b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2017-05-28 16:49 Autóvásárlás

Bitu79 írta:

Amúgy ezek a verdák,nagyon sokára fognak sokat érni.Az nem pár év...
Inkább egyre olcsóbbak lesznek.Az a baj,hogy a jó állapotúakat is nehéz eladni normális áron a sok behozott roncs miatt,amiket olcsón árulnak.Tavaly volt egy fószer,aki elvitte volna a kocsim 1900000-ért.De a végén meggondoltam magam.Most már bánom.Szeretem a kocsit,de nem használom ki.Olyan autót akarok,amit nem féltek,és hozza is a pénzt.


Egy alap felszereltségű 1.6-os E46-nak soha nem lesz értéke. Egy gyári állapotú M3 ami értékes lehet később.

b_imi Elküldve: 2017-03-31 21:00 Kopog az eleje!!

Vik0417 írta: Az enyém is ezt csinálja a bal oldalon. Autószerelőm elvitte padra, megrángatták, azt mondták, nincs baja. Szerelőm már az első ránézésre, amikor vettem a kocsit, mondta, hogy a lengőkarok bár újak, szar minőségűek. Mondta, hogy cserélni kell majd, 65e darabja a jó minőségű lengőkaroknak, de szerinte használjam el ezt, amíg tudom. Nem okoz semmi gondot, nem balesetveszélyes, csak lassú tempónál kopog, ez nem lesz jobb. Aztán ha elkopott ez, akkor be kell fektetni két normális lengőkarba. Nem ezekre az utakra találták ki ezeket az autókat, főleg nem olcsó silány alkatrészekkel. :/


Egy szett Meyle HD 53000.- ami jóval erősebb a gyárinál, ráadásul cserélhetők a gömbfejek benne. Szóval érdemes szétnézni vásárlás előtt.

b_imi Elküldve: 2017-02-17 20:54 Termosztát

Tano írta:
Padre323i írta: Kíváncsi lennék a diesel tulajos kollégákra,hogy kinek mennyi mostanában a vízhőfok.
Az Én autóm,2003 150LE 20d,manuális,EGR hűtés nélkül,tehát csak nagy termosztát van benne,egész gyorsan felmelegszik,de nem hajlandó 80 fok fölé menni.
Haverom 2003-as,30d automata 204LE,EGR hűtéses,neki 30000km-el ezelőtt tettünk be 2 gyári termosztátot,neki is 80 a max,de inkább 76-78.
A nagy termosztát mindkettőben ugyanaz, 88 fokon kellene nyitnia,de ezt sosem éri el egyik sem,de nem is hűlnek vissza menet közben.


Nekem 84-88 között alakult az elmúlt hidegebb időkben is miután bemelegedett.


Nálam is A fűtés pár fokot levesz belőle.

b_imi Elküldve: 2017-02-15 12:57 Ékszíj tárcsa

Jumper írta:
waveson írta: https://www.youtube.com/watch?v=ET_N6D8W5xQ

Indulásnál kicsit nyekken, de amit leállításkor művel, pár hete csinálja.
Ez mi a jóó isten...


Ez engem is erdekelne!hasonlot hallok en is


Gyári szíjat kell venni.

b_imi Elküldve: 2016-12-12 19:51 Bemelegedés

YELLOW írta: egy ismerősnél láttam most a vese mögötti burkolaton, ilyen műanyag lezárót.
kevesebb levegő jut be a hűtőre. hamarabb melegszik, és tovább meleg marad a motor.


Ha jó a termosztát tök fölösleges, ha meg szar, akkor úgyis mindegy

b_imi Elküldve: 2016-11-28 20:45 kettõstömegü lendkerék

Laza írta:
b_imi írta:
Na pont ezért csináltuk meg a barátommal (aki szintén E46 tulaj) Bár még soha nem cseréltünk ilyet, de ezt is emberek rakták össze. Szereltünk kb. 7 órát, közben jót dumáltunk, kajáltunk egy pizzát és tökéletes lett minden. Ja, a Luk cucc megvolt 160E-ből egy kis baráti kedvezménnyel. Aztán még egy C Max is átesett ezen a műtéten Az azért nagyobb szívás volt.



No, ennek nem sok hír értéke volt, hacsak nem egy bujtatott ajánlat.. (félreértések elkerülése végett nem ingyen, de nem is egy százasé' )




Nem is annak szántam csak leírtam, hogy döntöttem. Ennyi.

b_imi Elküldve: 2016-11-28 19:57 kettõstömegü lendkerék

Laza írta: Sziasztok!

Debrecenben, vagy a környéken tudtok-e olyan szerelőt, aki hozott anyagból is vállalja a cserét? Mert hogy hozott anyagból senki nem dolgozik

Felsorolják az alkatrészárat, (250k) majd munkadíj (40-60között). Munkadíjért viszont senki nem dolgozik Az alkatrész meg a LUK cuccaival melenne 170 körül. Szóval szeretnék egy százast spórolni, és autózni abból a pénzből.

E60, 2005 525D lenne egyébként a beteg, akit még a fosch lendkerékkel valahogy haza is kell gurítanom Frankfurt mellől



Na pont ezért csináltuk meg a barátommal (aki szintén E46 tulaj) Bár még soha nem cseréltünk ilyet, de ezt is emberek rakták össze. Szereltünk kb. 7 órát, közben jót dumáltunk, kajáltunk egy pizzát és tökéletes lett minden. Ja, a Luk cucc megvolt 160E-ből egy kis baráti kedvezménnyel. Aztán még egy C Max is átesett ezen a műtéten Az azért nagyobb szívás volt.

b_imi Elküldve: 2016-10-16 11:25 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.

b_imi Elküldve: 2016-10-10 19:20 Üzemanyag fogyasztás

tusi_ írta: Ezen a heten kulso szolgalatban vagyok egy ugyfelnel es mivel nincs tobb ceges kocsink, a sajattal kell jarnom. Sporoltam a nyallal egesz heten, tegnap felment 4 literre a dugo miatt, amugy vegig 3.8-3.9 liter volt. Persze szigoruan csak osonas az autopalyan 90-100 korul.Valamivel fel folott van a gazolaj szintmutato es meg 750 km-t jelez ki hatotavnak.


Megy ez az E46 20d-vel is.

b_imi Elküldve: 2016-08-23 21:19 Alufelni méretek

Whole01 írta: Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem fanok.
2006os BMW E90 320i-re mi a gyári ET szám?
Et30as rámegy(ami egyébként F10esen volt)

Köszi előre is!!!!!!!!!!!!!


Gyári felnik

b_imi Elküldve: 2016-08-19 23:21 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.


nekem arra a gumira olyan 6ezer körül mondta. nem is az ár miatt, csak mondom hátha van tapasztalat. én amúgy a rettegek a procedúrától, de hát videókat nézve, drágább autókban is simán cserélnek. szóval már nem aggódom.
köszi a választ!


Nem vészes meló annak, aki ért hozzá. Pontosan kell illeszteni és jól kell felvinni a ragasztót. Na meg persze a zsírtalanítás és az alapozás is lényeges.
Az újra ragasztás azért más téma, mert úgy kell kivenni az üveget, hogy ne sérüljön. Na ez nem annyira egyszerű feladat.

A szélvédő alsó részénél lévő műanyagnak tényleg semmi köze a beázásokhoz, csak ezt valaki kitalálta, aki még nem látott ilyet.

b_imi Elküldve: 2016-08-19 20:39 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.

b_imi Elküldve: 2016-08-18 10:08 kuplung___

Bitu79 írta:

Én 30 000 km-el ezelőtt cseréltettem kuplungot,a kettős tömegűt nem.Mondjuk akkor 75000 km volt az autóban csak.Meg az enyém benyás ugye,ott tovább bírja a lendkerék.Ha megbízol a szerelődben,és úgy ítéli meg,hogy jó a kettőstömegű,akkor sztem azt ne cseréltesd.Ezzel is spórolsz.Körülbelül 300 000 km körül bírják a lendkerekek a dieselekben átlagban.Benyásokban még tovább!Ha jó állapotban van a lendkerék,és megbízol a szereőben,akkor ne cseréld szerintem.



Valószínű, hogy egy 2007-es 20d-ben nem 75E km van, hanem inkább 275E.
A nyomaték különbség miatt jobban elhasználódik az alkatrész.
160E-ért már lehet venni komplett szettet. Én biztos nem venném le még egyszer a váltót.

b_imi Elküldve: 2016-08-17 17:39 kuplung___

Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Célszerű mindent kicserélni és legalább egy szerelési költség a zsebedben marad.

Ja, és ha Te veszed meg az alkatrészeket, lehet olcsóbban is meg tudod szerezni.

b_imi Elküldve: 2016-08-14 13:25 kuplung___

Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.