inter írta:
Sziasztok!
Szeretnék az autóra felszerelni/felszereltetni egy vonóhorgot. A kérdés az lenne, hogy minden e46 lökhárítója mögött megtalálhatóak azok az illesztési pontok amire csak rá kell csavarozni(mindenfajta fúrás nélkül) a felszerelhető elemet amire a horgot lehet illeszteni (levehető horog lenne a cél)? Nem kis meló leszerelni a lökhárítót így gondoltam előbb megkérdezem . Az elektronikához is van valamilyen kivezetés a csomagtartó környékén vagy elölről kell megoldani valahogy? Egy hirdetésben olvastam hogy valamilyen bizonylattal árulnak (saját gyártmányú Magyar) ilyen horgot elektronikával együtt 20K-ért. Valóban szükség van erre a bizonylatra a vizsgáztatásnál vagy ezt amúgy is megkapja az ember ha vesz egy újat? És mi van ha használtan veszi? Köszi előre is a segítséget!
Szia!
A lökhárító eltávolítása nem nehéz.
1. kiveszed a két hátsó kereket.
2. eltávolítod a kerékjárati ívből mindkét oldalon a borítást ami a lökhárító felöl van.3 db azt hiszem 10 es lemezcsavar.
3. Alatta van két darab lemez konzol közvetlenül a lökhárító csücskénél.Az tartja a lökhárító sarkait. azt is két 10 es anya tartja.A kasztnira van heggesztve a menetes rész.ez el is törhet ha el van korrodálva, óvatosan tekerd le előtte csavarlazítóval fújd be.Mert ha az letörik akkor vissza kell heggeszteni és akkor a festésnek kivül annyi a sárvédőnél.
A módszer: (4. Nem tudom milyen hátsó lökösöd van(M vagy sima) és azt sem hogy van e benne PDC(le kell kötni a szenzorokat alulról a lökös belső oldalánál teheted meg fülek fogják a csatlakozónál találsz róla képet a profilomban.) , de ha hagyományos akkor ki kell venned az alsó lécet amit alulról belülről aláfekve vagy aknából teheted meg.Kis műanyag fülek tartják.ha alánézel látni fogod.Érdemes 20c felett dolgozni hogy ne törjön el semmi.
5. Ha azt kivetted akkor alulról van 2db torx csavar azokat ki kell tekerni.Sajnos
felül anya van és az is tekeredhet mert ez egy átmenő csavar.)
B módszer: (Mivel vonóhorgot akarsz felszerelni én ezt ajánlom):
Kipakolsz minden padló kárpitot a csomagtartóból. Ha minden kint van akkor itt a jobb és bal oldalon is van 3-3db 17 es anya a nyúlvány körül, azokat kitekered.Ezek az ütközéselnyelőket fogják amik a kasztnihoz rögzíti a lököst.
Ha ez megvan akkor ki le tudod venni a lüköst.De ez két emberes történet mert mindkét oldalon a csücsöknél kell állnia valakinek, és kiakasztva a kis lemez konzolt (amit a 3 as pontnál kiengedtél) tolni hátrafelé a lököst ügyelve hogy ne pillenjen fel a sarka mert a kis lemez konzol megkarcolhatja a sárvédőt.Egyébként a lökös sínkonzolon csúszik le hátra.
A vonóhorog az ütközéselnyelők helyére megy, tehát azokat le kell venni a lökösről.
Ha nem is veszel gyári vonóhorgot akkor arra mindenképp figyelj hogy ennek a helyére kelljen felfogatni(6db csavar), és én megvenném a gyári elektronikát kábelköteget mert akkor az úgy fog működni ahogy kell(tolatásnál kikapcsolja a pdc-t(már ha van, és gyorsabb villogással jelzi ha kiégett az indexed a futóban(ez utóbbit megnézhetik a vizsgán, kötelezően tudnia kell(nekem rá sem dugták a tesztert, de az most ez mind1)) és a bekötés is egyszerű a nem gyáriról nem tudok nyilatkozni.
Én gyári westfalia vonóhorgot vettem az ebay.de ről használtan. kábelköteggel vonóhorog modullal mindennel.A bekötés az egy másik történet nem nagy dolog.A lökhárító topicban le van írva.Meg én is segítek ha kell.
Ja és a lököst azt vágni kell, de nem fog látszani ha olyat veszel aminek a feje alulról kanyarodik ki.Van egyébként ilyen lökös átalakító kitt is amivel totál gyári megoldást tudsz belőle csinálni , de még én sem vettem meg mert picit drága.
Remélem tudtam segíteni!