lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-01-04 12:03 Porlasztó

laszlo0918 írta: Helo srácok vsn itt olyan aki szedett már ki porlasztót saját kezüleg?kell hozzá valami speckós szerszám.C.R porlasztóra gondolok.


Ez engem is érdekelne.Elvileg vmilyen célszerszám kell hozzá.
Van ilyen porlasztókihúzó kalapács is, de annyira sztem nem az nem profi, ráadásul a belső porlasztóhoz nem férsz vele oda, csak ha lekötöd a géptető zsanérjait és feljebb hajtod.

lela Elküldve: 2015-01-02 14:56 Termosztát

YELLOW írta:
lela írta:
Na ez a sok faszság amiket leírsz na ezek nem kellenek sztem. Csak megzavarsz vele másokat.A lényeg hogy ha a mutató nem áll be függőbe akkor ott tuti baj van ---->termosztát csere. Majd ha ki van cserélve mind2 és akkor sem melegszik be 10km után sem akkor lehet okoskodni hogy miért nem.
Átolvastam már kb 6 topikot 0-500 hozzászólásig és már ne is haragudj de nagyon hígítod a fórumot a hozzászólásaiddal!Soknak se füle se farka.Többnél oda van írva: "ha jól tudom" márpedig sokszor elég hiányosan vagy pontatlanul tudod.
Sokkal hamarabb meg lehetne találni a választ egy adott kérdésre ha nem írkálnál ilyen szuperlatívosz zagyvaságokat, hanem tényszerűen válaszolnál ha tudod valamire biztosan a választ. Ha meg nem akkor sztem felesleges csak azért, mert késztetést érzel a szereplésre.Elnézést ha kioktattalak, de kicsit sok voltál!


látom rosszul érint, amiért nem reagáltam a privát leveledre. tudhatnád miért nem.
attól, hogy függőlegesen áll a mutató még nincs üzemi hőfokon. örülök, hogy elolvastad. és ha nem jól működik a termosztát, akkor mondjuk tegyük fel állandóan 75 fokos a vized, és a mutató középen áll. ez pedig nem üzemi hőfok. hiába áll a mutató középen.
tudod ez nem egy szakmai blog, hanem egy rajongói oldal. bárki leírhatja az elgondolását, véleményét (nem csak szerelők), aztán majd ki lesz javítva, vagy nem.

szerk.: miért te állíthatod, hogy 80-90 fok között kell lennie a hűtővíznek, típustól függően? típustól pl a benyások 104 fokosak cirka. az 5-10 km bemelegedési idő, meg marhára sok mindentől függ.


Tudom miért nem reagáltál!Nem ezért írtam amit írtam!Egyébként bocs hogy téged kerestelek meg elnézést érte!Többet nem fog előfordulni ezt megígérhetem!

Egyébként persze hogy az hogy függőben áll még nem jelenti azt hogy üzemin van ezt csak a BC ben láthatod. De ha nem áll függőben, adott esetben is, és általában is ez tűnik fel először, akkor mégis mit kéne csinálni?
Rendben lehet hogy benzinesnél 105 c a nyitás. A 80-90 et írhattam volna 80-105 re is.
Nyilván a termosztát házon lévő érték a mérvadó. Általában ennyi szokott lenni.
Ha nem éri el a mutató a középállást, és a termosztátházból a hűtőbe menő csövet megfogja, és az nem hideg akkor tuti termosztát.

Egyébként nem én vagyok az egyetlen aki megemlítette neked amiket bátorkodtam megjegyezni.
Én lezártnak tekintem ezt a kérdést.

lela Elküldve: 2015-01-02 14:19 Termosztát


"a hőfok azért nem mindegy, hogy dízel vagy benzin. ha elejétől fogva megy a venti az utastérben, akkor bizony többlett literrel kell számolni, amit a motor nehezebben melegít fel, plussz közben ugye hőt is ad le, hogy ellássa a feladatát. és itt jön még bele az, hogy ki miylen stílusban vezet, hol vezet, város, vagy rögtön főút. ezek mind befolyásolják a melegedést, a kinti környezeti tényezőkről nem is beszélve. ha felmelegedett hűtővíz esetén nyitjuk r a fűtést az le fog csökkenni. ami egy benzines motornál, mondjuk 104 foknál nem biztos, hogy jó. szóval negyednél érdemes fűtést rányitni, amikor a víz, olyan 50-60 fok körül van, persze vissza fog hülni, 5-10 fokot legalább., elvileg fűtés intenzitástól függetlenül a termosztát azért van, hogy adott szinten tartsa a vízhőfokot. a mutató mozoghat 1-2mm-t, de ez már pár fok eltérés, ingadozás is lehet. ugye 75 foknál is szinte függőben áll a mutató, és üzemi hőfokon is."


Na ez a sok faszság amiket leírsz na ezek nem kellenek sztem. Csak megzavarsz vele másokat.A lényeg hogy ha a mutató nem áll be függőbe akkor ott tuti baj van ---->termosztát csere. Majd ha ki van cserélve mind2 és akkor sem melegszik be 10km után sem akkor lehet okoskodni hogy miért nem.
Átolvastam már kb 6 topikot 0-500 hozzászólásig és már ne is haragudj de nagyon hígítod a fórumot a hozzászólásaiddal!Soknak se füle se farka.Többnél oda van írva: "ha jól tudom" márpedig sokszor elég hiányosan vagy pontatlanul tudod.
Sokkal hamarabb meg lehetne találni a választ egy adott kérdésre ha nem írkálnál ilyen szuperlatívosz zagyvaságokat, hanem tényszerűen válaszolnál ha tudod valamire biztosan a választ. Ha meg nem akkor sztem felesleges csak azért, mert késztetést érzel a szereplésre.Elnézést ha kioktattalak, de kicsit sok voltál!


lela Elküldve: 2015-01-02 13:14 Termosztát

jamo írta: Üdv!

X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.


Szia!

Szinte 100% hogy termosztát én 3hete cseréltem.Előtte vw-em volt 1.4 benzines, annál is volt hasonló gondom.Teljesen mind1 milyen autó 80c-90c között kell lennie a hűtővíznek típustól függően.És ezt viszonylag gyorsan kb 5-10km el is kell érnie, és beton stabilan ott kell maradnia.Persze -20 foknál max fűtésen nem valószínű hogy tudja, de akkor már szauna lenne bent.Nekem a napokban -10 foknál is beállt hamar és ott is maradt.

lela Elküldve: 2014-12-30 11:46 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Ezzel a kartelgáz szűrővel kapcsolatban tehát akkor amelyikben ilyen rugós membrán van azt nem kell cserélgetni?Ez tuti?Elég csak kitisztítani?Vagy esetleg érdemes 40-60 ezer km-ként cserélni?
Mert amit cserélni kell az ez, de ez érthető is mert ez a szivacs eltömődik olajsárral, de sok valakinek már nem ilyen van.

lela Elküldve: 2014-12-30 11:43 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

bmw320d4 írta:
Kristen76 írta: Én beletettem a FEBI-t és azóta nincs alapjárat a kocsin, rángat,erőtlen.Visszatettem a régit aminek hiányzik a belsejéből egy darab müanyag és semmi baj nincs vele.Ez is érdekes..


Adaptációtörlés nélkül nem lesz jó a gyári új sem.



Mi ez a hülyeség hogy egy szűrő cseréhez adaptációtörlés kell?

lela Elküldve: 2014-12-29 14:25 Turbo

b_imi írta:
lela írta:

Ezt a tisztítást csak érdeklődésképpen írtam hogy van e értelme?Szokta e valaki csinálni itt a fórumon?Azért nem olyan egyszerű kivenni ahhoz hogy csak heccből kitakarítsam.De ha ezzel megnövelem az élettartamát akkor talán.Csak gondolom ahhoz hogy megtakarítsam normálisan szét kellene szedni, akkor meg tömítéseket kellene benne cserélni.

Mit jelent hogy elektromos vezérlésű? Nyilván van egy mágnesszelep ami kinyit és a vákumot a vákummunkahengerre juttatja ami a rudazatot mozgatja, ugyanúgy mint az egr szelep esetén.


Az első a vákuumos, a második az elektromos geometria vezérlésű.




És tényleg:

elektromos semmi vákum szír-szar, de akkor itt miért ezt hozza.Akkor hogy keressem?Alvázszám szerint, az úgy pontosabb mint évjárat alapján?Csodálkoztam is mert sehol nem emlékeztem puffer tartályra, vákumcsőre stb.
Illetve az van ráírva a turbóra hogy GT1749V.Na most ha rákerestem csak a vákumosakat hozta.Hogy keressem neten?

lela Elküldve: 2014-12-29 14:18 Turbo

slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Itt van egy video, talán segít.
Ne felejtsd el összerakáskor a tengelyhez menő csőbe olajat fecskendezni.

lela Elküldve: 2014-12-29 14:15 Turbo

b_imi írta:
slooter írta:
b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


Ha már szétbontod, akkor a katalizátort 2 perc levenni, és ha van benne olaj kiöntöd. De vélhetően a gyors reagálásnak köszönhetően nem kerülhetett bele sok (úgyis látszik majd a csatlakozásnál). A lecsapatós kartergáz szűrőt csak ki kell mosni és vissza lehet rakni.
Sok sikert a cseréhez

Ezzel a kartelgáz szűrővel kapcsolatban tehát akkor amelyikben ilyen rugós membrán van azt nem kell cserélgetni?Ez tuti?Elég csak kitisztítani?Vagy esetleg érdemes 40-60 ezer km-ként cserélni?
Mert amit cserélni kell az ez, de ez érthető is mert ez a szivacs eltömődik olajsárral, se sok valakinek már nem ilyen van.

lela Elküldve: 2014-12-29 13:32 Turbo

b_imi írta:
lela írta:
b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?


Szerintem a turbód elektromos vezérlésű nem vákuumos. Azért kell szabályozni, hogy optimális legyen a hatásfoka. A tisztítással csak óvatosan, mert ha nem sikerül tökéletesen, és marad a lapáton kosz, az kiegyensúlyozatlanságot is eredményezhet. Az pedig ezen a fordulaton nem egészséges.


Ezt a tisztítást csak érdeklődésképpen írtam hogy van e értelme?Szokta e valaki csinálni itt a fórumon?Azért nem olyan egyszerű kivenni ahhoz hogy csak heccből kitakarítsam.De ha ezzel megnövelem az élettartamát akkor talán.Csak gondolom ahhoz hogy megtakarítsam normálisan szét kellene szedni, akkor meg tömítéseket kellene benne cserélni.

Mit jelent hogy elektromos vezérlésű? Nyilván van egy mágnesszelep ami kinyit és a vákumot a vákummunkahengerre juttatja ami a rudazatot mozgatja, ugyanúgy mint az egr szelep esetén.

lela Elküldve: 2014-12-29 13:26 Egr szelep

Hol lehet venni a gyárival megegyező minőségű 3,5x2 vákumcsövet méterre?Korábban emlékszem hogy valaki írta a fórumon, de hiába keresem nem találom.

lela Elküldve: 2014-12-29 12:48 Fûtés - Klíma

gfeco írta:
lela írta:
gfeco írta:
lela írta:
gfeco írta:
lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.



Az uv festék mi célt szolgál?
A géptetőn hol van ez a szám?
Klímások le tudják fejteni és visszatölteni?Vagy ez is elfárad és nemárt cseréltetni?
Hogy lehet kivenni a hűtőt, macerás?


Uv festék 3000 ft bele.Azért érdemes beletenni mert ha bàrmi szivàrgàsod lesz egyszer nagyon könnyü lesz megtalàlni egy uv làmpa segitségével.
A géptető belső részén van ez a matrica a feltöltés mennyiségével és a gàz tipusàval.
kicsi zöldes matrica talàn.

Ezt a gàzt lefelytik és vissza is teszik kiegészítve a megfelelő mennyiségre.
Maceràs kivenni igen a hűtőt de sima ügy.Víz le, ha nen viszkòs a tied akkor ventillàtor tàgtartàly csövek csatlakozòk le,egy két rögzítö,igazàbol a légtelenitéssel lehet bajlodni.
Klimahütöt én még nem vettem ki, nekem azért egyszerübb a vizhütöt mert azt màr csinàltam.
Hàtha valaki megirja hogy az a könnyebbik verziò.


Mit jelent az hogy viszkós?

A hűtőt a motor felől ha kiveszem a ventiházat utána ki lehet venni?


Szia
A viszkós venti a vizpumpa tengelyén van.
Nem tudom hogy a tiédben hütön van e a venti vagy a vizpumpán.
Mert ha a hűtön akkor azt is lekell venni mert nem fer ki egyben.


Nem azon van, tehát lehúzok 2db csatit meg egy csavart kiveszek, és kint is van az egész zsalustól ventillátorostól.Már többször vettem ki.
De a hűtőt is erről az oldalról kell kivenni?
Kérdés ha kiveszem a hűtőt akkor jól hozzáférek a klímahűtőhöz is ahhoz hogy kitisztítsam?

"A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve."
Ez
lenne az?

lela Elküldve: 2014-12-29 10:39 Fûtés - Klíma

gfeco írta:
lela írta:
gfeco írta:
lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.



Az uv festék mi célt szolgál?
A géptetőn hol van ez a szám?
Klímások le tudják fejteni és visszatölteni?Vagy ez is elfárad és nemárt cseréltetni?
Hogy lehet kivenni a hűtőt, macerás?


Uv festék 3000 ft bele.Azért érdemes beletenni mert ha bàrmi szivàrgàsod lesz egyszer nagyon könnyü lesz megtalàlni egy uv làmpa segitségével.
A géptető belső részén van ez a matrica a feltöltés mennyiségével és a gàz tipusàval.
kicsi zöldes matrica talàn.

Ezt a gàzt lefelytik és vissza is teszik kiegészítve a megfelelő mennyiségre.
Maceràs kivenni igen a hűtőt de sima ügy.Víz le, ha nen viszkòs a tied akkor ventillàtor tàgtartàly csövek csatlakozòk le,egy két rögzítö,igazàbol a légtelenitéssel lehet bajlodni.
Klimahütöt én még nem vettem ki, nekem azért egyszerübb a vizhütöt mert azt màr csinàltam.
Hàtha valaki megirja hogy az a könnyebbik verziò.


Mit jelent az hogy viszkós?

A hűtőt a motor felől ha kiveszem a ventiházat utána ki lehet venni?

lela Elküldve: 2014-12-29 09:35 Egr szelep

leroyclub írta: Ma elkezdtem lebontani az autót, hogy bezsirozzam a fütömotort és ha már ugyis ott vagyok akkor gondoltam megnézem az EGR-t hátha attól van a kormolás. Ez fogadott:
Szerk: Kipucoltam, de mivel érdemes tisztítani? Elhasználtam majdnem egy liter Brigéciolt, de így sem lett 100%os. A szívosort is kiszeretném majd tisztítani ahoz kéne valami hatásosabb cucc..






Ez engem is érdekelne hogy a kormos olajos cuccot mivel lehet a leghatásosabban oldani?
Különösen a korom nem akar oldódni.A brigéciol az szinte hatástalan rá.

lela Elküldve: 2014-12-29 09:32 Turbo

b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?