Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 12:53


Raven írta: Mi is történik olyankor amikor teljesen ki van iktatva? Azt mondod hibás értékeket adaptál és korlátozza magas fordulatszámon a teljesítményt?

Vissza lehet ezt csinálni eredeti állapotra?

Én azért iktattam ki mert EGR el kormolt + minden tavasszal takaríthattam a beömlõt....amióta kiszedtem nem kormol....és sokkal tisztább a szívótorkom.


Természetesen vissza lehet csinálni eredetire. Ki kell venni a lezárást/szûkítést, és törölni kell a DDE adaptációt. Korábban már írtam én is, hogy kipróbáltam mindkét variációt, és sztem EGR-rel jobban viselkedik. A takarítás meg nem nagy meló idõnként.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 11:43


na akkor visszaállitom én is a gyári állapotot mert ha korlátozott teljesítménnyel is megy 220at a 19"os kerekeken és 15,8 alatt futja a 400 akkor lehet hogy egr-rel és sok korommal megfutja a 230at vagy 15 alatt megy 400on

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 10:42


Én meg úgy értelmeztem hogy magas fordulatszámon visszavesz a befecskendezési idõbõl ami elvileg teljesítménykorlátozás
Mondjuk ezen nem veszünk össze mert engem ez a része érdekel a legkevésbé
Inkább vissza akarom állítani eredeti állapotba....és megkeresni az okát mitõl kormol....

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 10:06


En ugy ertelmeztem hogy nem korlatozza hanem a technikabol adodoan nem tudja a teljesitmenyt hozni.

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 09:59


Mi is történik olyankor amikor teljesen ki van iktatva? Azt mondod hibás értékeket adaptál és korlátozza magas fordulatszámon a teljesítményt?

Vissza lehet ezt csinálni eredeti állapotra?

Én azért iktattam ki mert EGR el kormolt + minden tavasszal takaríthattam a beömlõt....amióta kiszedtem nem kormol....és sokkal tisztább a szívótorkom.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 09:17


teszteljunk, enyem meg szukitve.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 07:40


ute107 írta: Ha nyer úgy hagyom...ígérem és bocsánatot kérek a AGR mellettiektõl...


Ez nem élet-halál harc. Szerintem nem vár bocsánatkérést senki, bár a többiek nevében nem nyilatkozom. Egyszerûen nem zárom le, inkább pucolom.


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 23:03


Ha nyer úgy hagyom...ígérem és bocsánatot kérek a AGR mellettiektõl...


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 22:38


ute107 írta: Ilyenkor jó egy topic! Pofonok oda-vissza!

Tényleg nincs hibakódom, legalább is amikor meg lett nézve nem volt, már azóta eltelt pár ezer km.

A motor valóban egyenlõtlenebbül jár alapjáraton.... olyan "dieselesebb" lett. Engem speciel nem zavar...de teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam...

De most lemérem azt a 100-ról való gyorsulást...


Az AGR fog nyerni! Az igazi akkor lenne, ha "szûzen", AGR-hibakód nélküli adaptációval történne a mérés, de még így is nyerni fog.

más: A pillangókról írt "angol teljesítménymérés" példája sem állja meg a helyét a gyakorlatban, nem lehet erre alapozni..

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 22:32


Ilyenkor jó egy topic! Pofonok oda-vissza!

Tényleg nincs hibakódom, legalább is amikor meg lett nézve nem volt, már azóta eltelt pár ezer km.

A motor valóban egyenlõtlenebbül jár alapjáraton.... olyan "dieselesebb" lett. Engem speciel nem zavar...de teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam...

De most lemérem azt a 100-ról való gyorsulást...

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 21:16


SoundkeY írta: ...es mi tortenik akkor ha csak szukitve lett az EGR ?
Mert ezekszerint csokkent a teljesitmeny(em) csak kisebb mertekben.


Még rosszabb a helyzet, mint a teljes ledugózásnál...
Ilyenkor nem tud az "akcióról" a motorvezérlõ és minden marad a régiben, legfeljebb a légtömeg adaptáción korrigál valamennyit.
A motorba nem látsz bele, tehát nem lehet azt mondani, hogy minden rendben, az viszont biztos, hogy magasabb az égési hõmérséklet, és nincs ami ezt csökkentse. Az AGR csõ keresztmetszete nem véletlenül annyi, amennyi. A többit kitalálod, én nem akarom leírni....

Magas égési hõmérséklet = ?

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 21:07


SoundkeY írta: ...es mi tortenik akkor ha csak szukitve lett az EGR ?
Mert ezekszerint csokkent a teljesitmeny(em) csak kisebb mertekben.


Hát valami köztes állapot lehet. Ha szerencséd van akkor a program utánamegy a szûkítésnek és tovább kivezérli az EGR-t de, hogy nem optimális az 100%! De minek kellett beszûkíteni???

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 21:03


...es mi tortenik akkor ha csak szukitve lett az EGR ?
Mert ezekszerint csokkent a teljesitmeny(em) csak kisebb mertekben.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 20:11


Hori írta:
teljes mértékben eggyetértek
tényleg baromi jó mikor friss oxigén helyett korom megy a motorba
sztem is csak a környezetszennyezés miatt használják


ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,


Nem a környezetvédelem az elsõdleges szerepe (már) az AGR szelepnek.
Ezekrõl már írtam...
Ott van viszont egy nagyon fontos funkciója; Csökkenti az égési hõmérsékletet, emiatt valósítható meg nagy fordulatszámokon is a ngy teljesítmény. Ledugózott AGR szelep esetén a motorvezérlõ úgy módosítja a befecskendezést, hogy ne károsodjon a magas égési hõmérséklet miatt = teljesítménycsökkenés ( és kerregõ motor).

Asszem, most Kristóffal értek egyet..

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 20:11


Kristof77 írta:
Az elmélet és a gyakorlat között néha világok vannak.

Így van az, hogy elméletben két pont között nem az egyenes a legrövidebb út, de teret görbíteni eddig még látványosan nem sikerült senkinek.


Örülök, hogy nem én vagyok egyedül a világban az "EGR mellett". Bár én nem vettem eddig a fáradságot, hogy aggitáljak mellette. De örülök, hogy van aki bátorkodott....