Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2015-02-18 20:22 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

b_imi írta: Ez is az "értelmes" fajtából való. Gondolom a többiek megköszönték neki


Lehetséges, hogy réti nigger volt a "sáfőr"! Még szerencse motorra nem mernek ülni, vagyis nem nagyon de legalább ritkán találkozni motoros orkkal!

Pocses Elküldve: 2015-02-15 15:25 Társalgó

Pocses Elküldve: 2015-02-13 13:32 Társalgó

Pocses Elküldve: 2015-02-11 08:41 Motorolaj

YELLOW írta:
jrtom írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


Másfélév alatt ment Yellow 5 ezret


pedig mintha sokkal többet hazsnáltam volna... hát évi 6ezertől nem mentem még többet.


Mint a viccben, de ki a f@szom az az Évi?
Mi kb 12ezret megyük vele 1 év alatt, + a Dukival 5-10 ezret szezonban.
Már jöhetne a tavasz...

Pocses Elküldve: 2015-02-10 17:16 Motorolaj

nickname írta:
bocyzx10r írta:
YELLOW írta:
bocyzx10r írta:
YELLOW írta: na idénre megvettem az Eneos-t.
meglepő, de 5w-40 Eneos Hyper Premium olajat választottam. kipróbálom. igaz nyár még messze van, és a jelenlegi olajban is olyan 5ezer km van. és már 1,5 éve benne van. jó sokat mentem a visszaszámláló is 20ezret jelez még... mielőtt vettem megnéztem a jelenlegit és a 0w-40 Aral Super Tronic most mintha elkezdett volna fogyni. ez fura, mert a Castrol nem csinálta ezt. igaz mostaában jobban van pörgetve. persze nem vészes, csak most 5 ezernél ott van a szint, ahol korábban 10ezernél volt. max alatt 2mm-rel.
egyébként nekem van egy teóriám. a jó olajak csak literes kiszerelésben kaphatók. Az eddig vett Castrol és Aral-ból nem volt csak literes és kartonos kiszerelés. Az Eneos-ból meg van 4 literes. az Eneos csúcsolajaiból sincs csak literes érdekes módon. lehet csak túl kombinálom, de ez az észrevétel.


Hali!

Kollégam már kipróbálta az eneost 20d-ben...nem túl jó tapasztalattal zárta. 8000alatt min alá csökkent az olajszint...előtte is és azóta is castrol magnatec dieselt 5w40 használt és azzal minden stimmelt 15000ig.


MEglátjuk...most én is szemezgetek, jövő héten esedékes az olajcsere.


én inkább jókat hallok az olajról. farenak is ez van 5w-30-ban off autóban (benyás), de eddig jó. majd kiderül.

szerk.: haver V8-asába ezt ajánlottam neki, előtte 10w-40 volt benne, mert ette. ebből meg alig csipeget. én is kíváncsi vagyok, én nagyon kevés rosszat olvastam róla, más olajakból sokkal több negatívum van. munkatársamnak Mobil 3000 X1 is 8ezernél összeesett. mármint elkezdte nagyon enni, dízelben.


Jah...kinek mi...próbálkozni kell hogy egy adott autónál melyik válik be


Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.



Hát sajna ez van. Nekem is a szerelőm ajánlotta a Castrol Edge 5W40-et, nem is fogyasztja annyira, igaz szivárgás is lett közben javítva tömítéscserével.

Pocses Elküldve: 2015-02-08 20:28 Mi lehet a baj?

banditosz001 írta: Ha már úgyis kulcsokról van szó..nekem csak egy kulcs van a kocsihoz sajna.hogyan tudok pótkulcsot csináltatni/venni a kocsihoz?


Szia!

Próbáld itt:

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-02-02 14:06 Ékszíj tárcsa

[quote="zsozseszka"][quote="zsozseszka"]
Pocses írta:
zsozseszka írta: Sziasztok!
Hosszbordásszíjat szeretnék cserélni. Elég csak a szíjat vagy illik a görgőt és a feszítő görgőt is cserélni?
Köszönöm!



Szia!

Hát mit mondjak... illik. Én is cseréltem komplett, igaz nálam megszólalt az egyik, valószínű kimostam belőle a maradék kenőanyagot. A szíjnál a bordák számára nézz rá nehogy rosszat vegyél, és jut eszembe a hossza sem mind111, hogy milyen éghajlatú országban használod az autót.

Üdv.: Pocses

Köszi az infót!!!

Üdv Pocses!
Voltam a szerelőnél és azt mondta, hogy nem kell még cserélni a szíjat és a görgőket, de viszont a generátort igen. Megúsztam a szíj és görgők cseréjét vagy ilyenkor is cserélni kell? Esetleg mást is? Melyik éri meg jobban, venni 1 új generátort vagy felújítattni ami benne van?

Köszönöm! Zsolt.



Ha ismersz jó, megbízható szakit, akkor újíttasd fel a generátorod, én anno önindítót is javíttattam igaz nem ennél az autómnál.

Pocses Elküldve: 2015-02-02 08:08 Heeelp...!

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Nem tudom mért kellene meglepődni. Mikor anno vettem az autóm, az összes kulccsal kipróbáltam távval, és manuálisan is az összes zárat.


ez a normális. de eleve a könyvben benne hány kulcs van hozzá, ott fellapozod, ha hiányzik valamelyik számon lehet kérni. de hát vannak ittnéha olyna kérdések és egyre több, amik bene vannak a könyvben, még nem magyar leírás esetén is egyértelmű sok minden. hozzák be a sokat a bontó elől, a papírok, könyvek már rég nincsennek meg, a kulcsok egy nagy része sem. bezúsás előtt az ilyeneket kiveszik az autónól a papír hulladék az máshova megy. de minap nézegettem ki autókat, egy 2005-ös hundáj gecc is majdnem 1,2 milla és valaki enniyért akar vnni ilyen idős e46-ot. azért értitek. vegyék, legalább a fórumon mindig lesz téma...


Nekem csak 2ő kulcs van meg hozzá, ugye a többi tiltva. Ezen kívül az össze papírja +van. A zárról meg annyit, a WD40 nem hazudik, ősszel vettem észre a kilincsek is picit szorultak, olyan csattanósan ment vissza némelyik a helyére nyitás után, mióta befújtam mindet azóta csak úgy siklik hangtalanul.


WD40-nel az a baj, tapasztalat, mert melóhelyen hazsnáljuk, pl zárban is, hogy kimossa a gyári kenést is a zárból. az elején minden patika, de kb 1-2 hét után elkezd akadni, amíg újra be nem fújod. mint egy drog, függőséget generál. szerintem jobbak a direkt zárakhoz kapható pici olajzók. az is fújós, nem drága. ilyen jégoldós olajzó. néha be lehet vele fújni. de igaz, hogy sajnos ezek a zárak nem állandó hazsnálatra vannak kitalálva, hisz azért a központi távos nyitási lehetőség. tényleg csak arra való, ha valami gixxer van a nyitással amúgy. és a WD40-től a Nicro-nak sokkal jobb termékei vannak. ami túl univerzális, az sosem jó valójában semmire


A zárba Preventet használok!

Pocses Elküldve: 2015-02-02 07:49 Heeelp...!

YELLOW írta:
Pocses írta:
Nem tudom mért kellene meglepődni. Mikor anno vettem az autóm, az összes kulccsal kipróbáltam távval, és manuálisan is az összes zárat.


ez a normális. de eleve a könyvben benne hány kulcs van hozzá, ott fellapozod, ha hiányzik valamelyik számon lehet kérni. de hát vannak ittnéha olyna kérdések és egyre több, amik bene vannak a könyvben, még nem magyar leírás esetén is egyértelmű sok minden. hozzák be a sokat a bontó elől, a papírok, könyvek már rég nincsennek meg, a kulcsok egy nagy része sem. bezúsás előtt az ilyeneket kiveszik az autónól a papír hulladék az máshova megy. de minap nézegettem ki autókat, egy 2005-ös hundáj gecc is majdnem 1,2 milla és valaki enniyért akar vnni ilyen idős e46-ot. azért értitek. vegyék, legalább a fórumon mindig lesz téma...


Nekem csak 2ő kulcs van meg hozzá, ugye a többi tiltva. Ezen kívül az össze papírja +van. A zárról meg annyit, a WD40 nem hazudik, ősszel vettem észre a kilincsek is picit szorultak, olyan csattanósan ment vissza némelyik a helyére nyitás után, mióta befújtam mindet azóta csak úgy siklik hangtalanul.

Pocses Elküldve: 2015-02-01 22:43 Heeelp...!

jrtom írta:
YELLOW írta:
gfeco írta:
ninyus írta: Sziasztok lemerült az aksim mig nem voltam itthon nem tudom kinyitni a kocsit mit tegyek??
E39 525tds 1998


Hacsak nem dugoztad le a bal oldalo zárat manuálisan nyitnia kéne kulccsal.


egyszerűen nem értem ez az egyértelmű lehetőség miért nem jut eszébe valakinek???
eleve fura ez nekem mindig, főleg első kommentnek.


Gondolom szar a zár azért nem tudja nyitni. Sok e46 tulaj is meglepődne ilyenkor, mert az első kulcsfordításnál törne ketté a zárbetét.


Nem tudom mért kellene meglepődni. Mikor anno vettem az autóm, az összes kulccsal kipróbáltam távval, és manuálisan is az összes zárat.

Pocses Elküldve: 2015-01-31 23:22 Ékszíj tárcsa

zsozseszka írta: Sziasztok!
Hosszbordásszíjat szeretnék cserélni. Elég csak a szíjat vagy illik a görgőt és a feszítő görgőt is cserélni?
Köszönöm!



Szia!

Hát mit mondjak... illik. Én is cseréltem komplett, igaz nálam megszólalt az egyik, valószínű kimostam belőle a maradék kenőanyagot. A szíjnál a bordák számára nézz rá nehogy rosszat vegyél, és jut eszembe a hossza sem mind111, hogy milyen éghajlatú országban használod az autót.

Üdv.: Pocses



Pocses Elküldve: 2015-01-31 12:39 316i leáll menet közben!

MillionUSDSmile írta: Sziasztok!


Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.

Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A

Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.

„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.

„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.

Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.

A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.

Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.

Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.

Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: MillionUSDSmile


Szia!

Adatlapodon elfeledted kitölteni, hogy helyileg merre laksz, így nehéz lesz hozzád lehetőleg a közeledben lakó jó szakit ajánlani. HA győri kell estleg, akkor én tudok 1et.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-01-30 11:17 Motorolaj

leportp írta:
YELLOW írta:
leportp írta: Sziasztok!Lehet hogy hülyeséget kérdezek de hátha vannak okosabbak. 116i (2006) milyen olajt ajánlottok? Pontosabban az érdekelne hogy eddig BMW 5W30-as volt benne de szeretnék váltani,kicsit csipegette az olajat (fél liter utántöltés 10.000 km-nél kb) Castrol Edge 0W40-re gondoltam,hogy talán jó lesz bele meg 1-2 helyen olvastam hogy ezt az olajt írták bele.Lesz valami gond belőle ha más viszkozitású olaj megy bele olajcsere után?


nem okoz gondot. a kérdés, hogy hidegen, vagy melegen eszi jobban az olajat. mert a ha hidegen, akkor a 0w-set jobban fogja. de a 0,5 liter / 1000km nem sok. főleg ha több pályázás van benne.


Inkább hidegen fogyasztja el nem sok pálya van benne.Meg olvastam az előző hozzászólást is hogy melegen kicsit ciripel nekem is a motor.Szóval én is inkább tesztelek most.Esetleg Castrol 5W-40?


Szia!

Én is Castrol Edge 5W40-et használok nekem bevált, igaz ebben még a "kőkori motor" van ahogy a szerelőm emlegeti.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-01-29 10:03 Segítség!!!

lalada írta: Sziasztok!
Egy ismerősömnek egy kis problémája van a valvetronic-cal, beteszem szó szerint.
Ha valaki tudna segíteni, kérem ne habozzon!

"E46 1.8 benzin valvetronic system . Külföldi oldalakon olvastam hogy az excentertengely szenzora két jelet küld a valvetronic vezérlőnek amiből a vezérlő tudja hogy milyen állásban van , a két jel között nem lehet eltérés , ha eltérés van akkor azt hibaként értelmezi és visszakapcsol pillangószelepes üzemmódra. A két jelet hiába nézem oszcilloszkópon nem lehet pontosan kinézni mi történik és változást se lehet érzékelni a képen ha elfordítom az excentertengelyt.
Valaki azt írta hogy a jelek digitális formában vannak ott, ha így van akkor hogy tudom vizsgálni? Van egyáltalán valamilyen vizsgálati mód vagy csak a hibakódra hagyatkozva veszünk egy szenzort 130 ezerért és lehet hogy nem is az a baja? Egyébként hibakód nincs ami a valvetronicra utalna. Amikor megérkezett az autó egyik hengerben volt kompresszió a másikban semmi. Önindítózás közben a valvetronic tekerészte az excentertengelyt ide-oda .Azt kérdezném van-e ilyen jellegű tapasztalat ? Esetleg valami információ."


Szia!

Barátom nejének a 120i ben is ilyen probléma volt, szerelőnk gyári bontott szenzort 30 papírért szerzett bele, ezzel megoldódott a probléma. Ő is épp ezt mondta az új 130 ropiba lenne.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-01-26 11:26 légzsak_

Sky írta:
Pocses írta: Na voltam modulcserén az A1-ben, 20 perc alatt elkészült.
Igaz mondta a munkafelvételis, hogy 9-től 9:30-ig reggeliznek a kollégái, 10:30-ra lesz kész megvárom, vagy visszamegyek? Mondom megvárom, barátomnak 40 percig tartott, többet nem vagyok hajlandó várni,(azonnal nekiláttak) a múltkori 1 óra után mire jöttek, hogy nem jött a 3-as tulaja mondom itt dekkolok 1 órája. A hosztesz picsák semmire nem valók!


Szia,
nem tudod véletlenül, lekötik az akkusarut(áramtalanítás céljából) ?


Szia!

Nem tudom, nem mentem be hátra a műhelybe. De ha le is kötötték akkor sincs gond, még a rádióm is marad úgy ahogy van.

Üdv.: Pocses