autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 22:26


AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...



Üdv!

Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.

szerk.: itt a cikkszám 12141709616


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 04. hétfő, 22:28

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz AdamKiss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 20:56


Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 20:37


AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz AdamKiss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 19:52


Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

kale
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz kale

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 16:03


maestro006 írta:
YELLOW írta:
kale írta:
maestro006 írta:
troooger írta:
kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!


Mostanában kezdte el? Megy a légkondi közben?


Nekem hasonló problémám volt 01 es e46 320i vel. Motorvezérlés jeladót kellett cserélnem és az megoldotta a problémát


Sajnos nem tudom, hogy mikor kezdte, mert még csak kb. 1hónapja van nálam a gépezet. Légkondi nélkül is csinálja, ezt már kipróbáltam..
Motorezérlés jeladó? Bocsi, de így nem tudom,hogy melyik jeladóra gondolsz . Ki tudnád fejteni kicsit bővebben? Köszi!!



szerintem vezérműtengely, vagy főtengely jeladóra



http://www.schmiedmann.hu/3_se...tm#1942840

remélem jól linkeltem be.. egyébként főtengely impulzus jeladót cseréltek nekem és azóta egyenletesen 600 as fordulatra beáll az alapjárat



köszi a segítséget!! sajnos a link nem jó, de szerintem meg fogom találni

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 15:28


YELLOW írta:
kale írta:
maestro006 írta:
troooger írta:
kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!


Mostanában kezdte el? Megy a légkondi közben?


Nekem hasonló problémám volt 01 es e46 320i vel. Motorvezérlés jeladót kellett cserélnem és az megoldotta a problémát


Sajnos nem tudom, hogy mikor kezdte, mert még csak kb. 1hónapja van nálam a gépezet. Légkondi nélkül is csinálja, ezt már kipróbáltam..
Motorezérlés jeladó? Bocsi, de így nem tudom,hogy melyik jeladóra gondolsz . Ki tudnád fejteni kicsit bővebben? Köszi!!



szerintem vezérműtengely, vagy főtengely jeladóra



http://www.schmiedmann.hu/3_se...tm#1942840

remélem jól linkeltem be.. egyébként főtengely impulzus jeladót cseréltek nekem és azóta egyenletesen 600 as fordulatra beáll az alapjárat



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. augusztus 25. vasárnap, 22:13


kale írta:
maestro006 írta:
troooger írta:
kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!


Mostanában kezdte el? Megy a légkondi közben?


Nekem hasonló problémám volt 01 es e46 320i vel. Motorvezérlés jeladót kellett cserélnem és az megoldotta a problémát


Sajnos nem tudom, hogy mikor kezdte, mert még csak kb. 1hónapja van nálam a gépezet. Légkondi nélkül is csinálja, ezt már kipróbáltam..
Motorezérlés jeladó? Bocsi, de így nem tudom,hogy melyik jeladóra gondolsz . Ki tudnád fejteni kicsit bővebben? Köszi!!



szerintem vezérműtengely, vagy főtengely jeladóra


kale
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz kale

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. augusztus 25. vasárnap, 22:03


maestro006 írta:
troooger írta:
kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!


Mostanában kezdte el? Megy a légkondi közben?


Nekem hasonló problémám volt 01 es e46 320i vel. Motorvezérlés jeladót kellett cserélnem és az megoldotta a problémát


Sajnos nem tudom, hogy mikor kezdte, mert még csak kb. 1hónapja van nálam a gépezet. Légkondi nélkül is csinálja, ezt már kipróbáltam..
Motorezérlés jeladó? Bocsi, de így nem tudom,hogy melyik jeladóra gondolsz . Ki tudnád fejteni kicsit bővebben? Köszi!!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2013. augusztus 25. vasárnap, 17:11


troooger írta:
kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!


Mostanában kezdte el? Megy a légkondi közben?


Nekem hasonló problémám volt 01 es e46 320i vel. Motorvezérlés jeladót kellett cserélnem és az megoldotta a problémát

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2013. augusztus 25. vasárnap, 10:06


kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!


Mostanában kezdte el? Megy a légkondi közben?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. augusztus 24. szombat, 21:54


Nekem is ez volt a bajom! de mára ugy elfajult a dolog hogy hidegen gázadás után már le is fullad ! vagy hidegen menet közbe üresbe is lefullad .... :/

kale írta: Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. augusztus 24. szombat, 21:51


Kristen76 írta:
MattM325 írta:



Köszi! Erre én is ránézek !!


Nekem is ez a bajom van már több éve. 1999-es E46 1.6 De most hülyén hangzik de mi az a DISA??? Ja és amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig hirtelen gázadásnál befullad és durrog is.És a fogyasztás is egy kicsikét meg nőt.


[/quote]

Az a szívósor "hossz" állító szelep, nagyjából azt csinálja (NEM KONKRÉTAN), hogy 8 szelepesként működik az autód egy bizonyos fordulatig, így lent is nyomatékos.
De neked nem valószínű, hogy ezzel lesz a baj, inkább valami jeladó hőfok pl., ami miatt túldúsít.
Mindenképp gépre kell tenni, több mint valószínű meglesz a baj.

[/quote]

Igen, mert valóban büdös a kipufogó gáz [/quote]

Megnézetted??? Mi volt a baj ?
üdv


kale
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz kale

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. augusztus 16. péntek, 17:00


Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy ez nem minden esetben jön elő, csak ha olyan kedve van..
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..


YouTube videó

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi!

Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2013. augusztus 03. szombat, 12:15


MattM325 írta:



Köszi! Erre én is ránézek !![/quote]

Nekem is ez a bajom van már több éve. 1999-es E46 1.6 De most hülyén hangzik de mi az a DISA??? Ja és amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig hirtelen gázadásnál befullad és durrog is.És a fogyasztás is egy kicsikét meg nőt.


[/quote]

Az a szívósor "hossz" állító szelep, nagyjából azt csinálja (NEM KONKRÉTAN), hogy 8 szelepesként működik az autód egy bizonyos fordulatig, így lent is nyomatékos.
De neked nem valószínű, hogy ezzel lesz a baj, inkább valami jeladó hőfok pl., ami miatt túldúsít.
Mindenképp gépre kell tenni, több mint valószínű meglesz a baj.

[/quote]

Igen, mert valóban büdös a kipufogó gáz

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. augusztus 03. szombat, 00:16



[/quote]


Köszi! Erre én is ránézek !![/quote]

Nekem is ez a bajom van már több éve. 1999-es E46 1.6 De most hülyén hangzik de mi az a DISA??? Ja és amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig hirtelen gázadásnál befullad és durrog is.És a fogyasztás is egy kicsikét meg nőt.


[/quote]

Az a szívósor "hossz" állító szelep, nagyjából azt csinálja (NEM KONKRÉTAN), hogy 8 szelepesként működik az autód egy bizonyos fordulatig, így lent is nyomatékos.
De neked nem valószínű, hogy ezzel lesz a baj, inkább valami jeladó hőfok pl., ami miatt túldúsít.
Mindenképp gépre kell tenni, több mint valószínű meglesz a baj.