YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-10-22 22:08 kiegészítő fűtő modul

Jani69 írta: Sziasztok! Vettem egy bontott kiegészítő elektromos fűtőmodult.
A cikkszáma 64 12-6 904 668 és 1999 szept. -2002 ápr. között gyártották.
Hardware A 02 , Software V 01.
Ami a kocsin van cikkszáma 64 12-6 918 806 2002 ápr. 2007 márc. között gyártották.
Hardware C 03 ,Software V 15.
Van még rajtuk több számsor,ha lényeges leírom azt is.
Egyik cikkszám sem elérhető már.
Nem tudom helyettesíthető-e az egyik a másikkal?
Az autó 2004 okt. E46 330D.
Köszönöm!


őszintén szólva nem tudom. ha ugyanúgy néz ki, meg lehet próbálni. talán a klímavezérlőnek sem okoz problémát.

YELLOW Elküldve: 2021-10-22 19:56 kormánymû

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Ha álló helyzetben járó motorral megrántgatom a kormányt, az normális, ha hallok egy kis kopogó hangot?
A kerék mozdul a legkisebb mozdulatra is, csak fura számomra ez a kopogó hang.


szerintem normális., ha nincs alatta kavics és az adja a hangot. esetleg alá kell menni, és figyelni a gömbfejeket. persze lehet a fogasléc is, de akkor nem reagálna azonnal.
de érdemes nem járó motornál hallgatni, nézni, hol mi van.
jut eszembe a gátló szára a toronycsapágyban is adhat ki hasonló hangot.

YELLOW Elküldve: 2021-10-21 21:12 Társalgó

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Belépett a gép a 100 ezresek táborába


én minap a 130ezerbe.
újabban többet járok vele, a kicsi melóst szerelem, karbantartom.
ma csak ~700km-t mentem, ebből 80 volt sajáttal, a többi céges. idejét nem tudom, mikor mentem ennyit egy nap alatt... talán soha


A miénk sem megy sokat (8 év alatt 58 ezer) mondjuk ennek a nagy része hosszú út...melósnak van másik...ha nem mész vele 4 évig semmit akkor utol érlek kilométerben


hát ha csak akkor mentem volna vele, amikor valóban kellett volna és csak annyit, amit kellett volna, akkor 90ezer környékén járnék.

YELLOW Elküldve: 2021-10-18 22:29 Társalgó

feco7939 írta: Belépett a gép a 100 ezresek táborába


én minap a 130ezerbe.
újabban többet járok vele, a kicsi melóst szerelem, karbantartom.
ma csak ~700km-t mentem, ebből 80 volt sajáttal, a többi céges. idejét nem tudom, mikor mentem ennyit egy nap alatt... talán soha

YELLOW Elküldve: 2021-10-16 22:07 VALVETRONIC szelepvezérlés

petit írta:
YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.


a Valvetronic-nak minimális hangja mikor átvált, de ezt alapjáraton érezni. menet közben nem igazán érezni, mikor vált. viszont addig valóban nem megy és talán akkor sem nagyon pörög 3ezer felé. ha lehúzod, akkor vészüzembe kapcsol. működik, de vész módba. nem okoz gondot, használható az autó, csak lomha, sokat fogyaszt.
oké, hogy gyári a trafó, de ha a hibás szériát kapta, akkor... bacva vagyon.
lehet motorvezérlő hiba is. arra céloztam, ha minden más rendben. vannak benne forrasztások, amik lehetnek kontakt hibásak.
pedig érthetően írtam. amikor villog a check engine, amikor rossz, az azért van, mert injektor megy és próbálja indítani a hengert, hátha van szikra. ha nincs, akkor szünetel. nem nyom több anyagot tovább, mert az csak lefolyik a dugó mellett, bele az olajba. majd ki idő múlva újra próbálkozik. gyári spec diaggal kiolvasva valószínű írná, hogy égés kimaradás xy hengerben. ha megjavul, akkor ez megszűnik, sőt akár a hiba sem marad benne. ez más, mint amikor lehúzod VT motort.

YELLOW Elküldve: 2021-10-16 16:24 VALVETRONIC szelepvezérlés

petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.

YELLOW Elküldve: 2021-10-12 19:09 e46 első lökhárító tartozékok?

kisskarex írta: Sziasztok!
2002-es márciusi kiadású e46 compctom van nem tudom hogy fl előtti vagy utáni sorry.
Olyan gondom lenne hogy az első lökháritó jobb oldali sarka megadta magát és nagyon csúnyán kiáll a sikból valami elengedte.
Segitséget szeretnék kérni hogy milyen rögzitőt kell oda vennem mert annyi fajtát látni hogy már magam sem tudom.A lökös szerintem M-es mert pici kerek ködlámpák vannak benne
és fekete rács.Többet én sajnos nem értek hozzá.
Ha küldenétek egy linket hogy milyet kell vennem hozzá és ki e tudom cserélni ha a kerékjárati műanyagokat kiveszem,azt nagyon megköszönném!
Egy ilyen piti dolog miatt nem vinném lakatoshoz.
Előre is köszönöm ha valaki elárúlja hogyan kell!


compact-ból egy féle van, nincs facelift vagy prefacelift. akkor jöttek, amikor a sima E46-ból a FL-esek, vagyis annak előfutárai voltak.
szerintem csak vissza kell pattintani oldalt... 9-es 10-es szám a tartója. ha lökés éri a lököst, akkor elvileg csúsznia kellene benne, de ki szokott pattanni.

YELLOW Elküldve: 2021-10-11 16:36 Cicergés a motor felõl

joezeyoutube írta: A cicergés a dieseles szaki szerint égészaj, de hibátlan.
Most kapott 5W30 EDGE M olajat, minden szűrő cserével, halkabb lett...hm...


hát ez egy relatív dolog, azért nehéz távolról megmondani. kinek mi a cicergés, ki mit ért, hall alatta.
viszont ha olajcsere után halkabb lett, akkor lehet vezérműlánc és környéke lesz a ludas, esetleg az olajpumpa. mármint azt akarom mondani, lehet már gatya volt a korábbi olaj.

YELLOW Elküldve: 2021-10-10 19:28 E46 futómű állítás

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...


Konkrétan erre gondolok hogy ezt a lépést kihagyták:https:A link neve


ja, hogy ott állítható?
én nem tudtam. azt hittem ott fix furat van. mármint egy kerek, nem ovális. ugye nekem raktak be még anno ültető rugót, de nálam nem látszik semmi, vagy ugyanoda húzták le...
valószínű ők sem tudták, hogy lehet ott. az a szomorú, hogy amikor elviszi az ember, a gépnek rögtön fel kellene dobni az adott autóhoz, hol és mit lehet állítani. lehet van, ami feldobja, de a szerelőnek is utána kellene nézni. több szerelős adatbázis dobja. mondjuk még én sem néztem, nem volt dolgom vele.

Igen de szerintem mivel a Forgalmim sem kérték el hogy alvázszám alapján kérjenek le bármit is,ránéztek Bmw Bmw ennyi.. Mondjuk el sem vittem volna beállítatni ha előtte nem cserélek párban új lengőkarokat meg kormányösszekötő stb,az 5-évig tanyasi kátyús utak adtak neki pedig volt amikor csak 2-es alapjáraton mertem menni a szar főúton
ami 5-év alatt épült meg kb 4_km... Ami fura hogy mielőtt lengőkarokat nem cseréltettem nem ette a gumikat csak utána,e-szerint igaz lehet a mondás hogy bármit cserélünk a futóműnél be kell utána állítani,csak az bosszant hogy mindent megtettem az ügy érdekében mégsem tökéletes a beállítás. Szomorú az élet ilyenkor...


hát én sem tudom hova vinném, ahol valóban korrekten beállítanák.

YELLOW Elküldve: 2021-10-10 17:27 E46 futómű állítás

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...


Konkrétan erre gondolok hogy ezt a lépést kihagyták:https:A link neve


ja, hogy ott állítható?
én nem tudtam. azt hittem ott fix furat van. mármint egy kerek, nem ovális. ugye nekem raktak be még anno ültető rugót, de nálam nem látszik semmi, vagy ugyanoda húzták le...
valószínű ők sem tudták, hogy lehet ott. az a szomorú, hogy amikor elviszi az ember, a gépnek rögtön fel kellene dobni az adott autóhoz, hol és mit lehet állítani. lehet van, ami feldobja, de a szerelőnek is utána kellene nézni. több szerelős adatbázis dobja. mondjuk még én sem néztem, nem volt dolgom vele.

YELLOW Elküldve: 2021-10-10 17:05 Segítsetek!

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha.


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.


Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.


mondjuk én nem értem, hogy nincs. arra kíváncsi lennék én is.

YELLOW Elküldve: 2021-10-09 22:45 Segítsetek!

Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha.


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.

YELLOW Elküldve: 2021-10-09 22:06 E46 futómű állítás

John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

YELLOW Elküldve: 2021-10-08 16:53 Társalgó

hil írta: Sziasztok,
kérdezem, hogy M verziót gyártottak gázolajos motorral?
Köszi: hil


NEM!
ha láttál, akkor az átépítés volt.
ha nem E46-ról van szó, hanem újabb típus, akkor van dízel M competition vagy mi...

YELLOW Elküldve: 2021-10-05 17:26 Olajcsere

John írta: Sziasztok.Bagatel kérdés tán volt már rá válasz.Olyan kérdésem lenne hogy miért van az hogy lenullázom olajcsere után a visszaszámlálót,és valaki fel tudná sorolni (Tudom hogy nem a valós Km-et számol hanem átlagol..)tételesen hogy milyen paramétereket vesz figyelembe mivel kb vagy 60 Km-et megtettem azóta és ugyanannyi az érték...


ha jól emlékszem 50km-ként figyel. de ha nem hajtottad, nem fog csökkenni. ugyanis rugalmas a periódus. ha az 50km alatt 1x sem indítottál újra, neki az jó.
figyeli az üzemanyagfogyasztást, a fordulatszámot, a külső hőmérsékletet, a motor hőfokát, mennyi indítás volt adott szakaszokban, közben felmelegedett-e a motor, vagy sem. nagyjából ennyi, de még tuti néz valamit.