lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2016-04-20 10:24 Fékjavítás

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:

Ebayen rendeltem kompletten a 2 elsöhöz. Most minden uj benne,meg a legtelenitö csavarok is. 24 € volt postäval. >Nekem is rozsdäs volt a nyereg,de tettem egy drotkorongot a furogepembe es adtam neki. Fem szine lett. Egyebkent javasolt szetszereles elött megdrotkorongozni,a fekcsö bekötest meg ledugozni.


A dugattyú az gyári? , úgy értem hogy ATE lett belerakva, mert ahogy néztem azt külön nem lehet gyárit venni csak karmantyúból és tömítésből.



Utängyärtott szerintem. Egyebkent lehet ATE gyäri felujito szettet venni,akär dugattyut is.


Hol?
Mert itt csak a 10 est hozza mint felújító szettet és abban nincs benne a dugattyú, csak a tömítőgumi és a karmantyú.

Akkor konkrétan ez jó bele? mert a dugattyú az így néz ki és a gumi is.

lela Elküldve: 2016-04-20 10:17 Futómû és hibái

szotakdavid írta:
Livaj írta:
Strashimir írta: Sziasztok!

Vettem egy e46 330ci-t No-ban FK rugókkal és csillapítókkal szerelt betonkemény futóművel.
Szeretném ezeket lecserélni olyan alkatrészekre, hogy az autó komfortos legyen, de az úttartása stabil maradjon.

Eddig a következő lehetőségeket néztem:

1. Bárdi autó
első rugók: Maxtrac, Suplex
h rugók: Maxtrac, Suplex, Kayaba, JP group, Monroe
lengéscsillapítók: Al-ko, Bárdi autó, Bilstein, Japanparts, Lip, Maxtrac, Sachs, Kayaba, Wiktory, Monroe

2. bontott gyári normál
3. bontott gyári M-technic
4. Bármi egyéb

Kérem, akinek van tapasztalata ezügyben, írja le, hogy ne kelljen a zavarosban halásznom!

Üdv


Helló,

Nekem szintén 30i-n van. Teljesen gyári mindene, így a futómű is. Nincs is rá panaszom. Persze jobban nézne ki ha 1-2 cm-rel alacsonyabban lenne, de napi használat miatt komfortra is szükségem van, + nem szeretnék mindenhol fennakadni vele, így jó így, ahogy van.

L.


Gyàri M-tech


Ha gyári M tech futóművet szeretnék akkor ez csak a rugók és a lengéscsillapítók cseréjét jelenti?

lela Elküldve: 2016-04-18 23:14 Fékjavítás

lantika írta:

Ebayen rendeltem kompletten a 2 elsöhöz. Most minden uj benne,meg a legtelenitö csavarok is. 24 € volt postäval. >Nekem is rozsdäs volt a nyereg,de tettem egy drotkorongot a furogepembe es adtam neki. Fem szine lett. Egyebkent javasolt szetszereles elött megdrotkorongozni,a fekcsö bekötest meg ledugozni.


A dugattyú az gyári? , úgy értem hogy ATE lett belerakva, mert ahogy néztem azt külön nem lehet gyárit venni csak karmantyúból és tömítésből.

lela Elküldve: 2016-04-16 07:10 Fékjavítás

lantika írta: Idöszerü volt a feknyereg felujitäs. Jobb oldali volt az utasoldalon,bal oldali vezetö oldalon,a közepsö az uj.

Megkérdezhetem hogy hol vetted a dugattyút? Ez gyári? Nekem a hátsót kellene megjavítani mert amikor lemosom a kocsit és áll utána befog a fékpofa. Mondjuk nekem a nyereg is kurva rozsdás kaparni lehet róla rétegekben. A gyári féknyereg viszont 80 ropi.

lela Elküldve: 2016-04-13 17:17 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:

Most telefonrol vagyok ezért nem tudok képeket beilleszteni,de ma 4 dsc-t találtam ami tudja. Próbáld a tiéd aktiválni mk60-ban "reifenpanneanzeige" illetve akmb-ben "rdc" . Ha utána INPA Mk60-ban tudja kezelni F7 gomb aktiv lesz akkor nyertél. Csak egy RDC gomb kell a Schaltzentrumba meg az a bizonyos kábael.


Hydroaggregat DSC 34516765453 1 09/01 2.420 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
01 Hydroaggregat DSC 34516764087 1 06/03 2.400 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
und
M Sportpaket II S338A = JA
01 Hydroaggregat DSC 34516765453 1 09/01 2.420 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
und
M Sportpaket II S338A = JA


Es ezek csak a 320d 150ps-be lettek beszerelve. A többi tipust nem neztem meg.





Megnéztem a cikkszámát a DSC nek:
34516765452

Hol lehet megnézni hogy ez tudja é?

lela Elküldve: 2016-04-06 20:21 Féktárcsa és fékbetét

Üdv!
Úgy néz ki mindkét hátsó féknyergemet ki kell cserélni mert nagyon rozsdás, az egyikben a dugattyút már javítani kellett mert befogott.
Mit ajánlotok?
Ezt megéri megvenni vagy csak a gyári?
Erre az van írva hogy felújított.. Az vajon mit jelent gyári és azt felújították, vagy nem lehet tudni?

lela Elküldve: 2016-04-05 21:23 TV az autóban

Hektor írta:


Esetleg ez ? :http://web.comhem.se/bengt-olo...istory.htm

Erről beszélek. Vajon hol van ez?


lela Elküldve: 2016-04-04 21:16 TV az autóban

Hektor írta:
lela írta:
Hektor írta:
csatis1 írta:
Hektor írta: Sziasztok !

Kérem erősítse még valaki,hogy ez a cikkszámú 61120144096 retrofit kábel szükséges a navi (mk4 ) és az utólagosan beszerelt analóg tv modulhoz?
Előre is köszönöm .



Azt ugye tudod h analóg modullal már nem lehet adást fogni?


Természetesen tisztában vagyok vele,nem is az a célom ,csak hogy használt kábelt sehol nem találok,a gyári rendelés viszont drágább,mint sem hogy kísérletezzek vele.


Valaki épített már be ilyet?
Nem lehet valahol vajon ilyenhez olcsóbban hozzájutni?
(Tudom tudom analóg, de egy kis átalakítással ezt át lehet hidalni.Csak a tunert kell benne kicserélni.)


Ez az ár már túlzó. A tv modult most vettem,sokkal olcsóbban. Sajnos vezeték nincs hozzá
Így amennyiben nem tudok szerezni, még kell vennem gyári kábelt,ami pluszz 27-30.000.
Ezzel már nem tudsz tv adást fogni,max kamerát,külső lejátszót illetve plusz dvb-t vevőt csatolni hozzá.
A tv vételére alkalmas tuner sokkal drágább. Ezt a modult jelenleg használtan 5 és 25 ezer közt hirdetik. Az általad linkelt modul kábellel antennával,csavarokkal és tatóval együtt is szerintem drága.persze lehet hogy másnak nem ez a véleménye.


Igen egy picit drága, de ebben antennák konzol kábel csavarok minden benne van, és új.
Egy probléma van hogy az antenna nem a legjobb, ami gyárilag a szélvédőben van az elvileg sokkal jobb, mert itt az első két egység erősítő, ezért több jelet kap a vevő. Az analóg modult pedig át lehet alakítani digitálissá, tehát akinek van TV az autóban annak nem kell elfelejteni a TV-t!

Azt nem tudja valaki hogy hol van ez az antenna erősítő e46 touringban és honnan veszi a jelet? Hátsó szélvédőben van az antenna?

lela Elküldve: 2016-04-04 20:25 Elsõ lámpák

lantika írta:
Zoli90 írta:
csatis1 írta:
lantika írta:
Zoli90 írta:
lantika írta:
Zoli90 írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Segitetek? Eleg egysejtu vagyok ilyen teren (is) mi kulonbseg van e90 eseten a zkw es a valeo gyari elso fenyszoro kozott? Vennek egy lampat de azt irja a leirasban, hogy csak zkw- val szerelthez. Nekem valeo van. Teendo?


Senki nem tud segiteni?


Teendö: keress toväbb. Ne legyen a 2 lämpa között tipuselteres.


Gyari xenont jelenleg nem engedhetem meg magamnak. Egy projektoros lampat neztem ki es ez az egy hasonlit a gyarira. Nemlehet athidalni a kulonbseget?


Pärban akarod venni exträzãs celjäbol akkor az ugy jo bele. Keress bontott xenont akär angol ebay-en. Jobbkormänyos xenonbol könnyü balost csinälni.


Ez így is van, csak ne felejtsd el, hogy drága és ritka az alkatrész hozzá!
Nem lehet csak simán átbillenteni a lemezkét. Attól csak vízszintes lesz, ami műszakin kevés (vagy már a tulajnak is).
Ki kell cserélni a fényterelő lemezt ha balosítani akarod a lámpát.


Jobbos xenont nem vennek. A jobbos meg ketszazezer magassaga bontva. Kineztem egy a gyarira hasonlito lampapart. Az a kerdes hogy bele tudom e rakni a valeo lampa helyere ha a leirasban azvan hogy zkwval szereltbe valo. Miben kulonbozik a ketto? Gondolom a felfogatasi pontok, fulek, furatok ugyanottvannak. Mas a csati? Vagy mi a mas?



Vedd meg,es probald bele,ha minden stimmel örülsz,ha valami nem jo akkor vidd vissza.

Egyébként mi a különbség az AL és a ZKV lámpa között? Nekem AL van és a búrát akarok cserélni, mert picit kavicspöttyös és elvileg már nem lehet kipolírozni.

lela Elküldve: 2016-04-04 18:52 TV az autóban

Hektor írta:
csatis1 írta:
Hektor írta: Sziasztok !

Kérem erősítse még valaki,hogy ez a cikkszámú 61120144096 retrofit kábel szükséges a navi (mk4 ) és az utólagosan beszerelt analóg tv modulhoz?
Előre is köszönöm .



Azt ugye tudod h analóg modullal már nem lehet adást fogni?


Természetesen tisztában vagyok vele,nem is az a célom ,csak hogy használt kábelt sehol nem találok,a gyári rendelés viszont drágább,mint sem hogy kísérletezzek vele.


Valaki épített már be ilyet?
Nem lehet valahol vajon ilyenhez olcsóbban hozzájutni?
(Tudom tudom analóg, de egy kis átalakítással ezt át lehet hidalni.Csak a tunert kell benne kicserélni.)

lela Elküldve: 2016-03-26 14:13 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.



Na hogy áll a project?
Majd egy képet dobhatnál hogy faragtad ki a gombnak a helyét, esetleg hogy honnan vettél bele gombot.Az enyémbe ez kellene, de ha csak egy gombot vennék akkor az is elég lenne? Az az igazság nem szedtem még szét hogy valóban ott van e a panelon a helye, és rdc gombot meg nem igazán látok eladót ami jó lenne bele. És a gomb tartalmazza az ellenállást is? Tehát ha mondjuk a dsc gombját felcserélem a harman/kardon kapcsolóval akkor is működik?





Egyenlöre alkatreszre värok. Kell az ABS csatiba PIN. Kivägni nem egyszerü a lyukat,de hätulrol meg van jelölve. Az ellenälläs a kapcsoloban benne van,EBAY-en talältam 1 db gombot,es beletettem. A gombokat meg lehet csereberelni.


Tehát ha veszek egy ilyen 5 lyukas SZ-t és a sport gombot benne kicserélem az én harman/kardon gomboméval akkor is minden király és nem kell semmit programozni a RDC funkció bekapcsolásán(amit te is csináltál NCS ben) kívül?


lela Elküldve: 2016-03-26 10:49 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.



Na hogy áll a project?
Majd egy képet dobhatnál hogy faragtad ki a gombnak a helyét, esetleg hogy honnan vettél bele gombot.Az enyémbe ez kellene, de ha csak egy gombot vennék akkor az is elég lenne? Az az igazság nem szedtem még szét hogy valóban ott van e a panelon a helye, és rdc gombot meg nem igazán látok eladót ami jó lenne bele. És a gomb tartalmazza az ellenállást is? Tehát ha mondjuk a dsc gombját felcserélem a harman/kardon kapcsolóval akkor is működik?



lela Elküldve: 2016-03-20 16:38 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.


Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.











Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?




A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.







Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


lela Elküldve: 2016-03-20 14:07 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.


Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.











Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


lela Elküldve: 2016-03-15 16:28 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:

DSC 6.0-ban es AKMB-ben RPA aktivälva. Ha gyujtäsra teszem,akkor elöször a narancssärga,aztän a piros ellenörzö feny vilägit. INPA-ban viszont az F7 gomb inaktiv (halvänyszürke) Lehet menni kellene egy kicsit az autoval?


Cseréltél Schaltzentrumot is vagy csak aktiváltad a funkciót és INPA ban tanítod gomb helyett? Egyébként arra tudsz valami mondani hogy az általam belinkelt cikkszámú vezérlőt mibe tették, mert ahogy írtam nincs meg ez a cikkszám a realoemben. Neked milyen cikkszámú a vezérlőd?


Pont ez az,hogy INPA-ban nem tudom tanitani. DSC-ban aktiv,AKMB-ben aktiv,INPA nem lätja. Elvileg FA 251-et hozzä kell füzni az autohoz,ami nekem nem sikerül.

2001 szeptember utän gyärtott autoknäl lehet ezt az RPA funkciot programozni. Kivetel az összkerekes modellek. Vezerlö cikkszäma nem szämit,ha egy funkcio lätszik NCS expertben akkor az programozhato.

Az ältalad linkelt vezerlöt E45,E85 tipusokba szereltek 2003-2006 között es ez a szäma kompletten:34.51-6763959

Csak a nagy blokkal együtt tudod megvenni a BMW-nel,a DSC vezerlöt külön nem,ezert nem talälhattad meg ezzel a cikkszämmal.


Ez érdekes amit mondasz, mert Kempelen azt írta csak is ez a DSC tudja. Elvileg akkor csak egy Schaltzentrum kell és működne?