ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1054

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 15:56


Hori írta:
ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,


Nekem mivel még facelift elõtti 20d-m van ezért nekem még hiba sem jelenik meg.

Észre sem veszi h. van EGR...v. nincs EGR. Akkor veszi észre, ha a vákumcsövet húzom le róla, a dugózásnál: hibakódok száma 0

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 15:36


ute107 írta:
Kristof77 írta:

Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.


Miért is van szüksége az autónak az EGR által bejuttatott kipufogógázra?

Optimális üzemhez igazad van szükség van az EGR-re...pl. h. üzemi hõfokra melegedjen az autó és a környezetkímélés miatt...

100-180-ra gyorsuláshoz miért van szükségünk kipufogógázra??? Amivel szerintem mindenki egyetért, hogy a kipufogógázra nincs szükség a legjobb égéshez, ennek ellenére a friss oxigénbõl több kell...




teljes mértékben eggyetértek
tényleg baromi jó mikor friss oxigén helyett korom megy a motorba
sztem is csak a környezetszennyezés miatt használják


ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1054

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 14:24


Kristof77 írta:

Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.


Miért is van szüksége az autónak az EGR által bejuttatott kipufogógázra?

Optimális üzemhez igazad van szükség van az EGR-re...pl. h. üzemi hõfokra melegedjen az autó és a környezetkímélés miatt...

100-180-ra gyorsuláshoz miért van szükségünk kipufogógázra??? Amivel szerintem mindenki egyetért, hogy a kipufogógázra nincs szükség a legjobb égéshez, ennek ellenére a friss oxigénbõl több kell...



státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 13:58


valdii írta: Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!


Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 18:44


valdii írta: Nem értem, hogyan lessz a vízbõl oxigén, én úgy tudtam, hogy csak vízbontással lehet árammal elõállítani. Mem lehet, hogy az égéstérben gõzzé alakul, és ezáltal nagyobb lesz a sûrítési végnyomás?


Sehogy... A vízbefecskendezést az égéstér hûtésére találták ki, csökken a levegõ térfogata, amitõl többet lehet bepréselni az égéstérbe.
Metanol hozzáadásával szokás tuningra használni.
Nagy fordulatszámoknál érhetõ el vele igazán nagy telj. növekedés.
+ Amit írtál, a gõzfejlõdés is rásegít.

státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 18:01


Hori írta:
valdii írta: Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!




a teljesitményt csak ugy tudod megnézni, hogy padra rakod és úgy megnézed simán majd leszükitve és ledugozva, az angolok lemértek 320d-t sima állapotban, kiszedett pillangókkal, leszükitett egr-rel és lefalazott egr-rel. a teljesitmény alig változott, a változás inkább a nyomatékgörbén volt fellelhetõ, ugyhogy ebböl kiindulván ezeket én is megcsináltam
- a vizbefecsi okos dolog, a vizben sokkal több oxigén van mint a levegöben ezért ott van teljesitménynövekedés is, úgyan úgy mintha párás levegöben mennél ott is jobban megy az aútó


Nem értem, hogyan lessz a vízbõl oxigén, én úgy tudtam, hogy csak vízbontással lehet árammal elõállítani. Mem lehet, hogy az égéstérben gõzzé alakul, és ezáltal nagyobb lesz a sûrítési végnyomás?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 17:50


valdii írta: Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!




a teljesitményt csak ugy tudod megnézni, hogy padra rakod és úgy megnézed simán majd leszükitve és ledugozva, az angolok lemértek 320d-t sima állapotban, kiszedett pillangókkal, leszükitett egr-rel és lefalazott egr-rel. a teljesitmény alig változott, a változás inkább a nyomatékgörbén volt fellelhetõ, ugyhogy ebböl kiindulván ezeket én is megcsináltam
- a vizbefecsi okos dolog, a vizben sokkal több oxigén van mint a levegöben ezért ott van teljesitménynövekedés is, úgyan úgy mintha párás levegöben mennél ott is jobban megy az aútó


státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 15:03


Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 07:44


Tano írta:
laci318d írta: Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?


A hibát pont azért jelezte, mert nem lett visszadugva a vákumcsõ, és így nem mûködött az EGR amikor a vezérlés állította volna.
Lehetséges, hogy a tiedbe nincs pillangószelepes vezérlés. 2004-es 18d-re az ETK hoz pillangó nélküi verziót is. Az a jeladó a végén pedig levegõ nyomásmérõ.




Köszönöm a segítséget.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (723 pont) | Hozzászólások: 3542

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 20:09


laci318d írta: Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?


A hibát pont azért jelezte, mert nem lett visszadugva a vákumcsõ, és így nem mûködött az EGR amikor a vezérlés állította volna.
Lehetséges, hogy a tiedbe nincs pillangószelepes vezérlés. 2004-es 18d-re az ETK hoz pillangó nélküi verziót is. Az a jeladó a végén pedig levegõ nyomásmérõ.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 19:15


Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 17:58


Hori írta:
Sztem kb annyit ha néha néha nem égeted ki a rendszert, hogy nagy höterheléssel dolgozzon a motor akkor csak rakódik lefelé mindenféle dzsuva benne ami eltömit ezt azt meg plussz súly lesz néhányhelyen amitöl törhet a szelepszár meg beszivhatja a pillangókat, na sztem kb ilyesmi


Kérdés megválaszolva
Nekem is ez a véleményem, kiegészítve a kokszos porlasztó "dugattyúátégetõ" hatásával.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 14:12


Tano írta: Miki ezt fejtsd már ki bõveben ez sztem sokakat érdekelne...
Prof írta: ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??
egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?
csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használom

bmw320d4 írta: A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.




Sztem kb annyit ha néha néha nem égeted ki a rendszert, hogy nagy höterheléssel dolgozzon a motor akkor csak rakódik lefelé mindenféle dzsuva benne ami eltömit ezt azt meg plussz súly lesz néhányhelyen amitöl törhet a szelepszár meg beszivhatja a pillangókat, na sztem kb ilyesmi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (723 pont) | Hozzászólások: 3542

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 12:39


Miki ezt fejtsd már ki bõveben ez sztem sokakat érdekelne...
Prof írta: ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??
egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?
csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használom

bmw320d4 írta: A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 18:10


ute107 írta:
Hori írta:

nem látom a linket de nekem 2 helyen van bent szükitõ ha belinkeled akkor berajzolom én is


Persze hogy nem látod....mert elfelejtettem beilleszteni! Még érzem a Szilveszter hatását...

http://static.bmwfans.info/ima...I2X3A=.png

Szóval a 4-es pontnál van "ledugva"!



nekem 4nél szükitö szürövel, és a 7nél van megoldva a dolog