státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 08:48


bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)


Örülök, ha javult a helyzet. Egyetlen egy dolgot nem értek és ez biztos az én hibám. Van ugyebár ez az EGR-es topic. Részletesen többen is leírták a szakmai és a személyes tapasztalatukat, hogy miért nem szabad ledugózni az EGR-t és, hogy valaminek a megjavítása nem arról szól, hogy kiiktatjuk azt. Ennek ellenére sokan osztják bartoknak a "jó" tanácsokat. De gondoljatok csak bele, hogyha ez ilyen egyszerû lenne, akkor valami nem simmelne bizony a rendszerben. Kb. ez olyan, hogy amikor bedurran a foga valakinek, akkor sem a haverjához rohan vele, hogy kezelje a gyökerét, hanem elmegy fogorvoshoz. Attól az esettõl eltekintve persze, amikor a haver a fogorvos.

Összegezve érdemes azon elgondolkodni, hogy nem sokkal célravezetõbb és összeségében gazdaságosabb-e, ha egy probléma kapcsán egybõl megkeresünk egy jó szerviz, mielõtt jóindulatból, de tudatlanságból nagyobb problémát és kárt okozunk, mint ami keletkezett. Mert azért vannak sokan, akik értik a szakmájukat. Tényleg csak jóindulatból írtam le ezt a pár sort, remélem senki nem veszi zokon.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz bmw520ds

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 01:38


Hori írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!



nekem is le van falazva termosztátom de bemelegszik csak lassabban, attól nem lehet sztem inkább a kis egr termosztátod ment tönkre, hány termosztátot cseréltetek??? gyanitom csak a nagyot
Így igaz,csak a fõ termosztátot,mert nyáron a kánikulában,klímával sem melegedett fel úgy,hogy középre álljon a mutató.Ha nyomtam mint siket a csengõt,akkor minden oké volt.Gondoltam,elõször az lesz cserélve,aztán az EGR termesz,de nekem ez a nem mûködik az EGR és nem melegszik-mûködik és melegszik,bejött.Ma megyünk 150km-t és figyelem hogy viselkedik,ennek függvénye a csere,ha nem jó,pénteken megyek szakszervizbe és ott kicserélik azt is!Köszönöm Fiuk a segítséget!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz bmw520ds

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 01:29


Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. február 06. szombat, 21:28


bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!



nekem is le van falazva termosztátom de bemelegszik csak lassabban, attól nem lehet sztem inkább a kis egr termosztátod ment tönkre, hány termosztátot cseréltetek??? gyanitom csak a nagyot

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. február 06. szombat, 21:14


bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz bmw520ds

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2010. február 06. szombat, 20:23


Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 05. péntek, 12:04


Puli írta: hûûû...nem is értem mi az a "lefalazva"
De jövõ héten megyek a szerelõmhöz és szétszedi megtisztítja (amúgy 30e Ft az új szelep a BMW beszállítójától).

De ha az EGR termosztát lenne a hibás,akkor is a számítógép az hibát írná ki ,hogy EGR szelep???


Ha a termosztát rossz, akkor nem írja hibának a szelepet, de nem melegszik be. De ha le van falazva (értsd:zárva) valamilyen módon, akkor hibának jelzi a szelepet, még ha az jó is. És ha le van zárva, attól még bemelegszik, de valamivel lassabban.
És ha hibának jelzi a szelepet, akkor sem biztos, hogy a szelep rossz, hanem lehet hogy a hozzá tartozó vákumcsövek valamelyike, vagy a vezérlõ vákumszelepe a ludas. Mert ezekben az esetekben sem nyit a szelep, és ezért még a szelepet fogja hibásnak jelezni. Ki kell nyomozni. Van lehetõség...


Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2010. február 05. péntek, 09:28


Tano írta:
Puli írta: Sziasztok!

Az én gépem (320d) már régóta írja hibakódnak az EGR szelepet,de még nem cseréltem ki. De miután a kocsi nem melegedett be 25km-es táv után sem (mindig kékben volt a mutató), cseréltük a termosztátot és még most sem jó a vízhõfok (igaz most már ki megy a kék sávból), most már egyre inkább hajlok afelé,hogy cserélni kellene az EGR szelepemet is. Mit gondoltok??? Érdemes? (vagy más ötlet?)

mennyiért vesztegetik ezt a szelepet (és hol)???

Köszi


Nincs véletlenül lefalazva? Ha nem melegszik, akkor szerintem nem az EGR szelep rossz, hanem az EGR termosztát. Nem ugyanaz. Vagy le van falazva teljesen. Elég kicsi a valószínûsége, hogy maga az EGR szelep rossz szerintem. Esetleg még a vákumcsövét nézd meg, rá van-e dugva, nem-e repedt el stb...



hûûû...nem is értem mi az a "lefalazva"
De jövõ héten megyek a szerelõmhöz és szétszedi megtisztítja (amúgy 30e Ft az új szelep a BMW beszállítójától).

De ha az EGR termosztát lenne a hibás,akkor is a számítógép az hibát írná ki ,hogy EGR szelep???

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 04. csütörtök, 20:23


Puli írta: Sziasztok!

Az én gépem (320d) már régóta írja hibakódnak az EGR szelepet,de még nem cseréltem ki. De miután a kocsi nem melegedett be 25km-es táv után sem (mindig kékben volt a mutató), cseréltük a termosztátot és még most sem jó a vízhõfok (igaz most már ki megy a kék sávból), most már egyre inkább hajlok afelé,hogy cserélni kellene az EGR szelepemet is. Mit gondoltok??? Érdemes? (vagy más ötlet?)

mennyiért vesztegetik ezt a szelepet (és hol)???

Köszi


Nincs véletlenül lefalazva? Ha nem melegszik, akkor szerintem nem az EGR szelep rossz, hanem az EGR termosztát. Nem ugyanaz. Vagy le van falazva teljesen. Elég kicsi a valószínûsége, hogy maga az EGR szelep rossz szerintem. Esetleg még a vákumcsövét nézd meg, rá van-e dugva, nem-e repedt el stb...

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. február 04. csütörtök, 14:32


Az én EGR-emet sikerült az elõzõ tulajnak olyan frankón kicserélni, hogy a réginek az alátétje benne maradt a csõben, letapadt, és egy évvel! késõbb nálam felvált. Szeleptányér ráüt, elgörbül, 1 henger nem megy, traktorhang stb...
200-ba került a felújítás, és mázlim volt, hogy nem esett bele az alátét a hengerbe. Akkor tuti blokkot kellett volna cserélni.
Megtartottam szuvenírnek!

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2010. február 04. csütörtök, 14:22


Sziasztok!

Az én gépem (320d) már régóta írja hibakódnak az EGR szelepet,de még nem cseréltem ki. De miután a kocsi nem melegedett be 25km-es táv után sem (mindig kékben volt a mutató), cseréltük a termosztátot és még most sem jó a vízhõfok (igaz most már ki megy a kék sávból), most már egyre inkább hajlok afelé,hogy cserélni kellene az EGR szelepemet is. Mit gondoltok??? Érdemes? (vagy más ötlet?)

mennyiért vesztegetik ezt a szelepet (és hol)???

Köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 15:34


SoundkeY írta: Ha torolom nem lesz gond( pl fustol ) vagyis szep lassan all vissza az ertekekre ?


Hát ettõl biztos nem lesz gondja a masinának

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 14:54


Tano írta:
SoundkeY írta: DDE adaptaciot ki tud torolni ? ( miaz ? )

wagusty ?


Szervíz, vagy akinek van diagnosztikája...
Az adaptáció alkalmazkodást jelent. A vezérlõ bizonyos keretek között tudja változtatni a paramétereket, alkalmazkodik az adott motorhoz, mivel nincs két egyforma motor, meg a sok érzékelõ is el-eltér valamennyire a tökéletes értékektõl amire eredetileg tervezve lett ugyebár.


Ha torolom nem lesz gond( pl fustol ) vagyis szep lassan all vissza az ertekekre ?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 13:43


SoundkeY írta: DDE adaptaciot ki tud torolni ? ( miaz ? )

wagusty ?


Szervíz, vagy akinek van diagnosztikája...
Az adaptáció alkalmazkodást jelent. A vezérlõ bizonyos keretek között tudja változtatni a paramétereket, alkalmazkodik az adott motorhoz, mivel nincs két egyforma motor, meg a sok érzékelõ is el-eltér valamennyire a tökéletes értékektõl amire eredetileg tervezve lett ugyebár.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 13:00


Tano írta:
Raven írta: Mi is történik olyankor amikor teljesen ki van iktatva? Azt mondod hibás értékeket adaptál és korlátozza magas fordulatszámon a teljesítményt?

Vissza lehet ezt csinálni eredeti állapotra?

Én azért iktattam ki mert EGR el kormolt + minden tavasszal takaríthattam a beömlõt....amióta kiszedtem nem kormol....és sokkal tisztább a szívótorkom.


Természetesen vissza lehet csinálni eredetire. Ki kell venni a lezárást/szûkítést, és törölni kell a DDE adaptációt. Korábban már írtam én is, hogy kipróbáltam mindkét variációt, és sztem EGR-rel jobban viselkedik. A takarítás meg nem nagy meló idõnként.


DDE adaptaciot ki tud torolni ? ( miaz ? )

wagusty ?