Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. június 20. szerda, 12:32


valter320d írta: Sziasztok na most egy olyan érdekes jelenségre lettem figyelmes,eddig csak lejtőn vettem észre,egyenletes terepen még nem de lehet ugy is csinálja,mindegy gurulok fékezek a kocsi üresben a fogyasztás mérő elkezd felfelé menni ugy 6-8 liter közé és hülye dadogás a motortol leveszem a lábam a fékröl kis gáz minden rendben??????????????? Szerintetek???


Először is egy jótanács, használj inkább motorféket.
Mekkora sebességnél történt ez? Ha kicsinél (<20km/h), akkor normális hogy felmegy a fogyasztásmérő mutatása. De dadognia ekkor sem kellene. Ha nagy sebességnél történt, akkor nincs ötletem, valaki hozzáértőbb lehet tud szolgálni valami egyéb infóval.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 20. szerda, 10:19


Sziasztok na most egy olyan érdekes jelenségre lettem figyelmes,eddig csak lejtőn vettem észre,egyenletes terepen még nem de lehet ugy is csinálja,mindegy gurulok fékezek a kocsi üresben a fogyasztás mérő elkezd felfelé menni ugy 6-8 liter közé és hülye dadogás a motortol leveszem a lábam a fékröl kis gáz minden rendben??????????????? Szerintetek???



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 20. szerda, 10:20

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sanko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2012. június 19. kedd, 03:17


[quote="sanko"]
Bianconero írta:
wagusty írta:
Bianconero írta:
sanko írta:
Bianconero írta:
sanko írta: Sziasztok! Egyszer már írtam ide,de sajn.senki nem tudott segíteni,ezért godoltam írok még egyszer,hátha most hozzá fog tudni szólni valaki..Szóval olyan probléma van az autómmal,hogy 60-tól kb. 10Km/h.-ás sebességig,mikor üresbe teszem és miután FELENGEDEM A KUPLUNGOT(pl.jelzölámpához közeledve)pár másodpercig elkezd ingadozni az alapjárat,olyan 500-1000között,majdnem be is döglik a motor(és információként elmondanám,hogy arra jöttem rá,hogy így üresben gurulva ebben a sebességtartományban ha bármennyiszer lenyomom a kuplungot,ELÉG HA CSAK FÉL CENTIT NYOMOM LE a kuplungpedál jeladó kapcsolásáig a felengedés után mindig beingadozik)Voltam 3x diagon,ebböl egyszer BMW-seknél,de nem mutatott hibát a gép. Szerintetek mi lehet a gond?



Nálam ugyan ez a hibajelenség van. Légtömegmérő lehet a ludas? Sanko,azóta van esetleg valami fejlemény az ügyben?


Sajnos nincs sok fejlemény. A légtömegméröt már kitisztítottam kipróbáltam úgy is h.lehúztam a csatlakozóját,a kartergázszüröt kicseréltem(az egészet házzal-menbránnal együtt)de a hiba ugyan úgy megmaradt.Most arra tippelek,h.lehet h.a nagynyomású pumpában rossz az elektromos üzemanyag mennyiség szabályozó,amit amúgy már szintén kiszereltem és kitisztítottam(de amúgy nem is volt koszos)de ettöl sem javult meg.Megpróbálom még valahogy kimérni h.ez-e a rossz,aztán ha sikerül valamit megtudnom akkor tudatom h.mi a helyzet..És ha nem itt lessz a hiba,akkor a következö tippem a nagynyomást szabályzó szelep lessz.



Faxa..Pedig jó volna tudni..én is beugrottam ma hazafelé a szerelőmhöz, de ott is csak hümmögtek..Mondtam nekik a karterszelepes tippet is, meg légtömegmérőt stb...mindegy, jövőhéten megnézik. Ezen felül a váltóm sem túl remek, az 1-est elég nehezen, vagy sehogy sem veszi be néha..erre a váltóolajcserét javasolták. Szerintetek?
Ja, meg ha már ott leszek motor-és váltótartó bakok cseréje, hogy ne rázzon úgy a traktor Az a zsír, hogy mennyibe kerülnek a gyári bakok..hagyjuk is


Sziasztok

Az alapjárat ingadozás nekem sem szünt meg pedig már szinte mindent kicseréltem ami csak volt.
Kicseréltem gyári újra a következő alkatrészeket.
légtömegmérő,kartergáz szűrő,AGR szelep,az összes vákum szelepet illetve csöveit,ki lett tisztítva a szívósor ki lett cserélve az összes befecskendező , ehhez semmi köze az tuti de az izzító gyertyák is ki lettek cserélve (nem ezért a hibáért mindezt!) . Így megmondom őszintén fogalmam sincs mi a megoldás pedig a kocsi kb: 230000km-el ezelőtt is csinálta ezt és most is! Nem változott semmit a helyzet. Pillanatnyilag a járgányban 430000km van és ezen a hibán kívűl minden OK (városban/országúton 6,5L átlag fogyasztás) bár most adta meg valamiért magát a klima bár ebben az időben ez egyenlőre kisebb mértékben zavar. Ha kiderül számotokra ,hogy mi a megoldás ne tartsátok magatokban!



Gusztikám, ezek után nem is tudom, hogy én küzdjek-e vele

Na,van némi fejlemény..kiiktattam a sebességjeladót(ami a bal hátsó ABS szenzor 1ben)és ekkor nem ingadozott a fordulat,de ez valójában logikus is,mivel így a motorvezérlö azt hitte hogy áll az autó,és ugyebár állóhelyzetben minden ok.De ezáltal legalább elég sok"általános"gyakrabban elöforduló hibalehetöséget ki lehet zárni,és egész máshol kell keresni a hibát,mint pl. az DSC-vezérlöben,mivel ez dolgozza fel a sebesség jelet,majd küldi tovább a motorvezérlöbe,vagy pedig lehet hogy maga a motorvezérlö rossz.Voltam motorvezérlö software frissítésen,de nem segitett..







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. szeptember 26. csütörtök, 20:53

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 02. szombat, 06:05


patrik1987 írta: Üdw! még uj vagyok,és a segittségeteket kérném! 320d 136le, hidegen melegen gondol egyet,és megemeli az alapjáratot 800-ról kb 1000-re és vissza kb 5-6 másodpercenként! valakinek valami ötlet?


Csumi vedd le a fütést 20c alá vagy kapcsold ki.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sanko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2012. június 02. szombat, 01:29


Bianconero írta:
wagusty írta:
Bianconero írta:
sanko írta:
Bianconero írta:
sanko írta: Sziasztok! Egyszer már írtam ide,de sajn.senki nem tudott segíteni,ezért godoltam írok még egyszer,hátha most hozzá fog tudni szólni valaki..Szóval olyan probléma van az autómmal,hogy 60-tól kb. 10Km/h.-ás sebességig,mikor üresbe teszem és miután FELENGEDEM A KUPLUNGOT(pl.jelzölámpához közeledve)pár másodpercig elkezd ingadozni az alapjárat,olyan 500-1000között,majdnem be is döglik a motor(és információként elmondanám,hogy arra jöttem rá,hogy így üresben gurulva ebben a sebességtartományban ha bármennyiszer lenyomom a kuplungot,ELÉG HA CSAK FÉL CENTIT NYOMOM LE a kuplungpedál jeladó kapcsolásáig a felengedés után mindig beingadozik)Voltam 3x diagon,ebböl egyszer BMW-seknél,de nem mutatott hibát a gép. Szerintetek mi lehet a gond?



Nálam ugyan ez a hibajelenség van. Légtömegmérő lehet a ludas? Sanko,azóta van esetleg valami fejlemény az ügyben?


Sajnos nincs sok fejlemény. A légtömegméröt már kitisztítottam kipróbáltam úgy is h.lehúztam a csatlakozóját,a kartergázszüröt kicseréltem(az egészet házzal-menbránnal együtt)de a hiba ugyan úgy megmaradt.Most arra tippelek,h.lehet h.a nagynyomású pumpában rossz az elektromos üzemanyag mennyiség szabályozó,amit amúgy már szintén kiszereltem és kitisztítottam(de amúgy nem is volt koszos)de ettöl sem javult meg.Megpróbálom még valahogy kimérni h.ez-e a rossz,aztán ha sikerül valamit megtudnom akkor tudatom h.mi a helyzet..És ha nem itt lessz a hiba,akkor a következö tippem a nagynyomást szabályzó szelep lessz.



Faxa..Pedig jó volna tudni..én is beugrottam ma hazafelé a szerelőmhöz, de ott is csak hümmögtek..Mondtam nekik a karterszelepes tippet is, meg légtömegmérőt stb...mindegy, jövőhéten megnézik. Ezen felül a váltóm sem túl remek, az 1-est elég nehezen, vagy sehogy sem veszi be néha..erre a váltóolajcserét javasolták. Szerintetek?
Ja, meg ha már ott leszek motor-és váltótartó bakok cseréje, hogy ne rázzon úgy a traktor Az a zsír, hogy mennyibe kerülnek a gyári bakok..hagyjuk is


Sziasztok

Az alapjárat ingadozás nekem sem szünt meg pedig már szinte mindent kicseréltem ami csak volt.
Kicseréltem gyári újra a következő alkatrészeket.
légtömegmérő,kartergáz szűrő,AGR szelep,az összes vákum szelepet illetve csöveit,ki lett tisztítva a szívósor ki lett cserélve az összes befecskendező , ehhez semmi köze az tuti de az izzító gyertyák is ki lettek cserélve (nem ezért a hibáért mindezt!) . Így megmondom őszintén fogalmam sincs mi a megoldás pedig a kocsi kb: 230000km-el ezelőtt is csinálta ezt és most is! Nem változott semmit a helyzet. Pillanatnyilag a járgányban 430000km van és ezen a hibán kívűl minden OK (városban/országúton 6,5L átlag fogyasztás) bár most adta meg valamiért magát a klima bár ebben az időben ez egyenlőre kisebb mértékben zavar. Ha kiderül számotokra ,hogy mi a megoldás ne tartsátok magatokban!



Gusztikám, ezek után nem is tudom, hogy én küzdjek-e vele

Na,van némi fejlemény..kiiktattam a sebességjeladót(ami a bal hátsó ABS szenzor 1ben)és ekkor nem ingadozott a fordulat,de ez valójában logikus is,mivel így a motorvezérlö azt hitte hogy áll az autó,és ugyebár állóhelyzetben minden ok.De ezáltal legalább elég sok"általános"gyakrabban elöforduló hibalehetöséget ki lehet zárni,és egész máshol kell keresni a hibát,mint pl. az ABS-vezérlöben,mivel ez dolgozza fel a sebesség jelet,majd küldi tovább a motorvezérlöbe,vagy pedig lehet hogy maga a motorvezérlö rossz.Mondjuk mindenkép megfogok próbálni 1software frissítést,mivel nincs igazán jobb ötletem..(és mert olvastam hogy hasonló hibával néhány automataváltós E46-nál ez segîtett)




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 02. szombat, 01:39

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1995

státusz Ydagi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. június 01. péntek, 17:15


YELLOW írta:
jrtom írta: Az a helyzet Yellow, hogy az övé még régebbi és egy lapka mozog benne és ő azt látja nyitni-zárni.

YELLOW írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!


a légtömegmérő nem nyit meg zár, hanem mér. a folytószelep az ami nyit/zár.
ha melegedésnél csinálja, az lehet gyertya, de ugyanúgy lambda szonda is. na meg persze sok más...




jah... bár azt hittem még régebbiekben van olyan, pl E30


Üdv
Nekem e36 318nál volt hasonló problémám.Melegen az alapjárat csúnyán elkezdett ingadozni hirtelen fékezéskor volt hogy le is állt a motor.Sokminden hibalehetőségen agyaltam és ahogy sokadszorra álltam neki kideríteni mi lehet a hiba nem hagyott nyugodni hogy a hengerfej betőltőnyilásánál miért van hatalmas vákum.Van a motoromon egy szelep szerü valami,neten szűrőnek írják de tuti nem az.A kartelgáz szabályozza valahogy,a szívőcsőre van szerelve.Mióta kicseréltem a motorom egyenletesen jár hidegen-melegen egyaránt.
A réginek a gumitömítése volt szétszakadva és a közepe hullott szét amit csak a kiszerelés után lehetett észrevenni.Tünet volt még közben valahonnan a motortérből nyekergő hangot lehetett hallani.Ez a tünet is megszünt szerencsére.
Elnézést hogy közbeszóltam,e46 ot nem ismerem de ott is lehetséges hasonló megoldás ami sok borsot törhet mások orra alá is.
Yd.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. április 30. hétfő, 22:07


jrtom írta: Az a helyzet Yellow, hogy az övé még régebbi és egy lapka mozog benne és ő azt látja nyitni-zárni.

YELLOW írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!


a légtömegmérő nem nyit meg zár, hanem mér. a folytószelep az ami nyit/zár.
ha melegedésnél csinálja, az lehet gyertya, de ugyanúgy lambda szonda is. na meg persze sok más...




jah... bár azt hittem még régebbiekben van olyan, pl E30


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. április 30. hétfő, 21:43


Az a helyzet Yellow, hogy az övé még régebbi és egy lapka mozog benne és ő azt látja nyitni-zárni.

YELLOW írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!


a légtömegmérő nem nyit meg zár, hanem mér. a folytószelep az ami nyit/zár.
ha melegedésnél csinálja, az lehet gyertya, de ugyanúgy lambda szonda is. na meg persze sok más...




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. április 30. hétfő, 21:33


mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!


a légtömegmérő nem nyit meg zár, hanem mér. a folytószelep az ami nyit/zár.
ha melegedésnél csinálja, az lehet gyertya, de ugyanúgy lambda szonda is. na meg persze sok más...

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2012. április 30. hétfő, 20:34


Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz patrik1987

Újonc

Elismertség: 25% (3 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. április 12. csütörtök, 22:18


Üdw! még uj vagyok,és a segittségeteket kérném! 320d 136le, hidegen melegen gondol egyet,és megemeli az alapjáratot 800-ról kb 1000-re és vissza kb 5-6 másodpercenként! valakinek valami ötlet?

Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2012. április 09. hétfő, 16:17


Atilla írta:
bmw320d4 írta:
jons írta: No a következő a helyzet a Kristen76 ügyben:

Légtömegmérő új - alig van alapjárat, össze vissza jár a motor alapjáraton.
Légtömegmérő régi - van alapjárat, de erőtlen az autó, időnként lambada regulációs hibát ir.
Lambada új+légtömegmérő új - semmi változás
Lambada régi(2 évvel ezelőtt hibásnak minősített darab) + légtömegmérő régi - van alapjárat, nem durrog, légnyelés: az elvárt a tényleges egybeesik.

Előgyújtás alapjáraton 15-23° befecskendezés a 4.2 ms

Ami furcsa, hogy a DIS szerint a lambda fűtés folyamatosan 100%-on megy. A régi és az új lambdaszondával is. Viszont a feszültségértékek szépen változnak.
A hibajelenség megmaradt az autó terhelésen gyenge, nem pörög fel 4500-nál jobban.
Elfogytak az ötletek.


Adaptáció? hmmm?

Üzemanyagszűrő tiszta?

Tavaly ősszel cseréltem olajcserével együtt


Újabb fejlemény van.Következő:
200km megtétele után teljesen váratlanul észhez tért az autó.Normális alapjárat, nem fullad, van erő és felpörög 7000-ig.Ja és a fogyasztás 110 mellet 6.1L.600-700KM mentem már vele.
Na érti ezt valaki?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 15. vasárnap, 07:31

Atilla
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atilla

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2012. április 08. vasárnap, 16:26


bmw320d4 írta:
jons írta: No a következő a helyzet a Kristen76 ügyben:

Légtömegmérő új - alig van alapjárat, össze vissza jár a motor alapjáraton.
Légtömegmérő régi - van alapjárat, de erőtlen az autó, időnként lambada regulációs hibát ir.
Lambada új+légtömegmérő új - semmi változás
Lambada régi(2 évvel ezelőtt hibásnak minősített darab) + légtömegmérő régi - van alapjárat, nem durrog, légnyelés: az elvárt a tényleges egybeesik.

Előgyújtás alapjáraton 15-23° befecskendezés a 4.2 ms

Ami furcsa, hogy a DIS szerint a lambda fűtés folyamatosan 100%-on megy. A régi és az új lambdaszondával is. Viszont a feszültségértékek szépen változnak.
A hibajelenség megmaradt az autó terhelésen gyenge, nem pörög fel 4500-nál jobban.
Elfogytak az ötletek.


Adaptáció? hmmm?

Üzemanyagszűrő tiszta?


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. április 07. szombat, 20:21


bmw320d4 írta:
jons írta:
bmw320d4 írta:
Adaptáció? hmmm?


kitörölve minden változtatás után.


Mindegyik?


Van egy "adaptation" a motormanagement oldalán. Többről nem tudok.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. április 07. szombat, 20:17


jons írta:
bmw320d4 írta:
Adaptáció? hmmm?


kitörölve minden változtatás után.


Mindegyik?