Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2012-11-09 16:58 Motorolaj

Szia Yellow!

En meg kernem a segitsegedet egy pillanatra. Adott az alabbi vonalkodszamsor:

(01)04008177985164(10)426057

Ezt hogyan kell ertelmezni? Egyebkent ez egy 20 literes Castrol-kannan van.

Elöre is köszönöm szepen a segitsegedet.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-11-09 15:41 Motorolaj

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:

régen??? inkább egyre jobban. vegyél add meg a vonalkód első 3 számjegyét és megmondom hamisított szar van-e benne.
nekem mindegy, vegyétek.


Egyetértek Yelloww vezérrel. Vegyétek!
Bár jobban jártok ha más kárán tanultok (az enyémen). Én egy jó nevű alkatrész hálózatnál vettem castrolt aranyáron tehát nem a bolhapiacon vettem féláron a cigányoktól...(B-vel kezdődik és ÁRDI-val folytatódik a cég neve...).
Miután lecseréltem az olajat édesanyám vw Polojában, indítom a motort: hallom, hogy ciripelnek a hidrotőkék...
Ezek után én már nem bízok a castrolban. Tehát nem az interneten keringő vélemények alapján írom ezt hanem személyes tapasztalatból.


En sem vonom ketsegbe Yellow kollega aggalyait, söt erdemes rajta elgondolkozni. Viszont azt latni kell, hogy neki sem a Castrol tipusu olajjal van gondja, hanem azzal, hogy az eredeti termeket nem olyan egyszerü beszerezni biztos forrasbol.

Egyebkent ez engem most pont erint, mivel decemberben következik az esedekes olajcserem, es ha ragaszkodom a 0W-30-as olajhoz, akkor bizony csak Castrol-t tudok valasztani a szükeseges minösitesek alapjan. Illetve van meg egy Mobil 1 ESP 0W-30-as olaj is, ami az elöirt minösiteseknek megfelel, de ezt meg a Mobil 1 honlapja sem ismerni. Esetleg van valakinek rola informacioja?

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-10-27 21:40 Olajzabálás

BarG írta: Jópár oka lehet, hogy egye a motor az olajat, a legegyszerűbb, legolcsóbban orvosolható, ha a karterszellőzésre fogjuk a dolgot. Ez kb 10e ft-ból megvan + munkadíj - úgyhogy egetverő költségekbe nem lovalták magukat. Egyszer egy szerelő azt mondta, hogy a szivacsos karterszűrő jobban olajleválaszt, ha több a kartergáz, akkor a szivacsossal kisebb az olajfogyasztás, az áramlástörőssel több olaj elég.

A megadott olajcsere periódust tényleg nem tudják az olajok, csatlakozok anubiszhoz, cseréld gyakrabban! Volt már rengeteg weboldalon vita arról, hogy mennyi az elfogadható olajfogyasztás, és bizony mindenki mond mindenfélét. Ökölszabályként én azt mondom, hogy egészséges motor 10-15e alatt 1 liter olajat megehet (meg is eszik, csak néhányan azt hiszik, hogy az övék ugyan dehogy - de azok a motorolajukban örülnek az égéstermékeknek, a benzinnek meg a gázolajnak) akkor pont a felső jelről az alsóra csökken a szint, de utánaönteni még nem kell. Ha ettől több a fogyásod, akkor ott valami kezdődik és csak a tűrésedtől függ, hogy meddig hagyod romlani a helyzetet. Most majd nézegetheted a szintedet és vagy 2000 km után meglátod, hogy valóban az volt-e a baj, amit cseréltek, vagy lehet tovább keresgélni.


Szeretnem ezt az olajfogyasztasos dolgot picit tisztazni. Alapvetö tervezesi kriterium minden motornal, hogy a gyar altal megadott csereperiodus alatt (15-20-25-30 ezer km) nem csökkenhet az olajszint a maximum szintröl a minimum szint ala. Maskent megfogalmazva egy csereperioduson belül nem kell utantölteni.

Masfelöl amiota megjelentek a CR dieselmotorok, azota sajnos felerösödött a motorolaj felhigulasa is. A gyartok nem szivesen foglalkoznak nyilvanosan a problemaval, de mar a nemet ADAC is vegzett emiatt tesztet: 25 autot vizsgaltak meg, mindegyiknel 8-22% volt a motorolaj üzemanyagtartalma. Szemelyes elmenyem volt, amikor az egyik csoportvezetö nalunk 15000 km megtetele utan a DEUTZ laborjaban bevizsgaltatta az autoja motorolajat (3 eves BMW 120d): 16% volt dieselolaj.

Ettöl függetlenül sem en, sem a kollegaim köreben nem ismeretes olyan teszteredmeny, ami arra mutatna ra, hogy ha valaki betartja a gyar altal megadott csereintervallumot, akkor annak nagy valoszinüseggel tönkre fog menni a motorja. Termeszetesen ezzel senkinek nem akarok a lelki vilagaba belegazolni, ugyis mindenki ugy cserel olajat, ahogy ö maga jonak latja. Es igy is van ez jol.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-10-16 12:45 Autóvásárlás

Ehhez a gaz-benzin vitahoz nem kivanok erdemben hozzaszolni, nekem is megvan a sajat velemenyem/tapasztalatom, de se kedvem, se idöm nem lenne az allaspontomat bizonygatni.

Viszont a környezettudatossagot ne keverjük mar bele se Kelet-Europaban, se Nyugat-Europaban a beszelgetesbe. Az emberek 99.999% csak es kizarolag azert valt at gazos autora, mert olcsobb az üzemeltetese. Vajon akkor is megtennek ezt, ha az ado illetve az üzemanyag ugyanannyiba kerülne, mint a benzines auto eseteben??? Masik oldalrol is ranezve a temara: egy 3-4-5 literes motorral szerelt "PS-Monster"-t senki sem azert vasarol, mert annyira oda akar figyelni a CO2 kibocsatasra es aggodik a Földert...

Ezzel senkit nem akarok megbantani, mindenki olyan autot vasarol es azt alakit at rajta, amit jonak lat.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-10-03 22:37 Valaki segítsen

DEU36 írta: Sziasztok, szeretnék tapasztalt segítő válszt kérni.
Vettem egy ilyen kocsit, a következő hibái vannak:
-indítás után kb 10mp sárgán felvillan az olajlámba, aztán 10mp.-ig világít, majd elalszik, várhat ennek a sensornak a cseréje a köv. olajcseréig, éppen frissen cseréltettem.
-pirosnál állva, egyszer csak leesett az ajapjárat 500-ra, ott dadogott, majd kicsit felment, gázadásra minden ok volt, de percekig alig volt alapjárat.
-hidegindításkor alapjárat teljesen leesett, motor csak második indítózásra indult el, akkor már volt alapjárat.

hibakódokat kiolvaststtam:
vezérműtengely jeladó sensor
termosztát.

Egy hosszú út előtt állok, kell-e ettől parázni, vagy legalább a vezérmű jeladót minél előbb érdemes cseréltetni? drága dolog ez? mit okozhat még?

azt mondta a srác, lehet ez a sárga olajlámpa is elmúlik, ha kicseréltetem a vezérmű jeladót. érdekes.

1 hete van nálam az autó, direkt azért vettem német autót, mert a francia elektronikákat mindenki szídja, na remélem nem csalódok tovább, mert eddig már 3 hibába futottam.

köszi, ha valaki hozzászól, vagy elmeséli mit okozott nála a jeladó hibája.


Szia!

Nekem egy cimboramnak volt hasonlo esete. Neha hebe-hoba nehezen indult az auto, illetve hideginditasnal neha problema volt alapjarattal. Bosszantotta a dolog, mert teljesen kiszamithatatlan volt, mikor nem akar pöcenetre indulni. Eppen Siofokon nyaralt, amikor ismet elöjött a problema, az ottani Bosch szerviz cserelte neki ki a vezermütengely jeladojat ha jol emlkeszem olyan 25.000 forintos nagysagrendert (az arban nem vagyok biztos). Ezutan meggyogyultnak tünt a gep, nem volt gond az inditassal sem egy jo darabig, mig nem egy szep napon mikor indult volna dolgozni se kep, se hang. Fel oran keresztül matekolt az autoval, hogy vajon most mi a baja, mert az inditomotor meg se probalta megforgatni a rendszert. Aztan egyszer csak eletre kelt az inditomotor. Duisburgi BMW specialista szerelö megallapitotta, hogy az inditomotor haldoklik. Ki is csereltek neki olyan 250 euros összegert, az auto gyönyörüen indult egy pöcre (persze egy vadonat uj erzekelövel es inditomotorral könnyü). 2 honapig mint az alom, ugy indult az auto, nyoma nem volt a fent emlitett hibanak. 2 hettel ezelött telefonon hivott, hogy a soros 6 hengeres paripa megint csak nem indul, az inditomor meg se nyikkan. Mivel az autot sehogy nem lehetett beinditani, automentö vitte a paripat a duisburgi BMW specialista szerelöhöz vissza. Mericskeltek, tanakodtak, majd a konkluzio: most a gyujtaskapcsolo adta meg magat. Ezt is kicsereltek neki, ha jol tudom olyan 100-150 euros tetel volt. Az elmult 2-3 heten mintha uj lenne az auto, ugy indult. Persze lassan az inditasi resze az autonak vadonat uj is lesz.

Egyebkent egy 1999-es 328Ci autorol van szo, amiben 180.000 km van.

Ennyit tudtam a temahoz hozzaszolni, remelem van benne valami hasznos info szamodra.
Szemy

Szemy Elküldve: 2012-09-29 16:01 Fékjavítás

Alesi írta:
Milan írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Az olasz szerpentines nyaralas ota nagy sebessegnel fekezeskor egy picit raz az auto. Futomuveshez elvittem, centiroztak, futomuvet allitottak igy annak semmi baja, marad az, hogy a fektarcsa lett hullamosra rallyzva. Ez azert kellemetlen, mert kb 15e km-rel ezelott lett a teljes fekrendszer vadiuj Textarokra cserelve.

Kerdes, hogy van ertelme ezeket szabalyoztatni, vagy torodjek bele, hogy ez ilyen marad, amig nem cserelek tarcsat?



Az a baj, hogy ha anyagában nagyon elvetemedik, hiába esztergáltatod, nem lesz jó
soha. Én ugyanígy beszoptam ate powerdisk, kb 100 km volt a tárcsában, a munkahenger gondolt egyet megszorult, kész.
3x volt sztergálva, 2 különböző májsztrónál, utóbbinál még az agy része is kívül-belül
és a mai napig nem 100-as, felemelem, megforgatom a kereket és hallom még mindig hogy
cisssz-cisssz-cisssz. Beleuntam, lesz@rom. Pedig fékezésnél nem rángat, bár nem
szoktam akkorákat fékezni hogy liluljon mert nem száguldozok, de mégis valahol
csak bosszant.
Egy esélyt adj neki azért, nem tart sokáig levenni sem, és kb. 1500 ft-ért megcsinálják, hátha...


Akkor asszem en ugrok "Beleuntam, leszarom" reszre. Bar nekem rangat egy kicsit fekezeskor, de nem eletveszelyes, ami meg a legkevesbe hianyzik az meg most pont az, hogy megint fekekre kelljen koltenem.


Szia!

A fektarcsadat valoszinüleg nem sikerült tökeletesen hökezelni a gyartas folyaman, es emiatt a "marado feszültsegek" a hö hatasara eldeformaltak azt. Fel lehet szabalyoztatni ugyan, de semmi garancia nincs ra, hogy kesöbb nem fog ismet elöjönni a hullamosodas. Ez olyan szerencse dolga. Viszont a fekezeskor razo kormany sajnos nem idealis allapota egy alomszep BMW-nek.

Sajnos en is pont ugyanigy jartam annak idejen az ATE fektarcsakkal azzal a különbseggel, hogy nekem meg olaszorszagi rallyzas sem kellett hozza, sima varosi hasznalat mellett (intenziv fekezes nelkül) 3-4 honap utan elöjött a kormanyrazas. Esztergalyozas utan ismet hibatlan lett, nagy volt az örömöm mindaddig, amig 5-6 honap mulva ismet elkezdte razni a kormanyt. Mivel ekkor mar hirdettem az autot, nem foglalkoztam a hibaval tovabb. Engem igen zavart a jelenseg, ha nem adtam volna el az autot, akkor tuti vili fix tarcsacsere következett volna, meghozza eredeti BMW-re.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-09-25 15:31 Autóvásárlás

DrBMW írta:
Köszi! Nem jobban járnék egy 318ci benyással? Dízellel nem akarok szívni,sokkal többe van a javíttatása. Meg amúgy is nem sokat járnék kocsival. Főleg városba kell. 1,5 milkáért pedig vannak tip top állapotú E36 kupék 318is. Ezek is nagyon tetszenek! E46 még jobban! Még az lenne a kérdésem,hogy E36-E46 alkatrész árak kb. egyárba vannak? E46 318Ci 1995 cm³ – 105 kW (143 LE) motorról mi a véleményetek? ez ugye 6 hengeres?! városba mennyit fogyaszt? 8-9 liter? Mondjuk annyira nem érdekel a fogyasztása,de azért ne zabáljon 12-14 litert városba.


Szia!

Nekem 2002 ev vegi E46 318i (4 ajtos verzio) autom volt. A motor soros 4 hengeres, 143 LE es 200Nm. Az atlagfogyasztasom nekem 7,9-8,0 l/100km volt, de en viszonylag racionalisan vezetek. Budapesten azert a 9-10l/100km fogyasztas könnyen összejött. A valto 5 fokozatu, inkabb varosi/elövarosi közlekedesre lett meretezve, oda viszont tökeletes. En nyugodt szivvel tudom ajanlani Neked.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-09-20 23:00 Társalgó

YELLOW írta:
zoliika írta: Azt hiszem megdöntöttem minden eddigi egyéni rekordomat: pontosan 4 hét alatt 7200 km.........


én egy év alatt alig megyek ennyit


Ne aggodj Yellow, jelenleg en is negativ rekordot döntök eppen, mivel az elmult honapban egyetlen egyszer kellett tankolnom ugy, hogy csak es kizarolag varosban közlekedem. Ez persze azt jelenti, hogy nem kellett sokat mennem.

Szemy Elküldve: 2012-09-14 20:37 Kerékcsere szerszám

Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-08-25 12:09 Üzemanyag fogyasztás

Alesi írta:
csbalu írta:
Jól látszik hogy a 320i-nek a fogyasztása mennyivel jobb már az E91-ben mint az E46ban. 320d és 330d kb ugyanott van csak erősödtek a motorok.


Az E90-ben 20i mar 4 hengeres, nem 6, ezert a kulonbseg. Szamomra inkabb 320 dizel es benzin kozti osszvissz kb. 1 liter kulonbseg fura, mer ezzel, ha a szervizeket figyelembe veszem, siman kijohet, hogy olcsobb a 20i-t fenntartani.
Kivancsi vagyok, mit mehet egy E90 LCI 20i 170 loval


Nagyon jo a meglatasod, különösen a nemet viszonyoknal. A diesel motorral szerelt autoknak kb. 3x nagyobb az adoja, mint a benzines vetelytarsaknak, ezen tulmenöen a kötelezö biztositasuk is sokszor magasabb. Ha minden egyes (nem csak anyagi, hanem minösegi) parametert figyelembe vesz az ember, akkor bizony nagyon-nagyon sok km-t kell menni egy evben, hogy megerje Nemetorszagban a diesel-t valasztani.

Arrol nem is beszelve, hogy ha jol emlekszem most nyaron nyilvanitotta hivatalosan is rakkeltönek a diesel motorok kipufogogazat a nemzetközi automobil szövetseg, igy a jövöben itt is erös valtozasok varhatoak...

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-08-23 11:01 Autóvásárlás

[quote="szandersz"]A kiszemeltem egy 730d 2002-2005 évjárat kb 3 millió körüli értékben. Nem vagyok egy újgazdag, nem feltétlenül tudnám szak szervizben szervizeltetni, és nem tudnám mindig a gyári alkatrészeket megvenni hozzá (unix forever) ))
Havi szinten kb 50-80 ezer forint lenne az amit rá tudnék szánni az autóra (szervíz)./quote]

Szia!

En szeretnem a dolgot a masik oldalrol is megvilagitani. Szerintem havi 50-80 ezer forint csak es kizarolag szervizre nagyon sok penz ma Magyarorszagon. Ha ennyit ra kell költeni az autora csak a karbantartasbol kifolyolag, az inkabb penznyelö, mintsem auto. Összehasonlitas keppen nalam havi 100 euronal van ez a hatar (evi 20-25 ezer km-t teszek meg autoval), ami magaban foglalja az automosasokat, kötelezö szervizeket markaszervizben, kopo alkatreszek csereje es a varatlan meghibasodasok javitasa csakis gyari alkatreszekkel. Amiota autom van, mindig belefertem ebbe a keretbe, ha ebböl kicsuzsnek, at kellene gondolnom a szituaciot.

Persze mindenki maga dönti el, hogy mennyit költ autora, de gondolom itt is sokan vannak, akik berböl es fizetesböl elnek. Marpedig a karbantartasi összeg minden gazdasagi iranyelv szerint egy negativ dolog, amit minimalizalni erdemes.

Ez persze csak egy szemelyes velemeny, lehet sokan nem ertenek velem egyet, de nem art, ha van egy ilyen velemeny is.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-08-16 11:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Matyi330 írta: Sziasztok!

Nagyon érdekelne egy E46 318ci Facelift (2000cm/143Le)-es Bömös! (2003-2006)
Sor 4 henger, Valvetronic bla bla bla....
Hallottam róla jót, rosszat, de igazán a ti véleményetekre vagyok kíváncsi.

Csak annyit szeretnék, hogy bárkinek bármilyen tapasztalata volt vagy van egy ilyem típusú bömösről, az sokat segítene nekem a döntésemben. Érdemes-e rajta rágódnom vagy hagyjam a picsába.

Igazából nem szeretnék ennél se erősebbet, se gyengébbet és nem is akarom hülyegyerek módjára vezetni, csak használni, munkaba járni, ami nem nagy táv.

A válaszokat előre is köszi!


Szia Matyi!

Nekem olyan autom volt (csak 4 ajtos limuzin kivitelben), mint amilyet keresel. 49000km-rel vasaroltam es 115000km-rel adtam el. En nagyon meg voltam elegedve a motorral, soha semmi gondom nem volt vele (1 dl olaj nem sok, annyit sem evett) a fent emlitett idöszakban. Viszonylag "racionalis" felfogasban szoktam vezetni (de nem nagypapasan), az atlag fogyasztasom 2 ev alatt 7,9 l/100km volt (ebböl 60-70% tiszta varosi közlekedes). Egyszoval a motor megelözte a korat jo nehany evvel. Ami viszont nekem nagyon nem tetszett, az a valto attetelezese: 140km/h autopalyan 5. fokozatban (6. fokozat ugye nincs) es maris 4000 1/perc-et forog a motor...amikor elöször ezt meglattam, majdnem sirva fakadtam. Egyszoval nem igazan erre optimalizaltak a hajtomüvet.

Remelem tudtam valamicsket segiteni!

Tovabbi kellemes napot kivanok es jo autovadaszatot!
Szemy

Szemy Elküldve: 2012-08-03 23:15 Autóvásárlás

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:

Akkor már én is hadd szaporítsam a szót......

Engem igen mellbevágott, amikor a vadiúj autómban meghallottam a REVERSE rádiós-MAGNÓT! Hát komoly lelki törés volt, a Leonom után, amiben minimum három kategóriával szólt jobban a gyári cucc (a kormányról meg az ülésekről már értekeztünk itt). Villámsebesen kibasztam belőle a gyári magnósrádiót meg a hangszórókat és került bele Blau csúcsrádió meg igényesebb hangszórók, meg mélyerősítő és mélyláda, ami nem sok helyet foglal, de lök egy-két kategóriát a hangzáson. Mondanom se kell, a Blau nem illeszkedik az összképbe, de inkább legyen jó. A világítását össze lehetett hangolni a gyári színekkel, azzal semmi probléma sincs. A gyári naviról inkább nem is szólnék, mert minek, az inkább a rögeszme kategória.


háde Te újonnan vetted, akkor mér nem úgy kérted, hogy HK-val? amúgy sem vót ócsó, nem fért volna bele?


Azért nem vettem HK-t, mert álmomban se jutott eszembe, hogy egy bmw-be alapáron ilyen szart rakjanak!!! Azt hittem, hogy a bmw név AUTOMATIKUSAN jó minőségű dolgokat jelent. Főleg ugye, hogy az egyik csúcsmodellt vettem. Aztán rá kellett jönnöm, hogy alaposan tévedtem - több fronton is.


Ne aggodj, nem Te vagy az egyetlen! Amikor az ember azt mondja "BMW", automatikusan egy nagyon jo, igen sportos, piszok jol felszerelt auto jut mindenkinek az eszebe. Aztan amikor jobban beleassa magat, tapasztalatot szerez, akkor bizony rajön, hogy uj auto vasarlasa eseten (különösen az alacsonyabb kategoriakban) bizony akar az auto 50-70%-at ra kell költeni az extrakra, hogy az a "bmw" igazi "BMW" legyen...felszereltseg szempontjabol. Ezt annak idejen en sem akartam elhinni a nemet kollegaimnak, de nagyon igazuk volt.

Tegnap voltam BMW szalonban es megtekintettem az uj 5-ös paripat. Potom 500 euro felarert mar dönthetö hatsoülestamlaval rendelhetjük meg. Vicc!

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-08-02 13:00 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
szerintem az E46-ban nagyon tré a gyári navi. elavult. az újakban sokkal jobb. én is gyárit akartam, de letettem róla, pedig egy időben nagyon pörögtem rajta.


Ezt aláírom. Nekem az e46-ban gyári navi volt... Legszívesebben néha belevágtam volna egy nagyot. Használhatatlan, pontatlan. Egy 50 000ft-os media marktban kapható navigáció simán felülmúlja!



Szerintem altalanossagban kijelenthetö, hogy az autok beepitett navigacioi mindig 2-3 lepessel le vannak maradva a piacon kaphato mobil navigaciokhoz kepest. Öszinten szolva nem igazan ertem ennek az igazi okat, de 3000-3500 euros felarat fizetve kap az ember egy olyan gyari navit az uj autojaba, amit a 200 euros navigaciok is siman lepipalnak. Ezt mar csak tetezi, hogy 2 evvel ezelött vettem az öcsemnek egy "csucskategorias" mobil navigaciot 500 euroert, amelynek olyan funkcioi vannak, amit (bar nem ismerem az összes tipust) a mai gyari navigaciok sem tudnak: amellett, hogy borzasztoan szep nagyfelbontasu erintökepernyöje van, Nemetorszagban kepes minden varosokban megmondani, hogy melyik utcan hol van dugo, illetve hol döcög a forgalom. Egyszerüen zsenialis a rendszer, hozza kepest a gyari navigaciok egyszerü iranytük.

Ettöl függetlenül marha jol nez ki az autoban a gyari navi, egy premiumkategoriaban szerintem illik benne lennie. Tehat meg önmagammal is ellentmondasban vagyok! )) De ez a tema mar csak ilyen.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-07-27 23:48 Autóvásárlás

zoliika írta: Tessék "tündérmesés" csillagos barátom!Ha nekem nem ill. a bajoroknak akikkel együtt vagyok azoknak sem akkor itt van ez......ez is tündérmese


Ugy latom egy kis felreertes van köztünk. En egy percig sem allitottam, hogy a nemetek nem visznek ki autot Magyarorszagrol. Azt viszont igen, hogy Nemetorszagban (ahol valamivel több, mint 40 millio szemelyauto van forgalomba helyezve!!!) megtalalhato a kevesett futott viszonylag jol felszerelt autok tabora, csak azokhoz melyebben kell a zsebbe nyulni. Siman statisztikai alapon is lathato, hogy könnyebb ott megfelelö autot talalni, ahol kb. 40 millio auto van forgalomba helyezve, mint ahol összesen 10 millio ember el. De termeszetesen ezen a kerdesen nem fogunk összeveszni.

Szemy