YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 17:10


Kuszi írta: Üdv
Probléma a következő: 1500 as fordulattól, furcsa kattogó hang hallható a váltó környékéről. Ezt a hangot benyomott kuplungnál viszont nem lehet hallani.
Valaki találkozott hasonlóval?


sok minden lehet. lehet a hardy tárcsa, vagy épp kardán kereszt amikor a nyomaték rajta van. de lehet a kuplung szegecsei, és kicsit csúszik, akkor kattog. át kell nézni először a hajtásrendszer látható, elérhető részeit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Kuszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 16:49


Üdv
Probléma a következő: 1500 as fordulattól, furcsa kattogó hang hallható a váltó környékéről. Ezt a hangot benyomott kuplungnál viszont nem lehet hallani.
Valaki találkozott hasonlóval?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. május 18. vasárnap, 08:16


veszkoo85 írta:
anubisz írta: Tegnap ünnepélyesen kilehelte a váltóm a lelkét. De aranyos volt mert majdnem haza tudott hozni, a szakadó esőbe, csak úgy pár km-re adta fel a harcot a lakástól.
Már régóta tudtam, hogy nem az igazi, van már benne vagy 400, de soha nem kapcsolt félre, vagy szarakodott, csak már durván váltott, mostanában meg folyamatos rezonancia volt a kocsiba, ami már a halálának a kezdete volt.
A végzetes esemény kezdete az autópályán történt, sima 120 as haladásnál, mikor kezdtem gyorsítani alulról rángatást éreztem, a fordulat mutató meg ugrált 1,2 centit le fel,azt minden gyorsításnál csinálta,( tipikusan a váltó halál első jele )
Már csak 80 al mentem, és imákat mormoltam,hogy haza érjek, de már egy kamiont se nagyon tudtam előzni, mert alig akart gyorsulni.
Na a városba érve az első piros lámpa, már ott alig akart indulni el, aztán kb 200 méter már menni alig akart, kidobta a fogaskereket a váltó hibára is.
Csak bőgött a motor a kocsi meg állt, nem ment.
Leállítottam a motort. 5,10 perc után indíttok,akkor 70 métert menni tudtam, utána megint csak a motor pörgött, kocsi nem ment.
Kis pihenés után, mire megjött a mentő, arra még felállt a saját lábán, fel tudtam vele menni.
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.
Most volt náluk egy x5 az 450 ezer volt. Mivel sok a melójuk, úgy 8,10 nap.
Majd rakok fel képeket milyen volt a wandler, mert az tutira szétfosta magát. Csak annak a felújítása 70, Remélem utána újra úgy vált mint a vaj majd.


ez nagyon kemény,részvétem a váltó miatt.......kihez vitted csináltatni????????a wandler csere nem oldaná meg a próblémát?????


Csak a wandlert 50,70 között újítják fel, és még ilyenkor sok mindent cserélni kell, nem kel mondanom menyi 1 liter jó váltóolaj és hogy hány liter megy bele, meg új szűrő,a szerelés, tisztítás, biztos a szolenoid szelepeket is kell cserélni,szeleptömb tisztítás, vagy javítás, tömítések,meg is éghetett, mert mintha enyhe égett szagot éreztem volna, és mikor hívtam a szerelőt utána, egyből mondta, ilyenkor megégnek, gondolom az olaj, vagy hogy nem kap olajat. stb... nem úgy megy,hogy kicserélik a wandlert és kész, csak nézz meg egy véltót szétszedve.
http://www.automatavalto.eolda...0_0947.jpg
http://www.automatavalto.eolda...epgaleria/





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. május 18. vasárnap, 08:24

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. május 18. vasárnap, 07:56


Totyasrac írta:
anubisz írta:
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.


Nekem vidéki a váltós akinél voltam olajcserén, de azt mondta, nem szoktak 200-300e körül meghalni ezek (GM 5 fokozatú az enyém), illetve hogy szerinte (nála) a teljes váltófelújítás erre a típusra 320e-ből megvan. Lehet érdemes lenne körbekérdezni, a 450e azért nem olcsó (nem tudom, a te váltód milyen amúgy, csak az enyémhez képest drágállom kicsit.)
Merci szervizes ismerősöm javasolta őt, hozzá szokták vinni a cuccokat.


Hát azon vagyok, tegnap mondta a haverom, hogy neki az Audiba is ugyan így meghalt, pörgött a motor és semmi, teljes felújítás 300 ból megvolt, azt hiszem inkább oda viszem amit ő ajánl.Azt a neten találtam, ebbe nincs az embernek rutinja, váltót talán soha, vagy egész életben talán 1 x kel felújítani, vagy a többség soha nem csináltatott még ilyen dolgot, így nincs bevett séma erre, hogy viszem oda aki már 10x cserélt ezt meg azt, és talán megbízok benne.
Ő is mondta az nagyon sok a 450.
Úgy olvastam a váltó bírja, csak ahogy olvastam, a szűrő eltömődik, a lebegő fém törmelék meg visszakerül a rendszerbe, az meg eltömitt, megdolgoz mindent, nem lesz elég olajnyomás, az meg a váltó halála. Állitólag ez a GM váltó hibája, a ZF jobban bírja ahogy olvastam.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. május 18. vasárnap, 08:19

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 17. szombat, 20:53


anubisz írta:
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.


Nekem vidéki a váltós akinél voltam olajcserén, de azt mondta, nem szoktak 200-300e körül meghalni ezek (GM 5 fokozatú az enyém), illetve hogy szerinte (nála) a teljes váltófelújítás erre a típusra 320e-ből megvan. Lehet érdemes lenne körbekérdezni, a 450e azért nem olcsó (nem tudom, a te váltód milyen amúgy, csak az enyémhez képest drágállom kicsit.)
Merci szervizes ismerősöm javasolta őt, hozzá szokták vinni a cuccokat.

veszkoo85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz veszkoo85

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 212

Elküldve: 2014. május 17. szombat, 20:41


anubisz írta: Tegnap ünnepélyesen kilehelte a váltóm a lelkét. De aranyos volt mert majdnem haza tudott hozni, a szakadó esőbe, csak úgy pár km-re adta fel a harcot a lakástól.
Már régóta tudtam, hogy nem az igazi, van már benne vagy 400, de soha nem kapcsolt félre, vagy szarakodott, csak már durván váltott, mostanában meg folyamatos rezonancia volt a kocsiba, ami már a halálának a kezdete volt.
A végzetes esemény kezdete az autópályán történt, sima 120 as haladásnál, mikor kezdtem gyorsítani alulról rángatást éreztem, a fordulat mutató meg ugrált 1,2 centit le fel,azt minden gyorsításnál csinálta,( tipikusan a váltó halál első jele )
Már csak 80 al mentem, és imákat mormoltam,hogy haza érjek, de már egy kamiont se nagyon tudtam előzni, mert alig akart gyorsulni.
Na a városba érve az első piros lámpa, már ott alig akart indulni el, aztán kb 200 méter már menni alig akart, kidobta a fogaskereket a váltó hibára is.
Csak bőgött a motor a kocsi meg állt, nem ment.
Leállítottam a motort. 5,10 perc után indíttok,akkor 70 métert menni tudtam, utána megint csak a motor pörgött, kocsi nem ment.
Kis pihenés után, mire megjött a mentő, arra még felállt a saját lábán, fel tudtam vele menni.
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.
Most volt náluk egy x5 az 450 ezer volt. Mivel sok a melójuk, úgy 8,10 nap.
Majd rakok fel képeket milyen volt a wandler, mert az tutira szétfosta magát. Csak annak a felújítása 70, Remélem utána újra úgy vált mint a vaj majd.


ez nagyon kemény,részvétem a váltó miatt.......kihez vitted csináltatni????????a wandler csere nem oldaná meg a próblémát?????

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. május 17. szombat, 10:08


Tegnap ünnepélyesen kilehelte a váltóm a lelkét. De aranyos volt mert majdnem haza tudott hozni, a szakadó esőbe, csak úgy pár km-re adta fel a harcot a lakástól.
Már régóta tudtam, hogy nem az igazi, van már benne vagy 400, de soha nem kapcsolt félre, vagy szarakodott, csak már durván váltott, mostanában meg folyamatos rezonancia volt a kocsiba, ami már a halálának a kezdete volt.
A végzetes esemény kezdete az autópályán történt, sima 120 as haladásnál, mikor kezdtem gyorsítani alulról rángatást éreztem, a fordulat mutató meg ugrált 1,2 centit le fel,azt minden gyorsításnál csinálta,( tipikusan a váltó halál első jele )
Már csak 80 al mentem, és imákat mormoltam,hogy haza érjek, de már egy kamiont se nagyon tudtam előzni, mert alig akart gyorsulni.
Na a városba érve az első piros lámpa, már ott alig akart indulni el, aztán kb 200 méter már menni alig akart, kidobta a fogaskereket a váltó hibára is.
Csak bőgött a motor a kocsi meg állt, nem ment.
Leállítottam a motort. 5,10 perc után indíttok,akkor 70 métert menni tudtam, utána megint csak a motor pörgött, kocsi nem ment.
Kis pihenés után, mire megjött a mentő, arra még felállt a saját lábán, fel tudtam vele menni.
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.
Most volt náluk egy x5 az 450 ezer volt. Mivel sok a melójuk, úgy 8,10 nap.
Majd rakok fel képeket milyen volt a wandler, mert az tutira szétfosta magát. Csak annak a felújítása 70, Remélem utána újra úgy vált mint a vaj majd.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1998

státusz mokussska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2014. május 17. szombat, 07:52


Sziasztok!
arra lennék kiváncsi valakinél fordult-e már elő hasonló jelenség.
M43B16 a motor, 220.000 km-el. minden sebességi fokozatban teljesen azonosan 2500-as fordulaton egy pillanatra zúgó hangot ad,amit sem a fordulatszám alatt,sem felette nem hallat.csakis 2500-on... amióta ezt észrevettem 4 napja, és 8-900 km óta, azóta kb 6-7milliméter olajfogyás mutatkozik a nívón. az olajban 9000 km van, és egészen idáig, a felzúgó hang kezdetéig, az égvilágon semmi olajfogyást sem produkált.(BMW super power 5W-40 olaj) a felzúgás erőssége a sebességfokozatokat növelve egyre hangosabb,alapjáraton pörgetve alig észrevehető. az olajsapkán találtam egy kevés szürkés színű tajtékot...a hűtővíz szintjében nem látok változást

anonymouse
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz anonymouse

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. április 15. kedd, 21:07


Sziasztok! Egy 2010-es 318D-m (N47D20C)van és a segítségeteket szeretném kérni egy motorprobléma ügyében. A hibajelenség először csak kisebb megtorpanásokkal, majd rángatózással kezdődött. Egyre gyakrabban jött elő, főleg melegen és végül már csak alapjárat volt, gázra nem reagált. Szervizben volt több hibakód, de végül a gázpedál szenzort dobta először vissza, hát kicserélték 45 ezerért. A probléma nem szűnt meg, főtengely szenzor hibakód megint feltűnt, ekkor javasolták a hivatalos szervizben szenzor kiiktatását, hogy bár nehezebben indul majd, de ha úgy jó lesz, akkor a szenzor a rossz. Kb. 2 km megtétele után az autó ugyanúgy rángatni kezdett, nem volt benne erő, majd csak alapjárat. Visszavittem, a szenzor vissza és onnantól meg használhatatlan az autó. Hidegen még megy, de 1-2 km és gázpedálra nem reagál, leáll-újraindul, majd el sem indul...kicsit hűl, megint megy. Na, erre azt mondták hogy cseréljünk szenzort, ha az nem oldja meg, akkor vezérlés csere, ami ennél a modellnél "típushiba". Elolvastam ezzel kapcsolatosan szinte minden fellelhetőt, de a hibajelenségnek max. a csörgést mondják. Egy megnyúlott lánc produkálhat ilyen hibát, vagy tényleg a szenzor hibás? 210 ezer van a motorban, szóval aktuális is lehet sajnos a vezérlés. 04.07-én lett rendelve a gyártól szenzor és a mai napig nem érkezett meg az országba állítólag. Elég hihetetlen. Köszönöm válaszotokat.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz foreste60

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. április 13. vasárnap, 19:05


batigol09 írta:
foreste60 írta: Sziasztok. Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem Tőletek. Már egy éve vagyok büszke tulajdonosa egy e60as-nak. Eddig pár apróságot és kötelező szervizeket tekintve semmi bajom nem volt vele. Mostanában azonban furcsa dologra lettem figyelmes.
Hidegen első indulást követően az automata váltó érdekes hangot ad ki, mégpedig 4.5.6-ban alacsony fordulaton történő óvatos gyorsítás esetén (azaz normál gyorsulás). Az első 3 fokozatot gond nélkül váltja a legzordabb reggeleken is akár egy hét állás után is (főleg hétvégi autónak használom). Ez az előbb említett hang olyan mintha lehorkolna, azaz nem megy rendesen (olyan mintha manuálissal 2.-ből 6. váltanék hirtelen). E mellett a fordulatszám hirtelen leeseik kb. 500-1000-et.
Ez a jelenség ha átrakom triptronicba akkor nem jelentkezik szépen vált oda-vissza. Ha pedig már egyszer végigváltotta 1-6-ig. akkor semmi baja egész nap, gyönyörűen vált oda vissza... persze már automatában.
Elég maximalista vagyok és idegesít ez a jelenség, de szerelőnél semmi hibaüzenet sehol (motor, váltó). Több helyen azt javasolták várjak míg lesz valami kézzel fogható (vagy szétszedem és lesz valami), de nem tudom meddig van ez így jól. Ti mit javasoltok, mi okozhatja ezt? előre is köszönöm....

Szia!

Nálam ugyenez a produkció idestova másfél éve... Wandler felújítás kell + váltóolaj csere, kb 150-180 pénz e46 esetében, de gondolom ez "mindegy"
Kicsit szar úgy vezetni, hogy játszani kell a pedállal, már én sem fogom húzni sokáig max őszig..




Köszönöm válaszod. Nekem automatás olyat mondott hogy a vezérlésben lévő szelep rosszalkodik. speciel a wandlert még nem hozták fel. Egyre valószínűbb hogy várom amíg kifejlődik a hiba. addig én kézibe végigváltom 3-6.ig egyszer és utána teszem át automatába. így gyakorlatilag olyan mintha semmi baja nem lenne. Aztán várom majd mit üzen a az autó.
Neked sem volt míg hibaüzet?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2014. április 13. vasárnap, 09:13


foreste60 írta: Sziasztok. Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem Tőletek. Már egy éve vagyok büszke tulajdonosa egy e60as-nak. Eddig pár apróságot és kötelező szervizeket tekintve semmi bajom nem volt vele. Mostanában azonban furcsa dologra lettem figyelmes.
Hidegen első indulást követően az automata váltó érdekes hangot ad ki, mégpedig 4.5.6-ban alacsony fordulaton történő óvatos gyorsítás esetén (azaz normál gyorsulás). Az első 3 fokozatot gond nélkül váltja a legzordabb reggeleken is akár egy hét állás után is (főleg hétvégi autónak használom). Ez az előbb említett hang olyan mintha lehorkolna, azaz nem megy rendesen (olyan mintha manuálissal 2.-ből 6. váltanék hirtelen). E mellett a fordulatszám hirtelen leeseik kb. 500-1000-et.
Ez a jelenség ha átrakom triptronicba akkor nem jelentkezik szépen vált oda-vissza. Ha pedig már egyszer végigváltotta 1-6-ig. akkor semmi baja egész nap, gyönyörűen vált oda vissza... persze már automatában.
Elég maximalista vagyok és idegesít ez a jelenség, de szerelőnél semmi hibaüzenet sehol (motor, váltó). Több helyen azt javasolták várjak míg lesz valami kézzel fogható (vagy szétszedem és lesz valami), de nem tudom meddig van ez így jól. Ti mit javasoltok, mi okozhatja ezt? előre is köszönöm....

Szia!

Nálam ugyenez a produkció idestova másfél éve... Wandler felújítás kell + váltóolaj csere, kb 150-180 pénz e46 esetében, de gondolom ez "mindegy"
Kicsit szar úgy vezetni, hogy játszani kell a pedállal, már én sem fogom húzni sokáig max őszig..




autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz foreste60

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. április 12. szombat, 22:00


Sziasztok. Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem Tőletek. Már egy éve vagyok büszke tulajdonosa egy e60as-nak. Eddig pár apróságot és kötelező szervizeket tekintve semmi bajom nem volt vele. Mostanában azonban furcsa dologra lettem figyelmes.
Hidegen első indulást követően az automata váltó érdekes hangot ad ki, mégpedig 4.5.6-ban alacsony fordulaton történő óvatos gyorsítás esetén (azaz normál gyorsulás). Az első 3 fokozatot gond nélkül váltja a legzordabb reggeleken is akár egy hét állás után is (főleg hétvégi autónak használom). Ez az előbb említett hang olyan mintha lehorkolna, azaz nem megy rendesen (olyan mintha manuálissal 2.-ből 6. váltanék hirtelen). E mellett a fordulatszám hirtelen leeseik kb. 500-1000-et.
Ez a jelenség ha átrakom triptronicba akkor nem jelentkezik szépen vált oda-vissza. Ha pedig már egyszer végigváltotta 1-6-ig. akkor semmi baja egész nap, gyönyörűen vált oda vissza... persze már automatában.
Elég maximalista vagyok és idegesít ez a jelenség, de szerelőnél semmi hibaüzenet sehol (motor, váltó). Több helyen azt javasolták várjak míg lesz valami kézzel fogható (vagy szétszedem és lesz valami), de nem tudom meddig van ez így jól. Ti mit javasoltok, mi okozhatja ezt? előre is köszönöm....



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. április 05. szombat, 21:46


szabo1985 írta: helló
Érdeklödni szeretnék hogy egy e46-os 320cd kaszniba motort cserélnék és bele lehet e rakni egy m5 ös bmw motorját s85 v10 est? van e neki hely ebbe a kaszbiba és miket kelene modositani hozzá ha megvan a válto és a motor is mik kelenek még hozzá? köszönöm a választ..


Én már láttam ilyen beépítést. Valamelyik nagyobb német tuning csapat csinált ilyet. De hogy a szerelőd el fog átkozni, ha ilyen autóval odamégy, hogy szerelni kéne valamit, mert már az én sor6-om is feladja a leckét rendesen, mert így is hozzáférhetetlen sok minden. Én inkább az eggyel most alatti széria V8-át céloznám meg.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2003

státusz szabo1985

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. április 05. szombat, 21:14


helló
Érdeklödni szeretnék hogy egy e46-os 320cd kaszniba motort cserélnék és bele lehet e rakni egy m5 ös bmw motorját s85 v10 est? van e neki hely ebbe a kaszbiba és miket kelene modositani hozzá ha megvan a válto és a motor is mik kelenek még hozzá? köszönöm a választ..

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. február 23. vasárnap, 13:10


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan hibajelenségem van, ez autópályán jött elő, hogy mentem vele rendesen egyszer kétszer jobban odanyomtam neki hogy hogy megy és egyszer csak kigyulladt a motor lámpa a műszerfalon és onnantól elkezdett rázni a motor nem gyorsult mintha nem lett volna benne erő....
Félreálltam leállítottam majd újraindítás után eltűnt a lámpa és ment rendesen tovább mintha mi se történt volna..
Ez mitől lehet??
Köszi!


szerintem megállt egy hengered. saját tapasztalatom alapján azt a következtetést vonom le, hogy 1-2 ezer km múlva trafót kell majd cserélned.


Olyannak éreztem én is, mintha nem ment volna 1-2 henger!!
És az drága pénz lesz?


nekem azt mondták érdemes az összeset cserélni, igaz nekem csak 4-et keleltt és olyan 7500/db áron tudtam venni. ha gyári van benne, akkor fokozatosan tönkre fog menni úgyis, de cserélheted csak azt, amelyik rossz. az a baj, ha megszűnt a hiba, akkor nem is lesz eltárolva. azt csak akkor amikor bent van tudnád kiolvastatni.


Az jóóó...
Annak az esélye meg hogy pont hibába legyen kevés....
Na ez jól kezdődik...
Ha hibába van és járva hagyom a motort én megtudom nézni valahogy, hogy melyik amelyik nem megy?!


leállíthatod és megnézheted úgy. de ha újraindítod és normálisan megy, akkor lehet már nem lesz benen a hiba. nekem sem maradt benne. amikor végleg megadta magát, akkor benen volt, és csere után, kb 5 indítás után tűnt el a jelzés is, meg a hiba is. tehát nem lett törölve semmi hibakód. én sem értem, hogy miért nem tárolja el, az oké, hogy a check lámpát nem világítja, de a hibát eltárolhatná. legalábbis INPA-val nem mutatott semmit.



Hát igen, ez nekem is fura hogy úgymond nincs benne egy eseménylista ilyen esetekre, hogy mikor mivel volt gond!!
Am.... a megnézést úgy gondoltam mint a régi kocsiknál mikor nem megy 1 henger és a pipát leveszegetve járó motornál halható volt a változás, és hogy melyik a hibás!
Ennél nem lehet valami hasonló módon kideríteni??!


jah de, lehet. ugyanúgy sorba lehúzod, majd visszadugod, ahol nem változik jobban a motor járása, az a kaka. mondjuk elég csak a csatot lehúzni a trafóról, a trafó maradhat bent a hengerfejben.


Na ilyesmire gondoltam én is....
Remélem működni fog...
Köszi!