b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2017-09-26 13:23 E46 Szélvédő alatti müanyag

Golyotajti írta: Hello mindenkinek. Erdekelne mivel kell felragasztani a szélvédő alatti műanyagot?
Köszönöm a válaszokat.


Semmivel, mivel patentok rögzítik.

b_imi Elküldve: 2017-09-10 21:53 Autóvásárlás

YELLOW írta:
b_imi írta:
rezso írta:
YELLOW írta:
rezso írta:
YELLOW írta:
rezso írta: Egy F20-as tesztautót vettem meg a szalonból.
A szélvédő alján, az ablaktörlő közelében egy üres téglalap van, nem látható az alvázszám, mint más autók esetében.
Ez azt jelenti, hogy légzsák már nincs benne?


mi köze ennek a légzsákhoz?
próbáld meg UV fénnyel megvilágítani.


Olyasmit hallottam, hogy amikor eldurran az utasoldali légzsák, az égett kosz összepiszkolja, és a javítás után már nem lesz ott az alvázszám.
UV fénnyel sem látszik ott semmit. Akkor miért van ott a téglalap?


én még ilyet nem hallottam. de várjál már, annak a bal oldalon kell lennie. ha neked jobb oldalon van, akkor vagy angol kocsiból való bontott üveg van bent, vagy maga az autó van átépítve. legalábbis E46-nál a bal oldalon van.


Bal oldalt van, a kormányos oldalon. Gondolom odaáig is elér a robbanás.


Szélvédő cserénél le szokták festeni.


de miért festik le?

Ha kéred lefestik. Így legalább nem látszik az alvázszám kívülről.

b_imi Elküldve: 2017-09-10 20:20 Autóvásárlás

rezso írta:
YELLOW írta:
rezso írta:
YELLOW írta:
rezso írta: Egy F20-as tesztautót vettem meg a szalonból.
A szélvédő alján, az ablaktörlő közelében egy üres téglalap van, nem látható az alvázszám, mint más autók esetében.
Ez azt jelenti, hogy légzsák már nincs benne?


mi köze ennek a légzsákhoz?
próbáld meg UV fénnyel megvilágítani.


Olyasmit hallottam, hogy amikor eldurran az utasoldali légzsák, az égett kosz összepiszkolja, és a javítás után már nem lesz ott az alvázszám.
UV fénnyel sem látszik ott semmit. Akkor miért van ott a téglalap?


én még ilyet nem hallottam. de várjál már, annak a bal oldalon kell lennie. ha neked jobb oldalon van, akkor vagy angol kocsiból való bontott üveg van bent, vagy maga az autó van átépítve. legalábbis E46-nál a bal oldalon van.


Bal oldalt van, a kormányos oldalon. Gondolom odaáig is elér a robbanás.


Szélvédő cserénél le szokták festeni.

b_imi Elküldve: 2017-09-09 22:29 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Jani69 írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Jani69 írta: Sziasztok! A jó magyar utaknak hála szétment a jobb első lengőkar hátsó szilentje. (Ezt jól megfogalmaztam!) Az a kérdésem milyen szilentet vegyek bele ami legalább gyári minőségű? Köszönöm! :


Ha nem akarod sűrűn cserélni, akkor purszilentet vegyél. Kicsit keményebb lesz a futómű, de cserébe sokkal többet bír és jobb lesz a nyomvályús úton is.


én nem vettem észre, hogy keményebb lenne valami tőle (pedig sokan írják), lehet gyári futóműnél érezhető. sőt a nyomvályút sem viseli jobban. kereszt hibákon más a hang, amikor átmész rajta.
de én is a poliuretánt javaslom.


Köszi szépen! A további kérdésem csak az,hogy hol és mennyiért lehet venni?


én szerintem a gyári powerflex málik. több embertől is hallottam. neked van közelben valaki nyíregyházán, aki gyárt poliuretán szilentet.
ha gondolod privátban megadom az elérhetőségét.


Nekem már több mint 7 éve az van és nem málik.

b_imi Elküldve: 2017-09-09 19:20 Futómû és hibái

Jani69 írta: Sziasztok! A jó magyar utaknak hála szétment a jobb első lengőkar hátsó szilentje. (Ezt jól megfogalmaztam!) Az a kérdésem milyen szilentet vegyek bele ami legalább gyári minőségű? Köszönöm! :


Ha nem akarod sűrűn cserélni, akkor purszilentet vegyél. Kicsit keményebb lesz a futómű, de cserébe sokkal többet bír és jobb lesz a nyomvályús úton is.

b_imi Elküldve: 2017-09-06 20:42 Akkumulátor

John írta: Sziasztok,van még garancia az aksimra viszont gyanús hogy járó motornál fel megy szépen 14.3 volt-ra de ha lekapcsolom a mocit lassan de biztosan le megy 12.01 és 11.9 közé nyugalmi helyzetben... Kérdésem lényege hogy mivel garanciális és az autósoltban azt mondták hogy úgy működik a garancia hogy hetente egyszer ki jön a garanciás srác viszont otthagyni nem szeretném az aksit mert nincs másik viszont olyat lehet hogy csak annyit kérek hogy tegyen rá egy terhelővillát és ha rossz akkor helyben a boltba adjanak egy másik aksit gariba? Otthagyni nem tudom az aksit...



Elmondták mi a megoldás.

b_imi Elküldve: 2017-08-31 18:45 Motor-váltó

Bappy írta: Nem sok amit írtál egyáltalan nem kell frabato csak kiváncsi voltam h bírja e még gondolom dzét van kopva a motor bár nincs vele semmi baj azt tudom h a kartergázszűrő szar volt es nyomta az olajat ossze vissza azt csereltem meg koolert is .


Így látatlanba senki se fogja megmondani mit bír az a motor.

b_imi Elküldve: 2017-08-31 18:41 Motor-váltó

YELLOW írta:
b_imi írta:
Bappy írta: Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint


Le kell venni a coolert és a csöveket, kartergáz szűrőt, EGR szelepet, szívósort, és kitakarítani mindent. Tömítéseket kicserélni, pillangósort kivenni. Aztán az összes szűrőt kicserélni az olajjal együtt és akkor kiderül milyen valójában.
A kuplung valószínű cserés lesz a lendkerékkel együtt. (Ha ilyen távra mennék, én ezeket biztos megnézném, cserélném)
Ha ez túl soknak tűnik, hívd fel Frabatot vagy Lui Padrét.


azt meg tegyük hozzá, hogy így van benne óra szerint 530ezer km, és mivel kamugyanús neki is az előző tulaj, így ki tudja valójában mennyi van benne. az sem lehetetlen, hogy full generál kell már annak a motornak.


Az lehet, de egy kiindulási alapnak jó ha ezek meg vannak csinálva. Aztán majd a használat közben kiderül, érdemes-e vele tovább foglalkozni.

b_imi Elküldve: 2017-08-31 17:08 Motor-váltó

Bappy írta: Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint


Le kell venni a coolert és a csöveket, kartergáz szűrőt, EGR szelepet, szívósort, és kitakarítani mindent. Tömítéseket kicserélni, pillangósort kivenni. Aztán az összes szűrőt kicserélni az olajjal együtt és akkor kiderül milyen valójában.
A kuplung valószínű cserés lesz a lendkerékkel együtt. (Ha ilyen távra mennék, én ezeket biztos megnézném, cserélném)
Ha ez túl soknak tűnik, hívd fel Frabatot vagy Lui Padrét.

b_imi Elküldve: 2017-08-28 19:59 Rohadás

YELLOW írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: szerintem esélytelen, hogy bárki is videót fog csinálni
aki ide téved, annak van egyéb baja

Most nem erről van szó.Hanem az autók állapotáról.Elterelni lehet a dolgot persze valamivel. Ha senki sem tesz fel semmi videót,akkor az magáért beszél...Akkor John esete sem számít igazság szerint senkinek.Szerintem az ötlet nem volt rossz,így képet kapnánk az autók valódi állapotáról úgy nagyjából rozsda szempontjából.Én megtettem a magamét mindenesetre.John ugye rólam írta,hogy olyan vagyok,mint a politikusok.
Szerintem ez nem rám igaz.De még jöhetnek azok a videók.Én örülnék neki,mert képet kapnánk az autók állapotáról ennyi idősen.


Na, majd én teszek fel. Le fogom fémig tisztítani üveggyönggyel a hátsó sárvédőt és a doblemezt meg a küszöböket. Volt már rajta javítás, de így is rohad, úgyhogy valami radikális megoldás kell ide.


de tisztítás előtt tegyél fel 2004-es és olyan durva a tiéd?


Annyira nem vészes, de a bal hátsó sárvédő javítva volt már kétszer. Egyszer valaki megcsinálta, meg egyszer mi. Sajnos a festés előkészítés kissé el lett nagyolva, így rügyezik A küszöb meg a szokásos módon rohad. A jobb ráadásul kapott is az A és B oszlop között (egy figyelmetlen autós miatt). Szóval azt ki kell húzni. Ajtót kicserélem aztán tisztítás és fényezés.

b_imi Elküldve: 2017-08-28 15:51 Rohadás

John írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
Bitu79 írta: Múltkor ugye szó volt a pur habról.Sajnos sok hülye alkalmazza az autón:

Gagyi "javítás"


Tudom,rám gondoltál.Nekem a küszöb belsejében található púrhab (legalább is ott kézzel foghatóan található..) körvonal csak jó lenne tudni hogy gyári vagy nem gyári megoldás,egyéb fórumon azt mondták gyári...


nyomnak oda anyagot, de nem purhabot. hanem olyan, mint a toronynál, ilyen hegesztés lezáró anyag. lemez illesztéseknél használják.


Varrattömítő

Akkor ez gyári megoldás?



A varrattömítő lehet az.

b_imi Elküldve: 2017-08-28 15:50 Rohadás

Bitu79 írta:
YELLOW írta: szerintem esélytelen, hogy bárki is videót fog csinálni
aki ide téved, annak van egyéb baja

Most nem erről van szó.Hanem az autók állapotáról.Elterelni lehet a dolgot persze valamivel. Ha senki sem tesz fel semmi videót,akkor az magáért beszél...Akkor John esete sem számít igazság szerint senkinek.Szerintem az ötlet nem volt rossz,így képet kapnánk az autók valódi állapotáról úgy nagyjából rozsda szempontjából.Én megtettem a magamét mindenesetre.John ugye rólam írta,hogy olyan vagyok,mint a politikusok.
Szerintem ez nem rám igaz.De még jöhetnek azok a videók.Én örülnék neki,mert képet kapnánk az autók állapotáról ennyi idősen.


Na, majd én teszek fel. Le fogom fémig tisztítani üveggyönggyel a hátsó sárvédőt és a doblemezt meg a küszöböket. Volt már rajta javítás, de így is rohad, úgyhogy valami radikális megoldás kell ide.

b_imi Elküldve: 2017-08-28 15:42 Rohadás

YELLOW írta:
John írta:
Bitu79 írta: Múltkor ugye szó volt a pur habról.Sajnos sok hülye alkalmazza az autón:

Gagyi "javítás"


Tudom,rám gondoltál.Nekem a küszöb belsejében található púrhab (legalább is ott kézzel foghatóan található..) körvonal csak jó lenne tudni hogy gyári vagy nem gyári megoldás,egyéb fórumon azt mondták gyári...


nyomnak oda anyagot, de nem purhabot. hanem olyan, mint a toronynál, ilyen hegesztés lezáró anyag. lemez illesztéseknél használják.


Varrattömítő

b_imi Elküldve: 2017-08-25 17:55 Töltés hiány

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


4500-as főtengely fordulatszámnál a generátor közel 12750-et forogna
Egyébként az M47N 204D4 motornak ez már a leszabályzás körüli fordulatszáma.

A generátor adatai: 14V, 150A, tehát a teljesítménye 2100W Ez a 100%. Ezt alacsonyabb fordulatszámon is tudja, függetlenül attól mennyi fogyasztó van rákapcsolva.


b_imi Elküldve: 2017-08-24 19:43 Töltés hiány

YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.