lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-05-28 21:43 320d Motor

Osynho írta: Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?


Az az igazság nem vagyok szakértő a témában, de egy biztos iNPA-ban leolvashatók a csúcsok közötti differencia értékek ez már egy támpont lehet, ha valamelyik túlságosan eltérő értéket mutat a többitől (erre vonatkozó infót találsza porlasztó topicban vannak képek is belinkelve), de a szórásképről nem ad tájékoztatást csak egy pados vizsgálat amihez ki kell venni a porlasztókat. Ha valamelyik "pisil" akkor attól füstölhet, rossz esetben átégeti a dugót. Szóval érdemes megnézetni.

lela Elküldve: 2015-05-28 21:04 320d Motor

Osynho írta: Hello!

Lenne egy kis problémám a 320D-mmel (150 le). Röviden a gond, hogy sokat eszik és padlógázra, nagy fordulaton sűrű fekete füstöt ereget. A fogyasztás, tankolással mérve kerek 8 liter lett vegyes használatban, normálisan hajtva. Nem vezetek spórolósan, 1000-es fordulaton elváltva, de nem is padlózom neki folyamatosan (főleg nem hidegen). Szóval ez a fogyasztás baromi sok, valami nincs rendben. Mellé jön a kormolás.

Beszéltem ma több emberrel, akik véleménye megoszlik. Az egyik a porlasztó csúcsokra gondolt, ő kiszedné őket és beméretné, de az elég húzós lenne és nem biztos, hogy megoldja a gondot, vagy ez a hiba. Aztán volt egy olyan ötlet, hogy a magasnyomású a rossz és az alacsony nyomás miatt nagy gázra a sok üzemanyag égése nem megfelelő, vagy valami az üzemanyag ellátó rendszerben hibás. Esetleg egyes érzékelők romlottak el és téves infókat küldenek, ami miatt nem jó a befecskendezett mennyiség. Aztán volt olyan ötlet, hogy a termosztát nem jó, ezért sosincs jó hőmérsékleten a motor. Végül, hogy a vezérlő elektronika lett átírva, sz@rul, ami okozhatja az egész dolgot. Ja, a vezérmű lánc nem jó felhelyezése is egy tipp volt.

Szóval elég tanácstalan vagyok, a hibát illetően, az autó egyébként szépen működik, a hangja egészséges, jól is megy, de sokat eszik. Igazából szeretném elkerülni, hogy sok felesleges szerelés, deák kötegek elköltése után is rossz legyen a motor, jó lenne diagnosztizálni a pontos hibát. Merre érdemes elindulni? Jó lenne az egyszerűbb dolgokat kizárni.

Köszi a segítséget!


Első körben diag-ot kellene csinálni és megnézni hogy minden érték jó -e!?(INPA, DIS)
Majd ezután lehet nézni porlasztókat,MAF szenzort esetleg turbót.

lela Elküldve: 2015-05-27 19:55 Féktárcsa és fékbetét

Na gyerekek ennyire azért nem vagyok amatőr.
Nyilván mosás után berozsdál a tárcsa, de az csak felületi rozsda, nem fog összerohadni 12 óra alatt a betéttel.Valószínű az van amit Bitu írt hogy a kézifékpofáknál van valami bibi. Az nem normális hogy hintáztatni kell az autót mikor kiállok, tökmind1 hogy most lemostam vagy nem.Korábban ezt nem csinálta.
Nem melegszik a tárcsám, megnéztem a minap mindkét oldalon és kezem simán állja.
Végül is tök feleslegesen írtam, szét kell szedni mint mindent akkor majd adja magát.
Azért köszi!

U.I:
Meddig lehet egyébként szabályozni a tárcsát? Mennyi a minimális vastagság?
Ja és a porvédő lemez levételéhez szét kell bontani az agyat, mert ki akarom cserélni újra mivel elég rozsdás.


lela Elküldve: 2015-05-27 15:30 Féktárcsa és fékbetét

gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
lela írta: Olyan problémám van hogy ha lemosom a kocsit, és nem megyek vele azonnal, hanem mondjuk áll 12 órát utána hátul beragad valami. Rendesen hintáztatnom kell mire kienged egy hangos csattanás kíséretében. Lehet hogy a nyeregben a dugattyú összerohad? De 12 óra alatt is képes erre?


ez teljesen normális. a fékbetét korrózionál (van ilyen szó? lehet inkább korrodál) össze a tárcsával. vakrozsda lesz. ennek nincs köze a fékmunkahengerhez. az új off autónk is ugyanígy produkált mosás után.
vagy mész mosás után vele lassan és óvatosan ráfékezel, vagy mosás után pár órával már megmozgatod. viszont a vakrozsda szépen összeporozza a felnit utána, amikor fékezel.
a képen kb 30 perc után ilyen a tárcsa mosás után:





Ebben teljesen igaza van YELLOW-nak.
Lehet nem kell neki nagy figyelmet tulajdonítani.
Amit leírtam az az én egyéni esetem, amikor a dugattyúk ki lettek cserélve nekem mosás után nem állt be a fék és nem volt az a nagy kattanás amit említettél.
Előtte viszont ugyanaz volt a szitu, indulásnál kicsi szorulás majd kattanás és minden jó.


Nem gondolnám hogy vak rozsda. Csak a jobb hátsó csinálja...

lela Elküldve: 2015-05-27 07:05 Féktárcsa és fékbetét

Olyan problémám van hogy ha lemosom a kocsit, és nem megyek vele azonnal, hanem mondjuk áll 12 órát utána hátul beragad valami. Rendesen hintáztatnom kell mire kienged egy hangos csattanás kíséretében. Lehet hogy a nyeregben a dugattyú összerohad? De 12 óra alatt is képes erre?

lela Elküldve: 2015-05-21 19:04 Olajcsere

Ehhez mit szóltok? Használt már valaki ilyet?

lela Elküldve: 2015-05-19 15:21 320d turbó hiba

E46tohi írta:

A tengelyemnek csak oldalirányú minimális lógása van ami ugye abból ered, hogy álló motornál nincs olajfilm a siklócsapágynál, elméletileg semmit nem jelent, hogy mozog a kar, pedig én is azt hittem, hogy akkor az is megáll, az a baj, hogy terhelésfüggő a geometria szabályzása, és azt nem látni, hogy pl kis fordulaton mennyire húz be.... :/



Érdekes ez a lógás nekem hál istennek semmi panaszom nincs, ennek ellenére mozog a turbó tengely tengelyirányba viszont le fel meg sem mozdul. Pedig azt mondták hogy tengely irányba tehát be-ki mozgatva meg sem mozdulhat.

lela Elküldve: 2015-05-19 11:03 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

e46-330i írta:
csbalu írta:
lantika írta: Europe_High_2014_DVD1.iso
Europe_High_2014_DVD2.iso
NAW_SV(V32).iso



Ezekkel az a baj hogy DL lemezesek, csak V32-n futnak és tökéletes olvasófejjel. Aki nem sűrűn hagyja el az országot annak javaslom a CD-s térkép használatát MK4 (DVD-s) olvasóban is! A térkép ugyanaz rajta viszont 10x gyorsabban bootol, és a keresés is sokkal gyorsabb. Sok MK4 már rendszeresen túlmelegszik, újraindul a DVD-s térképektől! Csak akkor érdemes DVD-t használni ha nyugat EU-ba megyünk, de ott úgyis DVD-t kéne cserélni mert ugye külön van a kelet/nyugat eu, akkor meg már inkább CD-ről koptassa az ember a mindennapokat

Szia! És olyat hol tudnék beszerezni?



2015 cd innen értelemszerűen azt a lemezt kell letölteni amelyik országra(régióra) szükség van.
2015 DVD 1rétegű dvd re ráfér nyelvek kigyomlálva.

lela Elküldve: 2015-05-17 21:59 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta: Van itt valaki olyan akinek van TV az autójában, vagy esetleg épített be?
Egy ilyena megvételén gondolkodom. Mennyire Plug&play ez? Mennyire hasonlít a gyári kialakításhoz?


Szerintem ez egy gyäri szett,esetleg 1-2 dolog hiänyzik belöle,de az is lehet,hogy minden megvan hozzä. Ezen a kicsi kepen nem tudom biztosra mondani. Beszereles kb 3 ora.
Leiräs nemetül angolul.



Ez gondolom csak az analóg vételre alkalmas, de ha hibrid tuner akkor sem működik mert úgy tudom azok sem tudják a magyarországon használt mpeg4-et?


Szerintem kerdezd meg a forgalmazot. Az,hogy Magyarorszägon mi foghato,es mi nem azt nem tudom megmondani.


Remélem van itt olyan aki esetleg vágja ezt a témát mondjuk Kempelen vagy Csbalu

lela Elküldve: 2015-05-17 21:58 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

lantika írta:
lela írta:
lantika írta: Europe_High_2014_DVD1.iso
Europe_High_2014_DVD2.iso
NAW_SV(V32).iso



Ez gyári V32-es szoftver vagy valamilyen belenyúlt?Milyen nyelvek vannak benne?Esetleg magyarul beszél a navi?



Gyäri. Magyarul csak a belenyultak beszelnek. Nemetül tuti beszel,es lehet,hogy angolul is.


Azt hol is jelzi ki milyen van rajta? Vhol a menüben tudom hogy meg lehet nézni...

lela Elküldve: 2015-05-17 21:57 20d gázadásra megtorpanás

ervin35 írta: Szia.Ez légtömegmérő hiba,tipikus jelenség! Én úgy teszteltem hogy 5.seb ben 110km seb nél padló gáz és kb 15 literig ment ki a pil-fogyasztásmérő, a torpanásnál vissza ment kb 12-14 liter közé 1 másodperc kb és utána ment ki 15-16 ig megint! Az új légtömegmérőnél már nem voltak ilyen problémák,csak gyárit vagy bosch-t vegyél az utánagyártottak nem pontosak!

Ez a légtömegmérő ez kisebb sebességnél is jelentkezik pl nekem 50-nél padló 5.-ben és max 10liternél megáll a mutató és nem megy feljebb? Ha visszakapcsolok akkor kimegy 20 literig és gyorsul a kocsi.

lela Elküldve: 2015-05-17 19:51 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

lantika írta: Europe_High_2014_DVD1.iso
Europe_High_2014_DVD2.iso
NAW_SV(V32).iso



Ez gyári V32-es szoftver vagy valamilyen belenyúlt?Milyen nyelvek vannak benne?Esetleg magyarul beszél a navi?

lela Elküldve: 2015-05-17 15:41 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

lantika írta:
lela írta: Van itt valaki olyan akinek van TV az autójában, vagy esetleg épített be?
Egy ilyena megvételén gondolkodom. Mennyire Plug&play ez? Mennyire hasonlít a gyári kialakításhoz?


Szerintem ez egy gyäri szett,esetleg 1-2 dolog hiänyzik belöle,de az is lehet,hogy minden megvan hozzä. Ezen a kicsi kepen nem tudom biztosra mondani. Beszereles kb 3 ora.
Leiräs nemetül angolul.



Ez gondolom csak az analóg vételre alkalmas, de ha hibrid tuner akkor sem működik mert úgy tudom azok sem tudják a magyarországon használt mpeg4-et?

lela Elküldve: 2015-05-17 12:34 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Van itt valaki olyan akinek van TV az autójában, vagy esetleg épített be?
Egy ilyena megvételén gondolkodom. Mennyire Plug&play ez? Mennyire hasonlít a gyári kialakításhoz?

lela Elküldve: 2015-05-15 18:15 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Turbo73 írta: Örülök, hogy a rejtély meg lett fejtve. Már csak a BMW-nek kellene szólni, hogy teljesen feleslegesen kötötték a középső féklámpát a központi kapcsoló és ellenőrző egységre.



Lépj rajta túl nem jelzi ki ha a pótféklámpa rossz. Nyilván abba a modulba van kötve ahová a másik kettő csak épp a 16-os kimenetre, gondolom a 12v nem wirelessen jut el hozzá, de a hideg tesztet nem fogja tudni megcsinálni, mivel diódák vannak benne.
Egyébként is annyi van írva hogy a középső féklámpa hibáját a felső szimbólum jelzi. Megmondanád melyik az mert a 3-as az ajtó a 4-es pedig a hátsó lámpákat jelzi!