YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 12:08


ToXic írta: Akkor melyik olajat ajánlanád vagy használod?



én ezeket hazsnálom, használtam:
- Castrol SLX Professional Powerflow 0w-30 BMW LL-04 (ezt már nem veszek, mert Edge professional lett a neve, és az Edge-vel nem voltam kibékülve korábban sem, most nem részletezném)
- Aral Super 0w-40, van most jelenleg (ennek is van BMW LL-04 minősítése) BP csoport tagja, akár a Castrol, de ez nagyobb valószínűséggel német, és szitázott a doboz, nem egy nyomtatott papír van rajta
- hogy mit ajánlanék? Mobil Super 3000 XE 5w-30, Eneos Hyper Premium 5w-30, Liqui Moly TopTec 4200 ha jól emlékszem, amit dícsérni szoktak, de ez árban több mint az előző. írhatnék még számtalan fajtát, de a Mobil 1-el nem lősz mellé.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2003

státusz ToXic

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 11:46


Akkor melyik olajat ajánlanád vagy használod?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. július 21. hétfő, 11:49

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 11:44


ToXic írta:
YELLOW írta:
én nem tudom, nekem 500km múlva fogja karcolni a 100ezret, de nem eszi. 10-12ezer alatt, a nívón nézve max 2mm-t csökken a szint.
vagy az olaj nem jó amit ahzsnáltok, vagy a km nem stimmel.


Remélem annyi is van benne, aki látta szertelők ők is azt áláítják valós lehet a km (bár állapotfelmérésre még nem vittem...) Ez az olaj van benne


jah, hát meg sem vagyok lepődve. tudom marha sokan használnak ilyet, én pedig még mindig azt mondom, hogy bele nem raknám, ha ingyen adná valaki akkor sem. nem írom le miért, korábban bőven elégségesen ki lett tárgyalva a téma, pro és kontra.
nem tudom valahol olvastam pont polaj téma, hogy Gutenberg óta bármi másolható. és a net, főleg az aprós oldalak tele vannak, ilyen olajakkal, amik kitudja honnan vannak. talán a márkaképviseletesben bíznék, de annyit meg nem ér, amennyiért ott adják.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2003

státusz ToXic

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 11:37


[/quote]

én nem tudom, nekem 500km múlva fogja karcolni a 100ezret, de nem eszi. 10-12ezer alatt, a nívón nézve max 2mm-t csökken a szint.
vagy az olaj nem jó amit ahzsnáltok, vagy a km nem stimmel.[/quote]


Remélem annyi is van benne, aki látta szertelők ők is azt áláítják valós lehet a km (bár állapotfelmérésre még nem vittem...) Ez az olaj van benne








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. július 21. hétfő, 11:40

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 11:14


ToXic írta: Látom pont az olaj fogyasztás a téma. Nekem is eszegeti (N42B18-s motor), valamennyivel több mint 3000 km alatt megevett 1 liter olajat, ez mennyire probléma? Óra szerint 141e km van benne....



én nem tudom, nekem 500km múlva fogja karcolni a 100ezret, de nem eszi. 10-12ezer alatt, a nívón nézve max 2mm-t csökken a szint.
vagy az olaj nem jó amit ahzsnáltok, vagy a km nem stimmel.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2003

státusz ToXic

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 10:43


Látom pont az olaj fogyasztás a téma. Nekem is eszegeti (N42B18-s motor), valamennyivel több mint 3000 km alatt megevett 1 liter olajat, ez mennyire probléma? Óra szerint 141e km van benne....



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. július 21. hétfő, 10:46

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 20. vasárnap, 12:58


Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen


Szervizkönyve szerint 1 évvel ezelőtt volt utoljára, mielőtt megvettem oda vittem átvizsgálásra, ahol adtak is papírt róla, hogy az évek alatt mit javítottak rajta.

Az eredeti kérdés viszont az volt, hogy kifér-e a hengerfej a kasztnitól?
vagy ki kell venni a motort?


Kolléga írta hogy az n46-nál nem kell. N42-nél nem tudom sajnos, de remélem nem. Holnap megmondom.


kb tök ugyanúgy néz ki a két motor, szóval valószínű azt sem kell kiemelni...


Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. július 20. vasárnap, 12:49


Kuszi írta:
YELLOW írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen


Szervizkönyve szerint 1 évvel ezelőtt volt utoljára, mielőtt megvettem oda vittem átvizsgálásra, ahol adtak is papírt róla, hogy az évek alatt mit javítottak rajta.

Az eredeti kérdés viszont az volt, hogy kifér-e a hengerfej a kasztnitól?
vagy ki kell venni a motort?


Kolléga írta hogy az n46-nál nem kell. N42-nél nem tudom sajnos, de remélem nem. Holnap megmondom.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Kuszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. július 20. vasárnap, 09:10


YELLOW írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen


Szervizkönyve szerint 1 évvel ezelőtt volt utoljára, mielőtt megvettem oda vittem átvizsgálásra, ahol adtak is papírt róla, hogy az évek alatt mit javítottak rajta.

Az eredeti kérdés viszont az volt, hogy kifér-e a hengerfej a kasztnitól?
vagy ki kell venni a motort?

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. július 20. vasárnap, 05:35


250-nél sem illik szétkopniuk ennyire. Nekem 212 van benne óra szerint, bár ez mit sem számít


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 22:29


Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Kuszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 21:31


YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 20:41


YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Az enyém egyik napról a másikra lett ilyen, ezért nem hiszem, hogy az extrém kopottság állna a dolog mögött. Bár ki tudja... Jövő héten kiderül.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 19:59


mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 16:10


Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...


Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.


Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?