Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. június 07. szombat, 18:24


Hali!
Leszedtem a nívó csövet meg ami beleágazik csövet és megnéztem őket!
Nincs eldugulva, tiszták!
Motor beindít olajsapka letekerés még most se érzem a levegőt!
Hol lehet a hiba, mit nézzek még meg rajta?!
Előre is köszi!

jakuzaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz jakuzaa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2014. június 01. vasárnap, 17:40


Sziasztok.
Egy kérdésem lenne.(bocs ha nem jó helyre írtam) E46-os M43 as motoru bmw-röl lenne szó.A motor alján,lemez peremmel körbevéve,van egy 17-es kulccsal oldható csavar. Az alsó takaró műanyagnál ki van hagyva a helye,az olajleeresztö takaró nyílása előtt. Meg tudná valaki mondani,mit rögzít az a csavar? Köszönöm. Üdv:J.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz AImre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. június 01. vasárnap, 12:42


Helló Mindenki!

Vettem egy 2005 320d e90 3ast és azt vettem észre, hogy elindulásnál (főként hidegen) olyan mint ha beszitálna, rázna az autó hátulja elinduláskor. Jó pár km megtétele után nem áll fennt a probléma. Elméletileg "cseréltek" kuplung szettet és kettőstömegűt! Váltó szerintem nehéz, 1. 2. Fokozatot nehezen veszi (lehet beleképzelem de a 4. Is) plusz nehezen tudom berakni sebességbe tolatáshoz.Hogyan tudnám orvosolni a problémát? Recsegés ropogás 2x hallottam. Alánéztem, váltónál mintha gyöngyöződne olaj. Féltengely csukló? Váltó fogaskerék? Lendkerék? Km: 308e valós és óra szerint is! Ötlet?

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. május 29. csütörtök, 20:33


jrtom írta:
Pitykoo írta:
Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.



Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz... [/quote]

Am... ma vettem tömítő karikát és megnéztem felűről mivel lesz dolgom..
A nívó csövet azt csak ki kell húzni belőle és a csövet kitisztítani meg ahova bemegy azt vagy azt a csövet ami beleágazik?!
Aknából jobb csinálni vagy meg lehet fentről is?!


[/quote
Meglehet fentről is csinálni. Igen a leágazást kell kipucolni és ki kell húzni a karterből, de látni fogod. Az olajból viszont kell leengedni.[/quote]

Oksa, köszi!
Szombaton megpróbálom megcsinálni!

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2014. május 29. csütörtök, 20:21


Pitykoo írta:
Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.


Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz... [/quote]

Am... ma vettem tömítő karikát és megnéztem felűről mivel lesz dolgom..
A nívó csövet azt csak ki kell húzni belőle és a csövet kitisztítani meg ahova bemegy azt vagy azt a csövet ami beleágazik?!
Aknából jobb csinálni vagy meg lehet fentről is?!


[/quote
Meglehet fentről is csinálni. Igen a leágazást kell kipucolni és ki kell húzni a karterből, de látni fogod. Az olajból viszont kell leengedni.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. május 29. csütörtök, 20:12



Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.[/quote]

Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz... [/quote]

Am... ma vettem tömítő karikát és megnéztem felűről mivel lesz dolgom..
A nívó csövet azt csak ki kell húzni belőle és a csövet kitisztítani meg ahova bemegy azt vagy azt a csövet ami beleágazik?!
Aknából jobb csinálni vagy meg lehet fentről is?!




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. május 29. csütörtök, 00:02


katibi421 írta: Üdv Mindenki!
99-es 320d E46-om 136 lovas van jelenleg 5-ös mauális váltóval.Kérdés hogy tudok-e rá szerelni 6-os váltót?Esetleg tippek hol keressek, milyet keressek. Köszi előre is a válaszokat


Rá lehet rakni, de kérdés megéri-e, mert nem elég a váltót cserélni hozzá. Van itt 1-2 fórumtárs, aki már elvégezte ezt a műveletet, szerintem ők majd tudnak konkrét tapasztalattal szolgálni.


katibi421
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz katibi421

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 23:22


Üdv Mindenki!
99-es 320d E46-om 136 lovas van jelenleg 5-ös mauális váltóval.Kérdés hogy tudok-e rá szerelni 6-os váltót?Esetleg tippek hol keressek, milyet keressek. Köszi előre is a válaszokat

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 21:04


jrtom írta:
Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta:
jrtom írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy az mennyire baj vagy sem, hogy amikor a motorolaj beöntő kupakot leveszem járó motornál akkor nem érzek semmi féle levegő mozgást ill. a motor fordulata vagy hangja sem változik!? Ezelőtt egy F astrám volt azon ha levettem rendesen lehetett érezni a levegőt sőt ha a kupakot simán rajtahagytam akkor az ott rezgett rajta rendesen majd le esett és a motor hangja is megváltozott!!
Baj e ez a jelenség ha igen mennyire és mit nézzek meg vagy mit tudok csinálni vele!?
Szervizbe nemrég cserélték a kartergáz csöveket ott azt mondták ez nem gond hogy ilyen, de sztem nem így kéne működni...
Válaszokat előre is köszönöm...


Szia. Az úgy nem jó, a motorjárásának megkell változni. Nem tud visszaszellőztetni a karterba. A kartercsövek lehet hogy jók csak a nívópálca csöve van teljesen eldugulva, ott ahol a szellőztető szelepről rámegy a cső.


Aham...de magát a nívópálcát könnyen ki tudom húzni, vagy az független tőle?!
Azzal mit tudok csinálni?! Szedjem szét pucoljam ki?!
Am... meg könnyen rá tudok ismerni hogy melyik az amit te mondasz?!


A légszűrőházat meg a gégecsövet ami a folytószelepre megy kiveszed akkor hozzáférsz a pálca csövének csavarjához és kitudod húzni, de az olajból lekell engedni mert folyni fog. Látni fogod, hogy nívó csövének van egy leágazása amire megy egy dumicső ami a te esetedben állítólag új, de az kiderül úgy is ha megnézed. Szóval az a leágazás szokott eldugulni az olajsártól. Kilehet pucolni, de kell hozzó gázlámpa és azzal kell melegíteni, hogy fellágyúljon a kokszos olaj a csőben, utánna levegővel kell fujatni. Ezt a műveletet lehetőleg szabtéren csináld mert kicsit füst lesz


Oksa, köszönöm szépen a segítséget..
Megpróbálom majd hátha sikerül és majd jelentkezem milyen lett!


Még annyit, hogy tömítőkarikát rendelj a nívóra.


Oksa, köszi!
Holnap megrendelem aztán meglátjuk mi lesz...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 15:13


Totyasrac írta:
hil írta:
Szia!
Én mintha olyat láttam volna, ami a jobb oldali lánckerék tetejénél volt úgy 12 óra állásban.
hil


Én itt ilyet nem látok...

Szia!
Lehet, hogy többféle is van, szakembert kéne kérdezni, én nem vagyok az. De mintha az átugrást nem ott kélne megakadályozni, hanem azon a részen, amit én írtam, a láncekerék bemenő oldalánál.
hil



Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 15:00


hil írta:
Szia!
Én mintha olyat láttam volna, ami a jobb oldali lánckerék tetejénél volt úgy 12 óra állásban.
hil


Én itt ilyet nem látok...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 15:00


hil írta:
Totyasrac írta: Jól sejtem, hogy ezen az ábrán alul lent jobbra (a lánc jobb szélén) az az átugrás-gátló, vagyis azt nem kell már berakatnom?


Köszi előre is

Szia!
Én mintha olyat láttam volna, ami a jobb oldali lánckerék tetejénél volt úgy 12 óra állásban.
hil



olyan is van. de az inkább az N40-hez való szerintem.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 14:54


Totyasrac írta: Jól sejtem, hogy ezen az ábrán alul lent jobbra (a lánc jobb szélén) az az átugrás-gátló, vagyis azt nem kell már berakatnom?


Köszi előre is

Szia!
Én mintha olyat láttam volna, ami a jobb oldali lánckerék tetejénél volt úgy 12 óra állásban.
hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 14:36


Totyasrac írta: Jól sejtem, hogy ezen az ábrán alul lent jobbra (a lánc jobb szélén) az az átugrás-gátló, vagyis azt nem kell már berakatnom?


Köszi előre is


ja, az

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 13:26


Jól sejtem, hogy ezen az ábrán alul lent jobbra (a lánc jobb szélén) az az átugrás-gátló, vagyis azt nem kell már berakatnom?


Köszi előre is