YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 09:19 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Nem változott semmi sajnos.


mármint a fordulat esés megmaradt?
nekem is ha végállásban van, és ott tartom, akkor vagy 300-at csökken a fordulat. ha csak fél-fél fordulatot tekerek, akkor olyan 50-100 fordulat a változás. de ilyen miatt sosem fulladt még le. mert a motor mintha beavatkozna és ad egy kis gázt magától.
a klímád nincs véletlen bekapcsolva páramentesítés miatt? mert az is levesz kicsit. igaz akkor is emel fordulatot. de beterheli a motort az is. elindulni meg gázzal kell, nem alapjárattal.
ha van rásegítés, tehát érezni, hogy a szervo dolgozik, de nincs hangja, azaz nem visít, vagy változik meg a hang, illetve lesz egy külön hang kormány tekerésre, én nem aggódnék.
de persze tévedhetek.
de mondom olyan is van, hogy a tartályt is érdemes cserélni. abban is van valami szűrő szerűség tán.


a kormányon sok változást nem vettem észre, de a fordulat esés megmaradt igen. gázzal indulok, de azért szerintem az túlzás hogy mekkora gáz kell hozzá hogy ne fulladjon le (1500-2000). amúgy nem aggódok csak zavaró, lassan megyek vele amúgy is szerelőhöz hátsó lengőkar szilentekkel.. és rákérdezekmi lehet, ha nincs nagyobb baja akkor lehet igy marad egyenlőre


majd írd meg mi lett.
még ami eszembe jutott, hogy maga a kormánymű lehet tényleg gatya állapotban van, nehezen mozdul. emiatt is lehet nagyobb erő kell, ami lefogja a motort. ezér gondoltam talán egy friss olaj segít, mert ami benne volt az gatya volt már. még mindig olcsóbb először olajat cserélni, mint kormányművet.

YELLOW Elküldve: 2020-11-27 19:25 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta: Nem változott semmi sajnos.


mármint a fordulat esés megmaradt?
nekem is ha végállásban van, és ott tartom, akkor vagy 300-at csökken a fordulat. ha csak fél-fél fordulatot tekerek, akkor olyan 50-100 fordulat a változás. de ilyen miatt sosem fulladt még le. mert a motor mintha beavatkozna és ad egy kis gázt magától.
a klímád nincs véletlen bekapcsolva páramentesítés miatt? mert az is levesz kicsit. igaz akkor is emel fordulatot. de beterheli a motort az is. elindulni meg gázzal kell, nem alapjárattal.
ha van rásegítés, tehát érezni, hogy a szervo dolgozik, de nincs hangja, azaz nem visít, vagy változik meg a hang, illetve lesz egy külön hang kormány tekerésre, én nem aggódnék.
de persze tévedhetek.
de mondom olyan is van, hogy a tartályt is érdemes cserélni. abban is van valami szűrő szerűség tán.

YELLOW Elküldve: 2020-11-26 19:49 Kormányszervó hiba

b_imi írta:
mikulasviktor írta:

szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve..


Ebből szivattyú csere lesz.


szerintem még nem. ha nincs hangja, főleg végállásban a szivattyúnak, talán segít az olaj csere. láttam már ilyet, és szerencsére nem lett baja semminek.
de persze előfordulhat.
szerk.: legalábbis nekem a jelek arra utalnak, hogy az olaj van már elgyengülve, mert még rásegít, csak mivel a viszkozitása már sz*r, ezért a pumpa jobban dolgozik ezért esik le a fordulat. de lehet rossz a következtetés.

YELLOW Elküldve: 2020-11-26 18:55 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
Nagyattila írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve..


Kormánymű csere
De ha így néz ki az olaj be töltöd sok jóra ne számíts... hengerfej...


ne haragudj de te miről beszélsz ?


YELLOW Elküldve: 2020-11-25 22:15 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.


szerintem megbontom a csövet és úgy cserélem.
egyébként nem tudom volt-e már cserélve..


hát ez elég okádék színű
jobb a töltögetős megoldás szerintem. mert ha leveszed a csövet, járó motornál meg kell járatni, közben tartani a csövet, de ne károsodjon a szivattyú, stb.
egy biztos, csere után meg fogsz lepődni szerintem a kormányon.

YELLOW Elküldve: 2020-11-25 19:28 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.


rendben, köszönöm. ATF kupak van rajta, csak az unix ezt dobta fel amit linkeltem és gondoltam jó lesz hozzá. Van valami bevált fajta hozzá vagy csak annyi a lényeg hogy ATF és dex 2-3 legyen? Meg egyébként mennyi kell bele? mert valahol 1.2 litert olvastam csak ha annyit veszek meg fölöslegesen megmarad 8 deci.


hát elvileg elég 1. nekem maradt is pici. de ha úgy akarod cserélni, hogy csövet nem bontasz, akkor jobb 2 litert venni, és jól kijáratni.
azaz leszívod a tartályból. felöntöd a szintjelzés MAX-ig. megjáratod párszor a végállások között a kormányt kb 10x. majd újra leszív. feltölt megint. újra átjáratni. aztán megint. 3. leszívásnál a megjáratás után, csak egy picit szívj fel, és néz meg a színét. ha szép élénk piros, akkor nem kell full leszívni már, csak belőni a szintet.
igazából mindegy. valaki Mannol-t használ, max 2 évente lecseréli, vagy 30ezrenként. tudja a DEXRON II vagy III-at aztán annyi.

YELLOW Elküldve: 2020-11-25 15:58 Kormányszervó hiba

mikulasviktor írta: Sziasztok. Olyan hibája van az autómnak, hogy hidegindítás után, ha elkezdem tekerni a kormányt leesik a fordulat és ha kormány tekerés közben el is akarok indulni nagyon könnyen lefullad az autó, nagyjából 2000 es fordulat körül lehet elindulni vele mert különben lefullad.. Egy szervóolaj cserét megejtenék a holnapi napon. A link neve ez a szervóolaj jó bele vagy mindenképp ATF olaj kell? És ha ez az olajcsere nem segítene rajta valakinek valami tipp, hogy mi lehet a baj ?


lehet az olaj miatt is, de ha hideg van és meg van dermedve, normális is lehet, de nem ennyire.
ha a szervo tartály kupakján nincs zöld matrica, hanem ATF felirat van, akkor ATF olaj kell bele. Dexron 2 vagy 3. elvileg mindkettő jó.
ha zöld kupak,akkor CHF olaj kell. leginkább amcsi változatokra jellemző, de eu modelleknél is előfordulhat. de a kupakon írva lesz. nem lehet leverni, szóval amilyet ír, olyan kell.
előfordulhat, hogy a tartályt is cserélni kell. érdemes megnézni mennyire szennyezett belül.

YELLOW Elküldve: 2020-11-23 17:57 Torpanás

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.

YELLOW Elküldve: 2020-11-20 22:23 Termosztát

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.


Megnéztem, 2003 aug-tól van EGR termosztát. A zsalunak csak az a szerepe, hogy az autó alá tereli a meleg levegőt. Ez főleg nyáron jó.
Én arra gyanakszok, hogy vagy szar az új termosztát, vagy nincs lelégtelenítve rendesen.


én úgy tudom nem az a fő szerepe... sőt... nem is hallottam még ezt. de valami lehet benne. de az szerintem nyit vagy zár. ha zárva van, akkor zárva van, ha meg nyitva, akkor nyitva. áramlástanilag magán a hűtőn befolyásolja a levegő áralmását. így a menetszél is másképp hat.


Csak álló motornál van nyitva. Egyébként ennek a motornak annyira kicsi a hőtermelése, hogy teljesen letakart hűtővel se melegszik túl ha rossz a termosztát, sőt, el se éri az üzemi hőfokát. A fűtés bekapcsolásával 85°C -nál nem nagyon megy fentebb a vízhőfok.


igen ezt vágom, de ki tudna nyitni menet közben is, ha kellene. de éppen ezért van a zsalu. mondjuk ez sem teljesen tiszta. mert állítólag gyári vonóhorgos változatoknál volt tán, meg valami automata bekeverés is volt. de én már azt mondom több ilyen dolog van, amire a BMW sem tudja lehet a választ, hogy mi miért van
na de ha a vákuum cső valahol repedt, akkor nyitva marad menet közben is, ezért nem tud felmelegedni a motor rendesen. álló motornál azért nyit ki, mert akkor nincs vákuum. de akkor már nincs is szerepe.

YELLOW Elküldve: 2020-11-20 20:15 Termosztát

b_imi írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.


Megnéztem, 2003 aug-tól van EGR termosztát. A zsalunak csak az a szerepe, hogy az autó alá tereli a meleg levegőt. Ez főleg nyáron jó.
Én arra gyanakszok, hogy vagy szar az új termosztát, vagy nincs lelégtelenítve rendesen.


én úgy tudom nem az a fő szerepe... sőt... nem is hallottam még ezt. de valami lehet benne. de az szerintem nyit vagy zár. ha zárva van, akkor zárva van, ha meg nyitva, akkor nyitva. áramlástanilag magán a hűtőn befolyásolja a levegő áralmását. így a menetszél is másképp hat.

YELLOW Elküldve: 2020-11-19 23:00 Termosztát

katonaza írta:
Bmwe46fan írta:
Bocsesz, ezentúl alulra írok
Hát, lesd meg, most csináltam ezt a képet róla, mert már tényleg összezavart mindenki, szerelők azt mondják nincs benne, fórumokon mindenki azt állítja fix van benne.
http://www.kepfeltoltes.eu/vie...bmwe46.jpg
Nem tudom, jól fotóztam-e és jó helyen kerestem-e, de a képet amit küldtél próbáltam beilleszteni a motortérbe, de nem jártam sikerrel az EGR termosztát megtalálása kapcsán...
Egy motorkódot még leírok, az alapján még egr termosztátot is találok alkatrésznek..
BMW E46 320D 150LE,Touring 2002, M47 D20 (204D4)


Ez valószínűleg egy Euro3-as motor, amiben nincs EGR hűtő, ennél fogva EGR termosztát sem.

Automata váltós a bringa?


igazad van, hülyeséget írtam. nem is néztem, hogy 2002-es, az még EU3.
a fotózott képen azt hittem oda van berakva mögé a termosztát. mármint a cső mögé.
pedig a facelift előtti 20d-n is van EGR hűtő. csak azon kerek.

YELLOW Elküldve: 2020-11-18 19:07 Termosztát

Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.


Eddig akárhány szerelővel beszéltem, azt állítja ebbe az autóba nincsen EGR termosztát.
Erről a zsaluról sem hallottam még soha Na majd lesz valami. Köszi a segítséget!


alulra kell írni, nem fentre.
ha olyan okosok a szerelők, akkor miért nem tudják mi a baja? küldtem képet, az alapján látható, hogy látsz-e olyat a motortérbe vagy sem. hivatalosan kellene lennie benne.
itt a zsalu:

YELLOW Elküldve: 2020-11-18 16:36 Termosztát

Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.

YELLOW Elküldve: 2020-11-17 19:52 Hibakód

001xqll írta: Sziasztok!

Egy gázos (LPG) kocsikkal foglalkozó szervízbe mentem "gázos" problémával, ahol az alábbi hibakódokat olvasták ki, és nem tudtak vele mit kezdeni.
(Ezek az autó saját hibatárolójában vannak és nem a gázrendszerében.)

68 - Kiömlő vezérműtengely-beállítás - Az adaptációs érték téves
BE - Szondafűtés teljesítmény (1hs. 2sz) - Részegység hibás

Találkozott már ezekkel valaki? Mi lehet a probléma?
Nincs konkrét tünet, de a szerelők szerint kicsit gyenge a motor. Esetleg lehet hozzá köze vagy tényleg csak ki kéne kormolni, ahogy azt a szerelők mondták?
Köszönöm!


mondjuk ez valami univerzális olvasó, jó lenne spec BMW diaggal kiolvasni, mert lehet mást ad.
de ez alapján az egyik a kipufogó oldali Vanos-ra utal, vagy a szenzor rossz, vagy a szelepen kell tömítést cserélni.
a másik pedig lambda szonda lenne, ha minden igaz ebben is 4db van már. vagy rossz, vagy rossz értéket közvetít, ami lehet akár a Vanos miatt is. ezt sajnos alaposan meg kell nézni, így biztosat mondani balgaság lenne.

YELLOW Elküldve: 2020-11-17 16:59 Torpanás

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.