lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-11-25 06:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:

Falsch. LSZ-ben kell a tippblinket einmal-rol dreimal-ra irni. Ehhez kell egy megfelelö LSZ. GM5-nek ehhez semmi köze.


Tehát akkor magyarul mitől is függ ez e46nál?Mi ez az LSZ?

lela Elküldve: 2015-11-23 22:44 Tolató radar

KGR írta:
hil írta:
KGR írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Mióta megvettem az autómat (1 éve) rossz a PDC benne. Most elhatároztam, hogy életet lehelek bele. Az átvizsgálás során márkaszerviz megállapította, hogy 2 szenzorom hibás. Ebben a tudatban rendeltem is 2 db utángyártottat amik ma meg is érkeztek. Gyorsan beszereltem őket a 2 középső pozícióba (hang alapján próbáltam megállapítani, hogy melyik szenzor lehet hibás, a jókat a két szélső pozícióba rendeztem). Viszont továbbra sem működik. R-be kapcsolva hosszú sípoló hang fogad.
Szükségem lenne a környéken valakire akinél gyári programmal lehetne tesztelni, hogy mi lehet a gond. Esetleg van valaki a környéken akinek van gyári programja és bevállalja, hogy segít? Természetesen nem lennék hálátlan. XVII. kerület és Maglód környéke lenne jó nekem.

Sajnos nekem csak univerzális kiolvasóm van ami eddig tökéletesen elegendő volt, de ugye ezt már nem tudja.

Előre is köszönöm a válaszokat!



Szia!
Azt mondanám, feleslegesen bajlódsz a gyári PDC-vel, én most szerelem ki az enyémet és helyettesítem 6000 pénzért vett radarral. Kijelző a belső tükör tetején, mutatja az akadály távolságát cm-ben, valamint annak pozícióját, nem csak sípol. Előző autómba is ilyet építettem, nagyon bejött, hasznosságban közelében sincs a gyári



Köszönöm a válaszodat! Talán igazat is adok neked, hiszen felesleges költségbe verem magam viszont nagyon szeretném gyári állapotban megtartani az autót emiatt a javaslatodat elvetném. Már csak azért is mert touring kivitelről van szó és ennek speciális hely van kialakítva a PDC fogadására. Biztosan be lehet valahogy applikálni egy nem gyári tolatószenzort is, de ilyen barkácsba nem szívesen mennék bele. Még tennék egy próbát a gyárival mindenképpen.


Nekem a gyári van, és tökéletesen működik. Nagyon szeretem!

lela Elküldve: 2015-11-23 19:37 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

szotakdavid írta:
Bitu79 írta:
lela írta:

Na akkor máris többet tudok.
És hány foknál(hűtővíz) kell ennek bekapcsolni?
Mert 3 éve mióta meg van a kocsi még egyszer sem hallottam menni.



Nézd meg a vidit ,amit tegnap linkeltem.
Ott mutatja a vidibe a cséká,hogy teszteli le a ventit,hogy működik e.
Amúgy enyém sem szokott nagyon bekapcsolni...
Erről is volt már szó,itt a fórumon.
Mert ezt mások is furcsállották,hogy nem nagyon hallják.
Amíg Dávid itt van,addig jó,mert ő tuti vágja ezt.


Dieselbe ritkán kapcsol be. Szinte csak a klímázásnál és nagy melegben kapcsolt be.
Tiedbe valószínű h meghalt a vezérlője. A másik h ki kell takarítani a a két hűtő között és a hűtőbordákat,csodát fogsz látni!


Igen tavaly levettem az intercoolert és megdöbbentem mennyi falevél meg bogármaradvány volt közte.A csoda az elmaradt, helyette egy vödör szemét jött ki onnan. Kicsit szarul van az ott megoldva mert a hűtőn ami át megy az már nem megy tovább és beszorul a két hűtő közé.

lela Elküldve: 2015-11-23 19:27 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

Bitu79 írta:

Nézd meg a vidit ,amit tegnap linkeltem.
Ott mutatja a vidibe a cséká,hogy teszteli le a ventit,hogy működik e.
Amúgy enyém sem szokott nagyon bekapcsolni...
Erről is volt már szó,itt a fórumon.
Mert ezt mások is furcsállották,hogy nem nagyon hallják.
Amíg Dávid itt van,addig jó,mert ő tuti vágja ezt.


Igen mutatja, de ott egy e36 van és a hűtőben van egy bimetall gomba ami akkor kapcsol ha a hűtőben elér egy bizonyos hőfokot a víz, de itt nem erről van szó.Ergo marad az IMPA teszt. A hétvégén visszakapom a gépet amire fel van telepítve és majd beszámolok a fejleményekről.
Egyébként Dávid még valami?
A ventilátor elektronika az a motor tövénél lévő alu ház, két kábel jön ki belőle a motorra? Lehet ezt külön kapni? Szét lehet ezt szedni, mert úgy láttam torx csavaros.



lela Elküldve: 2015-11-23 19:15 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

Bitu79 írta:
szotakdavid írta:
Tano írta:
lela írta: rajz

hely
Sztem ez az amit keresek.

Köszönöm az segítségeteket!


Te most a benzinest linkelted be. Neked máshol van mint már linkeltem a képen.


Dieselben a motorvezérlő vezérli a ventit 0-100%-ig. A hőfokjeladó szinte soha nem szokott beszarni. Ventilátor elektronikája mindig beszarik.


pontosan.Tegnap én is a benyásét linkeltem ide,azt töröltem,mert a dieselnél úgy van,ahogy Dávid írja.




Na akkor máris többet tudok.
És hány foknál(hűtővíz) kell ennek bekapcsolni?
Mert 3 éve mióta meg van a kocsi még egyszer sem hallottam menni.

lela Elküldve: 2015-11-23 15:58 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

lela írta:

De ez amit írtál ez a motor vízhőfokot méri amit a titkos menüben is látok. Ettől függetlenül kell lennie még egy hőfokjeladónak vagy egy bimetallos kapcsolónak a hűtő környékén. Mert a ventilátor csak akkor fog bekapcsolni amikor a víz megfordult a hűtőben és a hűtőben elér egy bizonyos hőfokot.



rajz

hely
Sztem ez az amit keresek.

Köszönöm az segítségeteket!








lela Elküldve: 2015-11-23 15:01 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

Tano írta:
lela írta: De ez amit írtál ez a motor vízhőfokot méri amit a titkos menüben is látok. Ettől függetlenül kell lennie még egy hőfokjeladónak vagy egy bimetallos kapcsolónak a hűtő környékén. Mert a ventilátor csak akkor fog bekapcsolni amikor a víz megfordult a hűtőben és a hűtőben elér egy bizonyos hőfokot.


Ha nem hiszed el amit írok, akkor minek kérdezgetsz? Amit írni szoktam nem magam találom ki, hanem a gyári leírásból veszem.
Ha nekem nem hiszel akkor nézd meg magad.


Mostanában nagyon sértődős hangulatban vagy...
Nem nem hiszem el amit mondasz, csak hangosan gondolkodtam. A fórumon te vagy az egyik akinek lehet adni a szavára.Nem hiába kértem hogy válaszolj.
Köszi a segítséget azért.

lela Elküldve: 2015-11-23 11:52 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

Tano írta:
lela írta: Egyébként most gondolkozom hogy ha a hőmérséklet függvényében szabályozza a ventilátor fordulatát, akkor ez nem egy bimetállos hőfokkapcsoló mint a videóban szereplő E36 esetében, tehát nem igazán van értelme a csatlakozónál rövidre zárni. Valószínű hogy vagy egy hőelem vagy egy PT 100 van az érzékelőben.
Esetleg Dávid vagy Tano leírhatná hogy hol van ez helyileg és hogyan működik.


Ahogy már írták, a DDE szabályozza a ventisebességet négyszögjel kitöltési tényezőjével, 5 és 90% között, a vízhőfok függvényében.
A vízhőfok jeladó a 4-es izzítógyertya alatt található. A képen a B2015a számú elem:


De ez amit írtál ez a motor vízhőfokot méri amit a titkos menüben is látok. Ettől függetlenül kell lennie még egy hőfokjeladónak vagy egy bimetallos kapcsolónak a hűtő környékén. Mert a ventilátor csak akkor fog bekapcsolni amikor a víz megfordult a hűtőben és a hűtőben elér egy bizonyos hőfokot.

lela Elküldve: 2015-11-23 07:40 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

lela írta:
Bitu79 írta:
lela írta: Most cserélem az olajat a kocsiba, és állóhelyben bemelegítettem a motort először 2000 fordulaton tartva, majd miután elérte a 80 fokot 3000 ig pörgetve. Közben a titkos menüben figyeltem a hőfokot. Gondoltam melegítem míg be nem kapcsol a hűtőventilátor. Már 98 fokos volt a víz és elkezdett enyhén gőzölögni a tágulási tartály és hűtő környéke, de nem kapcsolt be. Visszakapcsoltam a fűtést és megvártam míg visszahűl mielőtt felfőzöm a vizet. Mióta nálam van a kocsi még egyszer sem kapcsolt be a hűtőventilátor. Korábban furcsálltam is ezt, de mivel ezeknek a dieseleknek nagyon jó a hatásfokuk, ergo kevés a veszteséghő, és a mutató semmutaott a normálistól eltérő értéket még nyáron sem, ezért gondoltam nem is akart eddig bekapcsolni.
A kérdésem arra vonatkozna hogy hogyan tudom kipróbálni hogy jó e a venti?
Inpa-ban be tudom e kapcsolni manuálisan? Elég sok szál kábel megy a ventibox környékére. (2db csatlakozó) Miért kell ez a sok kábel? Magán a ventilátor motoron két barna kábel van és az megy bele egy alu dobozba közvetlenül a motor tengelye mellett.

Köszi előre is a segítséget.


https://www.youtube.com/watch?v=6Yq0TiI_bUk

Bmw diaggal(INPA-val ja) lehet indítani,és tesztelni is a ventit:

https://www.youtube.com/watch?v=oCFDHlVkqss









E 46-on belül hol van ez a ventilátor kapcsoló hőmérséklet érzékelő?
Itt melyik részen?
Mert akkor bekapcsolnám úgy hogy összezárom. Egyébként hogy működik ez?
Hány foknál indítja el a lapátot? És gondolom a hőmérséklet függvényében fokozatosan emeli a fordulatot. Gondolom PWM jelet ad neki a vezérlő és a kitöltési tényezővel változtatja fordulatot.


Egyébként most gondolkozom hogy ha a hőmérséklet függvényében szabályozza a ventilátor fordulatát, akkor ez nem egy bimetállos hőfokkapcsoló mint a videóban szereplő E36 esetében, tehát nem igazán van értelme a csatlakozónál rövidre zárni. Valószínű hogy vagy egy hőelem vagy egy PT 100 van az érzékelőben.
Esetleg Dávid vagy Tano leírhatná hogy hol van ez helyileg és hogyan működik.

lela Elküldve: 2015-11-22 22:26 Termosztát

szotakdavid írta:
Középső légbeömlőn pirosra állítottad a levegő keverését? Ha az is jó akkor fűtéscsap nem nyit ki rendesen.


Leírnád hogy ez a fűtéscsap hogyan működik.
Ezt a klímapanel vezérli?
Mit kell hozzá bekapcsolnom hogy ez kinyisson és a motor vizét beengedje a fűtésboxban lévő hőcserélő radiátorba? Ventit kell hozzá bekapcsolni és a külső hőmérséklet felé vinni a klímán beállított hőfokot? Mi az a plusz dolog a fűtéscsap mellett? Mert ugye ott két henger alakú dolog van.
Előre is köszönöm a segítséged!

lela Elküldve: 2015-11-22 21:49 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

Bitu79 írta:
lela írta: Most cserélem az olajat a kocsiba, és állóhelyben bemelegítettem a motort először 2000 fordulaton tartva, majd miután elérte a 80 fokot 3000 ig pörgetve. Közben a titkos menüben figyeltem a hőfokot. Gondoltam melegítem míg be nem kapcsol a hűtőventilátor. Már 98 fokos volt a víz és elkezdett enyhén gőzölögni a tágulási tartály és hűtő környéke, de nem kapcsolt be. Visszakapcsoltam a fűtést és megvártam míg visszahűl mielőtt felfőzöm a vizet. Mióta nálam van a kocsi még egyszer sem kapcsolt be a hűtőventilátor. Korábban furcsálltam is ezt, de mivel ezeknek a dieseleknek nagyon jó a hatásfokuk, ergo kevés a veszteséghő, és a mutató semmutaott a normálistól eltérő értéket még nyáron sem, ezért gondoltam nem is akart eddig bekapcsolni.
A kérdésem arra vonatkozna hogy hogyan tudom kipróbálni hogy jó e a venti?
Inpa-ban be tudom e kapcsolni manuálisan? Elég sok szál kábel megy a ventibox környékére. (2db csatlakozó) Miért kell ez a sok kábel? Magán a ventilátor motoron két barna kábel van és az megy bele egy alu dobozba közvetlenül a motor tengelye mellett.

Köszi előre is a segítséget.


https://www.youtube.com/watch?v=6Yq0TiI_bUk

Bmw diaggal(INPA-val ja) lehet indítani,és tesztelni is a ventit:

https://www.youtube.com/watch?v=oCFDHlVkqss









E 46-on belül hol van ez a ventilátor kapcsoló hőmérséklet érzékelő?
Itt melyik részen?
Mert akkor bekapcsolnám úgy hogy összezárom. Egyébként hogy működik ez?
Hány foknál indítja el a lapátot? És gondolom a hőmérséklet függvényében fokozatosan emeli a fordulatot. Gondolom PWM jelet ad neki a vezérlő és a kitöltési tényezővel változtatja fordulatot.

lela Elküldve: 2015-11-22 12:37 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

Most cserélem az olajat a kocsiba, és állóhelyben bemelegítettem a motort először 2000 fordulaton tartva, majd miután elérte a 80 fokot 3000 ig pörgetve. Közben a titkos menüben figyeltem a hőfokot. Gondoltam melegítem míg be nem kapcsol a hűtőventilátor. Már 98 fokos volt a víz és elkezdett enyhén gőzölögni a tágulási tartály és hűtő környéke, de nem kapcsolt be. Visszakapcsoltam a fűtést és megvártam míg visszahűl mielőtt felfőzöm a vizet. Mióta nálam van a kocsi még egyszer sem kapcsolt be a hűtőventilátor. Korábban furcsálltam is ezt, de mivel ezeknek a dieseleknek nagyon jó a hatásfokuk, ergo kevés a veszteséghő, és a mutató semmutaott a normálistól eltérő értéket még nyáron sem, ezért gondoltam nem is akart eddig bekapcsolni.
A kérdésem arra vonatkozna hogy hogyan tudom kipróbálni hogy jó e a venti?
Inpa-ban be tudom e kapcsolni manuálisan? Elég sok szál kábel megy a ventibox környékére. (2db csatlakozó) Miért kell ez a sok kábel? Magán a ventilátor motoron két barna kábel van és az megy bele egy alu dobozba közvetlenül a motor tengelye mellett.

Köszi előre is a segítséget.

lela Elküldve: 2015-11-08 17:21 Fûtés - Klíma

hil írta:
lela írta:
Dima írta: Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni, hátha ti tudtok megoldást erre a problémára. Miért van az hogy,amikor megy a fűtés vagy csak hideg levegőt fúj be a szellőztető egy a normál tiszta levegőtől eltérő, úgymond állott szagú valami jön ki a szellőzőrácsokból (e46 320d digit klíma) és nem a klímára gondolok, hanem a sima levegőre. A kipufogó kis csöve cserélve lett mivel először arra gyanakodtam, valamint az autó is kapott már új pollenszűrőt valamint egy ózonos tisztítást de a probléma továbbra is fent áll
Segítsetek! eléggé kellemetlen érzés így vezetni ezt a szuper autót miközben fojtogató állot levegőt szív be az ember.. főleg ilyenkor télen ugye, amikor muszáj működtetni a szellőztetést..


Én ezt javaslom első körben. Amennyiben klíma használata esetén is büdös van akkor az evaporator is el van szennyeződve.
Ekkor érdemes kivenni a fűtőmotort és a sünit(Fűtőmotor fordulat szabályzója) és úgy kitakarítani a klíma evaporatort. Sajnos ez kevésbé hozzáférhető mint a fűtés hőcserélő radiátora.




Szia!
Már ne haragudj, de a szárító szűrő semilyen hibálya nem okoz büdöset az autóban, mert az a zárt rendszerben áramló közeget szűri és szárítja.



Nem haragszom, mert lehet hogy nem evaporator a neve a radiátoroknak, de ha megnézted a videókat akkor ez nyilvánvaló. És a videókban is látszik hogy mit kell kitisztítani ha büdös a rendszer. Az evaporator az valószínű a gázban lévő szűrőt jelenti, és nem a hőcserélő radiátorokat.

lela Elküldve: 2015-11-07 06:35 Izzítás vezérlõ

LDave233 írta: Sziasztok!
minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!


Édes istenem, külön gomb.
Az ilyen szerelőnek azonnal bevonnám az engedélyét. Hogy lehet valaki ennyire kókány. Ez nem zsiguli, meg trabant. Egyébként olvasd már el az egész topikot és mindenre választ kapsz. Ahhoz a szerelőhöz meg a biciklidet se vidd!!!!!

lela Elküldve: 2015-11-07 06:22 Fûtés - Klíma

Dima írta: Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni, hátha ti tudtok megoldást erre a problémára. Miért van az hogy,amikor megy a fűtés vagy csak hideg levegőt fúj be a szellőztető egy a normál tiszta levegőtől eltérő, úgymond állott szagú valami jön ki a szellőzőrácsokból (e46 320d digit klíma) és nem a klímára gondolok, hanem a sima levegőre. A kipufogó kis csöve cserélve lett mivel először arra gyanakodtam, valamint az autó is kapott már új pollenszűrőt valamint egy ózonos tisztítást de a probléma továbbra is fent áll
Segítsetek! eléggé kellemetlen érzés így vezetni ezt a szuper autót miközben fojtogató állot levegőt szív be az ember.. főleg ilyenkor télen ugye, amikor muszáj működtetni a szellőztetést..


Én ezt javaslom első körben. Amennyiben klíma használata esetén is büdös van akkor az evaporator is el van szennyeződve.
Ekkor érdemes kivenni a fűtőmotort és a sünit(Fűtőmotor fordulat szabályzója) és úgy kitakarítani a klíma evaporatort. Sajnos ez kevésbé hozzáférhető mint a fűtés hőcserélő radiátora.