YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 18:56 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Tisztelt Yellow.A "Van ott rozsda bőven" hátsó futőművem alatti témához visszatérve készítettem egy rövid felvételt milyen ha egy kis eső le esik és megáll a dagonyában a Balaton nagyságú tócsa A link neve.Kezdem belátni hogy mit is jelent az hogy "Esőben nem használom" amit említeni szoktál.


ohh, hagyd már ezt a tisztelt dolgot... én ezt már csak akkor használom, ha hivatalos akarok lenni, vagy a pötsöm ki van valakinek az értetlenségével
már az enyém is kezdi elkapni... sajnos utóbbi lassan 2 évben többet használom esőben, mert muszáj. de tavasszal, ha megtartom, akkor szépen rendbe szedem. mert ez a pici is zavar...

De szerintem nem nézted meg a videóm mert akkor látnád hogy nálunk nincs aszfalt,szerintem nincs az az Iste hogy ráhajts erre az útra,csoda ha a sok sár ami felniig ér rozsdásít?


de megnéztem a videót hát volt ilyenben részem... mikor nem volt még kész a beálló zúzottkővel és a föld felázott... be sem tudtam állni (nem otthon), elég sáros lett párszor.... amúgy azóta vettem észre én is, hogy mintha elkezdte volna a rozsda a lengőkart...

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 18:53 Hűtővíz..:S

david92 írta: Sziasztok! A következő a problémám: Pár hónapja vittem szervizbe az autót azzal a problémával,hogy valahova eltűnt a hűtővizem. Mindig kellett bele pár decit tölteni. Kiderült az is,hogy nem hengerfejes. Elhárították a szivárgást,legalábbis eddig azt hittem. Pár nappal ezelőtt kapcsoltam fűtést és pár másodperc elteltével már ki is villant az alacsony hűtőfolyadék szintet jelző lámpa. Hidegen megnéztem a vízszintet és jóval szint alatt volt. De azt vettem észre,hogy ha nem kapcsolok fűtést,akkor még ilyen szintnél sem dob lámpát csak ha fűtést kapcsolok. Hátha van valakinek ötlete hol lehet a gond. Köszi a válaszokat!
Még annyit,amikor csavartam le a sapkát,eléggé szisszent.


mert levegős a rendszer, le kell légteleníteni rendesen (többször elírtam már a fórumban, több helyen is, rá kell keresni) és feltölteni a szintet rendesen.

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 15:59 Társalgó

John írta: Tisztelt Yellow.A "Van ott rozsda bőven" hátsó futőművem alatti témához visszatérve készítettem egy rövid felvételt milyen ha egy kis eső le esik és megáll a dagonyában a Balaton nagyságú tócsa A link neve.Kezdem belátni hogy mit is jelent az hogy "Esőben nem használom" amit említeni szoktál.


ohh, hagyd már ezt a tisztelt dolgot... én ezt már csak akkor használom, ha hivatalos akarok lenni, vagy a pötsöm ki van valakinek az értetlenségével
már az enyém is kezdi elkapni... sajnos utóbbi lassan 2 évben többet használom esőben, mert muszáj. de tavasszal, ha megtartom, akkor szépen rendbe szedem. mert ez a pici is zavar...

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 15:54 Most vettem BMW-t

Crankman írta: Sziasztok!

Most lettem tulaja egy 2001-es 320D E46 Touring, automata váltós BMW-nek.

Kérdéseim lennének, illetve tanácsok.

Milyen motorolaj, váltóolaj és szűrők a legjobbak, amik be is válnak?

Illetve a turbón kívül minden gyári. Olvastam a pillangószelep töréséről. Érdemes falaztatni?

Ha jól tudom ezek láncos vezérléssel vannak ellátva. Esetleg abból miylen márka?

Minden egyéb tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok


hát inkább olvasgass, most mindent leírni újra...
ha 136 lovas verzió (mivel 2001, így lehet az is), akkor nincs leszakadó szelep.
szűrő Mahle, Knecht, Mann, de ez minden autótípusra igaz. én csak az első kettőt (ami ugyanaz) használom.
olaj? hát kinek mi. legyen megfelelő a viszkozitás és legyen BMW jóváhagyása. 5w-30, 5w-40 mehet bele. valaki a Mannol-t is simán belerakja és elégedett. kopási tesztek alapján a Total Quartz 9000 Energy 5w-40, olasz autóban ezt használom, és jó is az ára.
ha 136 lovas nagyon nincs gond a lánccal, amíg hangja nincs, addig mindegy...

YELLOW Elküldve: 2020-10-24 21:58 ködlámpa

hahfg írta: Sziasztok!

Adott egy E46 318CI a ködlámpa elvileg be van kötve , de nincs benne izzó és a kábeleket sem találom sehol , viszont a biztosíték táblában benne van a biztosíték és áram is van bent.
Az lenne a kérdésem , hogy ez hogyan lehetséges és merre kellene keresnem a hibát?


a biztosíték egy dolog, mivel azt hiszem más is van azon a biztin. a ködlámpának külön reléje is van. azt kellene megnézni, bent van-e
lehet a lökös már utólagos, és gyárilag nem volt benne.
VIN kód alapján le kellene ellenőrizni, ha már nincs meg a gyári papírja, amin rajta van az extralista.

YELLOW Elküldve: 2020-10-24 15:54 Mi lehet a baj?

Bardae46 írta:
YELLOW írta:
Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.


Egy ilyen műanyag henger ket o gyűrűvel és ebbe megy a trafó megpróbáljuk rádugni diagra.
Jövőhéten veszünk alkatrészt és megpróbáljuk megcsinálni


hát nem tudom.... trafó hiba miatt lehet egyenetlen alapjárat, de akkor check engine is világít, villog, és subaru hangja lesz és marha büdös, és füstöl.
én nem láttam még ilyen műanyag hengert... pedig ilyen motorom van és trafót is cseréltem már...

YELLOW Elküldve: 2020-10-24 08:25 Mi lehet a baj?

szasza81 írta:
YELLOW írta:
szasza81 írta: Sziasztok!olyan problémám lett ma reggelre, hogy mentem le az autóhoz és világított a féklámpa plusz szólt a rádió. Központira nem reagált, csak kulccsal lehetett kinyitni. Ráadtam a gyújtás és minden ok. Igen ám,de ha leállítom kezdi elölről az egészet. Csak a saru levétele oldja meg a gondot.Amint vissza megy a saru ,ugyan ez a probléma. Köszi a válaszokat.


mintha olvastam volna már ilyen hibáról itt. de nem emlékszem mi volt a megoldás. de mérget nem vennék rá.
valami elektromos nem lett mostanában beépítve? esetleg nem hegesztettek valamit az autón és nem lett az akksi kikötve?
látatlanban erre bármit mondani...


Szia.semmi ilyen beavatkozás nem volt.Az aksi sarut szoktam levenni mert hetekig nem használom. ÉS volt olyan, hogy mire használni akartam lemerült. Ezért is veszem le mikor egy hétig áll az autó.


hát nekem 2 hónap alatt sem merült le, még használt több éves akksi sem.
én azt szoktam mondani, hogy akksi levétellel a motor leállítása, vagy gyújtás levétel után célszerű egy fél órát várni. kb 15-20 perc alatt megy az autóba minden sleep módba. ezt jobb kivárni.
ha neked lemerül, akkor rossz az akksi, vagy valami fogyasztja az áramot. szerintem jobb elvinni egy autóvillamosságishoz.
illetve javasolt lenne egy csepptöltő. processzorvezérelt töltők, már akár 5ezer Ft körül is képesek erre. de én inkább utána járnék miért merül le az akksi. mondjuk ha ég a féklámpa, akkor megértem, hogy lemerül...

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 22:27 Mi lehet a baj?

szasza81 írta: Sziasztok!olyan problémám lett ma reggelre, hogy mentem le az autóhoz és világított a féklámpa plusz szólt a rádió. Központira nem reagált, csak kulccsal lehetett kinyitni. Ráadtam a gyújtás és minden ok. Igen ám,de ha leállítom kezdi elölről az egészet. Csak a saru levétele oldja meg a gondot.Amint vissza megy a saru ,ugyan ez a probléma. Köszi a válaszokat.


mintha olvastam volna már ilyen hibáról itt. de nem emlékszem mi volt a megoldás. de mérget nem vennék rá.
valami elektromos nem lett mostanában beépítve? esetleg nem hegesztettek valamit az autón és nem lett az akksi kikötve?
látatlanban erre bármit mondani...

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 22:22 Mi lehet a baj?

Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 16:35 Futómû és hibái

david92 írta: Köszi a választ! Gondoltam hátha van bizonyos alkatrészeknek valami jellegzetes hangja


azt videóról úgy sem lehet megmondani... nagyon csalóka, honnan milyen hang verődik vissza, milyen a rögzítő eszköz mikrofonja, min hallgatjuk vissza, stb.
rá kell tenni padra, megrángatják, majd megemelni és úgy is megnézni. egy szerelő tudni fogja, hogy nézze meg.

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 15:45 Futómû és hibái

david92 írta: Sziasztok! Olyan problémám van,hogy minden úthibánál valami kottyan vagy koppan(pontosan nem is tudom)az autó elejében.Hálás lennék ha valaki nagyjából le tudná szűkíteni,hogy pontosan melyik alkatrész lehet a hibás.Van róla videóm is privátban el tudom küldeni.
Előre is köszi a segítséget!


sorry de ezt leszűkíteni bármelyik szilent okozhat ilyet. a legtöbbször a lengőkar hátsó nagy szilentje és a stabilizátor rúd szilentje, vagy a kutyacsont (stab. pálca) okozhat. De ettől még lehet lengőkar talpas is, vagy kerékcsapágy, gátlószára, toronycsapágy, de akár motor felfüggesztő is, aztán verődik. de lehet hagytam ki még valamit.

YELLOW Elküldve: 2020-10-22 19:29 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

mikulasviktor írta: sziasztok,
style68 felni van az autómon, viszont utólag kiderült, hogy nem a sima e46-ra való hanem az e46 M3-ra való ET számú és egyszéles (téli)szett
( http://www.bmwstylewheels.com/bmw/68 ). Szerintetek maradhat ez rajta, vagy szükséges lenne egy rá valót nézzek?


szerintem nem okoz gondot.

YELLOW Elküldve: 2020-10-18 22:41 Társalgó

John írta: Sziasztok.Tis fizetős lett? "új TIS .info
Webhely bezárva
Ez az oldal a BMW AG igényei szerint zárva tart.
A BMW a hivatalos és naprakész BMW TIS-t ajánlja, amely a www.bmwtis.com * címen érhető el .

* Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a BMW megsérti a javításhoz való jogot azáltal, hogy indokolatlanul magas hozzáférési díjak révén hatékonyan kizárja az egyes fogyasztókat az alapvető javítási információkból.

Ha bármilyen kérdése van a változtatással kapcsolatban, vegye fel velünk az alábbi visszajelzési űrlapot."


ez van akkor, amikor mindenki BMW szerelő lesz, és nekik nincs bevétel...

YELLOW Elküldve: 2020-10-16 16:51 Behajthato Tükür

nD0minik írta: Sziasztok,
sajnos eltörött a jobb oldali tükröm, szeretném javítani, a kérdésem az lenne, hogy a külső borítást, ami fényezett, azt át lehet-e valahogy tenni egy másik tükörre.
Vagy az egyetlen esélyem, hogy színben és felszereltségben találok egyet?
Bármilyen ötletet meghallgatok, akár ha tudtok újonnan az is érdekelhet.

Köszönöm hogy elolvastad


nekem úgy rémlik az áttehető.

YELLOW Elküldve: 2020-10-12 20:06 Centrálzár vezérlő, grundmodul

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok! Havernak az E90-ben tönkrement a centrálzár vezérlő grundmodulban a nyitó relé, nem tudja valaki, hogy mi a pontos típusszáma ennek a relének és honnan lehet ilyet rendelni? A záró relé típusszáma is érdekelne, mert akkor az is lenne cserélve.
Csere után a kulcstanítás ugyanaz E90-ben is mint az E46-nál?
Köszi a válaszokat!


sajna nem tudom. nekem úgy rémlik más a tanítási metódus és lehet csak géppel lehet tanítani. de elvileg relé cserénél nem kell. sőt lehet nem is relé van már benne, legalábbis nem olyan, mint az E46 esetén.
Az a baj nem tudom milyen belülről, és képet sem nagyon találok, amire azt mondanám, az az E90-é.


Köszi! Akkor első körben jön a kiszerelése és utána majd meglátjuk hogyan tovább. Ha a jobb első ajtó kis záró-nyitó pöckét valahogy fel tudjuk húzni manuálisan akkor vajon nyitható lesz az ajtó? (a gm modul kiszereléséhez nyitva kell legyen) Kulccsal csak a bal elsőt nyitja és hibamegállapításkor műszert rákapcsolva sem tudták kinyitni.


elvileg belső kilincs meghúzásra nyílnia kell a pöcöknek, majd másodikra az ajtónak.
de lehet az ajtóban lévő zár romlott el... én kimérném, érkezik-e egyáltalán jel a zárra.


A vezetőoldali ajtó kinyílik kulccsal a többi nem nyílik kilincsre sem és úgy sem hogy manuálisan felhúztuk a pöcköt ... elengedve visszaugrik le a pöcök.
Végül a jobb első ajtó nyitása nélkül is sikerült kiszerelni a grundmodult, de szét nem sikerült szedni hogy belelássunk milyen relé van benne (a 2 csavar kijött belőle, a patentkapcsok engedtek de egy helyen valami láthatatlan dolog fogja, nem akartuk feszegetni vagy eltörni)
Ezután ideiglenesen visszatettük rádugva a 3 csatlakozót, hogy felhúzzuk az ablakokat és lezárjuk a kocsit...itt jött a meglepetés ...2 első ablak felment, a 2 hátsó meg sem mozdult...gyújtásra téve a műszerfal semmit nem mutat, teljesen behalt, sem a mutatók nem mutatnak semmit, sem a visszajelző lámpák, beindulni beindul az autó.
Nagy valószínűséggel márkaszervíz lesz belőle.


vagy valami kontakt hiba van... esetleg érdemes levenni az akksi sarut, hátha észhez tér...


Probléma megoldva ...ami annyira bagatel volt, hogy röhögni tudok én is csak rajta
A grundmodult nem elég ideiglenesen visszarakni rádugva a 3 csatlakozót mert van egy negyedik csatlakozója is ami fix, tehát ha vissza van dugva a helyére csak akkor csatlakozik rá. Így visszajött minden, működik minden ...kivéve az ajtó nyitás.
Azt mondja a haver holnap bemegy a márkaszervízbe. Mondom neki, hogy végignézted az összes biztosítékot biztos ahogy mondtam??? ...Ja azt elfelejtette
Kiderült egy rossz volt ...ennyi volt csak a gond... minden működik a nyitás is ...


ohh...
hát bármilyen autóval van hiba, ez az első, hogy a biztiket átnézem. ne szívassam le magam. mondjuk nem gondoltam, hogy attól csinálja ezt. mondjuk azt írtad nyitó relé, én arra következtettem, csak nyitni nem nyit.