lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-07-29 21:57 Autóvásárlás

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Szasztok!
Erről mi a véleményetek, eddig 1.7M Ft-ért volt hirdetve:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ak-9120986

Megnéztem, az alja hmmmm , gumik, hátsó tárcsa kuka, vez ülés széle meglehetősen kopott, München mellől származik, 2015.02 hónapban volt szervizelve(BMW-nél) 131KKm-nél. A szervizek úgy 25-30 ezrenként voltak végezve a beírások szerint, mocskos belső, kissé karcos fényezés, állítólag törésmentes (nem mértem), hegyen volt a találkozó, erős égett olajszag volt érezhető, (akkor ért oda) viszont olajfolyást nem láttam a motoron.

Sok Német autót megnéztem mostanában. Most mi vagyunk a hülyék a 10-15 ezres olajcserékkel és feleslegesen, mert amiket láttam, ott 25-40 ezrenként történt ez meg. Az aljáról próbálok képeket feltenni, átlagban mind így néz ki (az én autóm nem ilyen randa alulról)
http://kepfeltoltes.hu/150729/...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150729/...es.hu_.jpg

(miért nem vagyok képes képet feltenni erre a fórumra???)


mi van a kombival???
az ülés kopás használat függő. én sokat szállok ki/be, és kezd meglátszani, pedig nálam 40ezer km-t ment és mikor megvettem semmi nem volt, csak patika. pedig még oda is figyelek...
a szervíz meg tudjuk, hogy ilyenek. aki sokat jár az autóval, főleg pályát, szerintem elhúzhatja 15-20ezerig jó olajjal, de tovább nem igazán célszerű. városi mellett meg illdomos 10-15ezrenként. a tartókeret meg rozsdás, de nem fog elrohadni. az már jobban gáz, ha az alja lemez is az...


Iagazából touringot kéne vennem, na nem magam miatt, csakhogy a cégem előírja, mert ebben a rohadt világban megteheti, hogy a saját pénzemből, saját magamnak milyen autót kell vennem. A dízel is megkötés, de azt magamnak semmi áron nem veszek, mert trakeszban nem akarok ülni, és főleg nem a cégemnek spórolni a saját pénztárcám rovására (mert ugye a tüzelőanyag olcsó, ami a cég nyereség, de a javítás drága, ez pedig az én veszteségem). Gané egy országban élünk!!! Olvasgattam a touringok hátsó ablak, ablaktörlő problémáit, amiken nagyon nem tudom túltenni magam. Ennek az autónak és a többi német társának is bizony rohad a bádogja is, a kép sarkán látható, hogy szita a csomagtár jobb alsó része. Sajna, a sok megnézett német autónál ezt láttam, innentől engem ne próbáljon győzködni senki sem, hogy azok az autók a faszák- hulladék mind, inkább itthonit vennék. Ismerősömmel csináltattam képeket Nemet országban autókról, nem bontószökevényeket megcélozva, na azok sem különbek ezeknél a képeknél....

bye:hil



Sajnos nekem is csalódást keltő hogy a golf 3 után milyen rozsdás a kaszni. Nekem minden elem gyári(mértem) és a vezető oldali ajtó széle is rohad ott ahol a külső lemez össze van préselve a belső ajtóvázzal. Természetesen a futómű is csupa rozsda.A bölcső is. Mondjuk az enyémet 2008 ban hozták be, de én már egy magyartól vettem. Állítólag az agyonsózott német utak miatt ilyenek az autók.

lela Elküldve: 2015-07-27 19:29 angel eye

p1tyeszka írta:

Ma bekerült a cob. Mocskos kínai kókányság az egész! Mindent bevetettem, egyoldalú, kétoldalú sőt még ragasztó pisztolyt is...Erős fénye van egy kicsit nekem, de majd megszokom.


Mire kötötted? Mert én a helyzetjelzőre kötném, tehát ha egyet kapcsolnék akkor az kapcsolná fel a kis helyzetjelző lámpával (w5w ) együtt. A helyzetjeltőt meg kicserélném led-re. És ha így járnék országúton az lehet elég is lenne.

Itt mindenki a COB-ot preferálja?
Esetleg ezt próbálta már valaki?
Esetleg azezen az oldalon lévő 168 ledes variáns prólta már valaki? Azt írja egybefüggő a fénye.
ezen az oldalon lévő mennyiség pedig egyenesen zavarba ejtő.

lela Elküldve: 2015-07-27 18:14 Segítség!!!

Bitu79 írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Már a 2. napja rosszalkodik a weboldal.Periódikusan(kb. 20 másodpercenként) lefagy egy pár másodpercre...



én nem tapasztalok ilyet, bár néha, pont amikor sokat írok, és küldeném, akkor lefagy.
engem ez idegesít jobban:


Igy van nekem lefagy mindig,ezert nem tudok soha irni kb 3 napja. De ez a hiba csak Chrome böngeszönel fordul elö,IE11-el semmi gond. Chrome kidob egy ablakot,hogy az oldal nem reagäl. Szerintem a hiba a böngeszöben van.


Akkor valamelyik javascript b@szakodhat...szóval valamelyik reklám miatt van :/


Én firefoxot használok és nálam is szarakodik. kb 5-10 mp enként kiírja hogy nem válaszol. Kiváltképp mikor üzit írok.

lela Elküldve: 2015-07-27 18:06 Fékjavítás

laleeboy írta:
lela írta: Üdv!

Szeretném én is megcsinálni a hátsó féket, elég rozsdás a nyereg, ha levenném és elvinném homokszórtatni és porfesteni esetleg horganyozni, addig a régi tömítéseket és a dugattyút benne hagyjam vagy hogy érdemes felújítattni? Mikor kell biztosan cserélni a nyerget?
Azért kérdezem mert ha fel lehet újítani akkor inkább nem vennék másikat.




A festést meg lehet csinálni akár házilag is (az én receptem : drótkorong, RO55, horganyspray, és festék ami bármi lehet én sima ezüst keréktárcsafestéket használtam már 3 éve rozsdamentes...)

A felújítás sarkalatos pontja a dugattyú, ha az rozsdás karcos ...stb akkor cserélni kell és akkor már minden tömítést is és ki ne maradjon a légtelenítő csavar sem mert az is csúnyán meg tud szivatni ha beletörik...

Kisebb karcokat lehet polírozni is de ennek általában kétséges a tartóssága.

Ha homokoltatod akkor csak a betéteket vedd ki és a dugattyút védd le valahogy (meg persze a fékcső helyét is) és rágd a szaki szájába hogy VIGYÁZZON A TÖMÍTÉSEKRE tehát azon a részen csak óvatosan és kisebb nyomással fújja.

Utána inkább a horganyoztatást ajánlom mert a porfestés nagy hővel jár így az nem egészséges és bemegy oda is ahova nem kéne...


Szerintem érdemes kicserélni mindent mert nem nagy összeg az egész


A dugattyúnak a feje ami a betétet nyomja az tuti rozsdás, de te gondolom a dugattyú falára érted hogy az ne legyen karcos/rozsdás. De ha benne hagyom a régi dugattyút és tömítéseket akkor gondolom nem lehet baja. Majd kezelés után persze cserélem. Ja és a horganyzás is hővel jár. Mármint a tüzi horganyzás ráadásul előtte savfürdőt kap. A galvanizálás az kémiai úton megy.

Ja és ebben a 10 es csoportban benne van a dugattyú is?

lela Elküldve: 2015-07-26 17:42 Klíma

Meg tudná valaki mondani hogy a középső befújó rács között elhelyezett tekerővel mit tudok szabályozni? Annak a két rácsnak tudom külön állítani a befújt levegő hőmérsékletét? Pl ha klímázok és pirosba tekerem akkor nem fúj rám annyi hideget?

lela Elküldve: 2015-07-25 16:55 Fékjavítás

Üdv!

Szeretném én is megcsinálni a hátsó féket, elég rozsdás a nyereg, ha levenném és elvinném homokszórtatni és porfesteni esetleg horganyozni, addig a régi tömítéseket és a dugattyút benne hagyjam vagy hogy érdemes felújítattni? Mikor kell biztosan cserélni a nyerget?
Azért kérdezem mert ha fel lehet újítani akkor inkább nem vennék másikat.


lela Elküldve: 2015-07-04 11:48 Hifi beszerelése e46-ba

csbalu írta:
Osynho írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Használ valaki Gladen Audio ONE 165-öt?
Nem tudom, hogy érdemes-e lecserélni a jelenlegi (már nem gyári) első szettet erre.
Szegénykém csak cimmog kb 200Hz-ig képes csak lemenni, nyilván az apró légtér miatt.
Ha valakinek van tapasztalata a szettel, akkor kérném, hogy ossza meg velem. Köszi!


Hello!
Sajnos nem érdemes komolyabb hangszórót venni, amíg nincs kivágva mögötte a lemez és nincs szigetelve az ajtó. Én is most szenvedek ezzel, de sajnos muszáj, ha rendes hangot szeretne az ember. Mdf kiemelő megy az ajtóra, a kárpitig felhozva a hangszórót, mögötte kivágom a lemezt. Az ajtó külső lemezét, illetve a kárpitot bitumenlappal csillapítom.


Harman Kardont Bele! Összességében az a legolcsóbb és legkultúráltabb megoldás, ha pedig kevés a mély azon még lehet segíteni egy rejtett 25-ös ládával (habár tapasztalatok szerint nem szokták már igényelni)



Nekem gyárilag kardon van benne , szép tisztán szól de csak elől, sajnos a hátul ülve már annyira ez nem mondható el, és a mély az tényleg elég kevés. Azok a papírmembrános gyári ovál mélyek nem igazán mozgatják meg a levegőt.

lela Elküldve: 2015-07-04 11:08 Rugócsere

lantika írta:
chokey írta:
laleeboy írta:
chokey írta: Sziasztok.
Tanácsra lenne szükségem. Kb 3 hónapja raktam be a 35 ös Sparco rúgókat és az orra az istenért se akar beülni. Olyan mintha folyamatosan meg lenne pakolva a csomim. Valakinek valami ötlete,mit kezdjek vele?
Előre is köszi.


2 dolog lehet

1 A rugó 4 hengeresbe való? Mert ha 6 hengeresé akkor nem is fog lejjebb menni

2 Kell egy kis idő míg összeül (tapasztalatom szerint kb fél év) és eléri a végleges magasságot


Direkt az enyémhez rendeltem. A 3 hónap alatt 20.000 mentem vele és szinte semmi. A stabilitása megvan, csak bután néz ki. Hátul szépen csücsűl a 18 asokon, elől meg mint a rakéta. Már azt is mondták vegyek előre nagyobbakat. Csak akkor ezzel mit csináljak? A mai világba kinek kell 2 db első rugó magába?


Ne szarozz a rugokkal,tegyel bele 3.o d motort,az a 150 kilo plusz meg fogja oldani.
ebay.de-n el tudod adni simän. En ugy vettem,hogy benne volt elöl a sportrugo,de csak 1 hetig. Amint megjött az eredeti rugo,mär hajitottam is ki azt a szart belöle.



Érdekes ez, nekem is gyári rugók vannak a kocsiban és az enyémnek is a hátulja lentebb van mint az eleje. Gyárilag miért ilyen ez? Ha lentebb akarom 2 cm hozni az elejét akkor rugót meg gátlót is cserélni kell?

lela Elküldve: 2015-07-04 09:44 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?

lela Elküldve: 2015-06-25 17:46 manuális váltó

Tano írta:

Ez típushiba. A váltórúd helyretoló szerkezete kopott el és beragad. Ezért nem tolja vissza a középső semleges helyzetbe, kintmarad jobb oldalt. Az ETK-ban jól látszik. Ha már cseréled akkor érdemes mindegyiket, vagyis a 9-től a 16-os alaktrészekig bezárólag. A váltót le kell venni hozzá, hacsak nem nőgyógyász vagy.



Ez csak az 5 sebességes váltónak a típushibája?

lela Elküldve: 2015-06-23 21:34 BMW navi

lantika írta:

1; Nem rossz a CD,mert elötte 5 perccel egy MK3-at simän Updat-elt.
2; Ez az eredeti firmware CD.
3; Elegge ertem,hogy mit ir ki.(Mäsodik anyanyelvem lett)
4; Haverom odaadta az ö MK4-eset,mert ät kellett kodolni,es simän megcsinältam Navcoderrel+ugyan ezzel a V32 lemezzel.

Es itt jött az isteni szikra. Egyszerüen megcsereltem a 2 MK4-es DVD egyseget,tehät nem csak a fejet,hanem az egesz DVD meghajtot. Betettem a V32-öt,es mär indult is az update. Aztän visszacsereltem mindent,megegyszer betettem az enyembe a V32-öt es majdnem dobtam egy hätast. Simän beolvasta azzal az olvasoval,amivel elötte nem csinält semmit. Valoszinüleg paranormälis dolgok zajlottak le,vagy egyszerüen csak a BIT-ek läzadäsa. Mostmär müködik minden rendesen,es lett vegre TMC-m.



Erről a navkoderről tudsz valamit mondani ? Milyen program ez? A navihoz lehet vele OBD-n hozzáférni?

lela Elküldve: 2015-06-18 18:16 Társalgó

Pocses írta: A múltkori szívósor levételekor vettünk észre egy kéteres stekkert ami csakúgy lógott lefele az önindító irányába, jó poros volt így biztosak voltuk benne, hogy nem mi húztuk le valahonnét. Van a bimmernél is gondolom akkor olyan, hogy előre be van az egyéb extra vezetékezve, csak éppen kiépítve nincs a verdában.



Kizártnak tartom hogy egy csatlakozót és a hozzá tartozó kábelt behúzták volna, ha benne van akkor valami tartozott hozzá, amit kivettek...

lela Elküldve: 2015-06-18 18:14 bmw diagnosztika

lantika írta:

Utännaolvastam nemet forumokon,megkerdeztem a szervizben,es mindig ugyan arra lyukadok ki. Motor leällitäsakor bezärodik a levegö keringetes,tehät nem jut be levegö kintröl. Az ugynevezett AUC szenzor leällitott motornäl nem kepes müködesre,ezert inkäbb automatikusan zär,igy megakadälyozza,hogy kintröl mergezö gäzok kerüljenek az utasterbe. Pl melygaräzsban ez elegge hasznos,vagy amikor a szomszed begyujtja a kertböl összegyüjtött szäraz levelet. AUC szenzor elöl van a hütö mögött valahol,es neha nem ärt tisztitani.


Szia!

Erről a szenzorról tudnál betenni képet hogy hol helyezkedik el. Megnézem a hétvégén én is hogy hogyan működik ez a csappantyú, meg a szenzort is lecsekkolnám.

lela Elküldve: 2015-06-15 19:17 világításmodul programozása

Pitykoo írta:
lantika írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
lantika írta:
Pitykoo írta: Hali!
Olyat nem lehet programozni, hogy ha nem kapcsolom rá a tompítottat akkor mondjuk 80km/h-ás sebességnél adjon valami hangjelzést?!

Ill. ezt hogy lehet felprogramozni, mit keressek hogy csak pöccintésre villanjon párat az index??!
Előre is köszi!


ALSZ a vezerlö röviditese,es ezt kell keresni illetve ätirni:

CYCL_TI_BLK
dreimal <--- ez alapbol einmal


Köszi!
Ez az index beállítása?!


igen. a másik nem állítható, amit kérdeztél.


Az enyémbe van világítás automatika 2 ködlámpa+MF fényerő+lámpamagasság állító de sajna nem találtam benne ezt a beállítást!


Akkor regebbi a kapcsolod,ugyan ugy mint ahogyan nekem.Enyemet sem lehet programozni.


Köszi!
Pedig jó lett volna...


Erre az indexes dologra kíváncsi lennék, valaki megerősíthetné (kempelen, Tano) hogy pl az én autómban ezt be lehet e állítani.Én azt gondolom ez az e46-ban nincs benne, de lehet tévedtem. Ti mivel próbálkoztatok: NCS expert??

lela Elküldve: 2015-06-09 06:55 BMW navi

lantika írta: Sziasztok. Tudja valaki,hogy ez hogyan müködik? Milyen alkatreszei lehetnek? Ahogy a meretet nezem nem tul sok cucc lehet benne,szerintem häzilag is megvalosithato lenne. Amit eddig tudok rola,hogy az I-Bussal kommunikäl.


Ez ha jól értem annyit csinál hogy a sebességnek megfelelően változtatja a navigáció nagyítását, illetve digitálisan írja az aktuális sebességet a board-on, és mindezt 60 euro-ért. Hát nem tudom...