Pada87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Pada87

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 12:06


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Akkor én most pánikolhatok? Nekem indítás után van, hogy leáll az autó és igencsak ugrál a fordulat 500 és 1000 között ( az előző probléma .. amit leírtam )

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 11:52


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Arany igazságokat írsz De az emberi lény már csak ilyen, teljesen jól megfogalmaztad

(Fogyasztások városban magas (azon kívül ideális), de te magad írtad régebben, hogy ezzel a motorral rokonod is így járt. Pöcre indul, fordulatot jól tarja, leállni sosem állt le - akkor az agyam is leállna )



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 11. kedd, 11:53

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 11:39


elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 10:55


Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 11. kedd, 10:55

Pada87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Pada87

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 10:36


Sziasztok, régen írtam a problémámról ami sajna még mindig fenn áll A következő a gond:

általában reggelente ha beindítom a kocsit akkor elkezdi dobálni az alapjáratot, nem pörög fel 1000ig, van hogy magától helyrejön és felpörög van hogy lefullad. Ha újra indítom akkor 2. max 3. indítás után nincs baja, még annyit érzek egy ideig, fél percig kb hogy 1500-nál megtorpan 1 másodpercre a gáz, majd megy tovább.. aztán aznap már nem csinálja, bármikor indítom utána indul. Ami még tünet lehet:
- Néha hosszabban indítózik
- Amikor ez megtörténik reggelente, akkor érezhetően didereg, remeg a kocsi
- minden esetben, ha ezt megcsinálja reggel ( általában mnden 2. nap vagy minden nap ), akkor aznap már még1x nem fogja, csak másnap. Gondoltam arra, hogy az esti lehüléshez lehet köze, de szerintem csak szimplán ahhoz, hogy sokat áll egy helyben ugye reggelig.

Cseréltem benzinszűrőt, hőmérsékletérzékelőket, ki lett tisztítva benne minden amit ki lehetett, hibakódot már nem ír( eleinte a kopogásérzékelőt írta be egy - egy ilyen után, de ez is megszűnt ), egyszerűen csak csinálja.

A következő csere az ac pumpa lesz... de az már húzósabb tétel, 50 felett van Ezért kérdezem, hogy esetleg tudtok e valami okosat mondani, mert ha az sem oldja meg, illetve nem az a baj az már gázos.

A kocsi: 2004 compact 316ti 85kw 115le

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 10:12


bodist írta: Sziasztok,
hosszabb állást követően (1nap) gyújtás rá adva meg forgatja a motort, de azonnal lefullad. Ha esetleg beugrik akkor is érzékelhető egy minimális lefulladási inger. tegyük fel hogy azonnal lefullad (ezt az elmúlt 3 napban minden reggel megtette)Akkor jönnek a jelek a dashboardon : nyíl végű kör benne egy háromszög egy felkiáltójellel és egy nagy felkiáltójel, ez után azonnal egy zárójelben lévő kör egy felkiáltójellel, majd egy felkiáltójel zárójelben aláhúzva, végül megint az első jel.

Kulcsot kiveszem jön az autó egy T betűn.

Újra próbálkozok, motor nem indul be, kulcs kivesz, betesz és harmadjára elindul.

ha elindul, akkor nincs baj, start stop is működik, nem fullad le. Kizárólag az indulás.

https://www.dropbox.com/s/ssm0...5.mp4?dl=0

Itt a videó, köszi szépen


szervízbe kell vinni azt jelenti a jelzés. így leírásban azt mondanám, hogy a DSC vagy DTC vagy mit tudom én hogy nevezik az esetedben, annak lehet baja, és tiltja a motort. az elejét mikor olvastam azt mondtam AC pumpa, mert az annak a jele leginkább. aztán jöttek a diszkófények. egy diag kell neki, megnézni miylen hibaüzenetek vannak benne. addig csak találgatás az egész, előrébb nem leszel.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118d
Évjárat: 2007

státusz bodist

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 09:38


Sziasztok,
hosszabb állást követően (1nap) gyújtás rá adva meg forgatja a motort, de azonnal lefullad. Ha esetleg beugrik akkor is érzékelhető egy minimális lefulladási inger. tegyük fel hogy azonnal lefullad (ezt az elmúlt 3 napban minden reggel megtette)Akkor jönnek a jelek a dashboardon : nyíl végű kör benne egy háromszög egy felkiáltójellel és egy nagy felkiáltójel, ez után azonnal egy zárójelben lévő kör egy felkiáltójellel, majd egy felkiáltójel zárójelben aláhúzva, végül megint az első jel.

Kulcsot kiveszem jön az autó egy T betűn.

Újra próbálkozok, motor nem indul be, kulcs kivesz, betesz és harmadjára elindul.

ha elindul, akkor nincs baj, start stop is működik, nem fullad le. Kizárólag az indulás.

https://www.dropbox.com/s/ssm0...5.mp4?dl=0

Itt a videó, köszi szépen


rbordos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz rbordos

Újonc

Elismertség: 10% (3 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. augusztus 05. szerda, 23:18


laszlo0918 írta:
rbordos írta: Srácok akkor most nekem segítsetek léci mert vágjátok a témát tudom olvasom a fórumokon hogy képben vagytok. Hol találom meg azt az érzékelőt a kocsiajtajánál ami azt érzékeli hogy nyitva van az ajtó és a műszerfalra kidobja a nyitott ajtó jelzést van ilyen keresem tönkre mehet mert nem mükszik a vezető oldalamon és elég bosszantó. köszi


http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html



Köszönöm a linket

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2015. augusztus 02. vasárnap, 19:41


YELLOW írta:
rbordos írta:
Missyke írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.

végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.


Van benne hütővíz semmit nem változott annak az állása,viszem szerelőhöz mindenképp csak egy kis fogalmat szerettem volna a dologról,mert külföldön élek és itt elég húzos árak vannak autószerelés
Témában!Köszi mégegyszer!!!Noémi


Hát mindig tanul az ember Hát a disel kicsit másabb mint a benzines kicsit nagyon másabb



így van mindig meg kell nézni, hogy van-e megadva típus. engem is sokszor megtréfált egy-egy kérdés, így rászoktam, hogy megvizslatom, már ha nincs beleírva a kérdésbe. ugye egy laikusnak hűtő és hűtő között nincs különbség. csak kisebb, meg nagyobb hűtő. ha vízhiánytól elmenne az erő (felforrna a motor), akkor annak már mindegy volna... meg nem szelelne az úgy, olyan hangosan. meg nyoma lenne a víz távozásának.


Yellow én értem teljesen érthetően leirtad. Viszont az tuti a cooler belépő csöve abban nincs viz alap esetben. Max kondenz lehet...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. augusztus 02. vasárnap, 06:42


rbordos írta: Srácok akkor most nekem segítsetek léci mert vágjátok a témát tudom olvasom a fórumokon hogy képben vagytok. Hol találom meg azt az érzékelőt a kocsiajtajánál ami azt érzékeli hogy nyitva van az ajtó és a műszerfalra kidobja a nyitott ajtó jelzést van ilyen keresem tönkre mehet mert nem mükszik a vezető oldalamon és elég bosszantó. köszi


http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html



rbordos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz rbordos

Újonc

Elismertség: 10% (3 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 22:45


Srácok akkor most nekem segítsetek léci mert vágjátok a témát tudom olvasom a fórumokon hogy képben vagytok. Hol találom meg azt az érzékelőt a kocsiajtajánál ami azt érzékeli hogy nyitva van az ajtó és a műszerfalra kidobja a nyitott ajtó jelzést van ilyen keresem tönkre mehet mert nem mükszik a vezető oldalamon és elég bosszantó. köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 22:41


rbordos írta:
Missyke írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.

végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.


Van benne hütővíz semmit nem változott annak az állása,viszem szerelőhöz mindenképp csak egy kis fogalmat szerettem volna a dologról,mert külföldön élek és itt elég húzos árak vannak autószerelés
Témában!Köszi mégegyszer!!!Noémi


Hát mindig tanul az ember Hát a disel kicsit másabb mint a benzines kicsit nagyon másabb



így van mindig meg kell nézni, hogy van-e megadva típus. engem is sokszor megtréfált egy-egy kérdés, így rászoktam, hogy megvizslatom, már ha nincs beleírva a kérdésbe. ugye egy laikusnak hűtő és hűtő között nincs különbség. csak kisebb, meg nagyobb hűtő. ha vízhiánytól elmenne az erő (felforrna a motor), akkor annak már mindegy volna... meg nem szelelne az úgy, olyan hangosan. meg nyoma lenne a víz távozásának.

rbordos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz rbordos

Újonc

Elismertség: 10% (3 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 22:35


Missyke írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.

végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.


Van benne hütővíz semmit nem változott annak az állása,viszem szerelőhöz mindenképp csak egy kis fogalmat szerettem volna a dologról,mert külföldön élek és itt elég húzos árak vannak autószerelés
Témában!Köszi mégegyszer!!!Noémi


Hát mindig tanul az ember Hát a disel kicsit másabb mint a benzines kicsit nagyon másabb



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 22:25


Missyke írta: Van benne hütővíz semmit nem változott annak az állása,viszem szerelőhöz mindenképp csak egy kis fogalmat szerettem volna a dologról,mert külföldön élek és itt elég húzos árak vannak autószerelés
Témában!Köszi mégegyszer!!!Noémi


Jól mondták a többiek, a turbó csöved szelel. Itt az 1-es elemről van szó. Ezt akár házilag is ki tudjátok cserélni, ha beszerzitek a csövet akár bontóbol is, két bilincs tartja a két végén.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Missyke

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 22:00


YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.

végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.


Van benne hütővíz semmit nem változott annak az állása,viszem szerelőhöz mindenképp csak egy kis fogalmat szerettem volna a dologról,mert külföldön élek és itt elég húzos árak vannak autószerelés
Témában!Köszi mégegyszer!!!Noémi