Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2014-01-25 12:33 318-320-323-328i fogyasztás - melyiket?

duend írta:
Pocses írta:
duend írta: Sziasztok!

2002-es 318i-s tulajokat kérdeznék, hogy mennyit fogyaszt az autójuk 100-110-es tempónál tempomattal?
Köszönettel:
Endre


Szia!

Bratyómé igaz 2004-es 318i 143 LE 7 L alatt elgurul.

Üdv.: Pocses





Köszönöm szépen, én is 143LE-s változatot szeretnék venni.


Nincs mit. Szépen szól forgatva, jól kilehet vele lépni.

Pocses Elküldve: 2014-01-25 12:04 318-320-323-328i fogyasztás - melyiket?

duend írta: Sziasztok!

2002-es 318i-s tulajokat kérdeznék, hogy mennyit fogyaszt az autójuk 100-110-es tempónál tempomattal?
Köszönettel:
Endre


Szia!

Bratyómé igaz 2004-es 318i 143 LE 7 L alatt elgurul.

Üdv.: Pocses



Pocses Elküldve: 2014-01-24 18:55 Társalgó

Neo954 írta:
Pocses írta:
YouTube videó

Jó ez a szívóhang.


Majd legközelebb meghallgatod az 1200-1400-as fordulatnál muzsikáló filharmónikusomat.


Mindenképpen, februárban menünk nejemmel hozzátok. Majd pusztítunk egy kis szürke állományt.

Pocses Elküldve: 2014-01-24 18:46 Társalgó


YouTube videó

Jó ez a szívóhang.

Pocses Elküldve: 2014-01-24 18:23 Autóvásárlás

hil írta:
Pocses írta:

Darius

Az én "matuzsálemi láncosomról" tudsz valami infót esetleg ez ügyben?

Üdv.: Pocses



Szia!
Mindenki mondja, hogy ez egy nagyon jó motor (M43), agyonüthetetlen. Vezérlés cseréről még senki sem hallott.
hil



Igen hasonlókat olvastam róla én is, a kis LE ellenére a 2500 fordulattól már a max nyomaték rendelkezésre áll, ezért egész csalóka facca kis blokk.

Pocses Elküldve: 2014-01-24 18:15 Autóvásárlás

Darius írta:
hil írta:
duend írta: Tisztelt BMW-sek!

A tanäcsotokat es a segitsegeteket szeretnem kerni!
BMW väsärläsät tervezem (mily meglepö ugye, ) a tenyälläs a következö: az autot kizärolag autopälyän hasznälnäm, a lakäs es a melohelyem közt 1 db lämpa es vagy 50km van, ami hazautakkal együtt evi 33ezer km-t jelent. Mivel Bajororszägban elek, (tudom, a k. anyämat ) nekem nem kell annyira messze mennem, hogy itt vegyek autot, föleg BWM-t. A nagy dilemmäm az, hogy milyen motoru legyen az E46. Bär sokat pälyäzom 100-110-es tempoval, de a väraltan autojavitäsokat is itt kell elvegeznem, ami itt horror ärakban merhetö. Szämitäsaim szerint a 318i 7 L-es (1,4euro/L) fogyasztäsät összehasonlitva a 318d vagy 320d 5-5.5-esevel szemben (1,3euro/L) közel 1000 euroval kerülne kevesebbe a dieseles eves szinten. A nagy kerdes az, hogy egy szivosor vagy turbo csere häny mäsodperc alatt vinne el ezt az összeget az itteni alkatreszärakkal es az itteni 70 euros nem märkaszervizes oradijjal szemben. De ha ezeket otthon, otthoni ärakkal elöre kicserelnem is, märis elköltöttem majdnem a teljes megsporolt összeget, feltetelezve persze, hogy a benzinesen a vizpumpän kivül nem kell mäs komolyabb dolgot cserelni, es kepes vagyok a plusz penzt ferrerakni!
Ti mit tanäcsolnätok nekem?
Välasztottjaim:
320d
318i
Es egy köztes megoldäs, bär többe kerül, de egy gäzos, amivel közel dieseles ärban tudnek autozni:
318i LPG
mi a velemenyetek a LPG-s BMW-kröl, van effele tapasztalatotok?
A segitsegeteket elöre is köszönöm!



Szia!
Kb 1 éve akarok autót cserélni. Megrögzött benzines párti vagyok, így az öngyújtós szóba sem jöhet nálam. Már több 318-at megnéztem, majdnem megvettem, de a szerelők (mind BMW, vagy arra szakosodott szerelők voltak)nagyon lebeszélnek az N42 motorról. Én is olvasgattam ezekről nem keveset, a Valvetronik rendszer túlzottan el van bonyolítva, nagyon precízen megmunkált alkatrészekből épül fel, rengeteg a hiba lehetőség és azt mondták, ez a rendszer úgy 130000Km-t bír, után aranyárban csere szükséges. Ennél a motornál szokott a vezérlés átugrani még az utólagosan beépített, gyári átugrás gátló ellenére is. Láttam kiszerelt láncokat (nem keveset), láncvezetőket, hát bizony elég hitvány anyagból vannak. Egy jobb kerékpáron komolyabb láncot lehet látni, valamint nagyon hosszú is az a lánc. YouTubon sok videó található a lánc problémáról. Például:
YouTube videó
Itt a fórumon is kérdeztem a tapasztalatokról, de senki sem válaszolt, bár nem gondolnám, hogy nincs itt senkinek sem N42b20 motorja. Nem tettem le a cseréről, továbbra is erre az autóra várok, de nem merem rászánni magam a nem kevés negatív tapasztalat miatt.
hil




Kérdezd Yellow-t ő ugyis mindenhez ért,és neki is N kezdetű motorja van (igaz nem N42b20-hanem N42b1 mert ugyanaz a láncszakadós-nyúlós-átugrós kivitel...(nekem volt compactban,és egy rakás szar,rengeteg bajom volt vele).Persze van akinek tökéletes...


Darius

Az én "matuzsálemi láncosomról" tudsz valami infót esetleg ez ügyben?

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-01-24 18:10 Autóvásárlás

hil írta:
duend írta: Tisztelt BMW-sek!

A tanäcsotokat es a segitsegeteket szeretnem kerni!
BMW väsärläsät tervezem (mily meglepö ugye, ) a tenyälläs a következö: az autot kizärolag autopälyän hasznälnäm, a lakäs es a melohelyem közt 1 db lämpa es vagy 50km van, ami hazautakkal együtt evi 33ezer km-t jelent. Mivel Bajororszägban elek, (tudom, a k. anyämat ) nekem nem kell annyira messze mennem, hogy itt vegyek autot, föleg BWM-t. A nagy dilemmäm az, hogy milyen motoru legyen az E46. Bär sokat pälyäzom 100-110-es tempoval, de a väraltan autojavitäsokat is itt kell elvegeznem, ami itt horror ärakban merhetö. Szämitäsaim szerint a 318i 7 L-es (1,4euro/L) fogyasztäsät összehasonlitva a 318d vagy 320d 5-5.5-esevel szemben (1,3euro/L) közel 1000 euroval kerülne kevesebbe a dieseles eves szinten. A nagy kerdes az, hogy egy szivosor vagy turbo csere häny mäsodperc alatt vinne el ezt az összeget az itteni alkatreszärakkal es az itteni 70 euros nem märkaszervizes oradijjal szemben. De ha ezeket otthon, otthoni ärakkal elöre kicserelnem is, märis elköltöttem majdnem a teljes megsporolt összeget, feltetelezve persze, hogy a benzinesen a vizpumpän kivül nem kell mäs komolyabb dolgot cserelni, es kepes vagyok a plusz penzt ferrerakni!
Ti mit tanäcsolnätok nekem?
Välasztottjaim:
320d
318i
Es egy köztes megoldäs, bär többe kerül, de egy gäzos, amivel közel dieseles ärban tudnek autozni:
318i LPG
mi a velemenyetek a LPG-s BMW-kröl, van effele tapasztalatotok?
A segitsegeteket elöre is köszönöm!



Szia!
Kb 1 éve akarok autót cserélni. Megrögzött benzines párti vagyok, így az öngyújtós szóba sem jöhet nálam. Már több 318-at megnéztem, majdnem megvettem, de a szerelők (mind BMW, vagy arra szakosodott szerelők voltak)nagyon lebeszélnek az N42 motorról. Én is olvasgattam ezekről nem keveset, a Valvetronik rendszer túlzottan el van bonyolítva, nagyon precízen megmunkált alkatrészekből épül fel, rengeteg a hiba lehetőség és azt mondták, ez a rendszer úgy 130000Km-t bír, után aranyárban csere szükséges. Ennél a motornál szokott a vezérlés átugrani még az utólagosan beépített, gyári átugrás gátló ellenére is. Láttam kiszerelt láncokat (nem keveset), láncvezetőket, hát bizony elég hitvány anyagból vannak. Egy jobb kerékpáron komolyabb láncot lehet látni, valamint nagyon hosszú is az a lánc. YouTubon sok videó található a lánc problémáról. Például:
YouTube videó
Itt a fórumon is kérdeztem a tapasztalatokról, de senki sem válaszolt, bár nem gondolnám, hogy nincs itt senkinek sem N42b20 motorja. Nem tettem le a cseréről, továbbra is erre az autóra várok, de nem merem rászánni magam a nem kevés negatív tapasztalat miatt.
hil



Hú ez elég durva.
Anno még az 1.4 Twinport motoros Astrámról olvastam a neten, hogy gyárilag laza lehet a kipu felőli vez.tengyely lefogató csavarjai.
Leszedtük a szelepfedelet a vőmmel, és láss csodát a 20 db csavarból csak kettő volt lehúzva rendesen szívó oldal felőlin. Ha elszabadult volna... ( 44ezer km volt benne )

Pocses Elküldve: 2014-01-24 13:06 Társalgó

csbalu írta:
YouTube videó

Egy Példakép!



El bögyörőzném én is őket...

Pocses Elküldve: 2014-01-24 13:05 Futómû és hibái

anubisz írta:
Pocses írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.


Lelkes BMWFanatics vagy!

Viccet félretéve nekem is szól már rendesen, de még gyűjtögetek aztán ha fel lesz emelve akkor egyszerre mindent.


Komolyan mondom,az őrület határán vagyok, szólt a jobb talpas, kicseréltem, utána egy hétre elkezdte a bal, kicseréltem, 1 hónapig semmi, utána megint halkan kezdett valami kattogni, apró úthibákon,lassú tempónál, már egyre rosszabb, most vagy ennyit bírtak a talpasok, vagy kezdhetem előröl újra a lengőkarokkal, aztán újra, meg újra, meg újra.... KB 2 éve van benne, gyári BMW vagy 75 ezer darabáron....ha jól emlékszem..


egyszerre kell cserélni. ami páros azt úgy. ennek a híve vagyok.


Lengőkart egyszerre cseréltem, csak a talpast külön,nem akartam pont akkor kiadni vagy 50 rugót hirtelen felindulásból, persze 1 hét után már szólt ami nem akkor lett cserélve. tudom, hogy egyszerre kell, a csillapítókat is úgy cseréltem


Na én ezért veszem bele az olcsóbbat. Ez is sokat bírt már, és még mindig bírja. (már egyszer leírtam és le is lettem oltva) A 4db lengéscsillapítóm is 47e Ft volt. Nem gyári, nem bontott. (új) Azok is bírják rendesen. (kicsit feszesebb a gyárinál, de nekem pont így tetszik)
Lehet hülye vagyok, de ha a gyári alkatrész futásának felénél többet bír, már megérte. És már most többet bírt, mint másoknál a gyári. (igaz a szerelés nem kerül pénzbe, mert magamnak csinálom)


Oltásokkal ne foglalkozz, én is kaptam már meg. Nekem is ajánlotta szerelőm kormányösszekötő cseréje előtt a gyárit, aminek db-ja lett volna 21 papír.
Vőm meg kedvezménnyel Unixból Meyle márka párban 9 papír. Ezt ajánlotta jó minőségű, FóWágen konszernekbe is ezt a márkát építi be Ő is.


Jó birka voltam annak idején, mert nem hoztam el a rossz lengőkarokat, most csak elküldeném J elvtársnak felújítani, aztán itt lenne tartalékba, aztán ha beraknám, küldeném azt amit kivettem. Nem is veszek én se többet gyárit,az tuti. 25 rugó egy szar talpas.


Azokat tényleg megtarthattad volna. Nálam most nincs lógó alkatrész ( Attila ) átnézett mindent 1esével gömbfejcserekor. Vőm rágta a fülem vegyek 18-19 kereket a vasra. Letettem róla, marad a gyári styling 46 16col. Ha a gumik cserések lesznek akkor veszek rá majd 225/50 azt Afrika.

Pocses Elküldve: 2014-01-24 10:10 Futómû és hibái

hancurozo írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.


Lelkes BMWFanatics vagy!

Viccet félretéve nekem is szól már rendesen, de még gyűjtögetek aztán ha fel lesz emelve akkor egyszerre mindent.


Komolyan mondom,az őrület határán vagyok, szólt a jobb talpas, kicseréltem, utána egy hétre elkezdte a bal, kicseréltem, 1 hónapig semmi, utána megint halkan kezdett valami kattogni, apró úthibákon,lassú tempónál, már egyre rosszabb, most vagy ennyit bírtak a talpasok, vagy kezdhetem előröl újra a lengőkarokkal, aztán újra, meg újra, meg újra.... KB 2 éve van benne, gyári BMW vagy 75 ezer darabáron....ha jól emlékszem..


egyszerre kell cserélni. ami páros azt úgy. ennek a híve vagyok.


Lengőkart egyszerre cseréltem, csak a talpast külön,nem akartam pont akkor kiadni vagy 50 rugót hirtelen felindulásból, persze 1 hét után már szólt ami nem akkor lett cserélve. tudom, hogy egyszerre kell, a csillapítókat is úgy cseréltem


Na én ezért veszem bele az olcsóbbat. Ez is sokat bírt már, és még mindig bírja. (már egyszer leírtam és le is lettem oltva) A 4db lengéscsillapítóm is 47e Ft volt. Nem gyári, nem bontott. (új) Azok is bírják rendesen. (kicsit feszesebb a gyárinál, de nekem pont így tetszik)
Lehet hülye vagyok, de ha a gyári alkatrész futásának felénél többet bír, már megérte. És már most többet bírt, mint másoknál a gyári. (igaz a szerelés nem kerül pénzbe, mert magamnak csinálom)


Oltásokkal ne foglalkozz, én is kaptam már meg. Nekem is ajánlotta szerelőm kormányösszekötő cseréje előtt a gyárit, aminek db-ja lett volna 21 papír.
Vőm meg kedvezménnyel Unixból Meyle márka párban 9 papír. Ezt ajánlotta jó minőségű, FóWágen konszernekbe is ezt a márkát építi be Ő is.

Pocses Elküldve: 2014-01-24 10:04 Motorolaj

anubisz írta: Biztos vagyok benne, hogy hekkelik a BMW olajat, mivel rengeteg BMW van, és sokan rakják bele, mert BMW olaj, gondolják, hát BMW minőség, mit adhatnák ennél jobbat a kocsinak.
Az USA elnöki különgépben is találtak hamis alkatrészt, múltkor láttam. Nem is egyet. Akkor szerintem nincs miről beszélni. Milliók repülnek ,és a cégek a gyári 300 dolláros csavarok helyett 20 dollárost raknak bele. ( a repülőt üzemeltető cégre, nem a gyártóra gondoltam )



Tuti, hogy minden "macskazsák" én már nem is agyalok rajta tök felesleges. Szerelőm 5W-40 Castrol EDGE olajat ajánlott az 5W-30 helyett én ezt veszek bele. Ha hamis hanem én nem tudom megállapítani és nem is fogok rajta parázni, mert értelme nincs. ( Unixból való )

Pocses Elküldve: 2014-01-23 18:34 Autóvásárlás

hil írta:
MattM325 írta:
ZoleeSRB írta:
YELLOW írta: ezen is lehetne hibát keresni
http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-7573810



már a címben találtam,tovább nem is nézem...


Vagy a fél autó lett kicserélve vagy az alvázszám.


Sziasztok!
1998.12.havi és az egész eleje átalakítva FL-re. Vagy törve volt (nagyon), vagy a tulaj így akart újítani. Én nagy ívben kerülném, mert a tutit soha nem fogjátok megtudni róla.

Érdekes, hogy ez senkinek nem tűnt fel
hil



Szevasz!

Szerintem mindenkinek feltűnt, hogy totál FL az átalakítás ettől még lehet jó nem biztos, hogy azért lett ráköltve egy valag pénz mert rommá volt törve.
Bár én akkor is törekedtem volna az eredeti "táskás szemek regenerálására".

Pocses Elküldve: 2014-01-23 17:58 Autóvásárlás

Neo954 írta: Sziasztok!

A témáról részemről csak annyit, hogy lehet olcsó autót venni, csak nem kell azt hinni, hogy soha egy fillért nem kell rákölteni.
Én az enyémet kint magánszemélytől 1000euró alatt vettem. Motor, váltó jó, futómű lassan felújítandó lesz, karosszéria főbb elemei jók itt ott kisebb rozsdával. Mindene működik, elég jól felszerelt ennyi.
Van vele munka, és egyenlőre örömömet lelem benne!

De! Soha nem gondoltam azt, hogy enyém a legjobb E36 és örökké jó lesz egy fillér ráköltése nélkül.

Üdv.:Neo


Hy Neo!

Nem is dicsekedtél, hogy "tecsós" áron vetted a vasat! Én láttam, néztem, lestem, szépen egyben van és amilyen jó gazdija vagy csak mindig jobb lesz...

Pocses Elküldve: 2014-01-23 17:26 Motorolaj

attila88 írta: Sziasztok!

Olaj cserét szeretnék csinálni a kocsimon egy 2003as 330i van valakinek tapasztalata, ötlete melyik lenne a legjobb olaj, szűrő kombó. Én személy szerint 5W30 BMW longlife olajra gondoltam MANN szűrővel.


Az olaj és a szűrő márkája is jó választás, cseréld nyugodtan.

Pocses Elküldve: 2014-01-22 12:14 Társalgó

Zolee írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
dodo7701 írta: 27BB hibakod mit takar


27BB CDKANWS - Camshaft control outlet - VANOS

Vezérműtengely, vezérlés probléma, valószínűleg jeladó hiba.


Szevasz Neo!

Jó volt találkozni beszélgetni, remélem a tavaszi tervezett "labanciába" kirándulásra sok márkatársat össze tudunk majd verbuválni...



Szia!

Úgyszintén, mi is nagyon reméljük!

Üdv.:Neo


Sziasztok,
Ha otthon leszek, én is csatlakoznék!
Üdv. Z


Szia!

Az jó remélem minél többen leszünk...