TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2012. augusztus 11. szombat, 09:08


Sziasztok,

Hűtővizet szeretnék cserélni az autómon.

A hűtő alján található csavaron kívül állítólag a motorblokk oldalán is van leeresztő csavar.

Valaki nyitotta már ezt meg, és ha igen hol van pontosan.

Köszönöm előre is!
-Man-

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. augusztus 09. csütörtök, 13:05


Coyote írta: Tegyük fel, hogy x év múlva veszek egy E90-et.


Illetve honnan tudom, ha tönkremegy a termosztát? Nyáron túlmelegszik a motor, télen meg nincs fűtésem, és ennyi?



+ ha 'nyitva marad' a termosztát akkor nem tud felmelegedni a motor rendesen üzemi hőfokra. Nagyobb tempónál akár 50-60C fokra is vissza tudja hűteni a menetszél. Gondolhatod, hogy egy hideg motoros autópályázás mennyire koptatja a motort...
Érthetetlen, hogy miért nem fért el egy hőfokmérő abban a szerencsétlen óracsoportban.


Akkor éri meglepetés a sofőrt amikor egy kellemes üzenetet az "I Drive kijelzőn".
Állítsa le a motort és hívja fel az Assistant szolgálatot...




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. augusztus 09. csütörtök, 13:13

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. augusztus 09. csütörtök, 12:49


Tegyük fel, hogy x év múlva veszek egy E90-et.

Az egyetlen zavaró dolog (a Bangle-féle veséken kívül) az a hülye hiányzó vízhőfok-mérő. Nézegettem fórumokat, meg user manualt, de igazából nem derült ki egyértelműen a megoldás. Most a titkos menüs bohóckodást hagyjuk - én nem a hőfokot akarom folyamatosan látni, arra semmi szükség.

Inkább az a kérdés, hogy a két állású (sárga/piros) hibajelző LED vajon megbízható? Valóban még a károsodás előtt jelez?

Illetve honnan tudom, ha tönkremegy a termosztát? Nyáron túlmelegszik a motor, télen meg nincs fűtésem, és ennyi?

A hidegindítás kevésbé érdekel, arra oda tudok figyelni hőfokmérő nélkül is, egyszerűen nem taposom hidegen a gépet és kész.

Írjatok valami ötleteket, mert eléggé tetszenek ezek az E90 kombik (azoknak a hátuljuk sincs elkúrva)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. augusztus 09. csütörtök, 12:50

rcs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz rcs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 30. szombat, 20:15


YELLOW írta:
rcs írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy a vízszintet hogyan kell ellenőrizni : Ha leveszem a zárókupakot akkor az úszó fent van teljesen, kilóg a csőből. Elvileg ez nem jó...
Köszi.


aikor lecsavarod, akkor belül a tetejétől kb 1-1,5 centivel lentebb van egy perem. az alsó bogyó az úszóról ha ott van, akkor jó a szint. ha a felső bogyó van ott, akkor alacsony elvileg. az sem mindegy mikor nézed a szintet, nekem néha koccig felnyomja főleg ha út után nézem. hideg motornál kell nézni, legalább 20 fokon. igazából mindegy, csak ne fagyjon.


Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. június 30. szombat, 19:46


rcs írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy a vízszintet hogyan kell ellenőrizni : Ha leveszem a zárókupakot akkor az úszó fent van teljesen, kilóg a csőből. Elvileg ez nem jó...
Köszi.


aikor lecsavarod, akkor belül a tetejétől kb 1-1,5 centivel lentebb van egy perem. az alsó bogyó az úszóról ha ott van, akkor jó a szint. ha a felső bogyó van ott, akkor alacsony elvileg. az sem mindegy mikor nézed a szintet, nekem néha koccig felnyomja főleg ha út után nézem. hideg motornál kell nézni, legalább 20 fokon. igazából mindegy, csak ne fagyjon.

rcs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz rcs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 30. szombat, 19:43


Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy a vízszintet hogyan kell ellenőrizni : Ha leveszem a zárókupakot akkor az úszó fent van teljesen, kilóg a csőből. Elvileg ez nem jó...
Köszi.

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 13:56


YELLOW írta:
csavargo írta:
YELLOW írta: egy kollega kérdezi:

közben kiderült, hogy a műanyaglapátos vízpumpa eltört, éski lett cserélve fémlapátosra. a tartályban talált darabokat. lehetséges, hogy attól tömődött el valahol.

"Adott az E46 318i-m, aminél egy olyan hiba lépett fel pár napja, hogy csepegett a hűtő, kétnaponta kellett úgy másfél liter vizet utánatölteni.
A hűtő oldalán levő tartályt szemrevételezve láttam,hogy megrepedt, így elvittem műanyaghegesztőhöz. Ugyanakkor azt iss észrevettem,hogy a vízcsövek kemények voltak, a termosztát nem nyitott ki időben valszeg.
Nahh, kiszedtem a termosztátot, tartály meghegesztve, gondoltam, ideiglenesen jó lesz..
El is indultam vele, mentem kb. 25 km-t, amikor a vízhőfok felment. Na, megáll, láttam,hogy a tartály oldala az eddig ép oldalon végigrepedt,az összes víz off.
Más választásom nem lévén, hazajöttem vele kb.25 km-t, víz nélkül. A motor jár, igaz érdekes hangja van, bár hajtókarcsapágyhangot nem hallok, de az olaj ég benne mint a szar, az biztos, mert levettem a betöltősapkát és ömlött kifelé a fehér füst. De a motor indul, a kipufogónál nem füstöl, rettenetesen büdös, pattog, ropog, serceg, de alapjárata is van, fordulatot veszi, tehát megy..
Elképzelhető,hogy ez kibírta, vagy sem, ennyi ami érdekel. Mondjuk sejtelmem nincs mi a fasztól nyomta szét a hűtőtartályt.. Most kétségeim vannak, hogy az egész motornak annyi, vagy sem. Szerintetek?"


szerintem GATYA! röviden,tömören a hütőrendszer javitása után talán egy friss olajjal megprobálni de.... nemhiszem...


aszondja, most, hogy lehült beindította és szépen jár. olaj világos barna, szint megvan. lehet szerencséje lesz. csak a kérdés, hol dugulhatott el.


igen meg hogy meg főtt e a motor azon a víz nélküli szakaszon vagy nem mert ha hengerfejes lett attol keményedhet a vizcső


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 13:47


csavargo írta:
YELLOW írta: egy kollega kérdezi:

közben kiderült, hogy a műanyaglapátos vízpumpa eltört, éski lett cserélve fémlapátosra. a tartályban talált darabokat. lehetséges, hogy attól tömődött el valahol.

"Adott az E46 318i-m, aminél egy olyan hiba lépett fel pár napja, hogy csepegett a hűtő, kétnaponta kellett úgy másfél liter vizet utánatölteni.
A hűtő oldalán levő tartályt szemrevételezve láttam,hogy megrepedt, így elvittem műanyaghegesztőhöz. Ugyanakkor azt iss észrevettem,hogy a vízcsövek kemények voltak, a termosztát nem nyitott ki időben valszeg.
Nahh, kiszedtem a termosztátot, tartály meghegesztve, gondoltam, ideiglenesen jó lesz..
El is indultam vele, mentem kb. 25 km-t, amikor a vízhőfok felment. Na, megáll, láttam,hogy a tartály oldala az eddig ép oldalon végigrepedt,az összes víz off.
Más választásom nem lévén, hazajöttem vele kb.25 km-t, víz nélkül. A motor jár, igaz érdekes hangja van, bár hajtókarcsapágyhangot nem hallok, de az olaj ég benne mint a szar, az biztos, mert levettem a betöltősapkát és ömlött kifelé a fehér füst. De a motor indul, a kipufogónál nem füstöl, rettenetesen büdös, pattog, ropog, serceg, de alapjárata is van, fordulatot veszi, tehát megy..
Elképzelhető,hogy ez kibírta, vagy sem, ennyi ami érdekel. Mondjuk sejtelmem nincs mi a fasztól nyomta szét a hűtőtartályt.. Most kétségeim vannak, hogy az egész motornak annyi, vagy sem. Szerintetek?"


szerintem GATYA! röviden,tömören a hütőrendszer javitása után talán egy friss olajjal megprobálni de.... nemhiszem...


aszondja, most, hogy lehült beindította és szépen jár. olaj világos barna, szint megvan. lehet szerencséje lesz. csak a kérdés, hol dugulhatott el.

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 13:38


YELLOW írta: egy kollega kérdezi:

közben kiderült, hogy a műanyaglapátos vízpumpa eltört, éski lett cserélve fémlapátosra. a tartályban talált darabokat. lehetséges, hogy attól tömődött el valahol.

"Adott az E46 318i-m, aminél egy olyan hiba lépett fel pár napja, hogy csepegett a hűtő, kétnaponta kellett úgy másfél liter vizet utánatölteni.
A hűtő oldalán levő tartályt szemrevételezve láttam,hogy megrepedt, így elvittem műanyaghegesztőhöz. Ugyanakkor azt iss észrevettem,hogy a vízcsövek kemények voltak, a termosztát nem nyitott ki időben valszeg.
Nahh, kiszedtem a termosztátot, tartály meghegesztve, gondoltam, ideiglenesen jó lesz..
El is indultam vele, mentem kb. 25 km-t, amikor a vízhőfok felment. Na, megáll, láttam,hogy a tartály oldala az eddig ép oldalon végigrepedt,az összes víz off.
Más választásom nem lévén, hazajöttem vele kb.25 km-t, víz nélkül. A motor jár, igaz érdekes hangja van, bár hajtókarcsapágyhangot nem hallok, de az olaj ég benne mint a szar, az biztos, mert levettem a betöltősapkát és ömlött kifelé a fehér füst. De a motor indul, a kipufogónál nem füstöl, rettenetesen büdös, pattog, ropog, serceg, de alapjárata is van, fordulatot veszi, tehát megy..
Elképzelhető,hogy ez kibírta, vagy sem, ennyi ami érdekel. Mondjuk sejtelmem nincs mi a fasztól nyomta szét a hűtőtartályt.. Most kétségeim vannak, hogy az egész motornak annyi, vagy sem. Szerintetek?"


szerintem GATYA! röviden,tömören a hütőrendszer javitása után talán egy friss olajjal megprobálni de.... nemhiszem...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 13:35


jons írta:
YELLOW írta: egy kollega kérdezi:


Ez a kollega nem az eszéről híres igaz?


nem ismerem személyesen. csak gondoltam feltezsem itt a kérdést, hátha...

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 12:50


YELLOW írta: egy kollega kérdezi:


Ez a kollega nem az eszéről híres igaz?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 12:14


egy kollega kérdezi:

közben kiderült, hogy a műanyaglapátos vízpumpa eltört, éski lett cserélve fémlapátosra. a tartályban talált darabokat. lehetséges, hogy attól tömődött el valahol.

"Adott az E46 318i-m, aminél egy olyan hiba lépett fel pár napja, hogy csepegett a hűtő, kétnaponta kellett úgy másfél liter vizet utánatölteni.
A hűtő oldalán levő tartályt szemrevételezve láttam,hogy megrepedt, így elvittem műanyaghegesztőhöz. Ugyanakkor azt iss észrevettem,hogy a vízcsövek kemények voltak, a termosztát nem nyitott ki időben valszeg.
Nahh, kiszedtem a termosztátot, tartály meghegesztve, gondoltam, ideiglenesen jó lesz..
El is indultam vele, mentem kb. 25 km-t, amikor a vízhőfok felment. Na, megáll, láttam,hogy a tartály oldala az eddig ép oldalon végigrepedt,az összes víz off.
Más választásom nem lévén, hazajöttem vele kb.25 km-t, víz nélkül. A motor jár, igaz érdekes hangja van, bár hajtókarcsapágyhangot nem hallok, de az olaj ég benne mint a szar, az biztos, mert levettem a betöltősapkát és ömlött kifelé a fehér füst. De a motor indul, a kipufogónál nem füstöl, rettenetesen büdös, pattog, ropog, serceg, de alapjárata is van, fordulatot veszi, tehát megy..
Elképzelhető,hogy ez kibírta, vagy sem, ennyi ami érdekel. Mondjuk sejtelmem nincs mi a fasztól nyomta szét a hűtőtartályt.. Most kétségeim vannak, hogy az egész motornak annyi, vagy sem. Szerintetek?"

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. december 03. szombat, 20:44


anubisz írta:
szeda írta:
frizo írta: Szerintem megfelelően fogalmazok, ha azt mondom, engem nem szeretem az autóm.
2009 március óta van meg, és azóta 2milliot kellett ráköltenem. Prémium márka bla bla bla, azért ez sok. Pedig én kímélem. 95% ban német autópályán járok, 130-tempomat. Nincs vagánykodás, odalépés, semmi exta. Most éppen a hűtővíz lámpa világít. Voltam vele szervízben. Bemérés után, nincs indokolva, hogy hengerfejes lenne, mert nincs gáz (vagy mi a fene) a rendszerben. A vízpumpa működik, és amúgy is másfél éves csak. A vízhőfok teljesen jó. A vízhőfokmérő működik. A hűtőrendszer ki lett takarítva, intercooler lecserélve. Szervíz után 1300km-et mentem vele. 99%ban autopályán, nagytávokban. Javítás előtt amikot kinyitottam a szelepet, hogy megnézzem, van-e benne víz, bugyogott kifelé, mintha valami nyomás nyomná. hideg állapotban néztem. Pár órával késöbb meg kinyitottam, és jó volt a szint. Volt úgy is, hogy kevésnek találtam, alig fél litert tudtam csak bele burítani. Szervizben az összes folyadék lecserélve, légtelenítve, beállítva. Most, szervíz és 1300km után, újra világít, és nem tudom mi lehet. A probléma csak az, hogy holnap el kell mennem Hollandiába, ami 5-600km. Szombaton vissza. Hétfőn pedig munkába kell mennem. NEm tudom mi tévő legyek. Ne vegyek róla tudomást, aztán használjam, ez lenne a legjobb, mert más lehetőségem most úgy sincs. De nagyon gondolkozom most, hogy el kéne adni és átpártolni a 4 karikás konkurenciához. Mi lehet a gondja? valóban hengerfejtömítés baja van? Vagy valami hülye gumi tömítés, vagy ostoba szenzor? A ócipőm teli van. A bringámmal nincs ennyi gond. Mit kezdjek ezzel a kocsival szerintete? E46 os. 2002-es. 217 ezer km. diesel. kombi. automata.


Téged nem szeret az autód? 2.5 év alatt költöttél rá 2millát?
Én május óta költöttem több mint 500.000-et ÉS MEGINT ÖSSZEJÖTT ÚGY 100.000nyi cucc.Mindezt 10.000km alatt.Akkor én mit szóljak?

Nekem egyébként így kezdődött a kipufogóhűtős szivárgás.Ez az a doboz amibe a kistermosztát van.Kellett fél év hogy kiderüljön mi van de egyre gyorsabban eresztett.És onnan ugye az EGR felé megy a víz tehát a motorba.Eleinte nem gőzölgött aztán később már úgy mentem 30 fokba mint egy gőzös.



Kicsit megkésett a reagálás


Csak betűnként tudok olvasni.Tudod első osztály év vége körüli állapot.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 03. szombat, 19:02


szeda írta:
frizo írta: Szerintem megfelelően fogalmazok, ha azt mondom, engem nem szeretem az autóm.
2009 március óta van meg, és azóta 2milliot kellett ráköltenem. Prémium márka bla bla bla, azért ez sok. Pedig én kímélem. 95% ban német autópályán járok, 130-tempomat. Nincs vagánykodás, odalépés, semmi exta. Most éppen a hűtővíz lámpa világít. Voltam vele szervízben. Bemérés után, nincs indokolva, hogy hengerfejes lenne, mert nincs gáz (vagy mi a fene) a rendszerben. A vízpumpa működik, és amúgy is másfél éves csak. A vízhőfok teljesen jó. A vízhőfokmérő működik. A hűtőrendszer ki lett takarítva, intercooler lecserélve. Szervíz után 1300km-et mentem vele. 99%ban autopályán, nagytávokban. Javítás előtt amikot kinyitottam a szelepet, hogy megnézzem, van-e benne víz, bugyogott kifelé, mintha valami nyomás nyomná. hideg állapotban néztem. Pár órával késöbb meg kinyitottam, és jó volt a szint. Volt úgy is, hogy kevésnek találtam, alig fél litert tudtam csak bele burítani. Szervizben az összes folyadék lecserélve, légtelenítve, beállítva. Most, szervíz és 1300km után, újra világít, és nem tudom mi lehet. A probléma csak az, hogy holnap el kell mennem Hollandiába, ami 5-600km. Szombaton vissza. Hétfőn pedig munkába kell mennem. NEm tudom mi tévő legyek. Ne vegyek róla tudomást, aztán használjam, ez lenne a legjobb, mert más lehetőségem most úgy sincs. De nagyon gondolkozom most, hogy el kéne adni és átpártolni a 4 karikás konkurenciához. Mi lehet a gondja? valóban hengerfejtömítés baja van? Vagy valami hülye gumi tömítés, vagy ostoba szenzor? A ócipőm teli van. A bringámmal nincs ennyi gond. Mit kezdjek ezzel a kocsival szerintete? E46 os. 2002-es. 217 ezer km. diesel. kombi. automata.


Téged nem szeret az autód? 2.5 év alatt költöttél rá 2millát?
Én május óta költöttem több mint 500.000-et ÉS MEGINT ÖSSZEJÖTT ÚGY 100.000nyi cucc.Mindezt 10.000km alatt.Akkor én mit szóljak?

Nekem egyébként így kezdődött a kipufogóhűtős szivárgás.Ez az a doboz amibe a kistermosztát van.Kellett fél év hogy kiderüljön mi van de egyre gyorsabban eresztett.És onnan ugye az EGR felé megy a víz tehát a motorba.Eleinte nem gőzölgött aztán később már úgy mentem 30 fokba mint egy gőzös.



Kicsit megkésett a reagálás

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. december 03. szombat, 18:49


frizo írta: Szerintem megfelelően fogalmazok, ha azt mondom, engem nem szeretem az autóm.
2009 március óta van meg, és azóta 2milliot kellett ráköltenem. Prémium márka bla bla bla, azért ez sok. Pedig én kímélem. 95% ban német autópályán járok, 130-tempomat. Nincs vagánykodás, odalépés, semmi exta. Most éppen a hűtővíz lámpa világít. Voltam vele szervízben. Bemérés után, nincs indokolva, hogy hengerfejes lenne, mert nincs gáz (vagy mi a fene) a rendszerben. A vízpumpa működik, és amúgy is másfél éves csak. A vízhőfok teljesen jó. A vízhőfokmérő működik. A hűtőrendszer ki lett takarítva, intercooler lecserélve. Szervíz után 1300km-et mentem vele. 99%ban autopályán, nagytávokban. Javítás előtt amikot kinyitottam a szelepet, hogy megnézzem, van-e benne víz, bugyogott kifelé, mintha valami nyomás nyomná. hideg állapotban néztem. Pár órával késöbb meg kinyitottam, és jó volt a szint. Volt úgy is, hogy kevésnek találtam, alig fél litert tudtam csak bele burítani. Szervizben az összes folyadék lecserélve, légtelenítve, beállítva. Most, szervíz és 1300km után, újra világít, és nem tudom mi lehet. A probléma csak az, hogy holnap el kell mennem Hollandiába, ami 5-600km. Szombaton vissza. Hétfőn pedig munkába kell mennem. NEm tudom mi tévő legyek. Ne vegyek róla tudomást, aztán használjam, ez lenne a legjobb, mert más lehetőségem most úgy sincs. De nagyon gondolkozom most, hogy el kéne adni és átpártolni a 4 karikás konkurenciához. Mi lehet a gondja? valóban hengerfejtömítés baja van? Vagy valami hülye gumi tömítés, vagy ostoba szenzor? A ócipőm teli van. A bringámmal nincs ennyi gond. Mit kezdjek ezzel a kocsival szerintete? E46 os. 2002-es. 217 ezer km. diesel. kombi. automata.


Téged nem szeret az autód? 2.5 év alatt költöttél rá 2millát?
Én május óta költöttem több mint 500.000-et ÉS MEGINT ÖSSZEJÖTT ÚGY 100.000nyi cucc.Mindezt 10.000km alatt.Akkor én mit szóljak?

Nekem egyébként így kezdődött a kipufogóhűtős szivárgás.Ez az a doboz amibe a kistermosztát van.Kellett fél év hogy kiderüljön mi van de egyre gyorsabban eresztett.És onnan ugye az EGR felé megy a víz tehát a motorba.Eleinte nem gőzölgött aztán később már úgy mentem 30 fokba mint egy gőzös.