lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2016-03-15 11:40 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:

DSC 6.0-ban es AKMB-ben RPA aktivälva. Ha gyujtäsra teszem,akkor elöször a narancssärga,aztän a piros ellenörzö feny vilägit. INPA-ban viszont az F7 gomb inaktiv (halvänyszürke) Lehet menni kellene egy kicsit az autoval?


Cseréltél Schaltzentrumot is vagy csak aktiváltad a funkciót és INPA ban tanítod gomb helyett? Egyébként arra tudsz valami mondani hogy az általam belinkelt cikkszámú vezérlőt mibe tették, mert ahogy írtam nincs meg ez a cikkszám a realoemben. Neked milyen cikkszámú a vezérlőd?

lela Elküldve: 2016-03-09 21:51 világításmodul programozása

lantika írta:

Lela: LSZ-t nem egyszerü flashelni,es nem is lehet mind. Pl CI 31-et nem tudod CI40-re. De pl CI 35 megy CI36-ra. BMW Scannerhez sajät käbel van. Nem dräga,en 20€-ert vettem,es müködik win10 64bit alatt is.


Ezt megvehetem? Ebben elvileg a szoft is benne van..
Vagy esetleg van valami jobb tipped? És elvileg ezzel ugyan úgy lehet a modulok hibáit olvasni mint a INPA-val, illetve az egyes funkciókat (Car/Key memory, USA index, zárás nyitás index villogtatás, komfort index stb.) kapcsolgatni ?

lela Elküldve: 2016-03-07 19:35 világításmodul programozása

YELLOW írta:
YELLOW írta: haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?



nos, most már tényleg nem értem, de gyanús, hogy magával az interface-el van baj, és kötözgetni kell.
ugyanis ma próbáltam 2 másik autót.

2001-es E39 Xenon: az EU DRL-re nem csinált semmit. US DRL-re pedig a xenon-t kapcsolja fel. NCS-ben mikor Broadcast-olja fel, akkor kapcsoplgatja, de megint csak a xenon-t, de a végén még annyira sem világít gyújtáson. itt aktív volt a gyújtásra kapcsolja Xenon-t. ami érdekes, mert amúgy nem kapcsolta, de próbáltan intaktívra tenni, de semmi nem változott.

2004 végi E46 Xenon: hasonlóan az enyémhez, SEMMI. persze NCS-ben őt meg sem néztem. de hasonló lett volna szerintem. szorított az idő, csak próbálgatás volt.

ezekben aktív volt a Running light EU/US lehetőség. persze Scanner-ben eléggé eltérő állítási lehetőségek vannak.


Ezt a BMW scannert honnan lehet letölteni? Ehhez jó ugyan az a kábel mint INPA-hoz (D+DCAN)?
Láttam hogy sok valaki NCS helyett ezt használja,mert sokkal egyszerűbb és egyébként az USA és komfort index tényleg csak 4.0 vagy 4.5 ös Firmwarű LCM el fog működni. Már korábban kérdeztem itt is hogy nem e tudna valaki firmwaret frissíteni, de nem kaptam itt rá választ,. Máshol azt mondták hogy tönkre teszi a chipet benne. Az ebayen meg hírdetik az upgradet.


lela Elküldve: 2016-02-25 21:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ilyet magyar országon vállal valaki, hogy lefrissíti a firmwaret 3.6ról 4.5 re?

Illetve ilyet használ valaki?

lela Elküldve: 2016-02-24 16:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Üdv!

LCM-ből hány változat készült tudja valaki? A kérdés azért érdekes, mert olvastam valahol hogy a soft:4.0 ill. 4.5 esetén működik a komfort index és a nappali menetfény(skandináv) fény, megnéztem sajnos az enyém sw:3.6. Cikkszám:6936825 amilyen cikkszámot nem is hoz az enyémhez. Helyette egész másokat hoz, de azok sincsenek az előbbi listában. Szóval KO hogy vajon a 61319133019 megvenném amiben viszont nincs automata lámpa jó lenne e? Közben azt is mondták hogy az előlapot csak át kellene szerelni, és megoldaná.

lela Elküldve: 2016-02-16 12:11 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:

Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.







DSC 6.0 van de nem ez az alkatreszszäm. Ha joidö lesz behuzom azt az 1 szäl käbelt,es megprobälom. Hätha müködik


Programozni is kell, azt hogy mivel és hogyan azt nem tudom. Talán NCS el be kell állítani az opciót, de fogalmam sincs.


Igy van. NCS kell neki. Ez lesz a legegyszerübb resze.


Egyébként azt írta csak és kizárólag ez a gyári számú DSC tudja!
Ami viszont érdekes hogy ilyen cikkszám nincs realoemben, pedig az ebayen árulják és e46hoz való. ???




lela Elküldve: 2016-02-15 21:02 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
lela írta:

Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.







DSC 6.0 van de nem ez az alkatreszszäm. Ha joidö lesz behuzom azt az 1 szäl käbelt,es megprobälom. Hätha müködik


Programozni is kell, azt hogy mivel és hogyan azt nem tudom. Talán NCS el be kell állítani az opciót, de fogalmam sincs.

lela Elküldve: 2016-02-09 17:45 EWS+Kulcs...

Pitykoo írta: Hali!
Rendeltem bicskakulcsos átalakítót! Átraktam bele a belsejét de sajna nem indul be az autó!
Nyit- zár rendesen meg gyújtást rá tudom adni meg indítózás helyzetbe is tudom forgatni de nem indít. Ha visszateszem az eredetibe akkor meg jó!
Mi lehet a baj?!
Előre is köszönöm!



lela Elküldve: 2016-02-08 17:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

kzste írta:
ember84 írta: Na ha van itt aki nagyon topon van,kérem fejtse meg:43F1 electric spare heater,illetve 4AB2 electric spare heater,ezek a hibák,mi a baja a kieg fűtésnek?Van aki ennyire vágja?Amúgy ki fogom cserélni,ha nem lessz meg a baja,lehet amúgy is.Viszont kíváncsi vagyok,biztos van itt aki tudjaKöszönet neki!


Nálam ugyan ez a hiba, mint amit fentebb írtak. Mi a megoldás? Gondolom cserélnem kell, de erősítsetek meg kérlek. Köszönöm!


Elég lett volna a keresőbe beírni: tessék

Így





lela Elküldve: 2016-02-07 22:12 Termosztát

asbi írta:
Hektor írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta: Létezik, hogy 2003 3. havi 20d-ben nincs EGR termosztát? Ott elöl ahol a videókon/realoemen látszik nincs.


pontosan nem tudom a választ. de elképzelhetőnek tartom, ha mondjuk olyan piacra készült az autó, ami nem európai. de ez csak tipp lenne, feltételezés.


VIN alapján német piacos. Azt vágom, hogy 2003 márciusban volt valami váltás a motor terén, talán onnantól van EU4 is, ez még pont nem az.

RealOEM-en most nézem, hogy a "3' E46 320d pollutant reduction cooling" résznél kis infóként az van, hogy csak EU4, illetve automata váltós kocsiknál. Akkor lehet lesz egy eladó EGR termosztátom

EGR van benne, mikor megvettem ki lett pucolva.



Helló!
Enyém 2002_es és nekem sincs benne.


Köszi! Akkor valószínűleg csak a vízpumpán lévő nagyot kell cserélnem. Nehéz hozzáférni?




Vedd ki a venti boxot sokat segít ennek a videónak az elején láthatod hogyan kell, sokkal jobban hozzá fogsz férni

lela Elküldve: 2016-02-07 22:07 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...


Szia!

Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?

Üdv


pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.


Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.


erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.


Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.


tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.


Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez. A link neve

RPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.


Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.





lela Elküldve: 2016-02-06 16:37 Fékjavítás

SP_323i írta:
lela írta: Aki szedett már szét fékmunkahengert, megtudná mondani hogy milyen módszerrel rakta vissza a tömítőgumit, mert itt nagyon könnyen mutatja, de nekem csavarhúzóval is alig akart visszamenni a vájatba a gumi, több helyen ki is lyukadt úgyhogy vehetek másikat, ráadásul bárdinál nincs Ate, csak valami szemét.


A karmantyúról beszélsz vagy a porvédőről???



A porvédőről, de a videóban a külsejére megy nekem viszont belül van egy horony és abba kellene beleszuszakolni.Így néz ki.

lela Elküldve: 2016-02-06 13:50 Fékjavítás

Aki szedett már szét fékmunkahengert, megtudná mondani hogy milyen módszerrel rakta vissza a tömítőgumit, mert itt nagyon könnyen mutatja, de nekem csavarhúzóval is alig akart visszamenni a vájatba a gumi, több helyen ki is lyukadt úgyhogy vehetek másikat, ráadásul bárdinál nincs Ate, csak valami szemét.

lela Elküldve: 2016-01-17 15:53 kormány


Ilyen minőséget tudnak itthon csinálni?

lela Elküldve: 2016-01-16 17:51 kormány

YELLOW írta:
lela írta: Üdv!

Valaki nem tudja véletlenül az alul kétpálcás és az M kormány közt átmérőben vagy magában a kormánykerék markolat vastagságában van valami különbség? Illetve az M-es nek az alja az csak fekete lehet, vagy van hozzá esetleg szálcsiszolt alu is?


átmérő, vastagság egyforma. olyan betét van hozzá, mint amilyen az ajtókhoz, műszerfalhoz is van.


Tehát itt a 3 as elemből van szálcsiszolt alu is?
Nekem ez van és alu. De ha kicserélném a kormányt M-re lehet béna lenne hogy az ott alul nem alu...Bár nem tudom milyen lenne, és hogy megérné e. Mert ez is sport kormány, csak nem "M".