YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-11-13 18:06 Mi lehet a baj?

d1ne írta: Üdv!

Először is nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget.

Egy 2009 e90 325i LCI (3000cm3, 218le, automata) büszke tulajdonosa vagyok május óta. 69.000km-el, gyönyörű külső-belsővel jutottam hozzá Németországban, alig pár kavicsfelverődés, hibátlan felnik, minden elektronika működőképes, korlátlan autópályán elmondhatatlan élmény, működő pohártartók, működő ablakemelők, vezetett szervízkönyv: tehát minden, amire az ember vágyik, ha egy ilyen autót vásárol, persze pár hónap azt mutatta, hogy túl szép, hogy igaz legyen.

Az autóban jelenleg 79.000km van.

Következő problémával kűzdök, amire eddig 2 szerelő nem tudott mit mondani, mert a gép nem jelezte ki:

Amikor meghalt az elektromos kormányzár, ki jött egy srác, aki rákötötte gépre, és eltűntette a hibát, ami azóta sem jelentkezett, de megemlítette, hogy nagyon benzin szag van indításnál, és valószínüleg tönkre fognak menni az injektorok (2hétig állt a kocsi, mert nyaralni voltam, előtte nem volt benzin szag). Felkerestem egy szerelőt, ami egyben autókereskedés, igényesnek is tűnt, közel is volt, és elintézték garanciálisan az egészet. Amikor először bevittem a kocsit, hogy nézzenek rá, azt mondták hogy mind a 6 injektor rossz, és mindet cserélni kell.
Miután kaptam időpontot, vissza vittem, és másnap megkaptam az autót, viszont "magas nyomású szivattyú" csere volt feltűntetve a papíron (630euro a teljes anyag ár), majd mivel kevés benzin volt már a kocsiban, első útam a shellre vezetett, és tele is raktam v power racingel. Amikor elindítottam a kocsit, és kihajtottam a kútról, az egész autó elkezdett rángatni, majd pirosnál állva le is fulladt (fordulat le ugrált menet közben kb 300-ra és olyan volt mintha nem nyomnám a gáz pedált 1-2másodpericig, illetve minden leállítás után 10 percel tömény benzin szag, ami egy hét után abba maradt).

Másnap vissza vittem az autót, a hétvégét ott töltötte, majd hétfő délután vissza mentem érte, és azt mondták, hogy az ég világon semmi probléma nincs vele, rosszat tankoltam (aha...), de legalább egy horpadást is kaptam tőlük az ajtómra grátiszban, úgyhogy tovább kerestem a megoldást...

Felhívtam azt a céget, akik kiütötték az elv-t, és elvittem oda (mellék info: a benzin fogyott mert használtam az autót munkába és kb félig üres volt amikor teljesen abbahagyta a rángatást és a leállást, viszont egy meleg motorral való indításnál nehezen indult (a műszerfalon lenullázódott a fogyasztás, óra, megtett km, majd pár másodpercre rá vissza jött). A srác azt mondta, hogy motor szoftverfrissítés, illetve egy sensor csere kell bele, ami megmondja mennyi üzemanyagot kell befecskendezni (nem tudom a nevét), és minden oké lesz (ezt a helyet ajánlották is, több 100 km-ről is hoznak ide autókat, csak BMW-vel foglalkoznak, és csak akkor fizettem, amikor dolgoztak az autón, ergo hibakód kiolvasás és társaiért nem kértek semmit, így azt gondolom nem lehúzásra mennek). Meg is történt, akksit is feltöltötték fullra, és elmentem vezetni vele autópályára egy kicsit, majd egy másik városban megint teleraktam v power racingel, és ahogy elindultam a benzinkútról haza, megint elkezdte: rángatott, lefulladt. Visszavittem az autót, hogy valami nem stimmel, majd újra rákötötték gépre, és semmi hibát nem találtak. Mutattam a srácnak, hogy gázadásra szürcsögő hang jön a motortér jobb felső részéből (ha szembe állunk vele), valamit csinált rajta (szoftveresen), majd megint elküldött pályára, hogy menjek vele egy kicsit. Minden szép és jó volt, de hazafele megálltam egy parkolóban, és amikor átakartam húzni P-be, le állt. Parkolóból hazafele a piros lámpánál álltam, amikor zöldre váltott, megint elkezdett rángatni egy kicsit, és megint tömény benzin szag jött be az utastérbe, ami pár másodpercre rá el is tűnt. Jelenleg ott tartok, hogy a kopaszodásomat felgyorsítottam hajtépéssel...

Bocsánat ha túl hosszúra sikerült, de próbáltam kitérni minden részletre, és már nem tudom hová fordulhatnék ezzel az egésszel...


az a baj, ez már az N53 motorcsalád, azaz közvetlen befecskendezéses. valóban szokott gond leni a magasnyomású pumpával és az injektorokkal is. de ha "mind rossz", akkor valószínű a pumpa sz*r.
a másik nagy gond, hogy ezek a motorok elkoxosodnak, a szívótorok résznél, a szelepeknél. pont az a km, amikor ajánlott a dióhajas tisztítást elvégezni. semmi más nem használ, ilyen mindenféle gázos, meg egyéb szerkezet. csak a dióhéj. külföldön nem tudom mennyire csinálják, de Novoth Tibi Bp-en foglalkozik vele, pár videót találni is róla, főleg 4 hengeresekről. 6 hengeresekre, mint a tiéd, nem annyira jellemző, de érdemes ránézni és ha kell tisztítani.
számomra az is fura, hogy akkor csinálja ha tele tankolod. jellemzően akkor szokott probléma lenni, ha kevés az anyaga tankba, és küszködik a pumpa. de nem tartom kizártnak, hogy a sok üzemanyag okoz valami gondot az üzemanyag szivattyúnak. emiatt nem megfelelő anyag jut a magasnyomású pumpához.
ami még eszembe jut, hogy tankoláskor lehet felkever valamit a tankba, ami a szivattyú szűrűjét korlátozza és nem tud annyi anyagot felszívni, amennyire szüksége lenne a rendszernek.
ha nincs hibaüzenet, én a tankot nézném meg, illetve a szívótorkot, a szelepeknél a kox miatt. ha kint más technológia van és koxos a szelep, csak akkor fizess érte, ha saját szemeddel (nem képről)látod, hogy tiszta lett. ha betartották a gyári olajcsere km-t, akkor lehet rá számítani. ugyan nem sok 79ezer, de gyanítom, hogy 2 évente lecserélték volna. bár nem tudom. sajnos 10ezrenként kötelező cserélni.

YELLOW Elküldve: 2020-11-10 21:34 Termosztát

Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.


mármint minek az előtét ellenállása lett cserélve? a belső motornak, vagy a külső ventinek? bár nem is tudom a külsőnek van-e... de mindegy a meleghez annak nincs köze.
azért lomha az autó, mert hideg hűtővíznél, feltételezve a hideg motort, nem engedi a teljes erőt. ahogy írták korábban, valószínű termosztát lesz. És célszerű mindet cserélni 2 vagy 3 van benne, mert az esetek nagy %-ban azt cseréled ki aminek ne volt baja, sőt jellemzően már mindkettőnek baja szokott lenni, ezért is célszerű.


Szuper. Köszi a válaszokat. Azt lehet tudni, hol helyezkedik el ez a 2-3 Termosztát? Manuális az autó, szóval elvileg 2 van benne.


jah, előtét ellenállás sztornó a hűtő ventire, nem olyan hűtőventid van
8-as (ahol a 11-es szém van) az EGR termosztát.

4-es (ahol a 8-as szám van) az meg a nagy termosztát, ami a vízpumpára megy rá.

YELLOW Elküldve: 2020-11-10 17:06 Termosztát

Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.


mármint minek az előtét ellenállása lett cserélve? a belső motornak, vagy a külső ventinek? bár nem is tudom a külsőnek van-e... de mindegy a meleghez annak nincs köze.
azért lomha az autó, mert hideg hűtővíznél, feltételezve a hideg motort, nem engedi a teljes erőt. ahogy írták korábban, valószínű termosztát lesz. És célszerű mindet cserélni 2 vagy 3 van benne, mert az esetek nagy %-ban azt cseréled ki aminek ne volt baja, sőt jellemzően már mindkettőnek baja szokott lenni, ezért is célszerű.

YELLOW Elküldve: 2020-11-09 17:20 Mi lehet a baj?

span09 írta: Sziasztok!
Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!


mit jelent a önindító teker, csak furán? kattog? közben nem villódzik a műszerfal, az első lámpák indítózáskor nem villognak a kattogás ütemére? ha igen, akkor az akksi lemerült annyira, hogy gátolja az indítást. az ABS lámpa is utalhat erre, hiszen annak is kell a stabil kellő feszültség.

YELLOW Elküldve: 2020-11-08 19:32 Ülésfoglaltság érzékelő

KopeZoli írta: Sziasztok.
Van egy E61 em 530dezső. Utolért az ülésfoglaltság betegsége úgy emlékszem egyszer volt itt egy leírás mit hova kell forrasztani mekkora dióda és ellenállás kell hozzá...Vagy vki kis pénzért kikapcsolja mert nagyon idegesítő hogy állandóan világit .Érd és környezete lenne.Köszönöm előre is a válaszokat/segítséget


mielőtt bármit hack-kelsz, érdemes lenne a csatlakozót az ülés alatt széthúzni, természetesen úgy, hogy ne legyen gyújtáson az autó, és kontakt spray-vel (nem olajossal, vagy wd40-nel) kitisztítani, megmozgatni és újra összedugni. valószínű egy hibatörlés is jó lenne.

YELLOW Elküldve: 2020-11-08 19:10 Vanos

lacos76 írta: Sziasztok!
Feleségem 1-es 116i BMW-t (2007-es N43B16A) ma rácsatlakoztam INPA-val mert dobott egy Check enginet ami lambdaszonda volt. Viszont ha már rácsatlakoztam ( 2 hónapja van meg az autó még nem néztem diagot)a következő fogadot. Tudtok nekem erre mondani valamit?

Semmi furcsaságot nem veszek észre!


ne csodálkozz rajta. mivel nincs benne Valvetronic, így rossz értéket fog rá dobni.
Vanos van, de szerintem rossz motorvezérlő van kiválasztva, ezért olvas false értéket. ha nem, akkor lehet a solenoid szelepeket kellene kivenni,megtisztítani és tömítéseket cserélni rajta.
szerk.: azt kihagytam, hogy lehet már a lánc is meg van nyúlva... eléggé komplikált egy motor, sajnos sok baj tud vele lenni. nem beszélve a szívósor dióhéjas tisztításról, amit sajnos meg kell ejteni kb 80ezrenként. ha sok a város, akkor még hamarabb.

YELLOW Elküldve: 2020-11-07 21:43 benzin szûrõ csere

KisHerman írta: Hello.
Nemrég lettünk BMW tulajdonosok.(N53B30A) 2009 E91
Ma lecseréltem az olajat,olaj szűrőt levegőszűrőt,
De a benzinszűrőt sehol nem találom elvileg a vezető ülés felől kéne lenni alulròl a burkolat alatt. Na én lebontottam az egesz alját sehol nem találom tud valaki valamit hol keressem??


pedig a spare parts nem hozza. alkatrészes webshop-ok igen, de nincs.
elvileg a bal oldali tankban lévő cuccot írja szűrőnek, de uyge a pumpán is is van szűrő, de nem az a hengeres, hanem benne, mint minden pumpán.
még, ami eszembe jutott, bár nem hiszem, de ahol a vezető taposó van a tűzfalnál, esetleg ott meg lehet nézni.

YELLOW Elküldve: 2020-11-06 22:01 Mi lehet a baj?

Jackie001 írta: Sziasztok !

A mai napon cserben hagyott a kis Bömbim, és emiatt a segítségeteket szeretném kérni.
Reggel a meleg garázsból kigurulva kb 3 méter után mintha teljesen megbolondult volna a műszerfal: a mutatók fel le ugráltak (miközben a motor egyenletesen járt), világított az egész mint a karácsonyfa, bejött az emelős ikon, airbag hiba... A gombok, a ventillátor kapcsoló működésképtelenné váltak. Érdekesség képp, a csomagtartó ajtó sem nyílt ki, mikor az akksihoz szerettem volna hozzáférni. Egy idő után minden eltűnt a műszerfalról és a rádió is kikapcsolt. Az index kapcsoló működött, de semmilyen visszajelzést nem kaptam (se vizuálisan se hallhatóan). Miután elállítottam az újraindítás is nehézkes volt, csak saru levétel után ment.
Ezen hibáktól eltekintve ment az autó, mechanikusan semmi problémája nincs.

Ezt először két hete produkálta, de egy aksi csere meg a riasztó lekötése után újra működött.

Van valakinek ötlete, mi kehet a probléma?

(1-es Bmw, 120d, 2008, N87)


én úgy tudom szeretnek beázni elől és hátul. mivel garázsban állt így fura. de lehet még mikor kezdte akkor ázott be. meg kellene nézni a hátsó traktust, nincs-e beázás a pótkerék résznél és oldalt. de valahol elől is be tud ázni.

YELLOW Elküldve: 2020-11-06 16:22 Behajthato Tükür

nD0minik írta: Sziasztok!
Vettemm egy jobbkormányos autóról egy tükröt a törött tükröm helyére és nem tudom beállítani úgy ahogy a gyári tükör volt.
Létezik, hogy a jobb és balkormányos tükrök eltérnek egymástól?


bezony létezik.... a balkormányos autó jobb oldali tükre teljesen más szögben áll... és fordítva is igaz. mármint jobb kormányosra. ez nagyjából minden autónál így van. leginkább felülnézetből tűnne fel, hogy maga a tükörház más szögben áll...

YELLOW Elküldve: 2020-11-05 18:46 Autóvásárlás

Hungrily írta: Üdvözlet,

BMW X1-et keresek, és szükségem van tanácsára.
Melyik motor a legjobb a BMW X1-hez?
Jobb automatikus vagy kézi sebességváltót választani?
Gyakori a kudarc?
Drága a javítás?
A többi releváns információ is nagyon örvendetes.

Előre is köszönöm!: D


ezek annyira átlagos kérdések, hogy válasz közben merülnének fel az újabb kérdések, és egy napot lehetne erről beszélgetni.
itt relatíve kisebb az X1-s tapasztalat. de célszerű a kor típusait is figyelembe venni, hiszen azért összefüggnek. jellemzően azonosak a hibák. nagyon fontos, hogy gondos gazdái legyenek korábbról, ezen múlik nagyon sok.
se a benzines, se a dízel motorok nem a legjobbak sajnos. 20d-knél jellemző az EGR hűtő miatti szívósor kilyukadás, ahol szúróláng keletkezik és pont egy üzemanyagcsövet éget ki, ami az autó kigyulladásához vezet. vásárlás előtt meg kell nézni, ezt visszahívási akcióban javították-e vagy a tulaj javíttatta-e. illetve vezérlés csere volt-e nagyobb futás esetén, 200ezer km felett. benzineseknél ugyanúgy a vezérlés a legfőbb gond. illetve a direkt befecskendezés miatti kokszosodás.
igazából a váltókkal nincs különösebb gond, az automata sűrűbb olajcserét igényel és több olaj kell bele, így drágább a karbantartása, mint egy manuálisnak.
hivatalos szervizdíjak drágábbak, mint egy kommersz márkánál. de az alkatrészek nem igazán drágábbak, mint a kor bármely márkájának. egy biztos az olcsó alkatrészeket nem szereti, de érthető is.
az egész vásárlást átnézéssel kell kezdeni, de ha lehet ne azzal, akit az eladó ajánl. kereskedés idehaza kerülendő. szerintem jelen típusnál a benzin és a dízel hasonló rizikót rejt. felhasználás függvény, ha sokat, hosszútáv, akkor dízel, ha rövid és főként városi távok, inkább benzines. tömören ennyi.

YELLOW Elküldve: 2020-10-31 22:35 Üzemanyag folt

Crankman írta: Sziasztok!

2001 E46 320D. Ma vettem észre, hogy ahol a kocsi állt, ott dízelfolt volt. Nem nagy, jó pár csepp és a motorból jött. Eddig nem láttam ilyet, hogy máskor is csöpögött volna. Nem tudom segít-e az az infó, hogy előző tulajnál állt 2-3 hónapot, ritkán ment vele.


nyilván az állás semminek sem barátja, de 2-3 hónap nem a világvége.
valahogy lokalizálni kellene. nekem hirtelen a blokk közepe része jutott eszembe. de konkrétan... porlasztókra menő csöveket kellene megnézni, vagy ahol cseppen, azon a részen. de lehet az adagoló is simán. mondjuk az pont középtájon van.

YELLOW Elküldve: 2020-10-30 16:16 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2020-10-27 19:27 Hűtővíz..:S

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.


hát akkor passz... lehet a termosztát rosszalkodik...

YELLOW Elküldve: 2020-10-26 17:17 Hűtővíz..:S

hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 22:55 Most vettem BMW-t

Crankman írta:
YELLOW írta:
Crankman írta: Sziasztok!

Most lettem tulaja egy 2001-es 320D E46 Touring, automata váltós BMW-nek.

Kérdéseim lennének, illetve tanácsok.

Milyen motorolaj, váltóolaj és szűrők a legjobbak, amik be is válnak?

Illetve a turbón kívül minden gyári. Olvastam a pillangószelep töréséről. Érdemes falaztatni?

Ha jól tudom ezek láncos vezérléssel vannak ellátva. Esetleg abból miylen márka?

Minden egyéb tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok


hát inkább olvasgass, most mindent leírni újra...
ha 136 lovas verzió (mivel 2001, így lehet az is), akkor nincs leszakadó szelep.
szűrő Mahle, Knecht, Mann, de ez minden autótípusra igaz. én csak az első kettőt (ami ugyanaz) használom.
olaj? hát kinek mi. legyen megfelelő a viszkozitás és legyen BMW jóváhagyása. 5w-30, 5w-40 mehet bele. valaki a Mannol-t is simán belerakja és elégedett. kopási tesztek alapján a Total Quartz 9000 Energy 5w-40, olasz autóban ezt használom, és jó is az ára.
ha 136 lovas nagyon nincs gond a lánccal, amíg hangja nincs, addig mindegy...


Köszönöm válaszod

Egyébként 150 lovas, azért kérdeztem, mert nem tudtam meg olvasgatva, hogy melyik motorra jellemzőbb. 306.000 km van benne, akkor majd csörög a lánc, ha gondja van

Visszaolvasgatom a témát, köszi mégegyszer


egy a lényeg, hogy levegő, olaj, üzemanyag szűrőkön nem szabad spórolni. még a Hengst is elég jó. pollenszűrőn lehet, abból kb én is már a legolcsóbbat veszem, bármilyen autóba is. minden másból amiket írtam.
olajból is nem feltétlen a legdrágább a jobb. amit így tudok, hogy a dízelek az ENEOS-t nem nagyon szeretik. ezek a visszajelzések általánosan.
a pillangószelepek pedig már lehet rég le vannak dugózva.
jajj váltóolaj. abból érdemes a gyárit venni, de állítólag a Febi csomagol megfelelő minőségűt, de pontosan kell az az 5 vagy 6 számjegyű kód, ami tuti jó. valahol írtunk arról is.