m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2014. január 29. szerda, 12:59


Harkh írta: Sziasztok!

Jól tudom, hogy egy E91 320d, 2010-es, az újabbik motorral (N47D20 - 184LE), itt már kiküszöbölték a szívósor/pillangószelep problémát?

EGyébként ez a pillangószelep probléma csak a dízeleknél van, vagy a benzineseknél is? (konkrétan első generációs E90/91 320i)
Bocs, ha lám a a kérdés, de nem találtam rá egyértelmű választ.

köszi


n47n be cserélhető a pillangó szeleposor

státusz Harkh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2014. január 28. kedd, 21:08


Sziasztok!

Jól tudom, hogy egy E91 320d, 2010-es, az újabbik motorral (N47D20 - 184LE), itt már kiküszöbölték a szívósor/pillangószelep problémát?

EGyébként ez a pillangószelep probléma csak a dízeleknél van, vagy a benzineseknél is? (konkrétan első generációs E90/91 320i)
Bocs, ha lám a a kérdés, de nem találtam rá egyértelmű választ.

köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. január 12. vasárnap, 06:34





[/quote]

Én a hengerfejnél (szelepeknél) úgy szedtem ki, hogy a szelepzárásig forgattam a motort, ipari porszívó (folyadékot is szívjon) szűkítővel, műanyagkés (reptéri), ecset, gázolaj. A motort minden henger tisztításánál szelepzárásra kell forgatni. [/quote]




Hogy tudod kontrollálni a szelepet hogy zárva e van?












Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2014. január 12. vasárnap, 06:38

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 11. szombat, 20:11


[quote="laszlo0918"]
GRM írta: Sziasztok!
Én nemrég takarítottam ki a szívósort + egr szelepet.
A szívósor egr szelep felőli részét egy alulemezzel lezártam, így felfordítva színültig lehet önteni. Éjszaka ázott gázolajban, nappal vakartam. Sima áztatással meg mosogatással nem jön ki a szutyi belőle. Egy erősebb szőrű üvegmosó kefét befogtam az aksis fúróba úgy sikáltam. Ahol hozzáfértem egy ellapított végű rézpálcával kapargattam. Két nap így is ráment a takarításra.








[/quote

Látom neked komoly felszerelésed van nekem sajna nincs ilyen mosó asztalom igazából a gőzborotva plusz brigéciol nekem is szépen kiszedte csak az egr felől ha benyúlsz az ujjaddal van egy hajlat ott maradt sok szutyok nekem máshol nem vagy elhanyagolható. de ha belenézel a hengerfejbe mennyi van ott is ha egy kicsi marad a szívósorban az semmi szerintem.A hengerfejből meg nem tudom hogy lehetne kiszedni hogy ne essenek be darabkák a szelepekhez.



Én a hengerfejnél (szelepeknél) úgy szedtem ki, hogy a szelepzárásig forgattam a motort, ipari porszívó (folyadékot is szívjon) szűkítővel, műanyagkés (reptéri), ecset, gázolaj. A motort minden henger tisztításánál szelepzárásra kell forgatni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. január 11. szombat, 20:05


[quote="GRM"]Sziasztok!
Én nemrég takarítottam ki a szívósort + egr szelepet.
A szívósor egr szelep felőli részét egy alulemezzel lezártam, így felfordítva színültig lehet önteni. Éjszaka ázott gázolajban, nappal vakartam. Sima áztatással meg mosogatással nem jön ki a szutyi belőle. Egy erősebb szőrű üvegmosó kefét befogtam az aksis fúróba úgy sikáltam. Ahol hozzáfértem egy ellapított végű rézpálcával kapargattam. Két nap így is ráment a takarításra.








[/quote

Látom neked komoly felszerelésed van nekem sajna nincs ilyen mosó asztalom igazából a gőzborotva plusz brigéciol nekem is szépen kiszedte csak az egr felől ha benyúlsz az ujjaddal van egy hajlat ott maradt sok szutyok nekem máshol nem vagy elhanyagolható. de ha belenézel a hengerfejbe mennyi van ott is ha egy kicsi marad a szívósorban az semmi szerintem.A hengerfejből meg nem tudom hogy lehetne kiszedni hogy ne essenek be darabkák a szelepekhez.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. január 11. szombat, 19:56


plexi75 írta: Üdv mindenkinek !

Most regisztráltam mivel láttam hogy nem tudjátok kitakarítani a szívócsonkot!
ha nincs gőzborotvátok menyetek el a legközelebbi vegyi árú boltba és hideg zsíroldót vegyetek olyat amit anyuka használ a sütő tisztítására!! szereld le a szívó csonkot és mehet az áztatás !! vigyáz húzz kesztyűt mert leviszi az ujjlenyomatodat!!! persze ha van gőzborotva akkor 2-szer elég ha nincs többször kell megismételni de ki viszi!! de igazából ha tudsz szerezni marószódát és töményen bekevered és beleteszed áztatni akkor lesz tökéletes!! további jó mosogatást!!!



Köszi az infókat majd legközelebb kipróbálom bár mondjuk a hideg zsíroldót próbáltam de nem egy főnyeremény lehet rossz márkát választottam.


GRM
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz GRM

Újonc

Elismertség: 13% (7 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. január 11. szombat, 09:28


Sziasztok!
Én nemrég takarítottam ki a szívósort + egr szelepet.
A szívósor egr szelep felőli részét egy alulemezzel lezártam, így felfordítva színültig lehet önteni. Éjszaka ázott gázolajban, nappal vakartam. Sima áztatással meg mosogatással nem jön ki a szutyi belőle. Egy erősebb szőrű üvegmosó kefét befogtam az aksis fúróba úgy sikáltam. Ahol hozzáfértem egy ellapított végű rézpálcával kapargattam. Két nap így is ráment a takarításra.










Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. január 11. szombat, 09:29


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz plexi75

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 22:06


Üdv mindenkinek !

Most regisztráltam mivel láttam hogy nem tudjátok kitakarítani a szívócsonkot!
ha nincs gőzborotvátok menyetek el a legközelebbi vegyi árú boltba és hideg zsíroldót vegyetek olyat amit anyuka használ a sütő tisztítására!! szereld le a szívó csonkot és mehet az áztatás !! vigyáz húzz kesztyűt mert leviszi az ujjlenyomatodat!!! persze ha van gőzborotva akkor 2-szer elég ha nincs többször kell megismételni de ki viszi!! de igazából ha tudsz szerezni marószódát és töményen bekevered és beleteszed áztatni akkor lesz tökéletes!! további jó mosogatást!!!

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 10:13


laszlo0918 írta:

emiatt aggódom én is
eleve a ki-be rakása is idő, és még áztatni, meg maceráskodni vele ...
Mondjuk arra is gondoltam, hogy a felfogatási pontokhoz csinálok egy vaslapot és felcsavarozom rá, hogy lezárja a hengerfej felöli járatokat aztán meg bele az oldószer csapágygolyókkal az EGR oldaláról, csak hogy legen mechanikai tisztítás is odabent, ne csak vegyszeres
de lehet, hogy egyszerűbb venni egy cseredarabot és évente átrakni a kitisztított szívórészt


Hát én leállítottam pár napra az ünnepek közt és úgy csinálgattam nem érdemes kapkodni.Ha tudsz gőzborotvát szerezni nem lesz gond nekem azzal volt a gond hogy azt nehezen tudtam szerezni

[/quote]

Na nekem van rá egy napom, mert csak a szüleimnél tudom szerelni a vasat az meg 30km-re van az ágyikómtól!
Több napos leállás csak akkor opció ha nagyon nagy gáz van ...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 10:04




emiatt aggódom én is
eleve a ki-be rakása is idő, és még áztatni, meg maceráskodni vele ...
Mondjuk arra is gondoltam, hogy a felfogatási pontokhoz csinálok egy vaslapot és felcsavarozom rá, hogy lezárja a hengerfej felöli járatokat aztán meg bele az oldószer csapágygolyókkal az EGR oldaláról, csak hogy legen mechanikai tisztítás is odabent, ne csak vegyszeres
de lehet, hogy egyszerűbb venni egy cseredarabot és évente átrakni a kitisztított szívórészt [/quote]

Hát én leállítottam pár napra az ünnepek közt és úgy csinálgattam nem érdemes kapkodni.Ha tudsz gőzborotvát szerezni nem lesz gond nekem azzal volt a gond hogy azt nehezen tudtam szerezni



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 08:32


YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...



brigécből van két féle legalább, egy vizes alapú, meg benzines alapú asszem. jó a vizes is, csak inkább áztatni célszerű. sokáig.


Nekem benzines alapú volt áztattam is szerintem eleget utána forró vizes borotva de bizony a a hajlatokban maradt rendesen a szutyokból.


ahogy téma volt régen, elsőre senkinek sem jött ki maradéktalanul.


emiatt aggódom én is
eleve a ki-be rakása is idő, és még áztatni, meg maceráskodni vele ...
Mondjuk arra is gondoltam, hogy a felfogatási pontokhoz csinálok egy vaslapot és felcsavarozom rá, hogy lezárja a hengerfej felöli járatokat aztán meg bele az oldószer csapágygolyókkal az EGR oldaláról, csak hogy legen mechanikai tisztítás is odabent, ne csak vegyszeres
de lehet, hogy egyszerűbb venni egy cseredarabot és évente átrakni a kitisztított szívórészt

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. január 09. csütörtök, 22:39


laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...



brigécből van két féle legalább, egy vizes alapú, meg benzines alapú asszem. jó a vizes is, csak inkább áztatni célszerű. sokáig.


Nekem benzines alapú volt áztattam is szerintem eleget utána forró vizes borotva de bizony a a hajlatokban maradt rendesen a szutyokból.


ahogy téma volt régen, elsőre senkinek sem jött ki maradéktalanul.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. január 09. csütörtök, 22:37


YELLOW írta:
SP_323i írta:
OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...



brigécből van két féle legalább, egy vizes alapú, meg benzines alapú asszem. jó a vizes is, csak inkább áztatni célszerű. sokáig.


Nekem benzines alapú volt áztattam is szerintem eleget utána forró vizes borotva de bizony a a hajlatokban maradt rendesen a szutyokból.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. január 09. csütörtök, 22:18


SP_323i írta:
OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...



brigécből van két féle legalább, egy vizes alapú, meg benzines alapú asszem. jó a vizes is, csak inkább áztatni célszerű. sokáig.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 09. csütörtök, 22:15


laszlo0918 írta:

Én is most csináltam meg nemrég én hatszög fejes csavart használtam 5x20 as volt de levágtam úgy hogy épp olyan hosszú legyen mint ami kell plusz menet rögzítő.és még teljesen át tisztítottam a levegő rendszert. szerintem picit jobban húz a paripa.



Hali!
Milyen szerrel pucoltad ki a szívó rendszert?[/quote]

A szívó rendszerrel szívtam eleget viccet félre brigéciol plusz gőzborotva üvegmosó kefeaz ic-t tiszta benzinnel mostam át minimum 2 liter.A legrosszabb a szívósor nehéz kipucolni rendesen de ha türelmes vagy akkor menni fog.ja és ne felejtsd el kiszedni belőle a jeladót.
[/quote]

OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...