lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2015-02-04 14:59 Termosztát

Memmaao írta:
b_imi írta:
Memmaao írta:
Tano írta:
lela írta: Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.


A dízelé változattól függően 84-85 fokon nyit, ennyit kell mutatnia.


Köszi! Ma kipróbáltam, 75 foktól középen áll a mutató, városon belül 85-87 fokra ment fel, nagyobb kigyorsítások után átmenetileg lemegy 76-77 fokra, majd visszaáll 85-86-ra. Országúton egyenletes tempón 89-90 fokot mutatott. Autópályán még nem tudtam kipróbálni, nekem mindig ott produkálja a mutató a visszaesést, 140-es tempó mellett.



Milyen váltó van az autódban?
Ha esetleg automata, akkor van még egy termosztát.


5 gangos manuális.


Akkor csak két db termosztát van.Én a helyedben a kicsi termosztáttal:EGR kezdeném kb 15 perc kicserélni.89-90 körül kell lennie! tök mind1 hogy gyorsítasz, város pálya országút. Amit írtál az alapján ez tuti termosztát de a zsalut azt azért ellenőrizd!

lela Elküldve: 2015-02-04 10:44 Termosztát

Tano írta:
lela írta: Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.


A dízelé változattól függően 84-85 fokon nyit, ennyit kell mutatnia.


Én most cseréltem termosztátot ami benne volt is 88fokos volt és a gyári amit vettem az is. A bc folyamatosan 90 fokon áll mint a beton akár gyorsan megyek akár lassan akár pálya akár város.

lela Elküldve: 2015-02-04 10:12 Piros olaj lámpa!!

csipsz7 írta: Sziasztok! Kellene egy kis segítség. 2002es 318d-m van. 204D1 motorkódos. Kettőstömegű eltörte a főtengelyem, kicseréltük, kapott új csapágyakat. Kb 40 km megtétele után bevillant pirosan az olajnyomás lámpa. Kocsit leállítottam, újraindítottam és már nem is világított. Van hogy ezt a folyamatot elkell végezni 4-5x is mire nem világít. És semmivel nem vonható össze, magasabb fordulatra sem alszik el, nincs jele, hogy épp mitől lehet. Van valami ötletetek ? Köszönöm a segítséget


Cserélj szenzort!

lela Elküldve: 2015-02-04 10:06 Heeelp...!

inter írta: Sziasztok!
Szeretnék az autóra felszerelni/felszereltetni egy vonóhorgot. A kérdés az lenne, hogy minden e46 lökhárítója mögött megtalálhatóak azok az illesztési pontok amire csak rá kell csavarozni(mindenfajta fúrás nélkül) a felszerelhető elemet amire a horgot lehet illeszteni (levehető horog lenne a cél)? Nem kis meló leszerelni a lökhárítót így gondoltam előbb megkérdezem . Az elektronikához is van valamilyen kivezetés a csomagtartó környékén vagy elölről kell megoldani valahogy? Egy hirdetésben olvastam hogy valamilyen bizonylattal árulnak (saját gyártmányú Magyar) ilyen horgot elektronikával együtt 20K-ért. Valóban szükség van erre a bizonylatra a vizsgáztatásnál vagy ezt amúgy is megkapja az ember ha vesz egy újat? És mi van ha használtan veszi? Köszi előre is a segítséget!


Szia!

A lökhárító eltávolítása nem nehéz.
1. kiveszed a két hátsó kereket.
2. eltávolítod a kerékjárati ívből mindkét oldalon a borítást ami a lökhárító felöl van.3 db azt hiszem 10 es lemezcsavar.
3. Alatta van két darab lemez konzol közvetlenül a lökhárító csücskénél.Az tartja a lökhárító sarkait. azt is két 10 es anya tartja.A kasztnira van heggesztve a menetes rész.ez el is törhet ha el van korrodálva, óvatosan tekerd le előtte csavarlazítóval fújd be.Mert ha az letörik akkor vissza kell heggeszteni és akkor a festésnek kivül annyi a sárvédőnél.

A módszer: (4. Nem tudom milyen hátsó lökösöd van(M vagy sima) és azt sem hogy van e benne PDC(le kell kötni a szenzorokat alulról a lökös belső oldalánál teheted meg fülek fogják a csatlakozónál találsz róla képet a profilomban.) , de ha hagyományos akkor ki kell venned az alsó lécet amit alulról belülről aláfekve vagy aknából teheted meg.Kis műanyag fülek tartják.ha alánézel látni fogod.Érdemes 20c felett dolgozni hogy ne törjön el semmi.
5. Ha azt kivetted akkor alulról van 2db torx csavar azokat ki kell tekerni.Sajnos
felül anya van és az is tekeredhet mert ez egy átmenő csavar.)

B módszer: (Mivel vonóhorgot akarsz felszerelni én ezt ajánlom):
Kipakolsz minden padló kárpitot a csomagtartóból. Ha minden kint van akkor itt a jobb és bal oldalon is van 3-3db 17 es anya a nyúlvány körül, azokat kitekered.Ezek az ütközéselnyelőket fogják amik a kasztnihoz rögzíti a lököst.
Ha ez megvan akkor ki le tudod venni a lüköst.De ez két emberes történet mert mindkét oldalon a csücsöknél kell állnia valakinek, és kiakasztva a kis lemez konzolt (amit a 3 as pontnál kiengedtél) tolni hátrafelé a lököst ügyelve hogy ne pillenjen fel a sarka mert a kis lemez konzol megkarcolhatja a sárvédőt.Egyébként a lökös sínkonzolon csúszik le hátra.

A vonóhorog az ütközéselnyelők helyére megy, tehát azokat le kell venni a lökösről.
Ha nem is veszel gyári vonóhorgot akkor arra mindenképp figyelj hogy ennek a helyére kelljen felfogatni(6db csavar), és én megvenném a gyári elektronikát kábelköteget mert akkor az úgy fog működni ahogy kell(tolatásnál kikapcsolja a pdc-t(már ha van, és gyorsabb villogással jelzi ha kiégett az indexed a futóban(ez utóbbit megnézhetik a vizsgán, kötelezően tudnia kell(nekem rá sem dugták a tesztert, de az most ez mind1)) és a bekötés is egyszerű a nem gyáriról nem tudok nyilatkozni.
Én gyári westfalia vonóhorgot vettem az ebay.de ről használtan. kábelköteggel vonóhorog modullal mindennel.A bekötés az egy másik történet nem nagy dolog.A lökhárító topicban le van írva.Meg én is segítek ha kell.

Ja és a lököst azt vágni kell, de nem fog látszani ha olyat veszel aminek a feje alulról kanyarodik ki.Van egyébként ilyen lökös átalakító kitt is amivel totál gyári megoldást tudsz belőle csinálni , de még én sem vettem meg mert picit drága.

Remélem tudtam segíteni!







lela Elküldve: 2015-02-04 09:07 Termosztát

Memmaao írta:
Fort írta:
lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Menüből meg tudod nézni a pontos hőfokot menet közben is,a
zsalut meg 1 perc alatt hogy hideg motornál milyen állapotban van.Elvileg az is a szerepe,hogy túlmelegedés esetén kinyisson,így ha folyamatosan nyitva van,akkor talán képes ennyire lehűteni a motorodat nagyobb sebességnél.Talán...


Köszönöm a segítséget! Menet közben hogy tudom megnézni a motor hőfokot? Közben Youtube-on megnéztem. Bal reset gomb, 19-es szervíz menü és ott a 7-es almenü, 7.0 a motor hőfok. Holnap kipróbálom, hogy mennyit mutat.





Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.

lela Elküldve: 2015-02-03 19:39 Termosztát

b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.

lela Elküldve: 2015-02-03 17:42 Termosztát

Memmaao írta:
lela írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Meg kell nézni hogy a hűtő előtti zsalu le zár e, illetve mindenképp nézd meg a titkosmenüben hogy mennyi az annyi.
90c kell lennie +/- 1-2c.


Hűtő előtti zsalu? Nem is tudtam, hogy van ilyen! Egyszer kapott az eleje, nem sérült nagyon, de lehet akkor sérült. Holnap megnézetem.


Na most gépen vagyok szóval itt nézd meg hogy hány fokos a víz.A zsaluhoz nem kell szerelő felnyitod a géptetőt ha nincs beindítva a motor akkor a hűtő motor felőli oldalán lévő lapokból álló zsalurendszer nyitva van, amint beindítod akkor le fog zárni(vákumot kap).

lela Elküldve: 2015-02-03 17:02 Termosztát

Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Meg kell nézni hogy a hűtő előtti zsalu le zár e, illetve mindenképp nézd meg a titkosmenüben hogy mennyi az annyi.
90c kell lennie +/- 1-2c.

lela Elküldve: 2015-01-31 17:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nyenyere írta: Sziasztok! Új vagyok az oldalon, nemrég szereztem be egy e46 320d-t 2002 évjárat.
Szeretnék hozzá diag kábelt+programot, milyen kell ehhez a típushoz és honnan lehetne beszerezni?


Mindenképp azt ajánlom hogy olvasd el az egész fórumot az elejétől, és utána tudni fogod.Sőt ha kicsit többet szeretnél tudni az autód műszaki tartalmáról, előforduló problémákról a többi topikot is érdemes elolvasni.

lela Elküldve: 2015-01-31 10:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
nickname írta: Kérédés

INPA estében hogy tudok egyszerre minden hibatárolót kiolvasni ? "tehát egy tesztben olvasson ki mindent egyszerre, ne külön keljen mindbe belépni"


Ez a funkció még megvolt a 4.4.7-es INPA-ban. Az újabb verzióban át kell írni egy fájlt, hogy a menülistában szerepeljen ismét ez a funkció. Fejből most nem mondom meg melyiket és mit, de holnap meg tudom mondani, mert akkor lesz nálam a laptop.


Ezt majd le tudnád írni, mert végig olvastam a topikot de nem volt rá válasz.
Köszi!

lela Elküldve: 2015-01-30 15:42 Vezérműlánc

Azt szeretném kérdezni hogy az olajszűrőház cseréje csak a facelift előtti autókat érinti 320d-nél, vagy a faceliftesekben is okoz problémát.Vagy ha már rossz benne a szelep akkor azt úgyis látom, mert beindítás után nem alszik el az olajnyomáslámpa azonnal.

lela Elküldve: 2015-01-28 17:31 Turbo

toki24 írta:
lela írta:
toki24 írta:
Tano írta:
toki24 írta: viszont a tengely nem lóg olajat se csipegeti, csak azért kérdezem. A kiskati míg bent volt nem huhogott ennyire, mióta kivettük ilyen mikor elváltok tettszeni tettszik,csak nem tudom,hogy zsír e


Sportkatalizátorral illetve dobbal ebben a hidegebb időben nekem is hangosabb a fütyülés. Mikor melegebb van visszábbhalkul.
Szerintem ha a tengely rendben lévőnek tűnik, akkor fogadd el hogy hangosabb így, sokat nem tudsz vele csinálni.



A tengelynek semmi baja, ugye oldalirányban éppen van egy kicsi,de hosszantiba semmi!
Elfogadom meg tettszik is, esetleg lehet e köze ahoz hogy egy két lapá széle "rojtos" nem tudom miért ne kérdezd..


Nekem a tengely mozog picit be ki de fel-le vagy jobbra balra mozgatva meg se mozdul. Sztem pedig így a jó, mert ha megbillen a tengely ergo nincs már az olaj által megtámasztva akkor bedörzsöl, és vége.


Hosszanti irányban nem mozoghat, oldalirányú mozgás megengedett valamennyi, mivel az olaj kiközpontosítja majd, ha jól tudom! De lehet hülyeséget mondtam


Ha ki be mozog az mit jelent?
Olajat nem eszi egy decit sem.
Mikor picit melegszik semmi hangja.
Mire számíthatok, mi okozhatja ezt a tengely vonalú lötyögést?

lela Elküldve: 2015-01-27 21:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Azt szeretném kérdezni hogy feltelepítettem az INPA-t 5.0.2 verziót.
Van e ettől frissebb, érdemes e feltenni frissebbet az én autómhoz vagy ezzel maximálisan kiaknázok minden funkciót?
A telepítési leírásban nem szerepelt hogy be kell állítani a környezeti változót.A program elindult hibát nem írt, de kocsira még nem dugtam csak a diag kábel van beledugva.Korábban írtátok itt hogy azt be kell írni a windowsba.Milyen problémát okoz ha nincsen beírva?
Mondjuk mikor telepítettem egy ilyet kiírt:
Hiba a loadlibrary("richtx32.ocx") függvényben-a megadott modul nem található.
Kell e ezzel foglalkozni?
Esetleg az INPA használatija van e valakinek, nem szeretném hazavágni valamelyik vezérlőt?!

Köszi előre is!

lela Elküldve: 2015-01-27 21:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Rorybreaker írta: Sziasztok!

Ez esetleg valakinek magyarul?

http://www.bimmerforums.com/fo...of-the-E46

Köszi!


Esetleg erre gondolsz.

lela Elküldve: 2015-01-27 21:08 Turbo

toki24 írta:
Tano írta:
toki24 írta: viszont a tengely nem lóg olajat se csipegeti, csak azért kérdezem. A kiskati míg bent volt nem huhogott ennyire, mióta kivettük ilyen mikor elváltok tettszeni tettszik,csak nem tudom,hogy zsír e


Sportkatalizátorral illetve dobbal ebben a hidegebb időben nekem is hangosabb a fütyülés. Mikor melegebb van visszábbhalkul.
Szerintem ha a tengely rendben lévőnek tűnik, akkor fogadd el hogy hangosabb így, sokat nem tudsz vele csinálni.



A tengelynek semmi baja, ugye oldalirányban éppen van egy kicsi,de hosszantiba semmi!
Elfogadom meg tettszik is, esetleg lehet e köze ahoz hogy egy két lapá széle "rojtos" nem tudom miért ne kérdezd..


Nekem a tengely mozog picit be ki de fel-le vagy jobbra balra mozgatva meg se mozdul. Sztem pedig így a jó, mert ha megbillen a tengely ergo nincs már az olaj által megtámasztva akkor bedörzsöl, és vége.