anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 17:45


InsectKiller írta:
anubisz írta:
InsectKiller írta:
anubisz írta: Hogy lehet el várni egy több éves motortól,hogy ne egyen olajat mikor az új BMW is eszeik az olajat,csak minimálisat. Persze most biztos írja majd valaki az övé nem.
Hajtsd meg egy párszor a pályán 180-240 körül, majd nem fogod azt írni hogy a tied nem eszi. 60km sebességgel tötyög a városban,az ember nem fogja enni. Persze, még van a kocsiba 200 ezer vagy a duplája és még olajat se egyen csak fél decit 10 000 alatt. Ha káros menyiséget eszik azt úgy is látni fogod,mert hátulról már nem fognak tudni le fotózni a ködfátyol miatt
Nem is hiszem hogy ez valakinél még téma. Bezzeg amikor még mindenki Ladával járt,senki nem mérte decire az olaj fogyasztást. Inkább egyen 3 liter olajat 20 000 alatt,mint 18 liter benzint százon. enyém 3 litert meg eszi 20-25 ezer alatt,még is por száraz a kipufogó vég. Nem tocsog az olajtól.


Hát akkor arra is ráférne azért 1 szelepszár-szimeringezés!

Gondolkoztam már rajta. Nagy meló az? biztos ramaty állapotba vannak már.


Hát mindenki azt mondja, hogy inkább öntögessem bele az olajat, mint hogy cseréltessem. Jóval olcsóbb... De engem akkor is zavar a történet én is előtte állok!


szerintem az a gond,hogy fakabát akkor már csak szelep szimeringet cserélni,van még egy pár hely ahol el mehet az olaj. Az meg már egy motor generál. Most a szelepnél lehet el megy a negyede,a többi meg a másik sok kopott fő daraboknál. és akkor ott ugye a szimering cserénél le kel venni a hengerfejet, ugye? nem tudom. hengerfej tömítés,stb

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 17:12


anubisz írta:
InsectKiller írta:
anubisz írta: Hogy lehet el várni egy több éves motortól,hogy ne egyen olajat mikor az új BMW is eszeik az olajat,csak minimálisat. Persze most biztos írja majd valaki az övé nem.
Hajtsd meg egy párszor a pályán 180-240 körül, majd nem fogod azt írni hogy a tied nem eszi. 60km sebességgel tötyög a városban,az ember nem fogja enni. Persze, még van a kocsiba 200 ezer vagy a duplája és még olajat se egyen csak fél decit 10 000 alatt. Ha káros menyiséget eszik azt úgy is látni fogod,mert hátulról már nem fognak tudni le fotózni a ködfátyol miatt
Nem is hiszem hogy ez valakinél még téma. Bezzeg amikor még mindenki Ladával járt,senki nem mérte decire az olaj fogyasztást. Inkább egyen 3 liter olajat 20 000 alatt,mint 18 liter benzint százon. enyém 3 litert meg eszi 20-25 ezer alatt,még is por száraz a kipufogó vég. Nem tocsog az olajtól.


Hát akkor arra is ráférne azért 1 szelepszár-szimeringezés!

Gondolkoztam már rajta. Nagy meló az? biztos ramaty állapotba vannak már.


Hát mindenki azt mondja, hogy inkább öntögessem bele az olajat, mint hogy cseréltessem. Jóval olcsóbb... De engem akkor is zavar a történet én is előtte állok!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 21. szombat, 21:02


InsectKiller írta:
anubisz írta: Hogy lehet el várni egy több éves motortól,hogy ne egyen olajat mikor az új BMW is eszeik az olajat,csak minimálisat. Persze most biztos írja majd valaki az övé nem.
Hajtsd meg egy párszor a pályán 180-240 körül, majd nem fogod azt írni hogy a tied nem eszi. 60km sebességgel tötyög a városban,az ember nem fogja enni. Persze, még van a kocsiba 200 ezer vagy a duplája és még olajat se egyen csak fél decit 10 000 alatt. Ha káros menyiséget eszik azt úgy is látni fogod,mert hátulról már nem fognak tudni le fotózni a ködfátyol miatt
Nem is hiszem hogy ez valakinél még téma. Bezzeg amikor még mindenki Ladával járt,senki nem mérte decire az olaj fogyasztást. Inkább egyen 3 liter olajat 20 000 alatt,mint 18 liter benzint százon. enyém 3 litert meg eszi 20-25 ezer alatt,még is por száraz a kipufogó vég. Nem tocsog az olajtól.


Hát akkor arra is ráférne azért 1 szelepszár-szimeringezés!

Gondolkoztam már rajta. Nagy meló az? biztos ramaty állapotba vannak már.


InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 21. szombat, 20:54


anubisz írta: Hogy lehet el várni egy több éves motortól,hogy ne egyen olajat mikor az új BMW is eszeik az olajat,csak minimálisat. Persze most biztos írja majd valaki az övé nem.
Hajtsd meg egy párszor a pályán 180-240 körül, majd nem fogod azt írni hogy a tied nem eszi. 60km sebességgel tötyög a városban,az ember nem fogja enni. Persze, még van a kocsiba 200 ezer vagy a duplája és még olajat se egyen csak fél decit 10 000 alatt. Ha káros menyiséget eszik azt úgy is látni fogod,mert hátulról már nem fognak tudni le fotózni a ködfátyol miatt
Nem is hiszem hogy ez valakinél még téma. Bezzeg amikor még mindenki Ladával járt,senki nem mérte decire az olaj fogyasztást. Inkább egyen 3 liter olajat 20 000 alatt,mint 18 liter benzint százon. enyém 3 litert meg eszi 20-25 ezer alatt,még is por száraz a kipufogó vég. Nem tocsog az olajtól.


Hát akkor arra is ráférne azért 1 szelepszár-szimeringezés!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 21. szombat, 20:40


Hogy lehet el várni egy több éves motortól,hogy ne egyen olajat mikor az új BMW is eszeik az olajat,csak minimálisat. Persze most biztos írja majd valaki az övé nem.
Hajtsd meg egy párszor a pályán 180-240 körül, majd nem fogod azt írni hogy a tied nem eszi. 60km sebességgel tötyög a városban,az ember nem fogja enni. Persze, még van a kocsiba 200 ezer vagy a duplája és még olajat se egyen csak fél decit 10 000 alatt. Ha káros menyiséget eszik azt úgy is látni fogod,mert hátulról már nem fognak tudni le fotózni a ködfátyol miatt
Nem is hiszem hogy ez valakinél még téma. Bezzeg amikor még mindenki Ladával járt,senki nem mérte decire az olaj fogyasztást. Inkább egyen 3 liter olajat 20 000 alatt,mint 18 liter benzint százon. enyém 3 litert meg eszi 20-25 ezer alatt,még is por száraz a kipufogó vég. Nem tocsog az olajtól.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz tschikosch

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2011. május 20. péntek, 20:24


Hori írta:
YELLOW írta:
lacaca írta:
YELLOW írta:
tschikosch írta:
YELLOW írta:
tschikosch írta:
Hali!

Nekem ezer km-enként 1 dl-t megkajol a gyári Longlife olajból.Lesz..om.
Akkor idegesebb voltam,amikor az 1.4 benzines fosvágen pólóm ugyanezt csinálta.
Ott pedig nem kéne hogy elszökjön.


akkor neked ott a turbo-val, vagy a motorral gondok vannak... 100km/1dl az sok. ha lenne benne 800ezer, akkor oké.


Olvasd végig még egyszer alaposan,mit írtam.



1000 km-t akartam írni, tehát a többi része ugyanaz. 1000 km-re sok az 1 deci szerintem, bár dízelnél nem tom, de sokallom.


Most a" 0mm" olajfogyasztású autók tulajdonosai valszeg egyetértenek Yellow-val de én nem! Az 1dl/1000km olajfogyasztás teljesen jó a gyári engedélyezetthez képest!!km-től függetlenül!


én nem mondom, hogy az enyém nem fogyaszt, de a korábban írtak akkor is sokak. amit meg a szervízkönyvekben írnak, azon el vagyok képedve. pl az új off autónknál azt írja, hogy 1 liter/1000 km már gondot jelent. hogy lehet ilyet írni? vagy ezzel takaróznak, nehogy garis legyen egy motor?
az én véleményem az, hogy 0,5 deci/1000 km már sokkal szimpatikusabb és reálisnak tartom. ez csupán az én véleményem. nekem furcsa a nagyobb olajfogyasztás, mintha egy kétütemű robogóról beszélnénk



nekem a quad eszik 200km alatt 3dl-t


Hali!

A februári szívócsonk heréléssel egybekötött kartergáz szűrő csere után egyszerűen megszűnt az 1000 km-enként 1 dl "olajzabálás".
Azóta kb 3-4 ezer km-t mentem,nem mondom,hogy 0 az olajfogyi,de nívópálcán szembetűnő változás nincs.
A régi filteres volt,az új lecsapatós rendszerű,vagy micsoda...






m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:52


A lényeg:
Longlife '98 98 tól lépett életbe
Longlife '01 2001 től lépett életbe :euro 4 részecskeszűrő nélkül
Longlife '04 2004 től lépett életbe :részecskeszűrő

98-tól elvileg 5w-30 as olaj kell mind a benzines, mind a diesel modellekbe.
98-tól van Longlife üzemmód.
Ettől függetlenül a Longlife 98 at a legtött 5w-40 es olaj is tudja

De a mai ker. forgalomban kapható 5w-30 as olajok általában LL4 es minősítésüek, de nyilván a 98,01 et felülírja ezért visszafelé is használható.

Kivétel m-es modellek, bár a most megjelent turbós X6 M már 5w-30 al megy.

Érdekesség képen az én autóm 97.12 havi, ezért 98 ba ment először szervízbe Németországba és már Lomglife szervíz vonatkozott rá 5w-30 as olajjal Pedig ez egy E36 316i

Szegény...most már 10ezrenként cserélem és 5w-40 et használok bele.

Üdv

M_attila




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:41


YELLOW írta:
BarG írta:
anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.


A gyári ajánlás nem 5W-30, sem nem 0W-30. A gyári ajánlás pl bmw-LL98, BMW-LL01 vagy BMW-LL04. Aztán a BMW-LL98-as olajok többsége 5W-40, a BMW-LL01-ben meg van 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Tudtommal a BMW-LL04-ben is ilyen viszkozitások fordulnak elő. Tehát nem viszkozitást, hanem minősítést kell keresni.



az LL-98, LL-01, LL-04 ezek arra utalnak, hogy Long Life olajok, az utánuk lévő szám azt az évet jelöli, amelyiktől alkalmazható az olaj a motorban. azaz egy 2004 utáni gyártású motorba, nem igazán szabad (nem illik, nem ajánlott) LL-98, LL-01 olajat tölteni, mert azok 2001 és 1998-as fejlesztésű motorkba való. persze felfelé lehet menni tehát egy 2001-es motorba lehet tölteni LL-04-et, ha nem eszi.



Enyi,ez volt a nagy betü mizéria úgy ahogy írtad

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:38


Amúgy meg szerény véleményem,hogy tök mindegy már,ha nem tehetjük meg hogy szalon autót veszünk.100,200 ezer után mikor hozzád kerül,lehet már Aszpirint is rakni bele,ahogy itt írta valaki,mindenféle csoda betűkkel számokkal értelmezett olajokat,mikor az előző tulajok -10 fokba hidegen üveghangig gyilkolták a kocsit.Nincs olyan olaj ami ettől meg kímélje a kocsit.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:36


BarG írta:
anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.


A gyári ajánlás nem 5W-30, sem nem 0W-30. A gyári ajánlás pl bmw-LL98, BMW-LL01 vagy BMW-LL04. Aztán a BMW-LL98-as olajok többsége 5W-40, a BMW-LL01-ben meg van 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Tudtommal a BMW-LL04-ben is ilyen viszkozitások fordulnak elő. Tehát nem viszkozitást, hanem minősítést kell keresni.



az LL-98, LL-01, LL-04 ezek arra utalnak, hogy Long Life olajok, az utánuk lévő szám azt az évet jelöli, amelyiktől alkalmazható az olaj a motorban. azaz egy 2004 utáni gyártású motorba, nem igazán szabad (nem illik, nem ajánlott) LL-98, LL-01 olajat tölteni, mert azok 2001 és 1998-as fejlesztésű motorkba való. persze felfelé lehet menni tehát egy 2001-es motorba lehet tölteni LL-04-et, ha nem eszi.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:11


BarG írta:
anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.


A gyári ajánlás nem 5W-30, sem nem 0W-30. A gyári ajánlás pl bmw-LL98, BMW-LL01 vagy BMW-LL04. Aztán a BMW-LL98-as olajok többsége 5W-40, a BMW-LL01-ben meg van 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Tudtommal a BMW-LL04-ben is ilyen viszkozitások fordulnak elő. Tehát nem viszkozitást, hanem minősítést kell keresni.





A BMW az SAE 0W-x, vagy SAE 5W-x osztályba sorolt olajok használatát javasolja, ahol az x tetszőleges számot jelenthet.Pl 30,40,50
Ezek az olajok bármilyen környezeti hőmérséklet esetén használhatók.
SAE 10W-x osztályba tartozó olaj használata esetén rövid időre átlépheti az alsó hőmérsékleti határt.
Ez azonban ronthatja a hideg indítási jellemzőket. Ezt írja.
Szerintem ennyi, elég egy átlag embernek. Mégse vagyunk autó versenyzők,és olaj fizikusok

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 19:25


anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.


A gyári ajánlás nem 5W-30, sem nem 0W-30. A gyári ajánlás pl bmw-LL98, BMW-LL01 vagy BMW-LL04. Aztán a BMW-LL98-as olajok többsége 5W-40, a BMW-LL01-ben meg van 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Tudtommal a BMW-LL04-ben is ilyen viszkozitások fordulnak elő. Tehát nem viszkozitást, hanem minősítést kell keresni.



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 18:36


hil írta:
Burns írta:

Láttál már metabonddal kezelt motort szétszedve?
A hidrotőkés rendszer nem igazán szereti az ilyet.


Meg volt beszélve ez is már régebben: semmilyen utólagos adalék az olajba nem javasolt. Persze lehet próbálkozni. Én annó gondoltam arra, a gagyi Castrollal, hogy mivel beteg a motor, teszek bele Bayer Aspirint porrá törve, mert ugye az minden bajságra jó.





hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 18:21


Burns írta:

Láttál már metabonddal kezelt motort szétszedve?
A hidrotőkés rendszer nem igazán szereti az ilyet.


Meg volt beszélve ez is már régebben: semmilyen utólagos adalék az olajba nem javasolt. Persze lehet próbálkozni. Én annó gondoltam arra, a gagyi Castrollal, hogy mivel beteg a motor, teszek bele Bayer Aspirint porrá törve, mert ugye az minden bajságra jó.



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 18:14


YELLOW írta:
davech írta: Voltam Szegeden Bosh szervizbe. Megcsináltuk a diagnosztikát, turbo, egérszelep rendesen dolgozik, minden megfelelő értéket mutatott. Srác azt mondta hogy 15.000km / ~3liter még "belefér" (200e km).. "Persze ki lehet deríteni, hogy mitől kajálja az olajat: pénz, idő, szívás."
Most nem tudom mi tévő legyek, foglalkozzak a dologgal, vagy öntögessem az olajat.
Szóval előrébb nem jutottam.

Megkérdeztem mást is erről, ő azt mondta /tapasztalta/ olyat lehetne kipróbálni, hogy más típusú olajat rakni a verdába. Most Castrol 5w30-as van benne, Gyári BMW 5w30-assal próbáljam meg, hátha az jobban tetszik neki. /Úgy tudom Castrol/Gyári BMW olaj egy kutya?..


én hallottam már BMW-s kollégáktól (és OFF autós ismerősoktől), hogy nekik a Metabond használatával csökkent az olajfogyasztás és csendesebb lett a motor. persze csak eredeti Metabond-dal nem hamisítvánnyal.
csak infónak mondom, én nem tudom alátámasztani ennek a valódiságát. de ha több embertől hallottam, csak lehet benne valami.


Láttál már metabonddal kezelt motort szétszedve?
A hidrotőkés rendszer nem igazán szereti az ilyet.