YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-01-30 18:30 N46 és N42 motorok

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk

YELLOW Elküldve: 2023-01-29 20:30 N46 és N42 motorok

TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.

YELLOW Elküldve: 2023-01-26 20:17 Segítsetek!

Frenki írta: Sziasztok,

A következő problémába futottam bele, és nem találjuk mi lehet a hiba. A kocsim a következőt csinálja. Előzetesen motorcserés volt, motor és vanos vezérlő az eredeti maradt. Nagyjából 700km-ert futott le minden gond nélkül. E46 318i N42B20A motorkód
A hiba jelenség a következő:
Reggeli első indításnál szépen beindúl, majd 5-10 sec járás után leáll és többet nem lehet beindítani. Ilyenkor géprerakva beirja hibakódnak a következőket:
- Összegzett gyújtáskimaradás
- 3-as henger gyújtás kimaradás
- 4-es henger gyújtás kimaradás
- 3-as gyújtótrafó hiba
A feni hibákat törölve már beindúl a kocsi és egész nap megy motor hőfoktól függetlenűl, azaz hosszább állás után is beindúl és semmi hibakódot nem dob be. A kocsi ilyenkor jól húz és szépen jár.
Azonban másnap reggel indítva megint nem indúl el és a fenti hibákat hozza, annyi eltéréssel, hogy 1-es és 2-es hengereket írja be hibának.

Motorcsere után az ECU újra lett indítva és a vanos is rátanítva.
Szerintetek mi okozhatja ezt a hibát? Üzemanyag pumpa relét és trafókat is cseréltem már, de a hiba nem oldódott meg.

Előre is köszönöm!


Maga az üzemanyag pumpa lesz rossz már. Elejti az üzemanyagnyomást. Mikor így reggel van, mikor nem szokott beindítani, többször add rá a gyújtást. Mondjuk úgy 3x, de csak a 3. után indíts. Addig ráad, vársz 5 másodpercet, leveszed a gyújtást, majd újra ráad, megint vár. Majd a 3. gyújtás után indíts.
Ha ez után nincs hiba, akkor üzemanyagpumpa, vagyis annak visszacsapó szelepe, de ha jól emlékszem egyben van.

YELLOW Elküldve: 2023-01-13 18:25 Segítsetek!

lacek71 írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.


ez nem teljesen igaz. oké, hogy túlnyomás van a rendszerben, de nem lesz kemény a cső. keményebb, mint hidegen, vagy nem járó motornál.

YELLOW Elküldve: 2023-01-11 20:45 Segítsetek!

kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.

YELLOW Elküldve: 2023-01-02 17:47 Rugócsere

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.


Szia.
Ide próbáltam már képet tölteni de nem engedte ill nem látszik semmi a kocsiról.
Nem tudom itt hogy szokás és nem is akarok tolakodni de ha adsz egy mail cimet szivesn küldök fotót!
elméletileg a rugó nincs eltörve.
Köszönöm!


sajnos nem működik már az oldal automatikus kép kicsinyítő script-je, viszont kis felbontást vár el. ha fekvő a kép, akkor ne legyen 1024 pixel-nél szélesebb. akkor fel lehet tölteni, és látni is lehet.

YELLOW Elküldve: 2023-01-01 17:54 Rugócsere

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.

YELLOW Elküldve: 2023-01-01 16:02 Rugócsere

kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.

YELLOW Elküldve: 2022-11-27 21:53 N46 és N42 motorok

Bmwcooler írta: Üdv.
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok van egy 2005-ös E90 318i manuál amit kinéztem és most tervezem majd megnézni,lekérdeztem és látszólag minden rendben van egy tulaj,nincs tekerés, sérülés, km húzós: 244.000 vezérlés még nemvolt cserélve..
...Az alany N46B20B de a többi úgyis személyesen derül ki.
Az lenne a kérdésem ,hogy tudok egy két rossz dolgot erről a motorról.. de mégis bevállalható lenne-e így ez a motor ,vagy felejtős?
Nyilván lesz rá költve nem kevés, vezérlés és a többi kötelező dolog.
Köszönöm.


az a baj, hogy 17 éves autó, relatíve magas futással, már ha valós. nagyban függne az előéletétől. hány tulajdonosa volt az is árulkodó. ha sok, akkor inkább kerülendő, mert arra kb. senki nem költött akkor. ha betartották a 20-25ezres szerviz ciklust, akkor szintén hanyagolnám.
itt nem a vezérléssel van a legnagyobb baj, bár ugye meg tud ugrani. de minden összefügg mindennel. rossz olaj, hosszú csereintervallum, feszítőpatron nem feszít, lánc megugrik, nyúlik, láncvezetők törnek. a rossz olaj, vagy hosszú cserék miatt a Valvetronic excenter tengelye hamarabb kopik meg. persze ettől a motorja használható, de ez a része drága mutatvány.
az N46B20 hajlamosabb hajtókarcsapágy lenni, de ez megint inkább az olajos témára vezethető vissza. ezek a mocik nagyon érzékenyek erre.
én ennyi km-nél már lehet nem merném bevállalni, max ha lesz keret esetlegesen felújításra.
amúgy ha jó, ez egy nagyon jó motor. csak mivel összetett, bonyolult vezérlések vannak benne, ezért nagyobb a hibalehetőség.
amúgy tipikus egyéb hibák, a trafók, vákuum rendszer tömítései, PCV szelep, amik érintik a mocit, de az kb bármelyik mocira elmondható.

YELLOW Elküldve: 2022-11-20 18:21 Alufelni méretek

ember84 írta: Milyen egy szar oldal ha nem lehet üzenetet,hozzászólást írni,mert upszz.....


nem értelek. írtál hozzászólást, de kitörölted.
üzenet küldést nem értem. bár még az is csoda, hogy még megy az oldal.

YELLOW Elküldve: 2022-11-18 18:09 Alufelni méretek

ember84 írta: Hali!
Kérdés:ha f01re felrakom a style 302 kétszéles felnit kétszéles gumival,húz vályukba,stb,nem jó,felrakom style 235egyszélest ugyanazzal kétszéles gumival,tök jó!mindkét felnigarnitura 19 coll.


a felnik szélessége ET száma? ha módosul a nyomtáv, simán elviszi.

YELLOW Elküldve: 2022-11-15 18:34 Multikormány beszerelése utólag...

fux22 írta: Tisztelt mindenki!
2002-es 316 e46 fl-emhez szeretnék multikormányt beszerelni. Honnan tudom, hogy a tempomat működni fog-e?


onnan, hogy működni fog. egy kormány önmagában nem elég. kábel is kell hozzá. van gyári is, de ügyes szaki meg is tudja csinálni.

YELLOW Elküldve: 2022-10-29 15:54 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2022-09-03 17:14 M43TU motor

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.


ebbe azért ne legyél biztos. mert ha hüJe volt úgy sem ismeri be. ha már más cserélte az olajat, ki tudja valóban cserélte-e és mire. most elviszed 10ezer km-ként valahova,szerelő látja, hogy 25ezer a csere, fogja le se sz*rja, csak kiszámlázza. sajnos nem tudok enyhíteni bizalmatlanságomon.
szinte biztos vagyok benne, hogy amelyik ebből a motorból hajtókarcsapágyas lett, ott volt valami gond az olajjal, cserével, vagy használattal.

YELLOW Elküldve: 2022-09-01 20:46 M43TU motor

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.