lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-02-26 15:42 Mi lehet a baj?_

Tano írta:
lela írta: A zsalu jól működik az elején?Le zár?


Ez most kérdés vagy kijeentés akart lenni?
De hogy biztosra menjünk: igen, indítás után le kell zárnia, leállítás után pedig kinyit ahogy elmegy a szelepből a vákum.


Természetesen mint az írásjel is mutatja kérdés.Pontosan erre akartam utalni a kollégának, ha már kicserélte a termosztátokat esetleg ezzel lehet még baj.

lela Elküldve: 2015-02-26 09:24 Mi lehet a baj?_

horvathtomi írta:
YELLOW írta:
horvathtomi írta: Sziasztok.

Hozzáértő segítségét szeretném kérni.
A hűtővizem csak ritka esetben éri el az optimális hőmérsékletet (pl. álló motorral, vagy pályán 130-140-nél).

Minden más esetben ha fel is melegszik, gyorsan visszahűl váltásoknál és motorfékezésnél. Gondolom az ok a nyitva maradt termosztát. De már 2x cseréltem. A hiba még mindig ugyan az.

Hozzáteszem, egészen 1-2 fokig minden ok, általában -3 és -5 fok körül jelentkezik a probléma.

Találkozott már valaki hasonlóval?
Mi más lehet a probléma?
Lehet, hogy 2x sikerült gyári hibás termosztátot vásárolnom? (nem hinném )

Köszönöm.


nem vettél hibásat, viszont 2db termosztátod van és valószínű, ami rosszabb volt, az még mindig benne van.


Igen tudom, hogy EGR termosztát is van. Cserélve lett az is. Semmi...


A zsalu jól működik az elején?Le zár?

lela Elküldve: 2015-02-20 06:53 Szívócsonk-pillangószelep

kundof1 írta: 22mm-es dugo kell a pillangodugozáshoz? Rendelni akarom bele a szetett azért kérdezem. 150le 2002évj.
Köszönöm !


Szia!

Én már megrendeltem(22mm), de nem biztos hogy belerakom, mert olvasgattam és több valaki írta hogy alul belomhúl majd az autó, mivel ez egy változó szívócső, hasonló mint a disa szelep.Úgyhogy lehet veszek bele egy szívósort.

lela Elküldve: 2015-02-17 16:26 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:

nos tegnap meg is jött a relé 2db a képen látszik hogy kiforrasztottam és be is raktam de ugyanaz a változás, csak zár a bal első de nem nyit.

szóval a maradék 4 relé a nyákon az mi? az összeset kellene cserélnem?


Véleményem szerint nem ártott volna mindet cserélni, én tuti kicseréltem volna.

lela Elküldve: 2015-02-16 06:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

letsgo1487 írta:
lela írta:
letsgo1487 írta: Üdv Mindenkinek!
Icarsoft i910-es scennerem van, lescenneltem a légzsákot kiírta a két övfeszítőt. Kicseréltem őket, újra scan, hibakód nincs (3C,02,00,20 no found)
a légzsák lámpa mégis világít!
Mi lehet gond? Volt már hasonló valakinek?


Le lett már írva többször hogy az ilyen univerzális hibakód olvasókat el kell felejteni.


És mit ajánlanál ami jó? Mert ez speciel csak BMW scenner



INPA, DIS
De olvasd el a topicot és mindenre választ kapsz!

lela Elküldve: 2015-02-15 19:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

letsgo1487 írta: Üdv Mindenkinek!
Icarsoft i910-es scennerem van, lescenneltem a légzsákot kiírta a két övfeszítőt. Kicseréltem őket, újra scan, hibakód nincs (3C,02,00,20 no found)
a légzsák lámpa mégis világít!
Mi lehet gond? Volt már hasonló valakinek?


Le lett már írva többször hogy az ilyen univerzális hibakód olvasókat el kell felejteni.

lela Elküldve: 2015-02-13 15:05 Üzemanyag fogyasztás

tiha_m írta: Sziasztok!
Nem olyan regen lettem tulajdonosa egy e46-os 316-os 1.9-es motorral elatott vasnak . Nos minden szep es minden jo benne csak az etvagyaval vannak oriasi problemak, ami azt jelenti h kb 17-18L 100km-en. Igaz h elegge rovid tavokat megyek vele mit mondjak 3-4 km a munkahelyemig aztan delutan haza, ez a mindennapos. Ma kicsereltem 1-2 dolgot mint pl-ul a termosztat, vizhomerseklet szenzorok, legtomeg mero, 4 iridium beru gyertya, vizpompa. Sajnos nem oldodott meg a problema. Teszter szerint az injektorok is teljesen rendben vannak. A motor az ugy jar mint a svajci ora, semmi rezzenes..... Mi lehet a problema, mert se a penztarcam sem az idegrendszerem nem birja lassan


3-4 km az annyi lesz és a motorodat is megnézheted.Nem hogy üzemire nem tud bemelegedni, de még jó ha 65 fokos lesz a vized mire leállítod.A szelepfedél meg tele lesz párával.Ha ilyen rövideket mész akkor vegyél bele egy webastot, de könyörgöm ilyen távra kurva felesleges a kocsi.

lela Elküldve: 2015-02-12 22:55 320d Motor

SP_323i írta:
lela írta:


A szelepfedél okés, de az folytatódik a HF-ben is. Gondolom ott is hasonló a helyzet


Amikor én levettem nekem is volt benne egy pici, de igazából ott csak inkább olajosnak kellene lenni.Én csak kitöröltem egy ruhával mert az ujjammal belenyúlva lentebb már nem volt csak olaj.Nem tudom a kartelgázszűrőd milyen állapotú, ugyanis belegondolva ott az olajgőz jut el az égéstérbe a szívósoron keresztúl, qvázi az olajgőzt (motorolajat) égeti el.Tehát onnan kifele áramlik inkább a levegő, esetleg ha túltőt a turbó, és benyomja az EGR kipuffgázt oda is. Ezért egy rakás szar ez az egész, de hát a környezetvédelmi normák...[/quote]

A kartelgáz szűrővel volt gáz
Anno régebben le lett cserélve lecsapatósra, de most szivacsosat találtunk benne. Arra tudok gondolni, hogy volt egyszer egy turbó geometria megszorulásom és akkor a szerelő srác kicserélte csak b@szott szólni.
Na most az nem úgy működik, hogy berakja a lecsapatós helyére, mert oda még kell egy távtartó is a szivacsos alá. Nálam ez nem volt úgyhogy akadálytalanul ment az olajos kartergáz a szívó oldalra ...
Most rendesen új házzal van bent a szivacsos...
cserébe törhetem a fejem, hogyan pucoljam ki a HF járatokat
[/quote]


Hihetetlen mennyi ember bütyköl mindenféle autót és nem hogy nem ért hozzá, de nem is veszi a fáradtságot hogy tájékozódjon.
Autószervíz....

lela Elküldve: 2015-02-12 19:27 Vezérműlánc

Had kérdezzem már meg hogy a 320d 150le faceliftnél ennyire NEM létező probléma a lánc nyúlás vagy a láncfeszítő probléma.Hiába keresek nem igazán van vele tele a net. Mert nekem korábban egyik percről másikra meleg járó motornálilyen hangja lett az autónak, de rá egy pár hétre eltűnt ez a hang, de akkor is csak melegen volt hallható.Most megint előjött egy enyhébb kelepelés, de csak hidegen, és ugyan onnan a motor szíjtárcsák részétől jövő hang. ugyan ilyen ciripelés szerűAmikor rálépek a gázra semmi hang.Nem lehet hogy a feszítőben lévő két dugattyú közül az egyik nem nyomja eléggé eléggé a vezetőpályát, ergo nem feszíti a láncot és amikor rálépek a gázra megnő az olajnyomás és akkor már megfeszíti? Nem tudom hogy lehet ezt a feszítőt kicserélni de gondolom rommá kell bontani hozzá a motor elejét, tetejét(szelepfedél.Egyébként ha leveszem az olajsapkát ott nem tudom a láncot meghúzni csak oldalra van egy pici löttye.180ezer van a kocsiban, esetleg ha járó motornál picit megemelem az olajsapkát hogy ne verje ki az olajat akkor lehet hallani ha verődik a lánc?
Van valakinek esetleg felvétele láncfeszességnek milyen hangja van? Gondoltam először szíjtárcsára is de az nincsen megreccsenve.Nem tudom hogy szíjtárcsa esetén milyen hang van mert olyat sem találtam.Szóval tanácstalan vagyok.

lela Elküldve: 2015-02-12 18:58 320d Motor

[/quote]

A szelepfedél okés, de az folytatódik a HF-ben is. Gondolom ott is hasonló a helyzet [/quote]

Amikor én levettem nekem is volt benne egy pici, de igazából ott csak inkább olajosnak kellene lenni.Én csak kitöröltem egy ruhával mert az ujjammal belenyúlva lentebb már nem volt csak olaj.Nem tudom a kartelgázszűrőd milyen állapotú, ugyanis belegondolva ott az olajgőz jut el az égéstérbe a szívósoron keresztúl, qvázi az olajgőzt (motorolajat) égeti el.Tehát onnan kifele áramlik inkább a levegő, esetleg ha túltőt a turbó, és benyomja az EGR kipuffgázt oda is. Ezért egy rakás szar ez az egész, de hát a környezetvédelmi normák...

lela Elküldve: 2015-02-10 08:03 Akkumulátor

batigol09 írta: Sziasztok! E46 4 ajtosomban most cserèltünk akksit. Csak annyit tudok h varta 80amperes. Beraktuk, viszont van az akksi fölött egy fixáló, bocsánat jobban nem tudom leirni, amit 2 csavar fog (ez figja le az akksit). Ezt is visszacsavartuk, viszont az akksi ès az emlitett alkatrèsz között kb 2 mm van ezért lötyög az akksim. Tudok ezen állitani valahogy? A rud közepèn is van egy csavar de meg sem birom lazitani. Köszi srácok!


Pedig azzal a középső csavarral lehet leszorítani.

lela Elküldve: 2015-02-06 10:29 Mi lehet a baj?

Tivor írta:
lela írta:
Tivor írta:
YELLOW írta:
Tivor írta: Sziasztok, mi lehet a baja, ha ilyen hangja van a motornak? Valaki találkozott már hasonló problémával? Bmw 318i E46 N42B20 2002 motorzaj


húúú ez nagyon csúnya.... mint egy eszkavátor
szerintem meg van nyúlva a lánc és a feszítő megvezetű műanyagon csapkod a lánc.


Mennyire gondolod ezt biztosra, ha ez a baja összegszerűen mennyi lehet a javítás? Köszi a választ!

Máshol ezt kaptam válasznak:
"Pont ugyan ez a hiba volt most nalunk is ugyan ezzel a motorral. Eslo lépés gyertya pipakat meg kell nezni. Ha nem ott van a hiba akkor lanc feszítőt cserelni, es végső esetben azt a tengelyt kell cserelni ami a szelepeket mozgatja azokkal a karokkal egyutt. Nekunk a lancfeszito cserelve volt amikor elojott ez a hang es egyenetlen alapjarat. Utanna a tengelyt kicsereltek nekunk potom 1800 euróért (igen ennyiert mar masik kocsit is lehet venni) aztan egy honapra ra megint elojott a hiba de mar nagyon durvan szinte majdnem hogy lefulladt. Ekkor csereltek ki 2 pipat mert teljesen meg voltak halva ergo 2 henger nem is ment... szerintem a tenygelyt nem kellet volna cserelni csak le akartak huzni ami sikerult is sajnos de ez csak az én véleményem."

Állítólag most jó a motor.

Szerintetek?


Az enyimé diesel és ilyen hangja volt.Ami érdekes hogy mostmár nincs és semmit nem csináltam vele.Mikor hidegen beindítom akkor van egy pici.Jó lenne tudni mi ez de gyertya az esetedben kizárva pláne ha megy az autó nem dadog stb.Mert az enyémnél semmilyen menetteljesítménybeli változást nem tapasztaltam.Egyébként én is feszítőre gyanakodnék.



Nem dadog, nem ugrál a fordulat, nyomatékos a motor csak van ez a kopogás.


Benzinesnél egyszerű a feszítőt cserélni, de nem tudom hogy dieselnél cserélt e már valaki, illetve hogy kell, mennyire körülményes.Nekem meleg motornál jött elő először egyszer csak megálltam és csattogott kerregett.Előtte semmi.Először azt hittem szíjtárcsa, de nem.Ha valaki leírná hogy kell cserélni lehet kicserélném.

lela Elküldve: 2015-02-06 10:07 Mi lehet a baj?

Tivor írta:
YELLOW írta:
Tivor írta: Sziasztok, mi lehet a baja, ha ilyen hangja van a motornak? Valaki találkozott már hasonló problémával? Bmw 318i E46 N42B20 2002 motorzaj


húúú ez nagyon csúnya.... mint egy eszkavátor
szerintem meg van nyúlva a lánc és a feszítő megvezetű műanyagon csapkod a lánc.


Mennyire gondolod ezt biztosra, ha ez a baja összegszerűen mennyi lehet a javítás? Köszi a választ!

Máshol ezt kaptam válasznak:
"Pont ugyan ez a hiba volt most nalunk is ugyan ezzel a motorral. Eslo lépés gyertya pipakat meg kell nezni. Ha nem ott van a hiba akkor lanc feszítőt cserelni, es végső esetben azt a tengelyt kell cserelni ami a szelepeket mozgatja azokkal a karokkal egyutt. Nekunk a lancfeszito cserelve volt amikor elojott ez a hang es egyenetlen alapjarat. Utanna a tengelyt kicsereltek nekunk potom 1800 euróért (igen ennyiert mar masik kocsit is lehet venni) aztan egy honapra ra megint elojott a hiba de mar nagyon durvan szinte majdnem hogy lefulladt. Ekkor csereltek ki 2 pipat mert teljesen meg voltak halva ergo 2 henger nem is ment... szerintem a tenygelyt nem kellet volna cserelni csak le akartak huzni ami sikerult is sajnos de ez csak az én véleményem."

Állítólag most jó a motor.

Szerintetek?


Az enyimé diesel és ilyen hangja volt.Ami érdekes hogy mostmár nincs és semmit nem csináltam vele.Mikor hidegen beindítom akkor van egy pici.Jó lenne tudni mi ez de gyertya az esetedben kizárva pláne ha megy az autó nem dadog stb.Mert az enyémnél semmilyen menetteljesítménybeli változást nem tapasztaltam.Egyébként én is feszítőre gyanakodnék.

lela Elküldve: 2015-02-05 10:31 Piros olaj lámpa!!

csipsz7 írta:
lela írta:
csipsz7 írta: Sziasztok! Kellene egy kis segítség. 2002es 318d-m van. 204D1 motorkódos. Kettőstömegű eltörte a főtengelyem, kicseréltük, kapott új csapágyakat. Kb 40 km megtétele után bevillant pirosan az olajnyomás lámpa. Kocsit leállítottam, újraindítottam és már nem is világított. Van hogy ezt a folyamatot elkell végezni 4-5x is mire nem világít. És semmivel nem vonható össze, magasabb fordulatra sem alszik el, nincs jele, hogy épp mitől lehet. Van valami ötletetek ? Köszönöm a segítséget


Cserélj szenzort!


Gépre dugva beadta hibának az olajgombát. De ez okozhatja hogy néha világít néha nem ? Ha nem lenne olajnyomás már rég megragadt volna...


Véleményem szerint esetedben nem az olajnyomással van a gond hanem a gombával, pláne hogy a diag ki is írta.Cseréljed ki...

lela Elküldve: 2015-02-04 16:37 Termosztát

ember84 írta: Sziasztok!
Na látjátok ez érdekes dolog,ez a 3.-ik termo,automatában van.Ha az egr termot és a nagyot kicserélet,ezt a hűtőnél nem,okozhat-e olyat,hogy jobbára80 fokos a víz,néha megy 83-84-ig.Gyanítom,hogy ezt a kérdést biztosra 1-2 ember fogja tudni megválaszolni,pl:Nagy Miklós/bmw320d4d/


Ha ezt egy kicsit érthetőbben megfogalmaznád, talán többen is tudnának válaszolni nem olyan kurva bonyolult ez a hűtés dolog.