autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1998

státusz M-packet

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 23:31


YELLOW írta:
M-packet írta: Lenne egy e36 compactom.16i 98 as
Azt szeretném tudni milyen olaj megy a váltóba?cimke nincs a váltó oldalán!


nekem az E36 ismerősöm is ATF olajat használ manuális váltóba


Háthhh sztem atf az para.az lényegébe a korai e36 hoz ajálják.de aztsem értem miért?mert ugye az atf olajak szervo AT váltó stb.fölraktam csápra aztán megnèztem a cimkét a váltó oldalán,mert ugye a ZF mellèkeli a matricát.hogy mit tegyèl bele.Hát nekem a matrica a kirakatba.Akkor meg az van hogy utánanèztem ès ez sem egyèrtelmű,ha nincs matrica akkor:api gl-4 SAE 80.ez gondolom 80W90...de javasolják a fullszintetikus 75-80 is....úgy hogy passz.váltót nem akarom szétcseszni vlmi nem belevaló cuccal.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 23:01


YELLOW írta:
M-packet írta: Lenne egy e36 compactom.16i 98 as
Azt szeretném tudni milyen olaj megy a váltóba?cimke nincs a váltó oldalán!


nekem az E36 ismerősöm is ATF olajat használ manuális váltóba


Étolaj vagy babaolaj jobb. Az igazi az extra szűz olivaolaj aloe verával.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 21:33


M-packet írta: Lenne egy e36 compactom.16i 98 as
Azt szeretném tudni milyen olaj megy a váltóba?cimke nincs a váltó oldalán!


nekem az E36 ismerősöm is ATF olajat használ manuális váltóba

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1998

státusz M-packet

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 20:36


Lenne egy e36 compactom.16i 98 as
Azt szeretném tudni milyen olaj megy a váltóba?cimke nincs a váltó oldalán!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 18:46


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy ugye este mikor áll a kocsi és reggel mikor megyek beindítom olyan 1000 fordulaton megy aztán lassacskán lejön olyan 600-700-ra. Ha megyek vele és bemelegszik akkor 500-ra beáll! Ez így jó vagy egyből 500-ra kéne állnia?! Ha nem akkor mi a hiba oka, mit kell megnézni és cserélni?!
Vagy hogy tudom kiszűrni mi a baja, ha van?!
Előre is köszi!


az 500 nagyon kevés. 600-700 között kellene lenni, sőt inkább 700-750 között.
egyébként normális, mert pár perc után olyan 800-on megy, full bemelegedve pedig 700 körül.


Aham...értem!
Akkor ez így jó!
Csak mert sokan írtak a fordulatingadozásról(bár nekik állandóan) de gondoltam azért ezt is megkérdem!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 18:09


Pitykoo írta: Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy ugye este mikor áll a kocsi és reggel mikor megyek beindítom olyan 1000 fordulaton megy aztán lassacskán lejön olyan 600-700-ra. Ha megyek vele és bemelegszik akkor 500-ra beáll! Ez így jó vagy egyből 500-ra kéne állnia?! Ha nem akkor mi a hiba oka, mit kell megnézni és cserélni?!
Vagy hogy tudom kiszűrni mi a baja, ha van?!
Előre is köszi!


az 500 nagyon kevés. 600-700 között kellene lenni, sőt inkább 700-750 között.
egyébként normális, mert pár perc után olyan 800-on megy, full bemelegedve pedig 700 körül.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 17:51


maestro006 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy ugye este mikor áll a kocsi és reggel mikor megyek beindítom olyan 1000 fordulaton megy aztán lassacskán lejön olyan 600-700-ra. Ha megyek vele és bemelegszik akkor 500-ra beáll! Ez így jó vagy egyből 500-ra kéne állnia?! Ha nem akkor mi a hiba oka, mit kell megnézni és cserélni?!
Vagy hogy tudom kiszűrni mi a baja, ha van?!
Előre is köszi!


Üdv!
Szerintem nincs vele gond én is ezt tapasztalom. Reggeli inditásnál dúsabb üzemanyag keveréket kap , hogy hamarabb elérje az üzemi hőfokot, aztán ha elérte kikapcsol a szivató és beáll 500-600 körül az alapjárat.


Köszi!
Az jó, akkor kivételesen ezzel nincs gond!!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 17:38


Pitykoo írta: Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy ugye este mikor áll a kocsi és reggel mikor megyek beindítom olyan 1000 fordulaton megy aztán lassacskán lejön olyan 600-700-ra. Ha megyek vele és bemelegszik akkor 500-ra beáll! Ez így jó vagy egyből 500-ra kéne állnia?! Ha nem akkor mi a hiba oka, mit kell megnézni és cserélni?!
Vagy hogy tudom kiszűrni mi a baja, ha van?!
Előre is köszi!


Üdv!
Szerintem nincs vele gond én is ezt tapasztalom. Reggeli inditásnál dúsabb üzemanyag keveréket kap , hogy hamarabb elérje az üzemi hőfokot, aztán ha elérte kikapcsol a szivató és beáll 500-600 körül az alapjárat.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 17:22


Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy ugye este mikor áll a kocsi és reggel mikor megyek beindítom olyan 1000 fordulaton megy aztán lassacskán lejön olyan 600-700-ra. Ha megyek vele és bemelegszik akkor 500-ra beáll! Ez így jó vagy egyből 500-ra kéne állnia?! Ha nem akkor mi a hiba oka, mit kell megnézni és cserélni?!
Vagy hogy tudom kiszűrni mi a baja, ha van?!
Előre is köszi!

státusz Whole01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2014. augusztus 17. vasárnap, 10:19


Sziasztok!

Ha a váltó nem elég feszesen ugrik a fokozatokba(320d 2002es),kicsit kotyogósan jár,azon hogy lehet javítani?:

Köszi

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2014. augusztus 16. szombat, 20:43


Sziasztok

Olyan gondom lenne hogy olajcsere közben ahol a váltó a motorhoz csatlakozik láttam lógni eg csepp olajat.De f.sz voltam és letöröltem.Így nem tudtam megállapitani hogy váltó vagy motorolaj.Vagy lehet fékolaj is a kuplung munkahenger miatt is?
A baj az hogy visszatettem a burkolatot es nem látom hogy csöpög e.
De bosszant.És egy hét mulva tudok ismét aknára állni.
Mi a valószínübb mi szokott elöbb elfüstölni?
M43 motor 1.6 kb 300e km.manuál válto természetesen



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 16. szombat, 20:45

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2003

státusz Kevinko1021

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. augusztus 09. szombat, 04:02


Sziasztok! Tudnátok mondani véleményeket a N42B20 ,M52TUB20, és a M54B22 motorokról ?
Pl típushibák, fogyasztás stb

Válaszotokat előre is köszönöm !
Üdv: Kevin

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. augusztus 07. csütörtök, 17:02


kisslacc írta:
Pitykoo írta:
Szemy írta:
Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy lehet e állítani azon, hogy a kuplungpedál ne fent hanem lent fogjon/emeljen ki/?!
Azt már tudom, hogy a BMW alapból ilyen, de nekem az összes eddigi kocsim ill. a céges kocsik is mind lent fognak és nehezen áll rá a lábam!
Elég sokat balf-oskodom vele, mint valami kezdő és ez kicsit zavar...
Válaszokat előre is köszönöm....


Szia!

Tudomasom szerint nem lehet allitani, hogy hol fogjon a kuplungpedal. Jo nehany evvel ezelött több helyen is utanakerdeztem, mivel nekem sem tetszett a dolog, de mindig ezt a valaszt kaptam. Ugyhogy beletörödtem es megszoktam.

Egyebkent igazad van, valoban alapbol eleg magasan fog, de egy kis gyakorlassal megszokod es akkor nem lesz gond.

Szemy


Köszönöm szépen a választ!
Elég nehézkesen szokom meg, főleg hogy egész nap más kocsival járok utána meg jövök haza az enyémmel, mindig kínlódok vele...
De majdcsak megszokom addig meg még kíváncsiskodom én is hátha valaki kitalált már rá valamit!


Sajnos az E91-ben is így van Én is februárban cseréltem teljes kuplung szettet lendkerékkel együtt... és baromira fent fog. Így nem lehet jól csúsztatni.
Jövő héten pont viszem a haverhoz szervízbe és rákérdezek hátha mond vmi biztatót.
A régebbi típusoknál ahol bovdenes volt a kuplung ott lehetett símán állítani rajta... Szerintem ezeken már azért nem lehet mert rásegítéses.



Ezek szerint akkor a bovdenes jobb volt?!
Ha mond valami ötletet írd már meg légyszi!Köszi!


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. augusztus 06. szerda, 20:06


bozokizs írta:
Hát motorcserés lett a sárkány. Azt mondta a szerelő hogy itt kint nem javítanak hengerfejet mert az többe kerül mint ha vennének egy bontott motort. Na mindegy, elég az hogy egy hónapig huzták a dolgot de most kiderült hogy nem 3,0 motort vett bele a kereskedő ugyanis garis, hanem 2,5öst. A szerelő azt mondja nem jó valami nem tudja összehozni. A kérdésem az lenne. Lehetséges 530dbe 525ös motorját beletenni?


Szia!

En csak azt tudom tanacsolni, hogy ne hagyd magad atverni! 530d-t vasaroltal, amibe 3 literes dizelmotor valo. Meg sem kell probalni az 2,5 literes motort beletenni, mivel Te 530d-ert fizettel es ez is all remelhetöleg a szerzödesben. Valoszinüleg probal minel jobban kijönni a helyzetböl a kereskedö, de ne egedd elkalandozni a tenyektöl.

Sok sikert kivanok az ügyintezeshez, mert tapasztalatom szerint itt meg nem ert veget sajnos a törtenet.

Szemy

bozokizs
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2002

státusz bozokizs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2014. augusztus 06. szerda, 19:28


feco7939 írta:
bozokizs írta:
bozokizs írta:
YELLOW írta:
bozokizs írta: Sziasztok!

a Problémám a következö lenne. Vettem egy 2002es 530d-t minden szuper örültem neki stb. Majd tegnap délután hazafelé menet éreztem hogy 110 körül az auto meg meg torpan és a visszapillantóba nézve láttam hogy nagyon füstöl fehér füstöt eregetett. Hazaérve felnyitottam a motorház tetőt majd letekertem az olajbetöltő tetejét és ez a látvány fogadott.kép
Gondolom hengerfejes lett.?


azta qrva... kb jah. valószínű. ha szerencséd van, hengerfejtömítés csere, ha nem, és mondjuk balsetes volt az autó, akkor könnyen megrepedhetett a blokk. sok ilyen van.


Hát azt hiszem nem volt balesetes mert jelenleg ausztriában élek itt műszakin az ÖAMTC-nél műszakizott ami itt ausztriában a legszigorubb és mindent megnéznek. Ott kiderült volna ha törött a kocsi. Remélem csak a tömítés lesz bár garanciát vállalt rá a kereskedő. Kiderül mi lesz. Köszi a választ. Olvastam valahol hogy ha nem megfelelően használod ezt a diesel motort akkor hajlamos melegedni és az is ehez vezethet, van ebben valami igazság?


Hát motorcserés lett a sárkány. Azt mondta a szerelő hogy itt kint nem javítanak hengerfejet mert az többe kerül mint ha vennének egy bontott motort. Na mindegy, elég az hogy egy hónapig huzták a dolgot de most kiderült hogy nem 3,0 motort vett bele a kereskedő ugyanis garis, hanem 2,5öst. A szerelő azt mondja nem jó valami nem tudja összehozni. A kérdésem az lenne. Lehetséges 530dbe 525ös motorját beletenni?


Lehet jobban jártál volna, ha hazaküldöd Magyarországra a hengerfejet felújíttatni, Hódmezővásárhelyen van egy felújító cég akik 30 éve ezzel foglalkoznak.



Hát még meg van a régi motor meglátjuk mit mond holnap az eladó. Vagy vesz bele egy másikat van mond valamit de már kezdem unni ezt az egészet.