért hajlamosabbak meghibásodni. Ha a tulaja a felvetődött hibákat megjavíttatta és nem ment tovább, mondván, hogy ó, kicsit zörög, csattog, de nincs itt semmi hiba, hiszen megy még - akkor azt az autót meg szabad venni, mert nem minden egyszerre fog rajta lehalni. Amúgy meg a dízel fogyaszt annyival kevesebbet, hogy kispórolja ezeknek az alkatrészeknek az árát. Aprobléma csak annyi, hogy honnan tudhatod, hogy milyen volt a gép előző gazdája? A végén lehet, hogy a dízellel ugyanott leszel, mint a benzinessel, anyagilag. Idegileg nem biztos!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz Dutch

Újonc

Elismertség: 30% (6 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 15:33


Hát lehet hogy a külföldről behozott dízelek miatt ítélik el sokszor a dízeleket nem tudom, de itthon szerintem nehéz olyat találni ami tetszik az embernek, és rendben van,nincs összevissza tekerve, meg sztem rendes szerelő sincs olyan sok.
Nézegettem ma a mobile24-et és hát csont nélkül beleírják a 300.000 km-tert, amivel sztem nincs is baj mert legalább tudja az ember mit vesz, de itthon a szép országunkban nem futnak 200-e km fölé a kocsik
És hát igen a sor6 hang.... az nekem is nagyon tetszett. egyébként az hallottam hogy a dízeles kocsiknál mely alkatrészek romlanak el néha de mi az ami egy benzinesben is hibalehetőség?


Coyote írta:
Alesi írta:
Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Anno én is ugyanebben a cipőben jártam, mindenféleképp benzinest szerettem volna, végül egy dízel mellett kötöttem ki. A probléma az, hogy a használt piacon jóval nagyobb a dízelek aránya, így nehéz a benzinesek között válogatni.

Szerintem tedd azt, amit én, és ne ragaszkodj görcsösen egy motortípushoz, hanem próbálj állapotot vásárolni, hosszú távon kifizetődőbb lesz. A dízelek a rossz hírnevüket nagyrészt a külföldről behozott, 6x visszatekert, vagy esetleg nem megfelelően szervízelt autók miatt kapták (egyik barátom 6 évvel ezelőtt vette 2002-es 320d-jét, Németországból, 80.000km-rel, és kiderült róla, hogy az autó soha nem járt szervizben!). Ha talász egy megbízható állapotút, akkor szerintem bátran vágj bele, mert a teljesítmény és fogyasztásbeli különbség megéri.


Ebben egyetértek Alesivel, hogy használt autónál leginkább az állapot számít Dízelnél ugyan nem fogsz összeharácsolni egy lakást a spórolásból ennyi éves futással, de a teljesítmény (nyomaték) eléggé meggyőző tud lenni. Mondjuk ha szerelemből választottam volna, lehet, hogy nagy motoros benyásat veszek, mert a hang azért nem mindegy.
De jó ötletnek tűnik Alesi ajánlata: nézz körül motortól függetlenül.




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 15:21


Alesi írta:
Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Anno én is ugyanebben a cipőben jártam, mindenféleképp benzinest szerettem volna, végül egy dízel mellett kötöttem ki. A probléma az, hogy a használt piacon jóval nagyobb a dízelek aránya, így nehéz a benzinesek között válogatni.

Szerintem tedd azt, amit én, és ne ragaszkodj görcsösen egy motortípushoz, hanem próbálj állapotot vásárolni, hosszú távon kifizetődőbb lesz. A dízelek a rossz hírnevüket nagyrészt a külföldről behozott, 6x visszatekert, vagy esetleg nem megfelelően szervízelt autók miatt kapták (egyik barátom 6 évvel ezelőtt vette 2002-es 320d-jét, Németországból, 80.000km-rel, és kiderült róla, hogy az autó soha nem járt szervizben!). Ha talász egy megbízható állapotút, akkor szerintem bátran vágj bele, mert a teljesítmény és fogyasztásbeli különbség megéri.


Ebben egyetértek Alesivel, hogy használt autónál leginkább az állapot számít Dízelnél ugyan nem fogsz összeharácsolni egy lakást a spórolásból ennyi éves futással, de a teljesítmény (nyomaték) eléggé meggyőző tud lenni. Mondjuk ha szerelemből választottam volna, lehet, hogy nagy motoros benyásat veszek, mert a hang azért nem mindegy.
De jó ötletnek tűnik Alesi ajánlata: nézz körül motortól függetlenül.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 15:02


Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Anno én is ugyanebben a cipőben jártam, mindenféleképp benzinest szerettem volna, végül egy dízel mellett kötöttem ki. A probléma az, hogy a használt piacon jóval nagyobb a dízelek aránya, így nehéz a benzinesek között válogatni.

Szerintem tedd azt, amit én, és ne ragaszkodj görcsösen egy motortípushoz, hanem próbálj állapotot vásárolni, hosszú távon kifizetődőbb lesz. A dízelek a rossz hírnevüket nagyrészt a külföldről behozott, 6x visszatekert, vagy esetleg nem megfelelően szervízelt autók miatt kapták (egyik barátom 6 évvel ezelőtt vette 2002-es 320d-jét, Németországból, 80.000km-rel, és kiderült róla, hogy az autó soha nem járt szervizben!). Ha talász egy megbízható állapotút, akkor szerintem bátran vágj bele, mert a teljesítmény és fogyasztásbeli különbség megéri.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 14:29


Dutch írta: Számít a fogyasztás de nem mérvadó, a gázautózást nem ismerem
Több embertől hallottam, hogy nem biztos hogy sokkal kevesebbet eszik egy 1.8 mint egy 2.5 mivel az utóbbit nem kell úgy "pörgetni" a dinamikus autózáshoz" és lehet hogy hosszabb is az 5. váltóáttétel úgy értem nem forog annyit a motor pl 100-nál bár lehet hülyeséget írok nem tudom
én azért szeretek sokszor dinamikusan vezetni, ahhoz meg kell a paci



Bizony igaz, hogy alulmotorizált autó többet is ehet, mint ugyanabból a példányból egy "megfelelő" motorú (lásd 1.2 vs. 2.0 G Astra esete). De az E46 súlyához már megfelelő a 2 literes motor (szerintem), a 2.5 inkább a dinamizmusért felel. Ha mindkettőt durván hajtod, akkor meg jobban jársz, ha nagyobbat választasz, a fogyasztásod úgysem megy 9-10 littyó alá
Kollégám patent E39-eséről annyit nyilatkozott, hogy "hááát, nem a takarékossága miatt vettem meg" Igaz, ő nem aprózta el, 530i-vel nyomul. De az legalább egy tisztességes BMW
De ha nagyon dinamizmusra és takarékosságra vágysz, én komolyan ajánlom, hogy nézd meg lalada kolléga autóját

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz Dutch

Újonc

Elismertség: 30% (6 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 14:18


Számít a fogyasztás de nem mérvadó, a gázautózást nem ismerem
Több embertől hallottam, hogy nem biztos hogy sokkal kevesebbet eszik egy 1.8 mint egy 2.5 mivel az utóbbit nem kell úgy "pörgetni" a dinamikus autózáshoz" és lehet hogy hosszabb is az 5. váltóáttétel úgy értem nem forog annyit a motor pl 100-nál bár lehet hülyeséget írok nem tudom
én azért szeretek sokszor dinamikusan vezetni, ahhoz meg kell a paci



Coyote írta:
Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Szia! Az én - részben szubjektív - véleményem:

Dízel vagy benyás: évi 20.000 km alatt nem javaslom a használt dízelt, mivel a benyás közel "meggyilkolhatatlan", és az esetleges szervízköltségek ilyen alacsony futás mellett nem térülnek meg a fogyasztásban. Ugyanakkor megjegyzem, ha pont dízelből találsz szépet és jót, ne mondj rá nemet: kevesebb használat kevesebb szervízköltséggel és meghibásodással is jár!!! Ráadásul baromi jól mennek. A helyedben mindenesetre benyások között nézegetnék elsősorban. A gázüzemet nem javaslom, szerintem csóringer megoldás, büdös, és veszélyes is egyben - persze a személyes utálat lehet, hogy nem túl erős érv, de én semmiképp sem spórolnék ezen, főleg nem egy szép E46 vagy E39 esetében.

E46 vagy E39: felszereltségben és minőségben közel azonosak, de inkább az 5-ös felé billenik a mérleg: ami az E46-ban extra, az az 5-ösben alap legtöbb esetben. Az E39 kényelmesebb, nagyobb - kell-e más indok? Én is sokáig gondolkoztam rajtuk, de mégis az E46 mellett döntöttem: mivel használt autóról beszélünk, E39-ből csak régebbieket és elgyötörtebbeket tudsz venni ugyanannyi pénzért, és feltételezem, hogy az alkatrészek is drágábbak. Ráadásul a bontott-alkatrész ellátottsága sem olyan jó, hiszen E46-ból sokkal több futkos az utakon. 5-ös BMW-t azért vesznek az emberek, mert sokat utaznak - simán 4-500.000 km a reális futásteljesítménnye egy E39-nek ma (mondjuk ez nem baj, ha szépen karban volt tartva). Persze a hasznaltauto.hu-n 150-200e km van mindegyikben

2.2 vagy 2.5: ha a fogyasztás számít, akkor 2.2 vagy az alatti motorokat javaslok. Ha annyira számít, hogy még gázon is elgondolkoztál, akkor nem lenne jobb ötlet egy 1.8 vagy 2.0 motor?

Szerintem amit te keresel, az egy E46 320i vagy 325i De majd a benyás kollégák megmondják...






autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz Dutch

Újonc

Elismertség: 30% (6 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 14:10


Megnéztem, és tényleg szép a kocsid
Tudom, hogy vannak hibái a benzinesnek is, de több embertől hallottam hogy a modern CR dízelmotorral szerelt kocsiknál bizonyos alkatrészek sokszor tönkremennek ( nagynyomású üzemanyag-szivattyú, porlasztó, adagoló, turbó, kettős tömegű lendkerék bár ezt nem tudom hogy a benzinesben van-e )






lalada írta: hali. én is sokat tipródtam anno nem akarok benzines dízel vitát nyitni de nekem a dízel jobban bejött. Több 20i-t kipróbáltam ..nem voltak olyanok , amit az ember a 6 hengertől várna.. a 20d-vel körbeautóztam mindegyiket. Ja és feleannyi fogyival... ami a mai gazd-i helyzetben nem mindegy. Ha jó 20d-t keresel, szólj mert az enyém eladó.
Ha benzinest akarsz mindenképp akkó min 25i szerintem, de majd jönnek az okosabbak és megmondják..Amúgy a benzinesnek is vannak hibái bőven, nemcsak a dízelnek, ez ne tartson vissza..szvsz.

Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!






Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 13:50


Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Szia! Az én - részben szubjektív - véleményem:

Dízel vagy benyás: évi 20.000 km alatt nem javaslom a használt dízelt, mivel a benyás közel "meggyilkolhatatlan", és az esetleges szervízköltségek ilyen alacsony futás mellett nem térülnek meg a fogyasztásban. Ugyanakkor megjegyzem, ha pont dízelből találsz szépet és jót, ne mondj rá nemet: kevesebb használat kevesebb szervízköltséggel és meghibásodással is jár!!! Ráadásul baromi jól mennek. A helyedben mindenesetre benyások között nézegetnék elsősorban. A gázüzemet nem javaslom, szerintem csóringer megoldás, büdös, és veszélyes is egyben - persze a személyes utálat lehet, hogy nem túl erős érv, de én semmiképp sem spórolnék ezen, főleg nem egy szép E46 vagy E39 esetében.

E46 vagy E39: felszereltségben és minőségben közel azonosak, de inkább az 5-ös felé billenik a mérleg: ami az E46-ban extra, az az 5-ösben alap legtöbb esetben. Az E39 kényelmesebb, nagyobb - kell-e más indok? Én is sokáig gondolkoztam rajtuk, de mégis az E46 mellett döntöttem: mivel használt autóról beszélünk, E39-ből csak régebbieket és elgyötörtebbeket tudsz venni ugyanannyi pénzért, és feltételezem, hogy az alkatrészek is drágábbak. Ráadásul a bontott-alkatrész ellátottsága sem olyan jó, hiszen E46-ból sokkal több futkos az utakon. 5-ös BMW-t azért vesznek az emberek, mert sokat utaznak - simán 4-500.000 km a reális futásteljesítménnye egy E39-nek ma (mondjuk ez nem baj, ha szépen karban volt tartva). Persze a hasznaltauto.hu-n 150-200e km van mindegyikben

2.2 vagy 2.5: ha a fogyasztás számít, akkor 2.2 vagy az alatti motorokat javaslok. Ha annyira számít, hogy még gázon is elgondolkoztál, akkor nem lenne jobb ötlet egy 1.8 vagy 2.0 motor?

Szerintem amit te keresel, az egy E46 320i vagy 325i De majd a benyás kollégák megmondják...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. július 18. hétfő, 13:51

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 13:35


hali. én is sokat tipródtam anno nem akarok benzines dízel vitát nyitni de nekem a dízel jobban bejött. Több 20i-t kipróbáltam ..nem voltak olyanok , amit az ember a 6 hengertől várna.. a 20d-vel körbeautóztam mindegyiket. Ja és feleannyi fogyival... ami a mai gazd-i helyzetben nem mindegy. Ha jó 20d-t keresel, szólj mert az enyém eladó.
Ha benzinest akarsz mindenképp akkó min 25i szerintem, de majd jönnek az okosabbak és megmondják..Amúgy a benzinesnek is vannak hibái bőven, nemcsak a dízelnek, ez ne tartson vissza..szvsz.

Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz Dutch

Újonc

Elismertség: 30% (6 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 11:25


Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. július 13. szerda, 21:05


TheMan írta: Nincs szervizkönyv, kilométert 2-es szorzóval nézzed.



Touring - a kettes km szorzó mellé még tegyél egy 1,2-1,3-as szorzót is!



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 13. szerda, 17:06


TheMan írta: Nincs szervizkönyv, kilométert 2-es szorzóval nézzed.



Megint a bűvös 150 000km,nem értem mindig 130-tól 150-ig pörgetik vissza.
Mond nekik,megnézeted a BMW szervizben,volt e írva az óraállás.Kíváncsi lennék mit mondanak rá.

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2011. július 13. szerda, 16:30


Nincs szervizkönyv, kilométert 2-es szorzóval nézzed.



zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. július 13. szerda, 13:53


Továbbra is segítségre lenne szükségemha infót tudnátok mondani erről a touringról vagy véleményt