YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-12-14 21:46 Akkumulátor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Szeretnék kis segitséget kérni.Már többször megfigyeltem,hogy kissé nehézkesen teker az öninditóm.Prsze mindig beindul pöccre csak néha olyan érzés mintha valami néha lefogná a motort.
A kérdésem az lenne,hogy ha tölteném az akksit le kell e vennem a sarut töltéskor és utána nem e kell újra tanitani mindent a kocsival egyszerűen visszarakom és kész?
A másik pedig,hogy szorulhat e pl az öniditóm és lehet az a baj?
Mennyire gáz kicserélni?
Segitségeteket előre is köszönöm!


lehet nem jó olaj van benne és a hideg miatt túl sűrű.
meg lehet próbálni az akksin tölteni. csak az óra, és az egyéb számlálók nullázódnak le, semmi más, elvileg. rádió esetleg kérhet kódot, ha gyári, és aktív a kódkérés.
nem gondolnám, hogy az önindító szorulna.
ha benzines, és az E10 miatt nehezebben indulnak hidegben az autók. ezzel is számolni kell. én is tapasztalom OFF autónál.

Köszönöm a segitséget!
Az olaj elvileg nem sűrű XADO 5W-30 Nova Drive valamint prémium üzemanyag van benne.
A rádió kódja meg van a szervizkönyvben amit kaptam a kocsihoz.
Azért gondoltam hogy szorul mert anno volt egy 128-as Torinoim az is csak tekert hiába vettem bele új akksit nem akart beindulni.Mint később kiderült valami persely törött volt benne ezért sok áramot vett fel de a csere megoldotta a zavart.
Mennyire gáz kicserélni ha esetleg veszek bele másikat?


a szívósort igen csak le kell venni. bár lehet ki lehet fűzni, alulról kell akkor támadni. még nem kellett kivennem. amúgy kb 2 csavar fogja.

YELLOW Elküldve: 2020-12-14 16:01 Akkumulátor

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Szeretnék kis segitséget kérni.Már többször megfigyeltem,hogy kissé nehézkesen teker az öninditóm.Prsze mindig beindul pöccre csak néha olyan érzés mintha valami néha lefogná a motort.
A kérdésem az lenne,hogy ha tölteném az akksit le kell e vennem a sarut töltéskor és utána nem e kell újra tanitani mindent a kocsival egyszerűen visszarakom és kész?
A másik pedig,hogy szorulhat e pl az öniditóm és lehet az a baj?
Mennyire gáz kicserélni?
Segitségeteket előre is köszönöm!


lehet nem jó olaj van benne és a hideg miatt túl sűrű.
meg lehet próbálni az akksin tölteni. csak az óra, és az egyéb számlálók nullázódnak le, semmi más, elvileg. rádió esetleg kérhet kódot, ha gyári, és aktív a kódkérés.
nem gondolnám, hogy az önindító szorulna.
ha benzines, és az E10 miatt nehezebben indulnak hidegben az autók. ezzel is számolni kell. én is tapasztalom OFF autónál.

YELLOW Elküldve: 2020-12-10 16:19 Autóvásárlás

andras86 írta:
YELLOW írta:
andras86 írta: Sziasztok!
e60 as 2004 525I BMW lenne az alany aminek az eladója azt állítja hogy motorcsere történt 2-3 évvel ezelőtt. Ez még talán nem is lenne akkora gond, ami viszont szerintem igen hogy sikerült kisilabizálni és M52 B25 (256S4)-es motor került az e60-as bmw-be.
Ebbe a modellbe tudtommal csakis az újabb M52 B25 (256S5) S5-ös kódú motor került ami forgalmi szerint 192 LE-t tud. Amíg a régebbi S4-esből csak 170 lovast találok.
Az autó hibakódmentes, jön megy.

Létezik hogy a régi S4 es motor (ami sosem került E60 ba tudtommal) simán elkavircol az E60as motorvezérlőjével? Minden ugyanaz a két motor között csak a régebbi kisebb teljesítményű? Jól gondolom hogy a gyári teljesítményt sosem fogja ezáltal tudni az autó?Valaki aki nálam nagyobb fanatikus tudna egy kis informácóval szolgálni ezügyben?

Köszönöm


ezekbe M54-es motor került, ebben az évjáratban. később N52 majd N53.
szóval az esetedben ha 2004 év végi a gyártás, talán lehet gyárilag N52 volt benne és M54-re cserélték. vagy fordítva. AZ M54B25 190LE-s, míg az N52B25 217LE-s. a 23i-ben voltak még az N52-es motorosak kisebb teljesítményre visszafojtva.
a 170 lovas M54 az 2.2-es volt.


Szia!
Köszi hogy olvastad és reagáltál az irományomra
A tulaj abszolut nem "autós" beállítottságú, csak annyit tud hogy kb 300e ft ot fizetett ezért a mutatványért és azóta jó a kocsi.
Bekukucskálva a motorszám vége 256S4 -re végződik. Ez alapján kezdtem el kicsit informálódni, e60 as bmw ben a motor kód 256S5 -re kéne hogy végződjön. Ez az S4es végű motorkód csak M52 es motor lehet a nyomozgatásom alapján ami ugyanúgy 2.5-es.
De így akkor nagyon nem kerek a történet. Inkább elengedjük ezt a projectet


nem rossz motor az M52TUB25, sőt jobb, mint az M54B25, de régebbi és E60-ba nem építették. 2000-2001-ig voltak azok a motorok kb.
én nem tudom, hogy hozták össze. azért más a vezérlése a motornak.

YELLOW Elküldve: 2020-12-09 22:16 Autóvásárlás

andras86 írta: Sziasztok!
e60 as 2004 525I BMW lenne az alany aminek az eladója azt állítja hogy motorcsere történt 2-3 évvel ezelőtt. Ez még talán nem is lenne akkora gond, ami viszont szerintem igen hogy sikerült kisilabizálni és M52 B25 (256S4)-es motor került az e60-as bmw-be.
Ebbe a modellbe tudtommal csakis az újabb M52 B25 (256S5) S5-ös kódú motor került ami forgalmi szerint 192 LE-t tud. Amíg a régebbi S4-esből csak 170 lovast találok.
Az autó hibakódmentes, jön megy.

Létezik hogy a régi S4 es motor (ami sosem került E60 ba tudtommal) simán elkavircol az E60as motorvezérlőjével? Minden ugyanaz a két motor között csak a régebbi kisebb teljesítményű? Jól gondolom hogy a gyári teljesítményt sosem fogja ezáltal tudni az autó?Valaki aki nálam nagyobb fanatikus tudna egy kis informácóval szolgálni ezügyben?

Köszönöm


ezekbe M54-es motor került, ebben az évjáratban. később N52 majd N53.
szóval az esetedben ha 2004 év végi a gyártás, talán lehet gyárilag N52 volt benne és M54-re cserélték. vagy fordítva. AZ M54B25 190LE-s, míg az N52B25 217LE-s. a 23i-ben voltak még az N52-es motorosak kisebb teljesítményre visszafojtva.
a 170 lovas M54 az 2.2-es volt.

YELLOW Elküldve: 2020-12-09 16:50 Mi lehet a baj?_

haragsick írta: Sziasztok! Benzines 116i-m van, 2005-ös - Tanácsot szeretnék kérni, mert a szervizben azt a választ kaptam, hogy nem tudják mi a baj, a komputer nem jelzi a hibát - de én magam folyamatosan találkozom vele ha kicsit hosszabb távon haladok. Bevillan ez sárgán jelzés:
[url=]https://kepkuldes.com/image/f5lQBq[/url]
A kocsi rángat majd mikor leveszem a gázról a lábam akkor minden rendben újra, mindegy hogy lassítok, gyorsítok vagy egyenletes tempóval megyek - ez a hiba idővel kijön, tud valaki valamit mondani, volt másnak is már ilyen problémája?
üdv: 'sick



ez a kipörgésgátlónak a jele, vagy a DTC-nek. kipörög a kerék, vagy csúszik az autó. ilyenkor elveszi a gázt és fékezgeti a kereket.
ha nem csúszik az út és úgy csinálja, akkor a DTC-nek kell egy kalibrálás. lehet a kormányszög jeladó is el van mászva. ezt szervizben géppel meg tudják csinálni. persze a BMW-nél. spec eszköz kell hozzá.

YELLOW Elküldve: 2020-12-05 18:57 N46 és N42 motorok

lacos76 írta:
YELLOW írta:
lacos76 írta: Sziasztok!
Nos, Yellow az említett N43 problémák közül a feleségem e81-be az alábbi hibakódokat olvastam ki:
2E85: 0X2E85 ELECTRIC COOLANT PUMP, COMMUNICATION
30EA: 0X30EA DENOX CATALYST, SULPHUrized
2AF4: 0X2AF4 NITROGEN OXIDE SENSOR, ELECTRIC
2AF2: 0X2AF2 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA LINEAR
2AF6: 0X2AF6 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA BINARY
Ötletek? NOX szenzor csere gondolom és még ezenkívül?
UI: alapjáraton kicsit remeg és a fogyasztás is magasnak gondolom


havernak E91-ben pontosan ugyanezek voltak. NOx szenzort is cserélt pumpát, injektort, trafót, gyertyát. de nem nagyon tudom mi lett a vége végül, már rég volt. azóta el si adta az autót, és ilyenkor már nem keres.

Injektor, trafó, gyertya? mia z összefüggés ezekkel a hibakódokkal.


először ő is NOx-ot cserélt...
attól, hogy szenzort hoz hibának, még nem jön egyenesen, hogy annak van baja. hanem bárminek köze lehet hozzá, aminek a motor keverék képzéséhez, gyújtásához köze van.
ja neki még erőtlen is volt. a 116 lóval simán lenyomtam. nem mintha később sokkal jobb lett volna
mást nem tudok mondani, vidd el szervizbe, majd kiderült.

YELLOW Elküldve: 2020-12-05 16:36 N46 és N42 motorok

lacos76 írta: Sziasztok!
Nos, Yellow az említett N43 problémák közül a feleségem e81-be az alábbi hibakódokat olvastam ki:
2E85: 0X2E85 ELECTRIC COOLANT PUMP, COMMUNICATION
30EA: 0X30EA DENOX CATALYST, SULPHUrized
2AF4: 0X2AF4 NITROGEN OXIDE SENSOR, ELECTRIC
2AF2: 0X2AF2 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA LINEAR
2AF6: 0X2AF6 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA BINARY
Ötletek? NOX szenzor csere gondolom és még ezenkívül?
UI: alapjáraton kicsit remeg és a fogyasztás is magasnak gondolom


havernak E91-ben pontosan ugyanezek voltak. NOx szenzort is cserélt pumpát, injektort, trafót, gyertyát. de nem nagyon tudom mi lett a vége végül, már rég volt. azóta el si adta az autót, és ilyenkor már nem keres.

YELLOW Elküldve: 2020-12-04 15:21 Alufelni méretek

hahfg írta: Sziasztok!

Kedden vásároltam egy E46 330CI-t és szeretnék rá felnit venni : https://www.alufelnikereso.net...-4900.html ezt néztem ki, szerintetek ez elfér alatta? Milyen gumiméret az ideális ehhez a felnihez?


necces. amivel jól mutatna hátul, az 255 széles gumi, de azzal már szerintem nem fér el. keskenyebb gumihoz meg túl széles a felni. szerintem. az lenne a jó, ha hasonló méretű kereket fel tudnál próbálni. érdemes valakit keresni a közeledben, hátha, egy próba erejéig benne van a dologban.

YELLOW Elküldve: 2020-12-01 19:39 hûtõ

PTamas7894 írta:
hil írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.


hát benne van a pakliba, nekem is durrant már el, vagy pukkant el a csonk, ami a blokkból jön ki a jobb oldalon és a termosztátba megy. elöregedett. a kérdés, hogy amiatt csökken-e a szint. meg kellene nézni, hogy valaki gázt ad, mikor már üzem meleg a motor, hogy látható-e onnan szivárgás. mert ugye mi van, ha a motor eszi meg.


Az a baj hogy nem vagyok benne biztos, hogy látszana gázadásra, mert nagyon kis mennyiség fogy.
A motorra azért nem gyanakodnék, mert tökéletes tiszta szép a hűtővíz, és az oljabetöltőn sem látok semmi rendellenességet. Plusz amit észrevettem, hogy most a melegben hosszabb út során talán több fogy kilóméterre vetítve mint korábban


A kiegyenlítő tartály alján a nagy "O" gyűrű 45,4x4mm méretű. Mivel senki nem tudta megmondani mi kell oda és próbálkozás után ez a MÉRT érték adódott (innen a 45,4x4 mm) 45x4 is megfelelhet (ez a külső átmérő)
Bye: hil



Update:
Azóta sem rosszabodott a helyzet, legalábbis a kiegyenlítő környékén...
Amióta nálam van a kocsi, volt már a hűtőrendszer javítva, most döntött úgy, hogy a maradék összes csőből is kér újat

Nem fogyott jobban a víz, aztán egyik nap lett egy kicsi tócsa. Nyomáspróbán most kiderült, vagy 5 helyen tudott szökni picit (köztük a képen látható helyen is, és Yellow által említett jobb oldali blokkból jövő csonk is köztük van), ami azonnal el is párolgott, ez okozta a nagyon lassú fogyást


hát most gondold el, hogy nekem mióta megvettem 4,5 évesen, majd kb 1 év múlva cseréltem hűtővizem utána folyamatosan tűnt el belőle. de nagyon minimális. mind addig, amíg tavaly az a csonk el nem durrant. mióta ki van cserélve, semmi víz fogyás. valószínű már akkor meg lehetett repedve vagy nem tudom. előtte olt műszakin, szóval nem kizárt, hogy odavertek neki valamivel, amikor a motorszámot keresték, mert másnap eldurrant.

YELLOW Elküldve: 2020-12-01 19:28 Torpanás

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.


Igazából én megcsináltam kétszer egymás után, először egyszerre vettem le a gyújtást és a pedált, utána a pedált még nyomtam pár másodpercig a gyújtás levétele után... valamelyik működött


kipróbáltam, de semmi változás.... akkor az enyém biztos jó volt...

YELLOW Elküldve: 2020-11-29 19:16 Segítsetek!

patak írta: Nagyon köszönöm a választ. 2017-es a gumi és az autóban 22.000 km van. kb. 8000 km lehet a téli gumiban. Teljes szettet nem cserélnék. Így mit tanácsolsz? Hálás köszönet


az sem sok. simán vehetsz újat hátra. elbírja. max esetleg használtban egy 90%-ost is meg lehet próbálni.
én jobb szeretem, ha egyforma gumi van mindenhol. egy dologra érdemes figyelni, valami jobban tapadós menjen hátra. minden autónál hátra kell a jobb gumi, elsőkerekesnél is. de ha nyugodt sofőr vagy, nem hajtod, akkor szinte mindegy.

YELLOW Elküldve: 2020-11-29 16:42 Segítsetek!

patak írta: Segítsetek kérlek! 120i M sport hátsó téli gumija lett defektes. Pirelli scottozero téli ami eredetileg volt rajta nagyon rossz minősítésű lett 2019/2020-ban. Tudom, hogy mehet tengelyenként más gumi de a BMW futómű sem bánna egy másfajta abroncsot? Köszönöm


a Pirelli-t hagyjuk...
a BMW futómű nem valami űrtechnika, hogy ne viselné el, ha elől más gumi van, mint hátul.
viszont ha elől jobban kopott, hátul meg új lesz, az lehet gondot okoz a kipörgésgátlónak. de nem feltétlen, attól függ hogy van programozva.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 21:52 Torpanás

vargerasz írta: Üdv! 2000ccm(m52tub)limóm elkezdett spontán torpanni,nem ugy gyorsul ahogy szokott+kurva sokat kezdett fogyasztani.mind a hat gyertya kormos.(benzin ugyanaz)rátettük gépre. 1 lambda hibát és fojtószelep hibát dobott ki. hiba törlés és lambda kicserélve gyári bosch-ra + gyertya csere. próba majd újra gépre,de a fojtószelep hibát továbbra is adja.100km után a torpanás ugyanúgy megvan,gyorsulás szintén lófasz,a fogyasztás alig ment vissza.okozhatja ezt,ezeket a foj.szelep? egyáltalán mi vagy mitől hervad el a foj.szelep? alapjáratom jó,a kocsi könnyen indul.tanácstalan vagyok.


nekem 2 dolog jut eszembe. VANOS és a DISA szelep. a fojtószelepet lehet pont a DISA miatt írja be.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 19:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

mikulasviktor írta: Sziasztok, váltó olajat és diffi olajat szeretnék cserélni, a leeresztő csavarokhoz lehet kapni új tömítőgyűrűt vagy tudja valaki mekkora azoknak a mérete?


szerintem a váltón nincs, ott kúpos menetnek kell lennie, ha jól emlékszem. a difin nekem nincs leeresztő. de egyébként szerintem nem muszáj cserélni.
- a váltónak ez a csavar mérete M18X1,5 a leeresztő és a betöltő is. itt nem jelez alátétet.
- a difinek a leeresztőjének a csavarja M22X1,5-ZNS3, az alátété A22X27-AL, tehát alu alátét kell. elvileg a betöltője ugyanez, mert 2db-ot hoz belőle.

YELLOW Elküldve: 2020-11-28 18:48 Segítsetek!

Mentija írta: Sziasztok!

Olyan problémám lenne E46 / 320d-n 1999, hogy a kijelzőn lévő összes vissza jelző lámpa felváltva villog. A fordulatszám mérő mutatón kívül más nem működik megfelelően és a kijelző sem mutat semmit csak világít. Az autó megy semmi probléma vele amúgy.
Találkozott már valaki ilyen hibával?
Mi lehet a megoldás?
Válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!


valakinek nem rég volt ilyen hibája, de magától helyrejött. beázhatott. nálad előfordulhatott ez szerinted?
amúgy kontakt hibára gondolnék. lehet a grundmodul, óracsoport, világításmodul csatlakozás. ezek összedolgoznak. érdemes a kesztyűtartó felett a biztitáblát is átnézni. átnyomkodni a biztiket.
lehet akár testkábel hiba is valahol. ha valami esetleg nem rég került beszerelésre, vagy volt valami elektromos javítás, esetleg hegesztés az autón, akkor ebbe az irányba is el lehet menni.