lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-01-26 14:38 Lámpabúra polírozás

csbalu írta: Sziasztok!

Most néztem, hogy 2 féle lámpa búrát is lehet rendelni E46 Facelifthez gyáriban.

ZKW és AL... Ezek között árban is jelentős különbség van a ZKW búra 40 ropi az AL pedig 30 teli árban. A kérdés, hogy kompatibilisek-e egymással? Nekem ZKW lámpám van.

ZKW
63126923409
63126923410
Al:
63126924043
63126924044


Ez engem is érdekelne ugyanis az autót pályán használták és kicsit le van mattulva.
Lehet ezt úgy polírozni hogy 1500, 1000, 500 papírral rámegyek és utánna meg sima polírpasztával? Egy másik oldalon azt írták hogy az e46 búra az egyik legkeményebb és nem lehet polírozni.
Nekem AL van ráírva, és én ezt néztem.

Ezzel kapcsolatban jó lenne valaki hozzáértő véleménye.


lela Elküldve: 2015-01-25 13:43 légzsak_

Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Aham.... de akkor mi adja a jelet az ülésfoglaltság miatt!??
Mert ugye világít a lámpa!
Láttam ezt az ellenállásos bekötést, hogy úgy nyugalomba lesz de akkor azt hova kell kötni??!


Ülésfoglaltság jelző csak az utasoldalon van. Te azt írtad a vezetőoldalira jelez, de ott nem lehet a foglaltságjelző. Ezek szerint kiolvastattad? Mi volt a hibaüzenet? A lámpa az övfeszítő miatt is jelezhet.


de ott is van csatlakozó és kébel a vez. ülés alatt. pedig fapad az ülésem nekem. vagy csak dísz?


Úgy értelmeztem mert 1-est írt, hogy az 1-es ülésre írja ami nekem a vezetőülés!
De nekem ott csak két szál vezeték van ami az övfeszítőre megy....
Az anyós ülést ezért nem is néztem!
De akkor ezek szerint ott kell szétnéznem...


Leprogramozáshoz van valahol valami videó, mert magamtól nem merek még ilyenbe belenyúlni??!
Amm... melyik a jó-jobb megoldás?!
A 3,3-as ellenállás párhuzamosan egy diódával és beköt vagy ez?!

http://tortadiszites.blogspot....erese.html


A témához kapcsolódva, ha az ülésfoglaltság jelző ki van iktatva akkor nem durran a légzsák a jobb 1-be, vagy pont fordítva akkor is durran ha nem ül ott senki?

lela Elküldve: 2015-01-24 19:00 állófûtés

Gondolkodom webasto kályha beszerelésén.Az autó jelenleg rendelkezik elektromos kiegészítő fűtéssel, de az csak akkor fűt ha beindítottam a motort.Ha veszek egy kályhát mi kell hozzá hogy működjön?A kályhákat általában vízcső nélkül árulják.Hova kell ezeket a csöveket beiktatni?Gondolom ehhez is tartozik egy vezérlőmodul, illetve valahogy a 16:9 kijelzőre fel kell programozni azt a menüt.Ezt hogyan tehetem meg?
Találtam egyet a neten amit telefonnal feltárcsázva indul.Létezik e olyan gyári megoldás esetleg ami egy távirányítóval indítható, és e mellett a 16:9 el is tudom programozni?
Vagy a kettő kizárja egymást?

lela Elküldve: 2015-01-24 17:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Azt szeretném kérdezni hogy van arról egy lista hogy a GM-ben milyen comfort módokat lehet beállítani?

lela Elküldve: 2015-01-23 10:51 Vonóhorog

higany írta:
higany írta: Hali!
Tud valaki megoldást levehető vonóhorog fejre, ha elveszik a kulcs, amivel le lehetne venni? Valahogy pótolni a kulcsot? Vagy kiiktatni a zárat?


Na, én már tudok.
1. ha megvan az eredeti kód, ami talán a kulcson van (érdemes felírni valahova) akkor 9500Ft-ér lehet új kulcsot rendelni a szalonban hozzá.
2. kód nélkül csak a zár kiiktatása marad, nem olyan nagy dolog, akit érdekel annak elmondom hogy kell.


Esetleg megosztanád, lehet még jól jönne

lela Elküldve: 2015-01-22 19:05 Egr szelep

Takiii írta:
slooter írta: EGR tiszítás előtt - után!

Rendesen tele volt, ráment egy flakon valvoline egr tisztító.


Ez az EGR nem volt nagyon szennyeződve, de ha így gondolod, akkor inkább ne nézz bele a szívócsőbe! Le kell kötni a vákumot (csövet pedig dugózni) róla és nem megy bele több korom!

Üdv


Na egy újabb jó tanács...

lela Elküldve: 2015-01-22 10:47 320d Motor


[/quote]

Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?![/quote]


Jogos!
Én kérek elnézést.Én sem gondoltam volna hogy van klíma nélküli.
Gondolom a felírat teljesen szíj nélküli állapotra vonatkozik.

lela Elküldve: 2015-01-21 18:21 320d Motor

Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.

lela Elküldve: 2015-01-11 19:53 angel eye

Bencus90 írta: Sziasztok olyan problémám lenne hogy ki cseréltem a macskaszemekbe angel eye led izzókra és indításkor villog mért van valami megoldás rá? köszönöm szépen a válaszokat.


Az azért van mert amikor ráadod a gyújtást egy kissebb feszültséget (3-5V) kapcsol az izzókra ezáltal megméri azok ellenállását, de a led már ilyen alacsony feszültségnél felvillan.Ha nem adtak a készlethez relét akkor egy külön berakott bármilyen 12v os relé megoldás lehet.

lela Elküldve: 2015-01-11 11:56 angel eye

csbalu írta:
lela írta:
csbalu írta:
lela írta:
lela írta: Azt szeretném kérdezni hogy az ezen az oldalon kapható és e között mi a különbség?
Olvastam itt hogy a 120 ledes a király mert nem világít nagyon meg fehér a fénye mint a xenonnak. De akkor milyen ez a 268-288 ledes illetve az olcsóbbik 168 ledes az mivel jobb esetleg rosszabb?



Erre valakinek van válasza?


Ebben a kérdésben a legnagyobb szakértő Kovács Roland akinek a webshopja a www.bcf.hu Nyugodtan keresd meg őt, nála van minden raktáron. A 120SMD LED-nek iszonyat erős fénye van, én a COB LED-et javaslom, ami szintén kisüti a retinád, de egy picit olcsóbb nála (16e Ft). Magamnak is nála vettem, jó mert ad mindenre garit és szlát, nem kell idegeskedni, hogy mit küldenek a ferde szemű barátaink.


Szia!

Köszi, de én nem fogom tőle megkérdezni hogy melyik a jó mert ő csak a saját cuccát fogja preferálni, amit szintén ebay és társai oldalról rendel. Ezt
mások korábban ajánlották illetve ez a cob led mostanában jött be, de arra meg azt írják igaz hogy nem erős a fénye, de ezáltal nem egybefüggő, illetve nincs róla tapasztalat. A CCFL-nek meg az élettartam a problémája.Itt kivesézi
és megállapítja hogy a 120 ledes a legjobb, pedig ő is COB ledest árul.
Szóval bizonytalan vagyok.Meg ez a 264 meg 168 led ez tényleg bekavar hogy miben más a 120-ledestől.De biztos van erre valakinek egzakt válasza.
Köszi!


Nem ártana tisztáznod magadban azért fogalmakat mert nem látod jól a dolgokat. A COB led a legújabb, melynek teljesen egybefüggő a fénye és iszonyat erős. Nem nagyon lehet lefényképezni. Nekem a nagy műhely felét bevilágítja a COB ha le van kapcsolva minden lámpa...,szinte bántja a szemed este. Sokat beszélgettem Rolanddal, magukra a karikákra sosem volt még panasz, a tápegysége ami lehalhat. A 120 SMD talán még erősebb a COBnál és azért nem látod a LED-eket rajta mert kisüti a szemed, meg sem tudod nézni...
Roland mellett szól a garancia és a számla. (és nem az E-bay és társairól veszi tudom..)
E-bayről is be lehet rendelni de ha nem jó akkor van bajban az ember, én inkább egy picit többet fizettem, de tudok kihez fordulni ha fáj a hasam.


Most nézem hogy Itt
és az Itt hirdető ugyan az.Ő a 120 ledest írja, hogy az a legjobb.Nekem ez a kék szín nem jön be annyira a COB lednél. Ráadásul ő is a 120 led mellett teszi le a voksát mind megbízhatóság, mind kinézetben.Mondjuk 4000 ft-al drágább.
Engem csak az érdekelne hogy van e valakinek Ilyen?
Ennek a felülete Bordázott és jobban összemoshatja a fényt.

lela Elküldve: 2015-01-08 16:05 angel eye

csbalu írta:
lela írta:
lela írta: Azt szeretném kérdezni hogy az ezen az oldalon kapható és e között mi a különbség?
Olvastam itt hogy a 120 ledes a király mert nem világít nagyon meg fehér a fénye mint a xenonnak. De akkor milyen ez a 268-288 ledes illetve az olcsóbbik 168 ledes az mivel jobb esetleg rosszabb?



Erre valakinek van válasza?


Ebben a kérdésben a legnagyobb szakértő Kovács Roland akinek a webshopja a www.bcf.hu Nyugodtan keresd meg őt, nála van minden raktáron. A 120SMD LED-nek iszonyat erős fénye van, én a COB LED-et javaslom, ami szintén kisüti a retinád, de egy picit olcsóbb nála (16e Ft). Magamnak is nála vettem, jó mert ad mindenre garit és szlát, nem kell idegeskedni, hogy mit küldenek a ferde szemű barátaink.


Szia!

Köszi, de én nem fogom tőle megkérdezni hogy melyik a jó mert ő csak a saját cuccát fogja preferálni, amit szintén ebay és társai oldalról rendel. Ezt
mások korábban ajánlották illetve ez a cob led mostanában jött be, de arra meg azt írják igaz hogy nem erős a fénye, de ezáltal nem egybefüggő, illetve nincs róla tapasztalat. A CCFL-nek meg az élettartam a problémája.Itt kivesézi
és megállapítja hogy a 120 ledes a legjobb, pedig ő is COB ledest árul.
Szóval bizonytalan vagyok.Meg ez a 264 meg 168 led ez tényleg bekavar hogy miben más a 120-ledestől.De biztos van erre valakinek egzakt válasza.
Köszi!

lela Elküldve: 2015-01-07 21:29 angel eye

lela írta: Azt szeretném kérdezni hogy az ezen az oldalon kapható és e között mi a különbség?
Olvastam itt hogy a 120 ledes a király mert nem világít nagyon meg fehér a fénye mint a xenonnak. De akkor milyen ez a 268-288 ledes illetve az olcsóbbik 168 ledes az mivel jobb esetleg rosszabb?



Erre valakinek van válasza?

lela Elküldve: 2015-01-07 21:28 manuális váltó

GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Ugyan ez nekem is a problémám , én sem cseréltem még olajat.Jó lenne tudni ha megveszem bele a gyári MTF LT-2 vagy LTT-3 olajat akkor vajon megoldódik e?Nem tudom ezek között van e különbség, mert nálam mindkettőt hozza.

lela Elküldve: 2015-01-06 21:36 Mi lehet a baj?

Zolee01 írta: Sziasztok. Az autó 2006-os e91 320D. A következő kérdéseim lennének:
- Indításnál mikor megnyomom a START-gombot bejön az izzítás jelző ikon 1-2mp és utána indít csak, és utána 1-2 mp-ig dadog, mintha le akarna fulladni. Teljesen random +2-től -10 fokig, pár hete kezdte.
- Gyújtás ráadás után mi az a hangos csipogás??? (videón )
Csináltam videót is, hogy könnyebb legyen a dolog:

https://www.youtube.com/watch?v=_5b2-B3pOwA




A sípolást azt mmióta csinálja? Nem amióta 0c közelébe ment a külső hőmérséklet? Mert az enyém is sípol gyújtásráadás után, amikor hideg van.Az alapjárat valószínű izzításprobléma.

lela Elküldve: 2015-01-04 16:56 Porlasztó

bmw320d4 írta:
szotakdavid írta:

az utolsó henger mindig szopós,célszerszám szükséges,néha még azzal is nehéz.


Ez az?



Na aki így csinálja annak tényleg nem kell autót szerelni, menjen el a kukoricaföldre kapálni...